RiannevD schreef:Een paar pagina's terug las ik een reactie waarin stond dat ze verstandiger was geworden door het gebruiken van een cap. Maar wie bepaalt dat mét rijden van een cap verstandiger is? Net als het gebruik van een gordel tijdens het autorijden, heeft ook het gebruik van een cap tijdens paardrijden voor én nadelen! Val je via een bepaalde hoek, dan kan een cap meer kwaad dan goed doen. Krijg je een auto ongeluk en worden je verwondingen juist door je gordel erger, dan ben je ook niet blij. Over het algemeen zorgt het gebruik van een cap wel voor meer veiligheid, maar voel je je veiliger zonder cap...LEKKER DOEN! Ik kan me voorstellen dat je bij een jonger paard nog met cap rijdt..maar zoals bijvoorbeeld VivaLaVida doet met haar 8-jarige, zonder cap rijden, daar kan ik ook goed inkomen...
Ik zou zeggen: laat iedereen zelf bepalen wat ze willen! Zolang er niemand anders door in gevaar wordt gebracht... wat is dan het probleem?
Dit is echt onzin. In het overgrote geval van de ongelukken heb je voordeel aan het dragen van een cap (of een autogordel). Je doet het nu een beetje voorkomen alsof het 50/50 is. Er is gewoon zonder meer te stellen dat met cap rijden veiliger is dan zonder. Dat er in uitzonderingssituaties wel eens gevallen zijn dat je zonder cap beter af was geweest, zelfs dat betwijfel ik, maar het zou natuurlijk kunnen.
Dat jij 'm niet op wil, da's prima, moet je zelf weten. Maar om te stellen dat je veiliger bent zonder gaat natuurlijk nergens over.