Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:01

Samantha_T schreef:
Ik lees allerlei stukjes over een inlegvel dat 5 euro kost, maar ik heb er eentje aangevraagd bij de KNHS. Die kost 7.50. Dit zijn toch dezelfde vellen, of moet je nog 2 inlegvellen aanvragen?? Ik heb die van de knhs nog niet ontvangen, heb wel een mailtje gekregen dat ik hem voor 1 juli ga ontvangen. Zal ik maar gewoon gaan afwachten??

Stamboeken mogen maximaal € 7,50 voor zo'n inlegvel rekenen, als je minder moet betalen is dat mazzel.

Invullen hoeft pas als je zeker weet wat er met je paard moet gebeuren. Maar daarna kun je dan ook niet meer terug. Daarom heb ik het nog niet ingevuld, in principe mag hij best na zijn dood voor consumptie maar ik wil ook de mogelijkheid houden om hem met alles te kunnen behandelen als dat nodig mocht zijn. En een eventuele volgende eigenaar wil ik niet opzadelen met mijn beslissing :o Invullen móét niet (tot je echt moet beslissen), het mag :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 29-04-09 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:03

Birgit__ schreef:
Slim.. Ik kom er nu achter dat ik blz. A B C D wel in mijn paspoort heb zitten.. dus het klopt zo?
Wel is er nog helemaal niks ingevuld. Kan ik dat gewoon bij mijn DA laten doen?

Hier ben ik dus ook benieuwd naar!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:06

Als je nou even leest. Er staat op die bladen dat er een stempel enz. van de veearts op moet, dus je moet het inderdaad samen invullen. Áls je het invult. Want dat hoeft niet, tenzij je paard buut oid toegediend krijgt.

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:40

Wij hebben een pony, ingeschreven bij het fjordenpaardenstamboek.
Zijn paspoort is eind oktober 2003 uitgegeven. Nou heeft hij in zijn paspoort op blz. 20 'BIJLAGE MEDISCHE BEHANDELING' waarop je dus kan aangeven of die voor de slacht is en alle medische behandelingen eronder. Is dit nou het juiste formulier? Want ik hoor iedereen zeggen dat het op p.27 en verder staat... Ik heb al op de site van het stamboek gekeken, maar daar kon ik hierover niks vinden. Tijdens zijn koliekoperatie moesten wij overigens al aangeven of hij voor de slacht was...toen hebben wij gezegd van niet en heeft hij dus bepaalde medicijnen gehad, maar in zijn paspoort is hierover geen enkele aantekening gemaakt.

Op de site van het fjordenpaardenstamboek zie ik trouwens dat hij officieel nog op naam staat van de fokker, terwijl wij hem van een meisje hebben die hem weer van die fokker had. In zijn paspoort staan de overschrijvingen wel met hun en onze handtekeningen, maar zoals ik het dan begrijp is zo'n overschrijving pas geldig als het stamboek zijn handtekening zet...betekent dit dat mocht dat blad nodig zijn, ik hem eerst officieel moet laten overchrijven? ( en dus eerst lid moet worden van het stamboek?)

aaalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:18

Er wordt aangeraden dat pas in te vullen als het paard komt te overlijden. Als je nu al invult dat hij niet naar de slacht mag en je verkoopt hem nog, kan diegene het evt niet meer als vlees verkopen..

aaalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:20

Jimb0o schreef:
Zijn paspoort is eind oktober 2003 uitgegeven. Nou heeft hij in zijn paspoort op blz. 20 'BIJLAGE MEDISCHE BEHANDELING' waarop je dus kan aangeven of die voor de slacht is en alle medische behandelingen eronder. Is dit nou het juiste formulier? Want ik hoor iedereen zeggen dat het op p.27 en verder staat...

Dat is het juiste formulier. Er staat immers boven medische behandeling. Niet in elk paspoort staat het op pagina 27, niet alle paspoorten zijn hetzelfde. Jij hoeft dus niets aan te vragen.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:43

Hoe zit het met Duitse paspoorten (Hannoveraans stamboek in dit geval)? :?

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:04

aaalt schreef:
Jimb0o schreef:
Zijn paspoort is eind oktober 2003 uitgegeven. Nou heeft hij in zijn paspoort op blz. 20 'BIJLAGE MEDISCHE BEHANDELING' waarop je dus kan aangeven of die voor de slacht is en alle medische behandelingen eronder. Is dit nou het juiste formulier? Want ik hoor iedereen zeggen dat het op p.27 en verder staat...

Dat is het juiste formulier. Er staat immers boven medische behandeling. Niet in elk paspoort staat het op pagina 27, niet alle paspoorten zijn hetzelfde. Jij hoeft dus niets aan te vragen.

Oke bedankt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:04

Foxy1980 schreef:

ik heb een portugese, daar stond het niet in, dus gewoon bij de KNHS aangevraagd en netjes ontvangen...

capopjekop

Re: Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:20

Hoe lang duurde het voordat hij binnen was via de knhs? Heb hem enkele weken geleden al aangevraagd, maar nog niks ontvangen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:28

Precies, een vriendin van mij wacht ook al enige tijd op het inlegvel van de KNHS. Zij heeft er voor gekozen om niet het paspoort op naam te laten zetten, maar alleen het inlegvel aan te vragen. Het op naam laten zetten kost namelijk ook weer extra geld.
Het formulier is gewoon electronisch via de site aangevraagd. Ik vind het wel erg lang duren, want het is zeker al wel een maand geleden.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:21

goed, ook ik kom er even niet meer uit :+

na pagina 26 heb ik nog een paar pagina's zitten met A, B, C en D.
nu heb ik net ergens gelezen dat je hem niet kunt afdrukken o.i.d omdat er een watermerk inzit.
in heel mijn paspoort zit een watermerk behalve bij de vellen A, B, C en D, zijn deze dan niet goed? en dus niet
geldig?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:34

capopjekop schreef:
Hoe lang duurde het voordat hij binnen was via de knhs? Heb hem enkele weken geleden al aangevraagd, maar nog niks ontvangen.

zal ik even na moeten kijken, wel een aantal weken in ieder geval...

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:06

ja is inderdaat handig , ik heb het ook al

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:26

Ik heb hem ongeveer een maand terug aangevraagd, maar heb nog steeds niets gehoord of niks binnen.
Heb toen wel een email ontvangen dat ik hem voor 1 juli zou binnenkrijgen, het lijkt me wel vrij logisch dat het dan binnenkort echt aan moet komen, want ik heb het wel al betaald!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:02

Is het bij jou al afgeschreven? Je machtigt de knhs immers.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:18

Yannicke schreef:
Ik heb het inlegvel binnen 1 week na aanvragen ontvangen van het KWPN. Erg goed geregeld!

Was bij mij ook het geval. Ik heb het formulier alleen wel gefaxt naar het KWPN.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:06

Nouvel schreef:
Foxy1980 schreef:

ik heb een portugese, daar stond het niet in, dus gewoon bij de KNHS aangevraagd en netjes ontvangen...

Ik heb ook een duits paspoort (Rheinlander) maar met een stempel erin van het kwpn. Ik moest het daar opvragen en heb het binnen 1 a 2 weken ontvangen. (Heb het toen trouwens ook gelijk op mijn naam laten zetten, zonder lid te worden van het kwpn.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:32

germie schreef:
Is het bij jou al afgeschreven? Je machtigt de knhs immers.

Ik heb via internet gelijk betaald, dan zou het dus gelijk overgeschreven moeten zijn ;)

Moet ik nu maar wachten of het toch aanvragen bij het fjordenstamboek? Ik heb geen zin om een heel nieuw paspoort te moeten aanvragen omdat ik het maar niet binnenkomt.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:52

Ik heb het meteen aangevraagd toen het bekend werd en pas twee weken geleden heb ik het thuis gekregen.Ze lopen enorm achter met het verwerken. Er zat ook een acceptgiro bij, ze schreven het dus niet af na mijn eenmalige machtinging.

En het is niet zo dat je kunt wachten met invullen.
Zodra je paard bijvoorbeeld standaard bute krijgt. bv om het dier door iets als artrose heen te helpen dan moet er een verklaring ingevuld worden en wordt ook dit papier ingevuld. Ligt dus een beetje aan de situatie maar je Da begint daar zelf wel over als het nodig is lijkt me

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:31

capopjekop schreef:

Dat vraag ik mij dus ook af, ik heb het ruim een maand geleden aangevraagd.
KNHS kennende zal het wel weer een eeuwigheid duren. Tegen de tijd dat het bij mij in de bus valt is er wel weer iets anders verzonnen. :+

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:51

Ik moet het bij KWPN aanvragen, heb ik al zo'n aanvraagformulier gevonden.
Daar moet je je naam en adres invullen.
Maar mijn paard staat nog op naam van de vorige eigenaar, hebben we nooit over
laten zetten. Is dat een probleem? Of klopt het dan niet bij de administratie van KWPN?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:56

Heb niet het hele topic doorgelezen ;) .

Mijn merrie is import uit duitsland en heeft een duits paspoort, geen idee wanneer deze is afgegeven. Deze is in najaar 2008 nog bij de KNHS geweest om het chipnummer af te laten stempelen. Nu heb ik achterin het paspoort gekeken en daar staan inderdaad pagina's waarop medische behandeling kan worden geregistreerd. Iemand enig idee of ik hier nu alsnog een inlegvel voor aan moet vragen?

Nolicapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:48

Even een vraagje:

In mijn drie paspoorten staat op pagina 27 Medische Behandeling.
Moet ik dan nog een inlegvel aanvragen of is dat 'de' inlegvel wat eral inzit ?.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:59

Ik heb vorige week met de K.N.H.S gebeld. Ik heb de eerste week van april al een inlegvel
aangevraagd en ze waren pas bezig met de afhandelingen van maart.
Als je maar voor de limiet aanvraagd is er niets aan de hand volgens de man die ik gesproken heb.
Afhandelingen kunnen een uitloop hebben tot jan. 2010 is mij verteld.