Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tinkernikky schreef:Waarben je mee bezig marjolein>?
Dorine schreef:Maar.
De Tinker is wel in vergelijking met andere rassen redelijk rustig qua karakter. Zal minder snel (!) schrikken, is niet zo'n steiger-type, eerder een 'neem bit in de mond en scheur rond'-type, waardoor ook niet geschikt voor kleine kinderen, die dan hem niet terug kunnen rijden.
Ik word de laatste tijd zo ziek van mensen met een Tinker die de buitenwereld moeten bewijzen dat hun beest toch echt wel 'paardwaardig' genoemd mag worden.
Omdat de handelaren het ras de hemel in prijzen qua makheid, zijn ze bang dat de rest van Nederland op hen neerkijkt omdat ze een 'slome' Tinker hebben genomen en geen 'vlot hyperbeestje'.
Nou sorry, na al die discussies ben ik het zat.
Iedereen weet hoe Tinkers zijn, en als je het niet weet, ga het onderzoeken en bezoek eens wat Bokkers met een Tinker.
Ze zijn bijv. erg geschikt voor het mennen, maar dat is nog niet echt ontdekt, en ook voor buitenritten en dressuur.
Steef schreef:Je moet overal voor werken, ook met die dressuurgefokte KWPNer die een hoop dingen aan zijn exterieur meer meeheeft dan die tinker. Dus waarom is dat knapper?? Je maakt het jezelf hooguit onnodig moeilijker...
Lielle schreef:en is dat dan knapper op eigenwijzer? Overigens zijn een hoop KWPNers ook aardig dominant, en er vaak een stuk 'hitsiger' bij.
Lielle schreef:en is dat dan knapper op eigenwijzer? Overigens zijn een hoop KWPNers ook aardig dominant, en er vaak een stuk 'hitsiger' bij.
Marjolein"]
[quote="tinkernikky schreef:Waarben je mee bezig marjolein>?
tinkernikky schreef:Ik ben dan mischien niet de gemiddelde tinker eigenaar/ of juist 1 er van,, maar dat zul je mij nooit horen zeggen dat als hij iets niet kan het komt omdat het maar een tinkers is!
Ik heb er namelijk 100% vertrouwen in dat mijn tinker alles kan!
Alleen niet dat ik het kan!
Marjolein"]
[quote="tinkernikky schreef:Ik ben dan mischien niet de gemiddelde tinker eigenaar/ of juist 1 er van,, maar dat zul je mij nooit horen zeggen dat als hij iets niet kan het komt omdat het maar een tinkers is!
Ik heb er namelijk 100% vertrouwen in dat mijn tinker alles kan!
Alleen niet dat ik het kan!
Lielle schreef:monique, ik heb niet gezegd dat geen respect voor haar heb! Ik vind alleen dat ze de zaken wat gekleurd voorstelt. Ze beweert zelf op GP niveau te rijden, dan vind ik de punten die ze haalt in het Z1 erg laag. Ze mag gewoon trots zijn op wat ze bereikt heeft, maar overdrijven vind ik ook een vak.
Citaat:="Sjuimpje"]Ik hoef mijzelf helemaal niet te bewijzen,
alleen als je stelt dat jouw Tinker verzameld loopt en zelfs een ijzersterke piaffe in huis heeft dan wil ik wel eens zien hoe hij zich op wedstrijden manifesteerd.
Lielle schreef:Overigens vind ik over je heen lopen een teken van lompheid en van domheid van een paard!
Enne snowdon, als jij vindt dat een Tinker's dominantieprobleem oeilijker op te lossen is dan dat bij een KWPN er zegt dat misschien iets over de intelligentie van de tinker
Sjuimpje schreef:Ik hoef mijzelf helemaal niet te bewijzen,
alleen als je stelt dat jouw Tinker verzameld loopt en zelfs een ijzersterke piaffe in huis heeft dan wil ik wel eens zien hoe hij zich op wedstrijden manifesteerd.
Er zijn al veels te veel mensen die zeggen dat Tinkers, Fjorden, Haffen etc. geen onmogelijkheden hebben...
Daar ben ik het dus niet mee eens!
Als dat zo was dan zou ik lekke rop een Fjord cruisen, veeeel goedkoper als een sportpaard, lekker sober te houden en minder vaak blessures e.d.
Die mensen zijn gewoon niet reëel, dat blijkt ook wel uit het verhaal van Guusje de Fjord. Als ze werkelijk zo goed zo zijn zou ze echt wel meer opvallen. Ik heb der nog niet gezien bij de AMEV Hippo Cup hoor!![]()
Het gaat er niet om dat ik het mensen niet gun, of dat ik hun paard wil afkraken...
Het gaat erom dat er gewoon eens opgehouden moet worden met excuses te verzinnen; dominant, sterker etc.
Het zijn hardstikke leuke pony's maar ze ga ze nu niet met dit soort termen proberen up te graden.
Nina"]
[quote="Sjuimpje schreef:Ik hoef mijzelf helemaal niet te bewijzen,
Er zijn al veels te veel mensen die zeggen dat Tinkers, Fjorden, Haffen etc. geen onmogelijkheden hebben...
Daar ben ik het dus niet mee eens!
Als dat zo was dan zou ik lekke rop een Fjord cruisen, veeeel goedkoper als een sportpaard, lekker sober te houden en minder vaak blessures e.d.
Die mensen zijn gewoon niet reëel, dat blijkt ook wel uit het verhaal van Guusje de Fjord. Als ze werkelijk zo goed zo zijn zou ze echt wel meer opvallen. Ik heb der nog niet gezien bij de AMEV Hippo Cup hoor!![]()
Het gaat er niet om dat ik het mensen niet gun, of dat ik hun paard wil afkraken...
Het gaat erom dat er gewoon eens opgehouden moet worden met excuses te verzinnen; dominant, sterker etc.
Het zijn hardstikke leuke pony's maar ze ga ze nu niet met dit soort termen proberen up te graden.
snowdon schreef:En er zullen vast wel KWPN-ers zijn met een dominantieprobleem, maar dan gaan we weer over op de uitzonderingenregel!