wie is er nog meer verslaafd aan setjes en paardenspullen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wie is er nog meer verslaafd aan setjes en paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:14

ikkiN schreef:
Die is mooi! Vind alleen de neusriem wel iets te breed Bloos

Weet iemand hoe de Schumacher frontriemen vallen? Normaal heeft ze maat Cob, en ik wil dat ie een klein beetje gaat hangen.

mijn fries die tussen cob en full in zit, heeft een full een die valt redelijk ruim.. passen nog wel een paar ruime vingers tussen

verder wbt modegevoelig... ik hben echt niet modegvoelig.. of naja ik vind wel vaak dingen die 'in' zijn leuk, maar ik vind ook vaak zat dingen die niet 'in' zijn leuk dus daar hou ik me niet zo aanvast..

Maargoed, om de 1 of andere reden vind ik het wel veel leuker om te zorgen dat m'n oogappel er een beetje fatsoenlijk en chique bijloopt Haha! Dan mijzelf ... Geen idee waarom, haarzelf boeit het wsl toch allemaal niet.. Maar toch voel ik wel de behoefte om mooie spulletjes voor haar te kopen..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 20:17

ben ook helemaal gek van kiefer,echt een fijn merk,heb al heel lang een hoofdstel daarvan en die gaat heel lang mee.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:17

Ik koop ook altijd dekjes om vrolijk te worden.
Heb nu al mijn Anky's de deur uitgedaan,en neem er Eurostar voor in de plaats Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:22

ik zit er ook aan te denken om mijn anky's eruit te gooien en eurostar ervoor terug te kopen,maar ben er nog niet helemaal uit.
ik koop bijna liever mooie spullen voor mijn pony dan een goede nieuwe winterjas voor mezelf(heb er natuurlijk wel een,maar die is een beetje afgedragen...)
zoals pas een nieuw scapa setje gekocht(sjabrak en vliegenmutsje)......terwijl ik nou eigenlijk een jas wilde kopen voor mezelf Tong uitsteken

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:58

Gezien HAR onderdeel is van de VMR forums en daar een gerichte vraag gesteld dient te worden (dus over ervaringen met een bepaald merk, kwaliteit oid) zijn dit soort topics niet toegestaan op HAR, ik verplaats dit topic dus naar PP.
HAR-->PP

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:01

Snoevie schreef:
ik zit er ook aan te denken om mijn anky's eruit te gooien en eurostar ervoor terug te kopen,maar ben er nog niet helemaal uit.
ik koop bijna liever mooie spullen voor mijn pony dan een goede nieuwe winterjas voor mezelf(heb er natuurlijk wel een,maar die is een beetje afgedragen...)
zoals pas een nieuw scapa setje gekocht(sjabrak en vliegenmutsje)......terwijl ik nou eigenlijk een jas wilde kopen voor mezelf Tong uitsteken

Heel herkenbaar Huilen van het lachen

Inseperable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:32

Klinkt bekend, zo'n obsessie. Bloos

Ik ben echt overal op zoek naar setjes, maar helaas is mijn bankrekening tegen mij.

Echt verschrikkelijk, ik heb sinds kort een NRPS merrie en het eerste wat ik dan wil is spullen voor haar kopen, nodig of niet. Vooral shabrakjes. Ik heb er intussen 3, met nog 2 onderweg (webshop) en guess what: ik heb haar pas 3 weken. Vork

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:38

Er zijn naar mij ook alweer 7 dekjes onderweg Clown

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:36

jha ken ik ik weet zelfs niet meer hoeveel ik er heb en het erge is ik koop altijd maar meer en meer voor mijn paardjes XD

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:26

Nou ik ben hard op weg om verslaafd te worden Knipoog
Ik heb mijn paard pas 6 weken, en heb al redelijk wat spullen voor haar gekocht.
Aankomend weekend ga ik de collectie van paardenspullen nog aanvullen met wat nog ontbreekt, maar weet nu al dat ik met meer thuis kom dan de bedoeling is Haha!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:40

Als jullie nu een setje mochten kiezen dat het mooiste is, en op t moment nog verkrijgbaar. Welke zouden jullie kiezen? Mag er voor de kerst een uitzoeken maar weet niet welke Clown.
Dacht aan die gestreepte met wit/bruin van Eurostar met mooie peeskappen erbij. Misschien iemand een beter idee? Link met foto erbij als t kan Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:54

Voor 1 paard 3 zadels, 4 hoofdstellen, 8 bitten en 10 nieuwe halsters? Hoe vaak gebruik je die allemaal? (behalve dus de halsters, die zijn allemaal nog nieuw?)

Ik heb 4 paarden, 1 zadel dat op 2 ervan past en ook om te oefenen op de 3jr heeft gelegen (4e paard is met pensioen). 1 hoofdstel met 1 bit en een bitloos hoofdstel. 1 stel peeskappen die ze allemaal passen.
Ik heb wel een stapeltje dekjes, ieder paard zijn eigen dekjes en je moet ze ook kunnen wassen, maar 31 dekjes + bijpassende bandages.. ik denk dat je dat idd een tic of verslaving mag noemen Knipoog Dan kun je iedere dag van de maand een ander dekje op doen Haha!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:46

Relaxed toch? Ik kan dat ook als manegeruiter, 6 dekjes voor eens in de week rijden. 10 bitten, 3 hoofdstellen, 10 halsters met touwen, 2 longeerlijnen.
Dekjes doe ik normaal per seizoen een ander en een nieuw en een oud wedstrijddek.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:46

Mizora schreef:
Relaxed toch? Ik kan dat ook als manegeruiter, 6 dekjes voor eens in de week rijden. 10 bitten, 3 hoofdstellen, 10 halsters met touwen, 2 longeerlijnen.

Dat maakt me nu benieuwd naar die bitten, je hebt 10 verschillende zodat je voor ieder paard iets passends hebt? En de manege laat jou met je eigen spullen op hun paarden rijden? (is dat niet omslachtiger dan het tuig dat de manege voor ze heeft gebruiken, dat is al op maat)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:26

Ik rij inderdaad met eigen spullen, sinds zondag is alleen het zadel nog maar van de manege, beugels/riemen/singel/hoofdstel/teugels/bit niet. Ik moet er wel bijzeggen dat ik al 2 jaar op hetzelfde paard rij. Ik heb voor de grotere pony's en paarden wat passends inderdaad.
11.5 watertrens ongebroken aurigan
12.5 watertrens ongebroken rvs
12.5 bustrens enkelgebroken rvs
13.5 bustrens enkelgebroken rvs
13.5 watertrens enkelgebroken rvs
13.5 watertrens dubbelgebroken rvs met koper middenstukje
13.5 bustrens dubbelgebroken golden brass
13.5 westernstang

Ik mis er nog één geloof ik, dus 8/9 bitten. Maar er moet eigenlijk een 14.5 cm dubbelgebroken bustrens golden brass aankomen, deze is net wat krap (maar past al beter dan de dubbelgebroken watertrens 13.5 waar ze normaal op gereden wordt)

Ik rij met ponybeugelriemen i.v.m. korte benen, eigen beugels i.v.m. fatsoenlijke zooltjes, eigen singel i.v.m. te lange singel, eigen teugels i.v.m. eerst gladde dressuurteugels en daarna teugels waar ik blaren van kreeg, eigen neusriem omdat ik een lage neusriem prettiger vind en eigen hoofdstel omdat dat makkelijker is als de rest allemaal al van mij is. Dan hangt er bij mij ook nog een martingaal om (vroeger standaard, nu alleen bij mij, i.v.m. eigen spul) omdat ik moeite heb met stille handen.
Ook rij ik met eigen dekje omdat de manegedekjes altijd na een dag nog nat zijn bij haar, eigen bontje omdat die betere kwaliteit is. Halsters heb ik in alle soorten en maten ongeveer (van minishetveulen (voor de geitjes) tot grote full, in leer, simpel nylon, gewoon nylon en chique nylon)
Kwaliteit gaat trouwens voor uiterlijk, daarom rij ik nu ook met een bruine neusriem bij zwart tuig, 50 euro minder voor een bruine is de moeite waard.
Kwaliteit van de manege is trouwens belabberd, zowel beugels als beugelriemen zijn weleens geknapt, ik heb het regelmatig maar net op tijd ontdekt, zo ook bij teugels. Dit is voor mij ook een stimulans geweest. (in de beugelriemen waren eindelijk gaatjes bijgeprikt, maar natuurlijk waren de nieuwe weer veel te lange)

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:41

Leuk toppic dit zeg!
nou hier dan mijn verzameling voor 2 paarden:

-Ong 40 dekjes met bijbehorende bandages
-6 keer stalbandages (6 x 4 bandages en lappen dan he)
-3 zadels (januarie komt er nog een zadel)
-10 paar springschoenen.
-4 winterdekens
-3 zomerdekens
-4 wedstrijddekens
-3 onderdekens
-3 fleecedekens
-2 poetskoffers
-2x stang en trens
-1 dubbelgebroken trens
-3x enkelgeborken trens
-4 hoofdstellen (stang en trens en gewone trens)
-7 halsters
-2 wedstrijd halsters
-4 hengstenkettingen
-5 gewone halstertouwen
-2x bontje
-5 trainingskunbondjes
-4 wedstrijdkinbondjes
-6 paar witte wedstrijd bandages
-heeeeel veel onderlappen
-3 wedstrijd dekens
-3x transportbeschermers.
-4 paar wedstrijd springschoenen
-concourskast
-4 paar laarzen
-4 paar sporen
-1x massagepad
- enz... enz... enz...

Zo kan ik echt nog super lang doorgaan... Clown
Volgens mij kan ik een winkeltje beginnen..... Bloos
Ben ik nou echt heel erg, of zijn er meerdere/ergerer mensen?

Mizora

Re: wie is er nog meer verslaafd aan setjes en paardenspulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:08

-2x bontje
-5 trainingskunbondjes
-4 wedstrijdkinbondjes

Jij doet aan bontjes, James Bondjes en kun , kan , kin?

Clown , jij hebt ook veel

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:27

ik heb deze maand PK Lime, Anky Straw, ES stripe-in Terra/Mouse, hh inverisable Sky & br burnt brick gekocht, over de rest zal ik maar niet beginnen Haha!
ohja alles met bb Lachen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:33

Niemand tips over het mooiste setje? Wil echt een ubermooi setje uitkiezen voor de kerst/sint!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 22:52

marillion schreef:
Leuk toppic dit zeg!
nou hier dan mijn verzameling voor 2 paarden:

-Ong 40 dekjes met bijbehorende bandages
-6 keer stalbandages (6 x 4 bandages en lappen dan he)
-3 zadels (januarie komt er nog een zadel)
-10 paar springschoenen.
-4 winterdekens
-3 zomerdekens
-4 wedstrijddekens
-3 onderdekens
-3 fleecedekens
-2 poetskoffers
-2x stang en trens
-1 dubbelgebroken trens
-3x enkelgeborken trens
-4 hoofdstellen (stang en trens en gewone trens)
-7 halsters
-2 wedstrijd halsters
-4 hengstenkettingen
-5 gewone halstertouwen
-2x bontje
-5 trainingskunbondjes
-4 wedstrijdkinbondjes
-6 paar witte wedstrijd bandages
-heeeeel veel onderlappen
-3 wedstrijd dekens
-3x transportbeschermers.
-4 paar wedstrijd springschoenen
-concourskast
-4 paar laarzen
-4 paar sporen
-1x massagepad
- enz... enz... enz...

Zo kan ik echt nog super lang doorgaan... Clown
Volgens mij kan ik een winkeltje beginnen..... Bloos
Ben ik nou echt heel erg, of zijn er meerdere/ergerer mensen?

ah als dat alles is Clown
haha hoezo verslaafd,
ik ben ook trots op mijn spullen,

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 06:48

Mizora schreef:
-2x bontje
-5 trainingskinbondjes
-4 wedstrijdkinbondjes

Jij doet aan bontjes, James Bondjes en kun , kan , kin?

Clown , jij hebt ook veel

Het zijn KIN-bondjes Tong uitsteken
Sorry van de typefout Bloos

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 07:49

kinbonTjes. Anders zijn het James BonDjes.

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:54

31 dekjes! :| Veel kunnen ze dan niet van uiterlijk verschillen. Vork Haha, ik heb het ook hoor. Ik ga morgen het nieuwe 2e hoofdstel ophalen, heb een bandage opslag dat wil je niet weten. (gewoon omdat ik van afwisseling houd).
Haha, het is verslaving! Clown

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:00

Ik heb ook óngelovelijk veel spullen Clown En stiekem zou ik wel meer willen, maar helaas is mijn ruimte beperkt tot 3 kluisjes en een rommelhok thuis dus helaas.
Ik ruimde laatst eens mijn kluisjes op, en toen viel me op dat ik allemaal dingen had waarvan ik niet eens wist dat ik ze had Clown

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:12

[quote="Mizora"]Ik rij inderdaad met eigen spullen, sinds zondag is alleen het zadel nog maar van de manege, beugels/riemen/singel/hoofdstel/teugels/bit niet. Ik moet er wel bijzeggen dat ik al 2 jaar op hetzelfde paard rij. Ik heb voor de grotere pony's en paarden wat passends inderdaad.
11.5 watertrens ongebroken aurigan
12.5 watertrens ongebroken rvs
12.5 bustrens enkelgebroken rvs
13.5 bustrens enkelgebroken rvs
13.5 watertrens enkelgebroken rvs
13.5 watertrens dubbelgebroken rvs met koper middenstukje
13.5 bustrens dubbelgebroken golden brass
13.5 westernstang

Ik mis er nog één geloof ik, dus 8/9 bitten. Maar er moet eigenlijk een 14.5 cm dubbelgebroken bustrens golden brass aankomen, deze is net wat krap (maar past al beter dan de dubbelgebroken watertrens 13.5 waar ze normaal op gereden wordt)

Ik heb het missende bit gevonden, kwam nog tevoorschijn uit een poetstas (want ja, daar heb ik er ook 3 van, en nog een doos Clown )

13.5 watertrens dubbelgebroken rvs

Komende week dus even een 14.5 dubbelgebroken bustrens golden brass of gewoon kopen. Ik hoop dat de golden brass er is. (volgende week rij ik op een paard waar normaal met een 13.5 enkelgebroken bustrens op gereden wordt, maar heb al toestemming, ook voor haar is het bit te krap, ze loopt trouwens bijna nooit, is een gekregen paard)

@spekkiejnfu: 3 kluisjes? Ik ben jaloers, ik heb 1 schoolkluisje op de manege, zo'n smalle hoge. Dat is echt lastig netjes bewaren, er zit geen enkel plankje in. (dekens en dekjes neem ik dus mee naar huis, om te drogen en dekjes te (laten) wassen)

Ik ben sinds zondag de gelukkige bezitter van een 1.20m singel, gelukkig had ik nog een singelverlenger, anders was het vastmaken vanmorgen erg lastig geworden. Die singelverlenger hang ik er heel even tussen bij één stoot zodat ik hem vast kan maken. Zodra de andere singelstoot op het 1e gaatje zit gaat hij ertussen uit. Singel komt aan één kant na het aansingelen tot enerbovenste gaatje, dus hij zit echt niet vreselijk strak. Ga binnenkort nog wel voor een langere singel kijken hoor, maar ik was de 1.40m singel van de manege zo zat, nooit kan je fatsoenlijk aansingelen.
Nu is echt alleen het zadel nog maar van de manege, heerlijk is dat. Alles wordt goed onderhouden, geen bijna doorscheurende riempjes meer. Huilen