Tinkers in de BIT

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:45

En koudbloeden zijn al helemaal niet in de top te bekennen, dus dat zegt toch ook wel iets denk ik. Tinkers hebben andere charmes, en waardeer ze dan om die specifieke charmes.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:45

tinkernikky schreef:
Waarben je mee bezig marjolein>?

ik? realisitisch blijven over het ras.
en ik denk dat het daar bij heel veel tinker eigenaren aan schort, de een wil te graag dat zijn paard niet onderschat wil en dat hij net zo veel kan als een ander paard. De ander wil zelf niet onderschat worden omdat zijn tinker als te lief wordt afgeschilderd. een tinker is er niet opgebouwd om de echte zware dressuur te kunnen tonen met hetzelfde gemak en souplesse als een warmbloed paard. daar kan je over discussieren zoveel je wil en t is knap dat een meisje dat met guusje bereikt heeft, maar als ze er echt geschikt voor zouden zijn zou je ze toch wel vaker bij de uitslagen zien staan in het Z? een enkeling haalt dat. Dat is een leuke promotie van het ras, maar zegt dat echt wat? 1 op de 500 die dat haalt?
Ik ben heel erg trots op mijn tinker en zou haar tegen geen enkel paard willen ruilen, maar ik blijf wel realisictisch over haar ze is niet Superman en dat zal ze ook niet worden. Ik ben zo trots op haar omdat ze zo'n super karakter heeft zo veelzijdig is, en ook al blinkt ze niet uit in haar kunnen haar karakter maakt voor mij alles goed, en als mensen durven te beweren dat de tinker een imago probleem heeft moeten ze eens bij zichzelf te raadde gaan of zij wel op de juiste manier met hun tinker omgaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:48

Ik denk marjolein, dat jouw instelling wel zo eerlijk is naar jouw paard toe. het is niet leuk om eisen te gaan stellen of verwachtingen hebben van een paard dat moeite heeft om aan die verwachtingen te voldoen. Stel diezelfde eisen dan liever aan een paard die er minder moeite mee heeft. DAt is gewoon eerlijker.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:50

Amen, Marjolein. Ik ben helemaal niet aan het uitzoeken hoe ik kan aantonen dat kodbloeden niet kunnen uitblinken in dressuur (lijkt me ook al duidelijk maar goed) maar als iemand onzin uitkraamt over een Fjord die ZZ zwaar loopt ga ik eens op zoek naar wat meer info. Ieder zijn plezier met zijn paard, en vooral doen wat je leuk vindt Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:52

Potverdrie een dikke discussie over de Tinker en ik heb 'm gewoon helemaal gemist Haha!
Maar om nu weer even helemaal terug te vallen op het begin van deze discussie (rijkelijk laat maar vooruit Tong uitsteken) :
Dat artikel in het Bit vond ik een goed artikel. Idd de meerderheid van de Tinkers zijn dooie dienders en een klein aantal juist niet. Ik hoop dat mensen met weinig ervaring (zowel op het gebied van rijden als van het omgaan met paarden) na het lezen van dit artikel nog een paar keer achter hun oor krabben voordat ze een Tinker kopen.

Nou kan ik ook een heel verhaal gaan ophangen over mijn Tinker dat ze best wel braaf, lief, etc. is. Dat is ze ook. Bij mij iig wel. Maar het is me al vaker opgevallen dat Fayette lang niet zo braaf is bij minder ervaren mensen. Ik zie Fayette ook niet als een typische koudbloed daar heeft zij veels te veel warmbloed trekjes voor. Fayette wordt tot het zogenaamde Grai type gerekend, het van oorsprong (voordat de travellers de Scudder 'ontwikkelden' Haha!) draverspaardje van de travellers. Of zoals het NTS op haar site zo mooi omschrijft: Simpel gezegd is de sectie B (=Romany Grai) de sportwagen die rondscheurt onder de Sectie C-type (= de Romany Cob). Dus IMO is zij een lauwbloedje: koud- en warmbloed door mekaar heen.
Haar moeder daarentegen (ook van het Grai-type) is juist wel een dooie diender. Daar zou ik nog een beginner zonder begeleiding mee het bos insturen. Dat beest doet werkelijk waar NIETS! Maar voor Lowara geldt een beetje hetzelfde verhaal als voor Mikado van *Tequila*. Als Lowara serieus aan het werk moet dan wordt mevrouw opstandig, koppig, gaat tegenwerken. Kortom ze verliest haar lol in het rijden. Zolang je niet te veel van haar vraagt is Lowara het type voorbeeld van een brave Tinker die uitermate geschikt is voor een beginner *LOL*

Als je serieus wedstrijden wilt gaan rijden koop dan geen Tinker (let wel, dit is dus MIJN mening). Of koop dan een erg lichtgebouwde Grai of een Scudder met dressuurtalent. Maar IMO kun je dan beter een brave en goede KWPN-er of een dergelijk ras kopen dan een Tinker. Een Tinker is leuk voor de recreatieruiter die geen of af en toe (onderlinge) wedstrijden wilt rijden.
En dan nog het verschil in rijden tussen een Tinker en een ander paard? Ik merk het verschil wel degelijk maar om nou te zeggen dat ik de een fijner vind rijden dan de ander? Nee, niet echt. Of ik nou op een grote KWPN-er zit, een klein halfarabje, een Haflinger, een vuilnisbakkenrasje of een Tinker ik wen na een half uurtje rijden van zelf aan het paard en aan zijn gangen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:03

Dorine schreef:
Maar.
De Tinker is wel in vergelijking met andere rassen redelijk rustig qua karakter. Zal minder snel (!) schrikken, is niet zo'n steiger-type, eerder een 'neem bit in de mond en scheur rond'-type, waardoor ook niet geschikt voor kleine kinderen, die dan hem niet terug kunnen rijden.

Ik word de laatste tijd zo ziek van mensen met een Tinker die de buitenwereld moeten bewijzen dat hun beest toch echt wel 'paardwaardig' genoemd mag worden.
Omdat de handelaren het ras de hemel in prijzen qua makheid, zijn ze bang dat de rest van Nederland op hen neerkijkt omdat ze een 'slome' Tinker hebben genomen en geen 'vlot hyperbeestje'.

Nou sorry, na al die discussies ben ik het zat.
Iedereen weet hoe Tinkers zijn, en als je het niet weet, ga het onderzoeken en bezoek eens wat Bokkers met een Tinker.

Ze zijn bijv. erg geschikt voor het mennen, maar dat is nog niet echt ontdekt, en ook voor buitenritten en dressuur. Lachen

Ehm, voor een deel ben ik het met Dorine eens (twee pagina's terug btw....) maar wat ik in de quote heb staan wil ik toch even op reageren...

Snowdon is dus meer het steigertype dan het neem bit in de mond en rondscheuren maar, maar verder ken ik amper tinkers die dat laatste doen :S Al deze dingen liggen bij het feit dat ze op een verkeerde manier zijn ingereden en is totaal niet rasgebonden! (mening gedeeld met Maya Knipoog )

Ik sta op bokt ook wel bekend als tinkerruiter, aangezien ik vele bokttinkers bezocht heb en gereden en ik moet zeggen dat er lastige tussen zitten, maar dan zit het probleem in het onrustig zijn, bang zijn en dergelijke! Verder merk je soms dat ze "anders" zijn ingereden, maar daar zeg je niet zo gauw wat over. Dat wordt meteen opgevat alsof je denkt dat dat verkeerd is... Ik heb snowdon zelf ingereden, tot nu toe hebben er niet veel opgereden, maar diegene die er op hebben gereden vinden hem fijn te rijden... Soepel, gevoelig, en niet sloom. Terwijl hij juist sloom werd genoemd toen ie nog niet werd bereden!

Ik probeer mezelf en snowdon niet te bewijzen, maar wil verkeerde opvattingen de grond in douwen!

Snowdon zal trouwens idd minder snel schrikken en als ie al schrikt is dat echt amper iets! Maar ik ken er meer dan genoeg die behoorlijk fris zijn en waar ik echt wel bij op moet letten!

Over de handelaren: Ik merk idd dat sommigen bang zijn dat ze en hun paardje sloom gevonden worden, ook sommigen hier op bokt! Maar wat maakt het uit? Laat ze lekker, heb jij er problemen mee? En ik hoop dat de handelaren wat minder overdrijven over de zogenaamde makheid van de tinker.

En het mennen met de tinker nog niet echt ontdekt? Dat lijkt mischien zo, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat ruim 50% van de tinkers menervaringen hebben in Nederland!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:04

Steef schreef:
Je moet overal voor werken, ook met die dressuurgefokte KWPNer die een hoop dingen aan zijn exterieur meer meeheeft dan die tinker. Dus waarom is dat knapper?? Je maakt het jezelf hooguit onnodig moeilijker...

Zoals al zo vaaaaaaaaak gezegd.. de tinker heeft er de bouw niet naar, is eigenwijzer over het algemeen gezien en je zal eerst de dominante houding van vele geimporteerde tinkers moeten doorbreken.... ZUCHT

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:09

en is dat dan knapper op eigenwijzer? Overigens zijn een hoop KWPNers ook aardig dominant, en er vaak een stuk 'hitsiger' bij.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:13

Lielle schreef:
en is dat dan knapper op eigenwijzer? Overigens zijn een hoop KWPNers ook aardig dominant, en er vaak een stuk 'hitsiger' bij.

Ik ben ook veel met andere paarden bezig geweest en ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met KWPN-ers en dergelijke als het over dominantie gaat, tuurlijk willen ze proberen de baas te spelen, maar dat heb echt zo doorbroken, een tinker BIJVOORBEELD zal veel eerder over je heen lopen dan bij een eerste vingerknip naar de andere kant van de bak rennen (ok ff overdreven Knipoog)

Monique zei: Ik heb er 1 gehad die stond al met twee benen bij de slager!
De eigenaar rijd er nu ZONDER zadel mee op haar buiten ritjes.

Zou over snow kunnen gaan *LOL* Maar ik weet dat je een ander bedoelt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:16

Lielle schreef:

He nee, krijgen we nou de discussie dat alle KWPN'ers zo moeilijk en zo fel zijn? Dat je alleen maar kan rijden als je op een KWPN'er rijdt, want die zijn "zooooo wild". Net als er slome en vlotte tinkers zijn, zijn er ook massa's slome KWPN'ers....

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:20

Marjolein"]
[quote="tinkernikky schreef:
Waarben je mee bezig marjolein>?

ik? realisitisch blijven over het ras.
en ik denk dat het daar bij heel veel tinker eigenaren aan schort, de een wil te graag dat zijn paard niet onderschat wil en dat hij net zo veel kan als een ander paard. De ander wil zelf niet onderschat worden omdat zijn tinker als te lief wordt afgeschilderd. een tinker is er niet opgebouwd om de echte zware dressuur te kunnen tonen met hetzelfde gemak en souplesse als een warmbloed paard. daar kan je over discussieren zoveel je wil en t is knap dat een meisje dat met guusje bereikt heeft, maar als ze er echt geschikt voor zouden zijn zou je ze toch wel vaker bij de uitslagen zien staan in het Z? een enkeling haalt dat. Dat is een leuke promotie van het ras, maar zegt dat echt wat? 1 op de 500 die dat haalt?
Ik ben heel erg trots op mijn tinker en zou haar tegen geen enkel paard willen ruilen, maar ik blijf wel realisictisch over haar ze is niet Superman en dat zal ze ook niet worden. Ik ben zo trots op haar omdat ze zo'n super karakter heeft zo veelzijdig is, en ook al blinkt ze niet uit in haar kunnen haar karakter maakt voor mij alles goed, en als mensen durven te beweren dat de tinker een imago probleem heeft moeten ze eens bij zichzelf te raadde gaan of zij wel op de juiste manier met hun tinker omgaan.
[/quote]

Dan nogmaals voor marjolein speciaal for you..

Waar in hemelsnaam haal jij vandaan dat ik perse wil dat mijn tinker dat kan wat een warmbloed paard kan.
Waar haal jij het vandaan dat ik zeg dat mijn paard niet onder doet voor een warmbloed paard?
Waar uit op maak jij dat ik niet realistisch ben over Riccardo?

Je bent wel een beetje raar aan het doen als jij zegt dat ik dat zeg zeg!
leuke zin..

Wat ik wel merk is dat er mensen zijn die persé willen bewijzen dat hun paard beter is dan de mijne!

Monique

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:21

nee hoor, daar heb ik helemaal geen zin in. Overigens vind ik over je heen lopen een teken van lompheid en van domheid van een paard! Maar dit vind ik echt een heilloze discussie, een paar bladzijden geleden werd er ook gezegd, dat die ene slome arabier niet alle arabieren sloom maakt en ik denk dat ik het daar maar bij laat Haha!

Enne snowdon, als jij vindt dat een Tinker's dominantieprobleem oeilijker op te lossen is dan dat bij een KWPN er zegt dat misschien iets over de intelligentie van de tinker *LOL*

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:30

En toch heb ik onwijs veel respect voor dat meisje op haar fjord!
Die heeft nog eens bewezen dat ze kan rijden zeg.

Beetje laag om dan te praten over haar "ze is nog niet op grant prix hoor en ze had in de Z lage punten."

Ik weet als geen ander dat je op een Tinker onwijs hard moet werken.
Ik had altijd het woord werkpaarden verkeerd begrepen.
Ik dacht ze heten zo omdat ze zo hard werken, maar later bleek dat dus anders om, ik moest hard werken.

ene even later wordt er tegen me gezegt dat ik wel eerlijk moet blijven tegen me paard ivm zijn bouw in de paarden sport.
Terwijl ik verhalen daarvoor heb verteld helemaal gen behoefte te hebben aan sport met mijn paard.
Als er iemand eerlijk is ben ik het wel en als er iemand een hemel op aarde heeft is het mijn tinker wel.
Vanmorgen heerlijk een uur met hem gewandeld in het zonnetje.

Monique

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:31

tinkernikky schreef:
Ik ben dan mischien niet de gemiddelde tinker eigenaar/ of juist 1 er van,, maar dat zul je mij nooit horen zeggen dat als hij iets niet kan het komt omdat het maar een tinkers is!
Ik heb er namelijk 100% vertrouwen in dat mijn tinker alles kan!
Alleen niet dat ik het kan!

hieruit?
het gaat trouwens niet over jou, maar om een deel van de tinkereigenaren, die beweren dat hun tinker een imagoprobleem heeft en of je daar ondervalt mag je helemaal zelf uitmaken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:32

Ik hoef mijzelf helemaal niet te bewijzen,
alleen als je stelt dat jouw Tinker verzameld loopt en zelfs een ijzersterke piaffe in huis heeft dan wil ik wel eens zien hoe hij zich op wedstrijden manifesteerd.

Er zijn al veels te veel mensen die zeggen dat Tinkers, Fjorden, Haffen etc. geen onmogelijkheden hebben...
Daar ben ik het dus niet mee eens!
Als dat zo was dan zou ik lekke rop een Fjord cruisen, veeeel goedkoper als een sportpaard, lekker sober te houden en minder vaak blessures e.d.
Die mensen zijn gewoon niet reëel, dat blijkt ook wel uit het verhaal van Guusje de Fjord. Als ze werkelijk zo goed zo zijn zou ze echt wel meer opvallen. Ik heb der nog niet gezien bij de AMEV Hippo Cup hoor! Schijnheilig
Het gaat er niet om dat ik het mensen niet gun, of dat ik hun paard wil afkraken...

Het gaat erom dat er gewoon eens opgehouden moet worden met excuses te verzinnen; dominant, sterker etc.
Het zijn hardstikke leuke pony's maar ze ga ze nu niet met dit soort termen proberen up te graden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:32

monique, ik heb niet gezegd dat geen respect voor haar heb! Ik vind alleen dat ze de zaken wat gekleurd voorstelt. Ze beweert zelf op GP niveau te rijden, dan vind ik de punten die ze haalt in het Z1 erg laag. Ze mag gewoon trots zijn op wat ze bereikt heeft, maar overdrijven vind ik ook een vak.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:41

Marjolein"]
[quote="tinkernikky schreef:
Ik ben dan mischien niet de gemiddelde tinker eigenaar/ of juist 1 er van,, maar dat zul je mij nooit horen zeggen dat als hij iets niet kan het komt omdat het maar een tinkers is!
Ik heb er namelijk 100% vertrouwen in dat mijn tinker alles kan!
Alleen niet dat ik het kan!

hieruit?
het gaat trouwens niet over jou, maar om een deel van de tinkereigenaren, die beweren dat hun tinker een imagoprobleem heeft en of je daar ondervalt mag je helemaal zelf uitmaken.
[/quote]

Hebben we het dan over mijn tinker of over mij?
want er staat Ik ben er van overtuigt.
En dat is mijn mening lieve Marjolein.
Maar dan staat er in dat kleine stukje niet wat hij dan allemaal zou moeten kunnen volgens mij.
Dan zal ik het anders formuleren.

Ik ben er van overtuigt dat mijn tinker alles kan wat ik er mee wil doen en wat ik er van verwacht. Hij voldoet aan al mijn eisen en hij is voor mij volmaakt en perfect. Hij is alles wat ik zoek in een paard.

Sorry hoor maar ik heb er geen seconde aan gedacht dat Ric Grand prix nivo zou kunnen halen of zelfs Z nivo,jeetje daar heb ik nooit over na gedacht eigenlijk, niet eens een droom beeld van gemaakt.
Om de simpele reden dat ik daar geen behoefte aan heb.
Dat had ik zelfs niet met mijn kwpner.
Om tot dat nivo te komen moet je denk ik prestatie gericht rijden en denken, en dat ben ik niet. Zoals ik al eerder schreef ik ben een recreatie ruiter.

En zelfs toen ik eerste was geworden kreeg ik niet de smaak te pakken voor een herhaaling. Of om hem dan maar te gaan uitbrengen in de sport.

De beste paarden lopen niet altijd hoog in de dressuur of andere sporten, dat zijn de paarden waarmee hun baas tevreden is.

Maar nu hebben we het over dat er mensen zijn dat hun tinker te goed zouden zijn.
Maar waar het hele tropic over gaat is dat er mensen zijn die de Tinker onderschatten. Daar gaat ook het stuk over in het Bit.

Monique
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 06-02-03 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:42

Lielle schreef:
monique, ik heb niet gezegd dat geen respect voor haar heb! Ik vind alleen dat ze de zaken wat gekleurd voorstelt. Ze beweert zelf op GP niveau te rijden, dan vind ik de punten die ze haalt in het Z1 erg laag. Ze mag gewoon trots zijn op wat ze bereikt heeft, maar overdrijven vind ik ook een vak.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
he zijn we het toch nog eens eens wahhhhhhhhhhhhhhhahah

Monique

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:12

Citaat:
="Sjuimpje"]Ik hoef mijzelf helemaal niet te bewijzen,
alleen als je stelt dat jouw Tinker verzameld loopt en zelfs een ijzersterke piaffe in huis heeft dan wil ik wel eens zien hoe hij zich op wedstrijden manifesteerd.

Je hebt het niet goed gelezen, hij deed dat op een buiten rit puur natuur.
Ik heb helemaal niet gezegt dat hij op wedstrijd nivo een ijzer sterkte piaff in huis heeft! Dat maak jij er weer van.

Bovendien vind ik het niet nodig om me met mijn paard bezig te houden met dressuur wedstrijden en of me te meten aan andere rassen en of om te kijken waar de grens ligt voor mijn paard.
Het bewijs is mischien niet bewezen maar het tegen deel ook niet!

Er zijn mensen die het onwijs leuk vinden om met een koudbloed wedstrijden te rijden.
Maar al te vaak wordt er gezegt doe ff serieus en koop een echt paard als je mee wilt doen.

Ik heb het ook ooit anders om mee gemaakt hoor.

Ik had toen nog een Kwpner en reed vaak buiten met mensjes op koudbloedpaardje fjorden en haflingers.
De mijne deed steeds moeilijk om een vuilnis zak bv.
op een gegeven moment was ik het zat dat overdreven aalstellerige gedoe, en begon te mopperen op me paard.
Zegt zo'n vrouwtje op een fjord tegen me"moet je maar een echt paard kopen"..........
Toen voelde ik me ook onwijs aangetast wahhhhhhhhhhhhhahhaa

toen kocht ik op een gekke dag een western zadel voor me kwpner, ik ha dme laten vertellen dat dat zo lekker zat, en omdat ik veel buiten ging rijden was dat dus wel een optie.

Kom ik met me western zadel aan zetten op stal, zegt me buurvrouw met KWPNR ja ga je paard maar lekker verpesten(omdat ik dus ook nog wedstrijden reed).......
Dat vond ik ook zo krom..

maar uit alles blijkt wel met wat voor een paard ik ook rijd of heb, ik niet normaal schijn te zijn met de dingen die ik doe en of niet laten kan.

Toen kwam nog de klapper op de vuurpijl toen ik me paard(kwpner) leerde buigen, kreeg ik het helemaal op me dak. Moet hij naar het circus of zo??
Toen had ik nog van een kennis die bij de futere guys zat geleerd hoe je langs je paard moet hangen, nou toen had ik het helemaal voor elkaar.
op een kwpner note benen!

Monique

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:59

Lielle schreef:
Overigens vind ik over je heen lopen een teken van lompheid en van domheid van een paard!
Enne snowdon, als jij vindt dat een Tinker's dominantieprobleem oeilijker op te lossen is dan dat bij een KWPN er zegt dat misschien iets over de intelligentie van de tinker *LOL*

Over je heen lopen is dus echt geen teken van lompheid en domheid, ok bij lompheid ligt t er maar aan wat je als lompheid ziet... Maar dat ze "over je heen lopen" is een teken van dat ze je niet als leider zien! Ze negeren je, doen alsof je niets voorstelt, etc!

En er zullen vast wel KWPN-ers zijn met een dominantieprobleem, maar dan gaan we weer over op de uitzonderingenregel! En waarom zou dominantie iets zeggen over de intelligantie van een paard? Intelligentie valt niet te meten, het blijft altijd gissen naar hoe slim je paard is. De dominantie is echter goed te merken! In de wei met soortgenoten, op stal bijvoorbeeld tijdens voedertijd, met poetsen en wandelen en vooral met rijden!

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:08

Ga helemaal met marjolein mee.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:31

Sjuimpje schreef:

Er zijn al veels te veel mensen die zeggen dat Tinkers, Fjorden, Haffen etc. geen onmogelijkheden hebben...
Als dat zo was dan zou ik lekke rop een Fjord cruisen, veeeel goedkoper als een sportpaard, lekker sober te houden en minder vaak blessures e.d.
Die mensen zijn gewoon niet reëel, dat blijkt ook wel uit het verhaal van Guusje de Fjord. Als ze werkelijk zo goed zo zijn zou ze echt wel meer opvallen. Ik heb der nog niet gezien bij de AMEV Hippo Cup hoor! Schijnheilig
Het gaat er niet om dat ik het mensen niet gun, of dat ik hun paard wil afkraken...

Het gaat erom dat er gewoon eens opgehouden moet worden met excuses te verzinnen; dominant, sterker etc.
Het zijn hardstikke leuke pony's maar ze ga ze nu niet met dit soort termen proberen up te graden.

Helemaal mee eens Sjuimpje!

Monique, ieder zijn eigen smaak hoor, ik gun je het plezier dat je met de Tinkers hebt. Maar je gaat afentoe heel erg onrealistisch praten over de Tinker! Ik heb eigenlijk eens zin om die geweldige Piaffe te komen bezichtigen van jou en je Tinker... Hopelijk versta je de Piaffe niet onder een huppeltje wat elke Shetlander nog wel kan maken

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:53

Nina"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Helemaal mee eens Sjuimpje!

Monique, ieder zijn eigen smaak hoor, ik gun je het plezier dat je met de Tinkers hebt. Maar je gaat afentoe heel erg onrealistisch praten over de Tinker! Ik heb eigenlijk eens zin om die geweldige Piaffe te komen bezichtigen van jou en je Tinker... Hopelijk versta je de Piaffe niet onder een huppeltje wat elke Shetlander nog wel kan maken
[/quote]

Sorry??????

Je mag best bij mij komen kijken hoor Naar Riccardo.
Ik stel dan voor dat je je paard hier neer zet en hier komt wonen en met me mee gaat op iedere buiten rit die ik maak en mischien heb je het geluk die Piaff te zien die hij toen maakte.(beoordeeld door een ZZ ruiter)maar die is natuurlijk ook zo ver gekomen omdat ze er geen verstand van heeft.
Zit de hele tijd de vertellen dat hij dat sprontaan op een buitenrit deed!
En jullie maken er van dat ik mijn tinker dressuur matig train en de piaff kan op grand prix nivo!!
Terwijl ik helemaal niet dressuur matig bezig ben met me tinkie.

Ik ben heel realisties en weet precies wat mijn paard wel en wat hij niet kan. Of nog niet kan maar wel kan halen.

Nu lijkt het wel net of ik heb gezegt dat mijn paard de piaff kan op wedstrijd nivo, jullie kunnen wel doordrammen zeg.

Kijk het is jullie probleem dat je me niet gelooft dat dat werkelijk waar gebeurt is, ik zou niet weten waarom ik daarover zou gaan zitten liegen en of overdrijven.

Bovendien is mijn paard bereden door mensen die die capriolen wel uit kunnen halen bij hun paarden, volbloed / friezen en andauslier lipizaners enz(nee niet het huppeltje) ook de passage enz En die ook hoge school dressuur beoefenen. Deze mensen zijn tevens onder anderen trainers van sommige paarden van GOA en andere beroemde show paarden. Waar ook al deze soort truckjes worden getoont. Mischien dan niet op wedstrijd nivo(maar daar heb ik weer geen boodschap aan)
Deze mensen rijden op hoog nivo al dan niet zo of met wedstrijden.
En deze mensen hebben niet 1 malig op mijn paard gereden.

Hun mening telt voor mij meer dan die van jullie, die hoogstwaarschijndelijk zelf niet eens op een paard hebben gezeten en een piaff hebben gedaan, maar dat alleen nog maar hebben gezien bij andere ruiters.)
Ik zeg hoogstwaarschijndelijk ik weet jullie wedstrijd nivo niet! Net zo min als jullie mijn kwaliteiten niet kennen.

Monique

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:24

Ging dit topic nu over tinkers in de bit??? Of is het een soort van aanval-verdediging geworden? Beetje het ping pong-effect. Jammer dat ik in sommige berichtjes een wat boze ondertoon proef. Heel jammer.
Toch wens ik een ieder veel plezier mijn zijn of haar paard! IK heb het in ieder geval met mijn paard; plezier!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:28

snowdon schreef:
En er zullen vast wel KWPN-ers zijn met een dominantieprobleem, maar dan gaan we weer over op de uitzonderingenregel!

het probleem met dominantie is dat er vaak een probleem wordt gemaakt waar er geen is, dominantie is een heel natuurlijk iets en GEEN ENKEL paard, (op een uitzondering na die niet aan het ras gebonden is, misschien een fout in de genen,) hoeft daar problemen mee te hebben indien hij op de juiste manier is getraind. het hangt natuurlijk ook van de bloedlijnen etc af maar ik denk niet dat je dat aan een ras kan plakken. en evenmin er NIET aan plakken.

verder denk ik een beetje zoals iedereen, want hoewel er meningsverschillen lijken te zijn denk iedereen toch hetzelfde, je doet maar met je paard wat hij lichamelijk en geestelijk aankan.

tinkernikky, die piaffe komt gek over juist OMDAT hij er niet naar getraind is. hij kan het waarschijnlijk heel mooi aangezien hij door een Z-ruiter beoordeeld is, maar het is de kwestie dat hij het moet kunnen wanneer hem dat gevraagd wordt. en dan heb je de ruiter nodig die hem DAT kan leren. deze reactie is absoluut niet negatief bedoeld maar dat had je vast ook wel door Lachen het is heel mooi dat je tinker het fysiek lijkt (heb geen foto Haha!) te kunnen. de kwestie is het trainen.