Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Re: Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:40

Nou ik ben dan nog wel jong, maar heb nog wel een paar dingen. Tong uitsteken
* Zonder zadel naar een meertje gaan waar je niet mag komen en waar je pony en het paard van de ander een uurtje daarvoor ook al van door was gegaan met zadel. Maarja er was een hek en daar remde hij netjes. Paard er van door, pony d'r achteraan en haalt het paard in. Pony ziet hek, remt een beetje, ik wachtte op de laatste rem schok, pony springt over hek van 1.20 met vlak daarachter een weg. Clown
* Pony d'r vandoor op buitenrit en hem een inhammetje insturen om te remmen. Helaas weer een ijzeren hek. Kon hem er nog net van weerhouden er over heen te springen. Clown
* D-pony in de waskeuken zetten.
* Shetje dat niet voor de kar/slee beleerd was voor de slee binden. Stukje mee van huis lopen en op de slee gaan zitten en je bent zo weer thuis.
* Iemand die nog nooit hoger dan 40 cm op de manege had gesprongen, 80 cm zonder zadel laten springen.
* Op de fiets mee liften met iemand die in de berm galoppeerd.
* In de (brede) berm langs een 80 km weg galopperen.
* Hieperdepieper pony op een lang stuk laten galopperen waar ik hem niet meer kon houden, maar hoopte dat hij een keer moe zou worden.
*Op de pony die alleen het eerste parcours alleen maar rodeo liet zien ook maar even een 2e parcoursje laten springen, omdat hij toch een keer moet luisteren.
* In een wei met hoog gras over het nog hogere onkruid springen met je pony.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 18:47

Ik heb er ook nog een...duinrit met de pony's en dan even een rustpauze midden in de duinen en alles even zonder hoofdstel laten grazen.Alleen de leider van de groep werd dan vastgehouden de rest liep gewoon los en wij aten een broodje of dronken wat...geweldig was dat altijd!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:55

Nu ik het bedenk heb ik dat soort dingen eigenlijk nooit gedaan... ik ben vroeger in het begin dan ook best een bange ruiter geweest omdat ik weer zo nodig mijn 4e les van een paard moest afkletteren Bloos

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:01

Haha! Herinner me nog een paar mooie:
Pony parkeren voor een flinke bult hooi; vervolgens een aanloop nemen en een koprol over de pony heen maken en met een salto in die berg hooi landen.
Overigens kon je ook prima de handstand oefenen tegen die pony.

Slee achter de pony knopen, idd met strotouwtjes wat langere teugels maken en de slee aan de singel. Toen ik hierop betrapt werd mocht het ineens niet meer en knoopte ik de hond maar voor de slee. Alleen stopte de hond niet voor prikkeldraad en de pony wel.... Gevolg: hond op hol met een slee en ik hing in de omheining.

Een parcours maken van allerlei zooi en dit parcours onder de waslijn door laten lopen; vervolgens een keer vergeten te duiken en zelf in de waslijn hangen terwijl de pony doorrende richting voerton.

Zorro spelen met een prachtige cape van een oud laken.... Pony deed er niks op uit.

Met je pony de stad ingaan en de volgende dag op een mooie sfeerfoto in de krant staan. (ouders boos, want daar mocht ik niet heen met de pony)

Samen met buurmeisje hopeloos de weg kwijtraken en bovenop de lemelerberg terecht komen. (ca. 25 km van huis)
Uiteindelijk zagen we de schoorstenen van de IJsselcentrale weer en konden we de weg terug vinden. We zijn van 's morgens 8 tot 's avonds 7 weg geweest. Uiteraard ook weer op onze kop gekregen.

Met de pony over de golfbaan crossen.... Nagelbijten / Gniffelen Vond de beheerder ook niet zo'n succes maar zijn auto kon niet over een sloot en de pony wel. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:26

Anne_GTI schreef:
Met de pony over de golfbaan crossen.... Nagelbijten / Gniffelen Vond de beheerder ook niet zo'n succes maar zijn auto kon niet over een sloot en de pony wel. Clown

Dat heb ik ook wel eens gedaan met een vriendin maar helaas werden we gezien en stond de beheerder nog eerder op stoep dan dat wij thuis waren Nagelbijten / Gniffelen

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:57

heerlijk om te lezen. Maar zelf was ik eigenlijk nooit zo gek.
Ben altijd vrij bang geweest. Al durfde ik een paar jaar geleden een stuk meer. Ben gewoon vroeg oud geworden haha Haha!

Op mijn lievelings paarden gaan springen, ja gewoon met zadel, hoofdstel en cap. Hij was alleen gewoon ´Een beetje gek´ op hindernissen. Haha! En een wedstrijd op hem. Nounou die hekjes om de ring? Ja daar moet je klaarblijkelijk ook over heen. Net als de pionnetjes. En verder is alles aan de kant een reden om hard te galloperen. (humor van de manege juri: een grote voldoende voor doorzitten. De rest zo ongeveer nul punten haha).

Ajah natuurlijk alle nieuwe pony's proberen he. Want ja, dat is stoer.

In oostenrijk gewoon met onbekende ijslanders naar buiten, dag één dat je er bent. Met twee man, allebei een jaar of veertien. En maar ren galloperen rond het meer en in de heuvels. Achteraf gezien snap ik niet dat ik dat durfde.

Maar.. dit jaar ga ik waarschijnlijk op trektocht Haha! Dus weer heel even penny voelen. (en nu al de bibbers).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:02

Jahaa, 25 jaar geleden sprongen we zonder harnachement op een paard in een kudde van 20 paarden die in de wei stonden en dan de hele handel opjagen. Dat was dan pure racerij alle 20 aan de kletter en ik er op, 1 foute beweging en dan kon het mis zijn besef ik nu achter af. Toen vond ik het geweldig!

Als je paard op hol was geslagen heel nonchalant denken "als ie voor de weg maar stopt" en verder er gewoon van genieten.

Een wildvreemd paard voorgeschoteld krijgen en daarmee gelijk parcoursjes springen, steeds maar hoger en hoger. Ik hoorde achteraf dat het drents kampioen was, de dame in kwestiie had hem net en wilde zien wat ie kon, maar durfde zelf niet.

Ik was voor de duvel niet bang, alles kon en alles was leuk. Nu denk ik af en toe wel eens met weemoed terug hoe gemakkelijk alles ging en dat er nooit een straaltje angst of misplaatste voorzichtigheid te bespeuren was. Zo lekker ongedwongen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:50

Ben nog maar 15, maar bij een van de manegepaarden gleed ik altijd van zijn kont af. :0
Gewoon een keer uitgeprobeerd, of hij dat leuk zou vinden.
En tja, een paard van 1.80, das een mooie glijbaan!
Paard vond het ook prima, verzette geen stap, en wachtte braaf tot ik klaar was met de onzin. Gestoord
Kon er op stal ook gewoon bij gaan liggen, als hij lag te dutten.

Helaas is hij ingeslapen, de arme schat...

Oja, ook wel eens, op hetzelfde paard, met alleen een touwtje rond de nek gesprongen. Reden we daar met 7 man, in het najaar, terwijl het al donker was, in de buitenbak. Sommigen hadden zelfs geen touwtje rond de nek. Clown

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:53

veel herkenbare verhalen hier zeg. Ik ben nu zo'n brave, saaie tuthola op haar relaxed paardje maar vroeger!..... alles gedaan wat maar gek en vooral hard ging, zonder hoofdstel en zadel in het bos crossen (met halster en twee touwtjes eraan) met buitenrijden over de greppels springen het land in en weer terug. Keihard over de velden galopperen. Als het gestormt had de bospaden nemen waar veel bomen omlagen...etc. etc.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:55

een half jaar geleden nog.. paard had een half jaar stil gestaan, ik heb haar 3x gelongeerd, en ik dacht, nu kunnen we wel een buitenritje maken, mevrouw is normaal heel braaf buiten, maar was nu echt een bom onder het zadel en is 2x ontploft.. was dus niet zo'n goed plan Nagelbijten / Gniffelen

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:26

O wat een heerlijk topic Haha!
Ik kan ook wel een hele waslijst opnoemen Tong uitsteken :

*Zonder zadel/hoofdstel/cap op de shetten gaan zitten en dan elkaar opjagen met een zweep. (En dus vervolgens keihard van je pony donderen Clown )
Plingoor de stallen rijden op je eigen pony, zonder zadel/hoofdstel
*Buitenrijden zonder zadel en zonder cap in een bos waar we niet mochten komen. En als je dan betrapt werd in volle galop terug naar de manege (lees weg over crossen Clown )
*In het donker 's avonds naar het land crossen met ze 8en, inculsief autoweg oversteken (geen zadel/hoofdstel of cap)
*met pony en al naar huis rijden, en dan in de achertuin pauze houden... (pony's pasten al amper door de poort, laat staan in de tuin Clown dan nog maar niet te spreken over op hol slaan, in paniek raken)
*picknicken met de pony's en ze dan vervolgens loslaten grazen want ze waren zo aan ons gehecht dat ze wel bij ons bleven Clown (geloofden we heilig in)
*Nog geen jaar rijervaring hebben en een buitenrit gaan maken bij een manege en er vervolgens binnen 10 minuten al naast liggen omdat de pony opzij sprong...
*zonder zadel/hoofdstel/cap springen met een niet al te brave C-pony arabier kruising. Mijn vriendin zou me wel even van mijn springangst afhelpen Clown , pony liet me alle hoeken van de bak zien, en springen deed ze gelukkig ook wel..
*'s avonds met de pony's naar een zwemplas waar dan veel jongeren/jongens rondhingen en dan heel stoer op je pony zonderzadel of cap het water in en crossen over het zand... (en wat voelden we ons geweldig Clown )
*Pony op commando laten steigeren terwijl je er op zat zonder zadel of cap en er vervolgens bij de landing afgebokt worden...

Pfff volgens mij vergeet ik er nog een aantal Clown Maar als ik er nu aan terug denk Bloos ...
Wat er allemaal niet had kunnen gebeuren met onszelf of die pony's , en dat we het gevaar er niet van inzagen..
Dat pony's ook gevoel hebben en niet op batterijen werken etc.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:41

Ik ben nog maar 19, maar heb vroeger ook echt de mafste dingen gedaan.

-Dameszit moest je ook kunnen, dus hoppa, met 2 benen aan 1 kant en in galop. Eigenaar van mijn toenmalige verzorgpony was niet erg happy daarmee.

-Springen over alles, behalve normale hindernissen. Dus ook die zooi die ze uit de sloot halen als ze hem uitbaggeren.

-Wedstrijdjes idd, en dan kijken hoeveel fietsers je in kon halen, die daar gewoon naast fietste. Clown

-Zonder zadel, zonder hoofdstel naar buiten en dan gerust 3 uur wegblijven.

-Staan op de rug van je pony en dan kijken wie het langst in galop erop bleef staan.

-Ochtendritten maken, waarbij je rond 4 uur van huis ging, in het pikkedonker naar het bos reed (ongeveer 1,5 uur verderop), zodat je daar met zonsopgang de hertjes zag. Jaja. Paar x in de sloot gelegen, omdat je die nou eenmaal niet zo goed zag in het donker.

-Met z'n 2'en op 1 pony op buitenrit, want 1 iemand moest sturen en de ander drijven. Haha.

Beenbescherming kende we ook amper toen ik mijn pony net kreeg. Clown Dat dat best nooit wat heeft gehad is echt wonderbaarlijk.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:57

Veel herkenbare dingen Bloos

Ik had voor mijn huidige paard een kwpn verzorgpaard. Niet verkeersmak. Altijd steigeren en bokken en ik ging daar als een dwaas mee op buitenrit zónder cap.
Het ging gelukkig altijd goed.
Zou dat nu dus nooit meer doen.

Vroeger sprong ik zonder zadel, een cap zette ik nooit op, laat staan een bodyprotector...
En nog tal van die dwaze dingen... Eigenlijk oerdom Bloos

Ik ben verstandiger geworden Ja Schijnheilig

Jodiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:42

Dapy schreef:
uhh, onder paarden door kruipen Bloos uhh,,

haha jaa idd!
toen ik voor het eerst op de manege kwam, toen kreeg ik een rondleiding en toen stonden ze daar pony's te poetsen en dat kind zei zo van: ja kom we lopen verder en kruipte gewoon onder een paard/pony door XD

kampioentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 08:33

ik heb zat geintjes uitgehaald.

* onder een paard doorlopen.
* in galop liggen op me paard ( zonder zadel dan Haha! ).
Duivel

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:37

kampioentjee schreef:
ik heb zat geintjes uitgehaald.

* onder een paard doorlopen.
* in galop liggen op me paard ( zonder zadel dan Haha! ).
Duivel

Hhhm, die laatste lijkt me gaaf. Clown

Ik heb tegenwoordig de gewoonte om vanaf me vzpaard de deur van de bak open te doen, en dan over het erf naar stal te stappen.
In principe totale onzin maar vind de vrijheid dat ik het kan doen zo gaaf. Clown

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:30

3-4 jaar geleden. bokje springen op de shetlanders van de buren .. Bloos

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:14

Niet dat ik al zo oud ben... Bloos

* zonder zadel op een halstertje naar strand
* paard over mezelf en vriendin heen laten springen (Echt té gevaarlijk!)
* zonder zadel en hoofdstel over slootje springen

KarinVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:29

Ook niet echt oud maar dingen gedaan die ik nu niet meer zou doen.

Bij mijn eerste manege de paarden uittesten of ze buitenrit proof waren.
Wij met zijn 2 op 2 nieuwe paardjes lekker buitenritje maken en ze lekker hun gang laten gaan op de zandvlakte, en op de smallere paadjes ook in rengalop en dan met je mouw in een boom blijven hangen.

Later een fjord die ik verzorgde zonder zadel lekker naar buitn langs drukke weg.

Daarna heb ik een draver bijgereden. Paard was nogal een heethoofd, maar ik mocht gewoon buiten ritten maken en dan gelijk al de eerste keer alleen gaan. Eerste keer ging gweldig, 2 keer paard er vandoor, kon er pas inhouden na 3 fietspaden in het duin overgestoken te hebben. Later toen ik haar beter kende ging ik trouwens meestal alleen.

Bij de zelfde draver met een paar andere meiden onze paarden terug naar de wei brengen. Paarden stonden in de achterste wei dus geen zin om te lopen, zadel er af er op via het hek. Maatje van het paard wat ik ree riep haar, paard all bokkend in volle galop naar maatje toe. Ik ben er op blijven zitten maar auwauw hoge schoft. En grote passen ze was iets van 174 cm.

Zonder zadel en zonder hulp van een voetje of hek op een paard van in de 170 proberen te komen en dan aan de andere kant er af vallen.

Ja en verder zonder zadel op de draver haar van land halen en brengen, terwijl ze van heel veel dingen schrok en dan niet makkelijk in te houden meer was. Een vuilniszak langs de kant kon al genoeg zijn. En er stonden een paar huizen met enge honden, automatische grassproeiers en of konijnenren. Leuk als die sproeiers ineens aangaan uit het niets.
Met de fjord zonder zadel springen.

Verder weet ik het niet meer, ik ree wel altijd met cap.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:17

O god Nagelbijten / Gniffelen
Dit is echt fout haha

3 jaar geleden toen ik me pony net een jaartje had, ging ik altijd met een halster en daaraan 2 halstertouwen zonder zadel en zonder cap de weg op. En maar galoperen. Nagelbijten / Gniffelen

Ben ook vroeger een keer over een meisje met pony en al gesprongen, levensgevaarlijk. Nagelbijten / Gniffelen

ben nu toch wel redelijk bekeert haha. Lachen