Wat als... bitgebruik verboden zou worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:22

VivaLaVida schreef:
Daan_Ordeal schreef:
Ik lees dat ik besproken wordt dus zal me maar even melden :+

Ik heb een onderlegger (badstof) onder de neusriem voor een betere drukverdeling. Dan doe ik natuurlijk de neusriem minder strak dan zonder onderlegger dus komt de neusriem niet te strak te zitten ofzo.

haha sorry O:) het is een compliment hoor :) ziet er ontspannen uit!

Dank voor je uitleg, ik vroeg om een mooi voorbeeld van bitloos rijden..dus was bedoeld als compliment :)

Daan_O

Re: Wat als... bitgebruik verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:25

haha dank jullie :) Ik vond het wel grappig om even binnen te vallen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:39

@ vivalavida, je zegt niks in handen te hebben, ik wil dit overigens best geloven, maar waarom lijkt t halster ( vooral op de 1e foto ) zo uit z'n verband getrokken dan? Als je niks in handen hebt hoort t halster zo niet te zitten :) maar daar gelaten, waarom had je er moeite mee om haar meer bij elkaar te rijden dan? Lijkt me niet dat je daar t bit voor gebruikt? Maar van achter naar voren rijd?
( overigens is dit niet bedoeld als aanval maar wat ik zo op de foto's lijkt te zien )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:43

omdat ze bang is voor voetballen (de 1e foto dan he ..kun je zien op de achtergrond :D ) verder is ze met bit heeel licht in de hand en ik hoef ook zonder bit niks te doen om haar nageelijk te krijgen.
met stalhalster hangt ze net iets meer als met hoofdstel :)\
Je zegt het zelf al: bij jou lijkt het ook alsof bonito hangt in je handen maar dat is niet zo volgens jou.... dus dan weet je dat het beeld iets kan vertekenen :)

maarre.... lijkt me beter als jij gewoon niet op mij reageert gezien onze voorgeschiedenis ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:44

Als je niet wil dat iemand op je reageert, moet je niet in de discussie komen. Iedereen heeft even veel recht om te reageren.

Het niet bij elkaar krijgen kan heel goed zijn omdat ze bang is. Als er niets rondom haar is wat ze eng vind lukt het dan beter?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-01-09 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:45

ik was alleen maar nieuwsgierig hoor :) zoals ik al zei ik bedoelde t niet als aanval :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:46

weet ik wel :) ik geef je alleen advies want je weet zelf ook dat het elke keer uit de hand loopt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:47

Vief kan super verzameld lopen, echt super fijn :D
maar op een bevroren ondergrond zet ik haar niet te hard aan het werk.. ik zal binnenkort even goede fotos plaatsen en dr lekker aant werk zetten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:48

jah vaak wel, maar dat was mijnn bedoeling niet! Ben t geleuter op bokt meer dan zat iedereen komt hier voor de gezelloigheid ( of om wat te leren ) en dat geld voor mij, ik dnek ook voor jou en voor iedereen hier dus ik laat t niet eens uit de hand lopen want dan kap ik al :) Maar we gaan erg offtopic nu :)
Ik heb antwoord dus t is duidelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:49

ik zie overigens dat viefje op de 1e foto die kant op kijkt van de voetballers (ze is niet zo''n goede keeper O:) )
en op die 2e is ze toch echt niet sterk hoor...
bovendien is een stalhalster niet om mee te rijden en gaat sowieso vaag zitten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:50

ja halsters zijn er ook niet voor bedoeld ( al doe ik t zelf ook :P ) maar ik zat eigenlijk niet op de achtergrond te letten waar ze misschien van zou kunnen schrikken, keek meer alleen nar jou en Vivara :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:59

ik heb ook nog een andere foto waar ze helemaal op begint te flippen als de bal haar kant op komt :')

zal van t weekend ff een bitloos hoofdstel lenen :D wil eigenlijk dezelfde als Daan_ordeal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:05

Ok ja dies wel mooi ( daan heb in je profiel gespiekt! super hoe je je paadr aan t lpen hebt )
ik heb ook hele mooie gezien maar kan niet kiezen :) het liefst wil ik een roze maar die hek nog niet gezien :( :D

midoesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:13

ik zou het echt belachelijk vinden, zo word er al jaren gereden.
volgens mij gaat dat niet gebeuren hoor.
denk dat heel veel grote mensen in de paardensport er niet blij mee zullen zijn stel het zou wel komen hihi.

groetjes

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:18

als het echt zover zou komen, dan komt er vast ook verbod om uberhaupt op paard te rijden...

probleem opgelost...

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:29

oew dan ga ik gewoon illegaal rijden
en dan meteen met een slof zo strak mogenlijk ultra lange wielsporen en het scherpste bit wat we kunnen vinden ~~}> oke dat laatste was een grapje maar ik zou lekker doorgaan :)

Post 600 *\o/*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:32

Idd, al zou ik er geen probleem mee hebben. Maar ik denk dat er ook paarden zijn die leuker op bit lopen, of bitloos niet zo fijn vinden. Deze die ik rijd vind er helemaal niks aan. Ik reed geregeld een met crb maar oren gaan gelijk plat. hoofdstelletje met bitje in en hup oortjes naar voor en weg is ie :). Ik kan hem mooi licht rijden met hoofdstel. Hij reageert op de minste hulpen. teugelhulpen zelfs niet nodig. :) reageert ook op zit enzo. Het andere paard thuis vind crb geweldig, die loopt er wel goed en supergevoelig op, terwijl hij op hoofdstel helemaal anders is. Ik werk nu met een jong paard en deze reageert ook goed op crb. al een paar keer erop gezeten aan de longe met crb en hij doet het niet slecht. Hij loopt ontspannen over de rug met zn hoofdje naar beneden. :) hoe helemaal niks met crb te doen. enkel heel fijne signalen. Heb nu een heel leuk bitloos ponyhoofdstelletje (in kleine maat) gezien, die ik mss wil aanschaffen :). maar ik ga daarom niet volledig op bitloos over, afhankelijk van het paard dus en hoe fijn hij er mee te werken is. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:36

Interessante stelling..... Ik zou een feestje geven!!! *\o/* *\o/* *\o/*
En lekker doorgaan met bitloos rijden. :D

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:53

dan ging het rijden met shadow en mascha een ramp worden.
ik bleef dan wel rijden, maar met minder plezier.
Ze zouden beide ongeloofelijk gaan uittesten en irriteren.
En het rijden zou dan haast onmogelijk worden.

En dan gaat er voor vele het plezier van paardrijden eraf....
:)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:52

zou ik lak hebben aan die regel.
ik verbied het toch ook niet om een stuur in auto's te bouwen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:00

Als de teugels jouw stuur zijn vraag ik me af waarvoor men je benen heeft gegeven ;)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:04

pharagirlke schreef:
Als de teugels jouw stuur zijn vraag ik me af waarvoor men je benen heeft gegeven ;)

haha, bedacht me later dat ik ook weer niet zo een heel slim voorbeeld nam.
niet om het goed te prate maar ik rij vaak met halster.
maar mijn pony kan wellis ineens steigeren en op haar achterbenen omdraaien en weg willen racen.
nou daarom wil ik een bit want dan kan je met je zit doen wat je wil en me been hou ik er dan liever af.
:o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:06

dat doet die van mij ook, en dat kan je net zo min stoppen met bit als zonder bit. ;) Leer hem/haar op je stem reageren. Zal je veel profijt van hebben... (geloof me, ik werd soms wanhopig van mijn dame als ze er wéér eens van door ging, als ik nu "hooooo meissie" zeg, vertraagt ze en heb ik weer wat te zeggen met mijn hulpen.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:10

pharagirlke schreef:
dat doet die van mij ook, en dat kan je net zo min stoppen met bit als zonder bit. ;) Leer hem/haar op je stem reageren. Zal je veel profijt van hebben... (geloof me, ik werd soms wanhopig van mijn dame als ze er wéér eens van door ging, als ik nu "hooooo meissie" zeg, vertraagt ze en heb ik weer wat te zeggen met mijn hulpen.

tja ze luisterd goed naar stem.
maar een paard is een spiegel en ik weet van mezelf ik ga ook door en dat doet zij ook.
ik ben nu op het punt dat ik haar gewoon om zet en buiten been geef.
want ho zeggen hebben we ondervonden helpt niet als ze gaat renne.
het is nu niet zo of zo dat ik in me teugel ga hangen en me suf trek ofzo ;)
maar ik zet haar wel gewoon weer om want als ze gaat rennen heb ik de ervaring dat ze gerust een 45 mm aansnoerneusriem stuk trekt......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:12

z0rr0 schreef:
pharagirlke schreef:

tja ze luisterd goed naar stem.
maar een paard is een spiegel en ik weet van mezelf ik ga ook door en dat doet zij ook.
ik ben nu op het punt dat ik haar gewoon om zet en buiten been geef.
want ho zeggen hebben we ondervonden helpt niet als ze gaat renne.
het is nu niet zo of zo dat ik in me teugel ga hangen en me suf trek ofzo ;)
maar ik zet haar wel gewoon weer om want als ze gaat rennen heb ik de ervaring dat ze gerust een 45 mm aansnoerneusriem stuk trekt......

Ken dat, heb op een maand tijd drie hoofdstellen gekocht voor die trut...... :roll: Die draaide zich om en die ging... Zelfs als je er langs stond. En ja als je het dan vertikt om los te laten... Rukt ze hem gewoon stuk.