verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:02

Ja, dit klinkt mij erg positief in de oren en bovendien weet je niet hoe het er aan de binnenkant uitziet, getuige dat het dier nu niet kreupel loopt kan het best meevallen!!! Die arts weet dat ook pas wanneer hij het open heeft gemaakt.
Ik heb echt de verwachting dat dit een heerlijk paard gaat worden!!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 00:17

hahaha ja ik ken wel een hengst aan ik heb er al een staan maar die is ook erg gemanierd en mijn manneke thuis is ook erg braaf, hahahahaha;-)
Ik heb 8 paarden 4 honden 2 katten en alles is mannelijk!!!! erg he hahahahha mijn voorkeur is dus bekend ik ga voor manvolk in mijn stal..... Vingers aflikken

BuddysMom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:34

Wat heb jij een groot hart zeg!! Waren er nog maar meer mensen zoals jij. Ik weet zeker dat dit een leuk beestje zal worden met de juiste verzorgheid en medische attentie. Sommige mensen zijn toch echt niet goed bij hun hoofd dat ze dieren zulke ellende willen aandoen. Hou je ons op de hoogte hoe het met hem gaat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:37

Buddys Mom, dit paard heeft in een opfok gestaan waardoor hij er niet best uitzag. Het gaat niet om een paard wat bewust leed is aangedaan door mensen.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 00:55

Nou sul, eigenlijk is de bewuste handelaar die met m op de markt stond wel schuldig aan zijn toestand waar in hij verkeerde toen ik m kocht.... maja dat weet je met zulke malafide handelaren, ik ga dus echt niet meer naar een paardenmarkt , want ik kan niet de hele werteld redden, ben al blij als het idd met auke al lukt.
Maarja het gaat niet meer om schuld ,het gaat nu om vooruit kijken he ik hou iedereen wel op de hoogte hier!!
Kan zijn dat er misschien een dag niks staat hier, maar i`ll be back...........! Whoosh!

BuddysMom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 04:40

suleilitha schreef:
Buddys Mom, dit paard heeft in een opfok gestaan waardoor hij er niet best uitzag. Het gaat niet om een paard wat bewust leed is aangedaan door mensen.

HUH?? Het is wel door de mens dat het paard er zo uitzag. Een gezond paard ziet er niet zo uit. Het is dus duidelijk dat zij het paard heeft gekocht van een mens op de paardenmarkt die wist hoe het paard eruit zag, toch? Dus, het leed is aangedaan door de mens!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:02

Al met al ben ik toch wel blij met auke hoe het ook afloopt.... Verward
Hij heeft al veel teweeg gebracht in positive zin.
We hebben er geen spijt van dat we hem hebben meegenomen, hij is al een verrijking vanaf hij er is!! gr saskia
l love my little black boy... OK dan!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:12

Jee Sazz, heb het hele topic doorgelezen en wat super dat je dit allemaal voor hem over hebt!
Aukje boft maar met zo'n goed plekje!! Ik hoop heel erg dat hij goed door de operatie komt!
Ik duim heel hard mee! En nogmaals complimenten dat je dit allemaal doet OK dan! OK dan!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:18

wat een verhaal zeg!!
echt super dat je dat doet voor Auke!!
ik zou het zo ook doen
ik hoop dat alles allemaal goed komt maar tot zover ik het nu heb gelezen heb ik er alle hoop voor!!
heel veel succes met je kleine grote mannetje:D

groetjes Celine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 03:40

Citaat:
HUH?? Het is wel door de mens dat het paard er zo uitzag. Een gezond paard ziet er niet zo uit. Het is dus duidelijk dat zij het paard heeft gekocht van een mens op de paardenmarkt die wist hoe het paard eruit zag, toch? Dus, het leed is aangedaan door de mens!

Leuk die vingerwijzingen naar die handelaar, vergeet niet dat het paard hiervoor ook een eigenaar heeft gehad en verder was het paard door andere paarden gemept en niet door mensen. Een paard wat in de opfok in elkaar wordt gemept gaat erg hard achteruit, kan binnen twee weken er slecht uitzien maar een paardenhouder kijkt dat vaak even aan. Had ik zelf ook gedaan, al plaats ik wel vraagtekens bij het feit dat Auke botbreuken heeft opgelopen. Het gaat om een dier met een goeie afstamming, niet dat deze persee een goedgekeurde dekhengst zou zijn geworden want er zijn meer met deze bloedvoering maar voor de eigenaar was hij in beschadigde staat niks meer waard. Euthanaseren zou eerlijker zijn geweest op dat moment en dat is niet gebeurd en Auke krijgt een goeie tweede kans.
Opfokweides zijn leuk maar het feit blijft dat er jonge paarden kapot gaan en daar ontkom je niet aan.

Wij zitten momenteel op de wip kwa gedachten voor wat betreft een kerngezonde tweejarige, houden of af laten maken. Voor het oog een mooi paard maar het is nu al te zien dat ze slappe weke koten heeft, voos beendergestel, weke rug etc. Zowiezo niet eentje om voor de fok en de sport aan te houden en ik ben er niet voor om deze te verkopen voor begrazing of recreatie, ik kan nu al zien dat het problemen gaat geven in de toekomst en ben er zo goed als uit dat ons paard zal worden afgemaakt.Kwa karakter is het ook niet de lekkerste.

Maar goed, het gaat nu over Auke en die is correct gebouwd, mooi sterk fundament en daar is nog het nodige aan eer aan te behalen. Daar sta ik dus ook vierkant achter!!!!!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:02

Wat een verhaal....
Sazz, het is fantastisch wat je allemaal voor Auke doet! Echt bewonderenswaardig....
Ik zal voor jullie duimen dat het goed gaat komen met hem.
Het is nu al een prachtig paard met een zachte en intelligente uitstraling en ik weet zeker dat je, hoe het ook afloopt, nooit spijt zult krijgen van je keuze hem naar huis te halen.... Dit soort 'ontmoetingen' zijn altijd met een reden. Daar ben ik echt van overtuigd.
Heel veel beterschap voor je mooie Friese vent!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:54

thnx allemaal ik heb vandaag weer foto`s gemaakt van auke en we staan versteld van zijn karaktertje en zijn uiterlijk, maar nog steeds speelt Zijn hoef/kroongewricht een grote rol.Alles ziet er goed uit hij krijgt een buikje!! en voelt zich lekker maar ik hou nog iedere dag mijn hart vast als ik zijn rechter achter been zie....... maar we houden hoop tot de operatie!!( en erna!!)
We kunnen de dierenarts bellen als we vinden dat we geen ribben meer kunnen zien.
Dit is bijna passé ik zal een foto naar suleilitha sturen want die van mij zijn te groot voor in de site hahahha ik blijf een groentje qua foto's sturen hier .Sul alvast thnx voor je hulp!!! gr sazzie x Knipoog

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:56

P.S. we zijn al begonnen met gluco horse , baat het niet dan schaad het niet!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:56

Ga je die foto naar mijn mail sturen, Sazz?
Dan zet ik hem wel even voor je in het topic!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:50

sazz schreef:
P.S. we zijn al begonnen met gluco horse , baat het niet dan schaad het niet!! Haha!

Ik kan je GlucoHorse zéker aanraden. Je (nuja, Auke) zal er echt wel baat bij hebben. Dat hebben mijn paarden (én honden) ook, dus...
Ik blijf jullie verhaal alvast volgen Knipoog

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 00:13

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-R6ZOBP8P.jpg[img]

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 00:14

ik snap het echt niet he hahahahaha

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:15

bijna goed,
je foto is te groot,
en je bent de / vergeten voor de laatste img.
het moet dus tussen [img] en [/img]

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 08:54

sazz schreef:
Afbeelding

Alstu Knipoog !

Hij ziet er inderdaad een stuk beter uit zeg! Super! Haha! Hopen dat hij lekker blijft eten en het snel beter gaat!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:04

Wow! Díe is erop vooruit gegaan, zeg! Echt chique!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:10

Zo dat wordt volgens mij echt een grote later!
Ik ben zeer benieuwd hoe hij uitgroeid, volgens mij wordt dit nog een heel mooi paard!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:12

intressant topic

Mocht je nog gaan opereen zou ik zeker contact opnemen met Utrecht.

Ze operen daar tot een bepaald tarief, valt de operatie duurder uit dan wordt dat afgeschreven als onderzoeks-kosten.

Ik zelf heb in Utrecht gestaan met een oude pony van 25 die 12% overlevingskans had..ze hebben ons geweldig geholpen.
Ze handelen uit welzijn van het paard en niet ten kosten van het paard.
Ze zijn eerlijk naar mens en paard toe

succes de komende tijd

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:19

Super wat je gedaan heb en het word al een echte knapperd...
Hoop dat de operatie ook goed gaat en dat hij uit mag groeien tot een super mooie en gezonde vent Haha!

Gr. Knipoog

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:04

Hij is echt enorm opgeknapt ik heb net gewoon het HELE verhaal en all 9 pagina's gelezen...
Ik vind het echt fascinerend.. Ik vind het super van je ik hou het verhaal zeker ff bij en
ik meng me der ook ff in als jullie het niet erg vinden!!! Haha!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:08

Wat ziet Auke er goed uit! Mooie bouw ook....
Oh, ik hoop zo voor jullie dat hij in de toekomst bereden mag worden! Die hengst wordt vast een toppertje!