denisesilver schreef:MWM ik doelde niet op dat Dufour een verbetering is ten opzichte van CD. Ik had dat een beetje ongelukkig omschreven. Ik moest gewoon denken aan Isabel en Wendy.
Oh zo! Ja Wendy is echt verbeterd onder isabel en dat had ik niet verwacht. Knap en ik vind Isabel door Wendy een fijbere ruiter.
denisesilver schreef:Valegro is inderdaad Nederlands gefokt. Verkeerde woordkeuze, ik was niet helemaal wakker. Ik bedoelde waarom gebruiken we van die bloedkikkers? Waarom blijven de Nederlandse topruiters hangen in dat een topsport paard flink heet moet zijn? Ik denk dat dat met de ommedraai in de fokkerij waarschijnlijk snel minder gaat worden, maar waarom zijn wij Nederlanders zo conservatief?
Ik denk een stuk voorkeur van de ruiter, maar toch ook naam. De heren hebben allemaal paarden die door hun methodes hetzelfde gaan lopen. On mijn ogen hectisch, gespannen en op randje en sommige erover zoals Undercover. Zo scherp gemaakt worden en dan gaan ze ook scherper reageren op andere dingen. Maar die kunnen wel lang niet starten, 1 keer verschijnen en meegenomen worden. Terwijl de ruiters met ander type paarden het dan niet redden. Ook wel omdat die niet altijd zo netjes rijden als een Becky Moody bijvoorbeeld die een simpeler paard heel strak (en dan de goede strak haha) rondreed. Want het type wat jij bedoeld loopt er ook gewoon rond hoor en staat waarschijnlijk zelfs bij ruiters op stal. Dinja haar andere paarden zijn volgens mij iets minder fel. Want ik weet niet of hermes echt heet is of dat hij heel fel kan zijn in zijn reacties op iets. Als je begrijpt wat ik bedoel? Want als je zijn uitgestrekte stap ziet en zijn halthouden na het groeten lijkt hij me vooral een groot ego te hebben en niet zozeer heel heet? En dan heel scherp wordt in de proef en dus ineens uit kan halen naar haar been met aangaloperen. Want als je haar met Haute Couture zag was dat ook heel anders, omdat dat toch ander type was.
denisesilver schreef:Ik hoop dat de aanklacht tegen CD de ogen van veel mensen gaat openen, en dat het toezet tot verandering.
Ik ook en dat deze spelen meehelpen om nog meer harmonie te krijgen bij de topruiters. Ik vind dat al echt enorm vooruitgegaan, je zag veel meer combinaties die echt een team waren met hun paard. Alleen ook nog wel een paar waar het paard het wrl doet maar het toch niet overkomt alsof ze het samen doen en met veel plezier en harmonie.