Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:40

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:42

Vooral met die kuif he :')

Monica05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:00

Jaaa, ik heb nog dozen vol:P

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:39

Eerlijk is eerlijk, als ik hem tegen zou komen zou ik hem wel willen hebben. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:40

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:13

O ik was echt vreselijk penny vroeger.
Spaarde alle blaadjes, de gewone en de plus en je had er nog een.
Daar zaten altijd van die boekjes bij enzo die je dan helemaal in kon vullen. Dat werd steevast gedaan.
Heel mn kamer stond vol met speelgoedpaardjes, posters, stickerboekjes e.d.
Vreselijke namen die verzonnen werder voor arme shetlanders :P
Zelf hinniken als je een paard tegen kwam en dan hopen dattie op keek :+
Je fiets gebruiken als paard en dan vooral je hakken goed uitdrukken en aandrijven tussendoor :P

petietjeplus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:37

Ik vond de penny ook zo leuk, vooral debbie was mijn favoriete karakter, enig zeg ik je!

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:44

Lieszje schreef:
Volgens mij ben ik gedeeltelijk nog steeds penny..
Ik hou van kleuren bij paarden, dagdroom nog steeds over wedstrijden rijden op een super mooi paard^^

Ik ook! Ik denk dat er in iedereen nog wel een kleine penny zit...
Dat van alles beter weten enzo echt grappig als je daaraan terug denkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:02

ik ben nog steeds penny :+ ik koop het blad nog regelmatig en mijn ruin loopt nu ook emt vlechten in de wei (anders gaan z'n manen naar 2 kanten hangen..zo lelijk :') )
vroeger speelde ik ook paardje op school, mijn ketting was het bit en de teugels...mijn fiets is ook regelmatig paard geweest, ik oefende ook mijn houding erop...heel hard fietsen en dan laten uitrijden en hakken omlaag en rug recht :+
ik mocht geen posters op mijn muur maar anders.... krijg nu de neiging om ze bij mijn paard in de stal te hangen :+

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:12

@ EmptyWords, ik ook!!! was echt leuk toen!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:28

ik had ook paardenknuffels, die s'winters een zakdoek omgeknoopt kregen als deken, en van flosdraad maakte ik hoofdstelletjes :+

debby89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:23

Ik was vroeger wel een penny volgens mij ja.
De hond werd dan ook vaak ingezet als pony ( had een hindernisbaan gebouwd van bezems)

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:05

Ik heb ook nog een hele doos vol met penny's liggen :=
vaak kreeg ik ze ook van mensen die wisten dat ik paarden gek was

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:09

Nikkylove schreef:

zelfde verhaal hier, heb ook minimaal 100 penny's :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:50

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:59

Hihi er schiet me opeens nog wat te binnen...
Ik was een jaar of 10 en had nog nooit van het koetsiers bewijs gehoord :+ maar ik bond mijn pony in de winter wel voor de slee. Ik maakte een ''tuig'' van halstertouwen en strotouwtjes...en dan ging ik zitten met mijn mini-manege zweepje. Dat veel te kort was om hem überhaupt aan te raken. :o
Mijn pony was echt zo vreselijk braaf besef ik me nu weer...eerst bleef hij staan omdat hij er geen bal van snapte, maar na flinke aanmoediging van mijn kant stapte hij toch rond in het weiland. :D Alleen het sturen lukte niet zo goed, dat kan ik me ook nog herinneren haha.
Als ik er nu aan terug denk was het niet geheel zonder risico maarja daar denk je niet aan als je nog jong bent. :)

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:05

Lauriedropje schreef:
Maar eigenlijk zijn we stiekem nog steeds best wel "Penny" met z'n allen.... we zitten namelijk massaal de hele dag op een paardenforum te koekeloeren! :D

_/-\o_ _/-\o_ maar dit is voor de volwasen penny's :D :D

ik zei atijd als we mensen zagen buiten rijden, die mag meer zijn hakken uitdrukken of die zit niet zo netjes :Z
en dat je dacht dat het paard verweg in de wei die je elke keer een appel ging brengen jou koos als baas en dan bij jou aan de deur kwam en had gekozen dat jij zijn baasje werd _O- :')

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:16

Britt_Sisi schreef:
pluklief schreef:
ik was ook zo'n fietsende penny _O- soms gaf ik mijn fiets weleens een tik met een zweep als de fiets niet hard genoeg ging :')

Ik heb ook nog wel een doos staan met meer dan 100 van die kleine paardjes, daar kon ik uren en uren meespelen. Soms stond de hele kamer er mee vol of de achtertuin. Ze hadden natuurlijk allemaal een naam en een eigen karakter, en ik denk dat als ik ze erbij pak ik van de meesten nog wel de naam weet :')

ik ging altijd springen over elke heuvel.
:')

Maar dat doe ik nog steeds weleens :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:08

ik ben nu nog...rijd ik in het bos (op mijn paard) en zie ik een ander paard....roep ik dus iedere keer "kijk een paard"

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:48

lifaya schreef:
Nikkylove schreef:

zelfde verhaal hier, heb ook minimaal 100 penny's :+

Ik ook
ben 7 jaar lid geweest ofzo haha

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:40

Ik voel me opeens net alsof ik de enige ben die NOOIT een penny heeft gehad eigenlijk. Ik was niet penny-achtig. Verzamelde al die dingen niet ofsow, alhoewel: voor mn verjaardagen vroeg ik altijd een halster of poetsspullen ofso, omdat ik dan weer dol was op de manegeponys poetsen en wedstrijdrijden ect. :+ :o

en ik las/lees altijd boeken over paarden (geen verhaalboeken maar van die boeken waarin je alles kunt vinden over de rassen en berijden enzow. boeken vover verschillende soorten rijstijlen bijv.) :P

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:20

Ik was vroeger verschrikkelijk penny, zodra ik ergens een pony zag staan moest ik stoppen en aaien. Ik was lid van de penny, had alle boeken in de bibliotheek gelezen die over paarden gingen ( zowel fictie als theoretisch). Ik had zo'n 60 modelpaardjes ( ik heb ze nog steeds (A) ) Ik speelde constant en overal paardje, met de fiets, springtouwen of wilden paarden. En toen ik op mijn tiende naar de manege mocht was mijn hele week daar op gericht. Daarnaast had ik mijn hele kamer behangen met paardenposters en ging ik op straat met mijn proefenboekje zelf het proefje rennen xD

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:38

Maar eigenlijk is het toch fantastisch dat we allemaal zo in onze hobby op konden gaan :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:46

Ik kwam pas wel een schriftje tegen met foto's van droompaarden en verhalen van paarden die ik op de markt tegen gekomen ben :P En ik had zo'n leuk penny-dagboek waarin je op kon schrijven op wie je gereden had en hoe het ging :D
Oh en iemand van de manege had dr ouders zo ver gekregen de deur van dr slaapkamer doormidden te zagen, zodat het net een echte stal leek, en dat wilde ik ook wel. Maar dan inclusief zaagsel, stro enzo :+
Oh en ik ben een keer een melkkies kwijtgeraakt doordat mn zusje iets te hard aan de "teugels" (lees: sjaal) in mijn mond trok :')

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:48

Ach, waar is de tijd :) Op de lagere school tijdens de pauze gaf ik de andere kinders (die overigens niet paardreden) ook altijd 'les'.
Ik dirigeerde ze van hot naar her over heel de speelplaats :D Pure nostalgie als ik daar nog aan terug denk. Verder deed ik ook
verwoede pogingen om onze hond destijds te longeren :o En ook ik beken: lichtrijden op de fiets deed ik ook...

In gedachten reed ik hoge dressuur op een grote zwarte hengst, terwijl ik met trots geheven hoofd voltes en gebroken lijnen
rende in de achtertuin. Ik had zelfs letters geplakt op de palen die het afdak ondersteunen :D

Toch tof om te lezen dat de meesten deze 'periode' hebben doorgemaakt. Ik heb lang gedacht dat ik gek was omdat ik dressuurproeven
in de achtertuin liep e.d. :Y)