suleilitha schreef:watdanhe schreef:Kon j het niet inkorten? Vond het namenlijk erg saai en ben na het 1ste stukje al gestopt:p ik háát lange lappen tekst
Ik ga een zelf geschreven stuk niet inkorten
Sterker nog.... Ben je al aan deel II begonnen?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
suleilitha schreef:watdanhe schreef:Kon j het niet inkorten? Vond het namenlijk erg saai en ben na het 1ste stukje al gestopt:p ik háát lange lappen tekst
Ik ga een zelf geschreven stuk niet inkorten
vroeger 5 gulden voor een lesje op de club, nu 50 euro, of meer, voor drie kwartier.
suleilitha schreef:En dan lees je al die verhalen die "natural" heten. Goddank heb ik een dikke huid en al lezend ben ik er vrij snel achtergekomen dat NH een manier van verkeerde zuinigheid is. Verder handelen de aanhangers van deze hype erg tegenstrijdig. Dwars tegen de natuur in. Ze leven in een huis voorzien van alle gemakken, dak boven het hoofd, schoenen aan de voeten, ja zelfs internet ontbreekt niet en ook zij rijden in auto's die hun trailers voortsleuren met paard erin. Maar zij hebben niet al die investeringen gedaan die een traditioneel paardenhouder/ruiter doet. Geen duur zadel, bit, stal, smid, enz. enz. Wel paarden hebben maar dan zo low-budget mogelijk. Het mag niks kosten, dat is wel gebleken....... triest voor het gedomesticeerde paard, wat andere behoeften heeft dan het paard ver voor de Middeleeuwen.
Berdien schreef:Aan de andere kant vind ik het wel te generaliserend en kort door de bocht. Dus ik houd mijn paard 24/7 buiten, houd zelf de hoeven bij en rijd bit- en boomloos, uit zúinigheid?! Nee, omdat mijn paard zelf heeft aangegeven niet op stal te willen staan 's nachts, ze beter loopt nu haar hoeven elke week bijgevijld worden in plaats van een groter stuk elke zes weken (en die €25 elke zes weken kan ik heus wel missen hoor) én omdat ze beter loopt onder een boomlooszadel. En een boomlooszadel kopen van $1400,- lijkt me geen gevalletje van zuinigheid
![]()
Waar mijn paarden staan loopt alles al tientallen jaren buiten en wordt alles al tientallen jaren zelf bekapt. Lang voor de term natural ook maar bedacht was. Dus niet iedereen die zijn paarden op die manier houdt volgt een hype.
Wat ík een verkeerde hype vind is het omknopen van springschoenen bij elk huistuin- en keukenpaard, in de meest gekke kleurtjes "omdat iedereen het doet, en het dus wel goed zal zijn." Of Anky te imiteren met haar diep en rond want "Ze haalt er goud mee, dus het zal wel goed zijn." Past je zadel niet? Gooi er een bontje onder, dat doet toch ook iedereen? Om maar fijn door te generaliseren
Jammer dat je dáár niks over schrijft.
?
magda_90 schreef:Hoewel ik het uit jouw oogpunt snap, vind ik wel dat je alles behoorlijk over één kam scheert. Dit is volgens mij topic nummer zoveel van mensen die het standpunt van NH niet snappen.
Wat is er mis mee dat men zo doet? Leg dat eens uit? Ik heb veel NH paarden gezien en ze hebben een prima leven, fijn buiten met vrienden en onbeperkt gras of in de winter aangevuld ruwvoer ter beschikking.
En waarom zou het niet mogen? Alleen maar omdat men tegenwoordig in luxere huizen wonen?
.

KiWiKo schreef:Magda......... kan jij je er een voorstelling van maken dat er stalpaarden zijn die heel veel meer NH gehouden worden dan weidepaarden? in iedergeval qua omgang?
en alles heeft altijd in mijn hele paardenleven buiten gestaan
KiWiKo schreef:ach ik reed 25 jaar geleden al bitloosen alles heeft altijd in mijn hele paardenleven buiten gestaan
![]()
Graag petrol en fuchsia of staat dat niet bij een vliegenschimmel?

Amy77 schreef:Iedereen wilt het beste voor zn paard, het verschil zit m in egoisme bij sommige mensen, die willen op de eerste plaats het beste voor zichzelf en dan pas hun paard en de meeste naturals denken juist andersom en juist bij dat plaatje kan ik mij het beste vinden..natural of geen natural
)