Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:33

tita schreef:
Charlenexx schreef:
Tita ik zit net ook te kijken een 4 jarige Trento B die B dressuur loopt. 17500 euro. Maar als je dan naar de gangen van dat paard kijkt en dan gaat kijken naar die Indoctro x Ramiro die Z loopt en zelfde prijsklasse zit. Dan begrijp je toch wel waarom ze dat geld vragen?

:= nee 4 jaar B dressuur ik vind dat typisch te veel en ik zie ook geen foto dan kun je beter zien of dat paard je aanspreekt.
Hier speelt men in op de ouders, goede ouders wil niet automatisch zeggen dat een paard ook goed kan lopen

Als een paard je echt aanspreekt ben je al bereid meer te betalen dan iemand die het maar een gewoon paard vind

Een trento die ze veel geld vragen om zijn goede ouders?? :=
Een vierjarige mag niet hoger dan B starten, dus ze kunnen er ook niet veel anders bij zetten. Wat moet een een vierjarige dan lopen?

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:27

[LZP] --> [PP]

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:44

Pletje123 schreef:
De kostprijs is een redelijk minimum bedrag voor een gezond recreatiepaard.

Tuurlijk, als de kostprijs lager wordt heb je een grotere kans op een grotere marge. En ook ik denk dat je de kostprijs mee moet nemen in de uiteindelijke vraagprijs, maar wel tot een bepaald niveau. Als je alles bij elkaar optelt dan kost een groene driejarige je al gauw 5.000,-. Dan heb ik het enkel over de kostprijs. Vind jij dat een leuk, (groen) driejarig recreatiepaard dat waard is?

Daarom zei ik dus in een post daarna dat ik het niet erg vond om eens onder de kostprijs te verkopen als ik zeker weet dat het paard naar een amazone toegaat die eruit kan halen wat erin zit en het paard een passend en goed tehuis biedt. Dat vind ik belangrijker dan winst en ik kan me dat veroorloven als hobbyfokker. ;)

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:50

kijkt er niemand op kapaza.be? :o

Cherrypop

Re: Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:50

Wat moeten we daar dan?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:51

asjemenou schreef:
Een vierjarige mag niet hoger dan B starten, dus ze kunnen er ook niet veel anders bij zetten. Wat moet een een vierjarige dan lopen?

Een vierjarige mag L2 starten... ;)

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:52

kapaza is veelal goedkoper dan mp,speurdes ,sporthorses ect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:54

Lante schreef:
asjemenou schreef:

Een vierjarige mag L2 starten... ;)

Per 1 april ja en dan zou je tot ie 5 wordt moeten wachten voor je M mag starten.. Kan je dus beter gewoon eerst L1 rondhobbelen en prijzen pakken ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:10

Maar een vierjarige màg L2 starten. :P Ben met je eens dat je inderdaad net zogoed wat rustiger aan kunt doen hoor; mijn vierjarige is nog maar net zadelmak, dus nog lang niet L1 of zelfs maar B klaar. :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:23

Het ging over een advdertentie die NU op marktplaats staat, een vierjarige Trento. Een vierjarige mag NU op dit moment absoluut geen L2 starten! Alleen maar B.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:28

asjemenou schreef:
Het ging over een advdertentie die NU op marktplaats staat, een vierjarige Trento. Een vierjarige mag NU op dit moment absoluut geen L2 starten! Alleen maar B.

Ja maar als je NU een 4 jarige koopt neem je die volgende week niet al mee op concours.. Tegen de tijd dat je die gaat starten mag ie wel L lopen ;)

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:31

eh als ie NU 4 is word ie april 5 dus mag die gewoon L2 lopen hoor...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:32

Nee, een 4 jarige wordt in april geen 5.
Een vierjarige is op 1 januari 4 geworden.
Je gaat toch niet bij elke advertentie vragen wanneer het paard geboren is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:32

Eh 1 januari verjaren alle paarden hoor ;) De 4 jarigen van NU zijn dus 1 januari allemaal 4 geworden :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:33

Relaxed schreef:
asjemenou schreef:

Ja maar als je NU een 4 jarige koopt neem je die volgende week niet al mee op concours.. Tegen de tijd dat je die gaat starten mag ie wel L lopen ;)

Dat ligt eraan hoor.
Ik koop ze groen uit de wei, en als het beetje meewerkende paarden zijn, dan gaan ze 6 weken later mee op wedstrijd. laat staan eentje die al B niveau klaar is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:38

En dan kan je in april al mooi L starten, ideaal! ;) :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:44

Macusa schreef:
I
De enigen die tijdens de crisis dus hun paard tegen een gunstigere prijs te koop zetten, zijn degene die er om een min of meer dringende reden vanaf moeten.
Het best nog wel eens zo kunnen zijn dat het aanbod juist gaat afnemen in plaats van toenemen.

En een goed paard staat niet in de weg!

*gaat verder bijlezen -:)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:47

tita schreef:
Hc

Maar de paardenprijzen gingen toch ook zomaar omhoog.
Je bent het toch wel met me eens, als je op SH kijk dat vele prijzen veels te hoog zijn.

Maar mensen moeten er wel aan meedoen, willen ze een leuk paard hebben die gewoon mee kan draaien in de sport.

Ik vind het niet zo leuk dat ik voor een 4-jarige 15000 euro moet gaan neertellen.
Kun je wel gaan roepen doe je toch niet, dat klopt ik doe het niet.
Niet omdat ik het NIET kan betalen maar omdat ik het niet WIL betalen want ik moet hard werken voor geld.
Vooral voor 15000 euro en een paard is een leven dier, een verkeerd pas en dat geld, dag paard.

Die mensen die het paard verkopen hebben er waarschijnlijk geld in geïnvesteerd en hard voor gewerkt en willen daar een klein beetje van terugzien.....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:49

Charlenexx schreef:
alja schreef:
staan idd nog genoeg paarden op verkoopsites die hoge prijzen hebben maar ik denk dat
die in deze tijd er ook wel op blijven staan en niet zo gauw verkocht worden :)

Ik heb op een handelsstal gewerkt en wij hebben een week gehad dat we 6 paarden verkochten allemaal tussen de 25000 en de 65000... Als een paard goed is word ie toch wel verkocht.

Precies, bentley's en ferari's worden ook nog steeds goed verkocht!
Het is maar net wat je te bieden hebt en wat voor publiek je in je doelgroep hebt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:53

tita schreef:
Heb niet gevonden wat ik zocht, geef niet maar als ik dan naar kleine paarden kijken (max 162) en op SH schiet ik stiekum best vaak in de lach en ook op bokt met bv andere klein spul

Je waarschuwt in het begin van je topic : wie het laatst lacht, lacht het best.....

Na een paar pagina;s lezen in dit topic weet ik al wie er straks het hardste lacht en wie zijn lach al verspeeld heeft. ;)

Sorry, ga nu weer ontopic lezen en reageren, viel me gewoon op :o :P
Laatst bijgewerkt door Zooist op 19-01-09 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:01

tita schreef:
:=

zouden een nieuw topic moeten openen met links van bokt HS en marktplaats en dan discussieren waarom de prijs goed is of veels te hoog.

Net keek ik in een profiel van iemand..te koop paard aardig niks bijzonders moet 3 worden heeft prok vraagprijs 12000

Stop nou met lachen! :')

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:05

hoopvol schreef:
Ik zou droog brood vreten om m'n paarden te behouden.

Idem!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:06

hoopvol schreef:
Weet je, moest zelfs m'n benzine van m'n auto bijhouden.

Jij bent echt super! +:)+ +:)+
Goed gedaan en nu weer er bovenop gekomen!

Respect!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:06

Goed bezig malene! :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:10

Mowoah schreef:
Tsja, de prijzen zijn hoog dat vind ik zelf ook.
Hopelijk zijn de prijzen over 2 jaar een stuk lager, wanneer ik zelf weer naar een leuk paardje ga zoeken.

Maar als je goed zoekt (niet alleen op internet) vind je genoeg paardjes voor een redelijke prijs. :)

Dan krabbelt de markt weer overeind en kunnen de prijzen weer omhoog!