Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:46

Wolf gespot bij Oosterveldweg/ Pastorieweg, Noordwolde Zuid,

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:47

Dreamboy schreef:
rien10 schreef:
Blijven ageren, blijven adresseren, blijven duidelijk maken dat het zo niet gaat. Blijven rammelen aan de poorten.

Misschien meer de media opzoeken. En dan niet met schattige, vliegenvangende wolfjes maar met de harde feiten. Alle gruwelijke foto's van aanvallen verzamelen en indienen in Den Haag. Ik heb ook echt geen idee wat en of het gaat werken maar de ogen moeten eens flink geopend worden. En nee, de wolf gaat daar niet mee weg maar wellicht dat ze dan gaan beseffen dat er teveel zijn en dat daar iets aan gedaan moet worden.

Die staan voluit in de reacties op social media, werkt vooralsnog niet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:48

DuoPenotti schreef:
Wintu schreef:

Geen idee Lanoca, maar ik denk wel dat er meer aandacht naar uit moet gaan hoe wel een aanval kunnen voorkomen, dan roepen dat ze er niet mogen zijn. Dat laatste helpt niemand.
Aanvallen uitbannen gaat je niet lukken, alles omleggen gaat ze niet doen. Dus als houder van dieren sta je dan voor een behoorlijke keus. Wat ga je doen, neem ik de gok, neem ik die niet. Kan ik mijn dieren veilig houden financieel of kan ik dat niet, zo nee, ben ik bereid de dode dieren te accepteren of niet. Ongeacht wat je van de wolf vind, voor die keuzes staan mensen.

Ik las net dat er blauw draad is, dit schijnen reeen te kunnen zien.

en dit helpt wel?!

Je kunt een aanval niet voorkomen, niet!
Ja binnen met de deur op slot, buiten in geen enkele wei!

Dus ja wij allen, met een dure hoge omheining of niet, wij allen nemen momenteel het risico dat we onze dieren niet veilig kunnen houden voor de wolf als we ze buiten zetten.

Dus hou aub op met je stemmingmakerij...

Als jij niet gewoon kunt reageren, zonder gelijk van leer te trekken, dan geef ik gewoon geen reactie.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:51

Wintu schreef:
Als jij niet gewoon kunt reageren, zonder gelijk van leer te trekken, dan geef ik gewoon geen reactie.

Groot gelijk!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:59

DuoPenotti schreef:
Wintu schreef:

Geen idee Lanoca, maar ik denk wel dat er meer aandacht naar uit moet gaan hoe wel een aanval kunnen voorkomen, dan roepen dat ze er niet mogen zijn. Dat laatste helpt niemand.
Aanvallen uitbannen gaat je niet lukken, alles omleggen gaat ze niet doen. Dus als houder van dieren sta je dan voor een behoorlijke keus. Wat ga je doen, neem ik de gok, neem ik die niet. Kan ik mijn dieren veilig houden financieel of kan ik dat niet, zo nee, ben ik bereid de dode dieren te accepteren of niet. Ongeacht wat je van de wolf vind, voor die keuzes staan mensen.

Ik las net dat er blauw draad is, dit schijnen reeen te kunnen zien.

en dit helpt wel?!

Dus ja wij allen, met een dure hoge omheining of niet, wij allen nemen momenteel het risico dat we onze dieren niet veilig kunnen houden voor de wolf als we ze buiten zetten.

Wintu schreef:

Wat is er mis met mijn reactie? Als dit al van leer trekken is?????
Je krijgt zelf continue van iedereen weerwoord, hoe zou dat komen? Heb je dat al eens bedacht dan hoe je eigen berichten overkomen?

Mijn reactie is niks mis mee. Beticht je alleen van stemmingmakerij en ja imo doe je dat ook.
Want er is niks, helemaal niks wat helpt om de wolf buiten je wei te houden. En dat weet jij, dat weet ik, dat weten we allemaal in het buitengebied. Dus hoe kun je dan zeggen: meer aandacht naar uit moet gaan hoe wel een aanval kunnen voorkomen

Hoe, kun je mij dat uitleggen hoe jij dan bij zo'n zin komt?

Of wil je dan weer geen antwoord geven, omdat je dat te moeilijk is?!

Deze reactie ja die is bozer... raar he...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:05

DuoPenotti schreef:
DuoPenotti schreef:

en dit helpt wel?!

Wintu schreef:

Wat is er mis met mijn reactie? Als dit al van leer trekken is?????
Je krijgt zelf continue van iedereen weerwoord, hoe zou dat komen? Heb je dat al eens bedacht dan hoe je eigen berichten overkomen?

Mijn reactie is niks mis mee. Beticht je alleen van stemmingmakerij en ja imo doe je dat ook.
Want er is niks, helemaal niks wat helpt om de wolf buiten je wei te houden. En dat weet jij, dat weet ik, dat weten we allemaal in het buitengebied. Dus hoe kun je dan zeggen: meer aandacht naar uit moet gaan hoe wel een aanval kunnen voorkomen

Hoe, kun je mij dat uitleggen hoe jij dan bij zo'n zin komt?

Of wil je dan weer geen antwoord geven, omdat je dat te moeilijk is?!

Deze reactie ja die is bozer... raar he...

Nee, hoor antwoord is niet te moeilijk en als iemand mij op een normale manier benaderd, dan ga ik ook graag de discussie aan. Jij bent niet die persoon, deze post ook weer, enkel vingerwijzen en schreeuwen, ik heb daar gewoon geen zin in, want je blijft deze toon toch vasthouden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:13

:n

Precies ja, je hebt geen antwoord. En zo wil je er onderuit komen.
Nog iemand op de foei erbij, wel klaar met mensen zoals jij.

Zelf vingerwijzen en dan zeggen dat ik het doe. :')
Geen enkel respect of inlevingsvermogen in mensen die geen dure omheining hebben en naar ze wijzen hoe stom ze zijn. Zelf nog willen beweren tegen deze mensen hoe ze een aanval kunnen voorkomen. Echt, hoe dan?! Hoe is de denkwijze dan?! :? Ik snap het niet, gewoon niet

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:16

DuoPenotti schreef:
:n

Precies ja, je hebt geen antwoord. En zo wil je er onderuit komen.
Nog iemand op de foei erbij, wel klaar met mensen zoals jij.

Zelf vingerwijzen en dan zeggen dat ik het doe. :')
Geen enkel respect of inlevingsvermogen in mensen die geen dure omheining hebben en naar ze wijzen hoe stom ze zijn. Zelf nog willen beweren tegen deze mensen hoe ze een aanval kunnen voorkomen. Echt, hoe dan?! Hoe is de denkwijze dan?! :? Ik snap het niet, gewoon niet

Jij noemt hier zaken die ik helemaal niet heb gezegd, beticht mij van zaken die niet kloppen en legt me woorden in de mond. Maar geeft niet, je bevestigd enkel mijn punt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:19

Ik quote toch echt jou eigen zin.... dus je weet niet eens meer wat je zelf kletst...ja dat bevestigd mijn punt dus ook :J

Citaat:
maar ik denk wel dat er meer aandacht naar uit moet gaan hoe wel een aanval kunnen voorkomen,

jij schreef het niemand anders. Je kreeg nog de kans het uit te leggen, maar dat vertik je. Is ook je eigen keuze,

Dus ga op jezelf zitten vitten...

En nu staat de foei aan....

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:26

Als je normaal kan praten sta ik er voor open hoor, geen probleem. Dingen uit de context trekken, dat kun je idd goed.

Hier sta je al jaren onder de foei, had je er net weer onder vandaan, eronder maar weer, wel zo rustig :D

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:36

Mensen, adem in en adem uit. Tel tot 10 voor je reageert. Dan houden we het hier nog een beetje gezellig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:02

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:10

Waarom worden er schapen gehouden? Om de dijken kort te houden en de grond stevig. In boerenland om het gras kort te maken voor de winter. In de natuurgebieden om het gras (wat groeit op een teveel aan meststoffen) en jonge boompjes weg te eten van bijvoorbeeld de heidegebieden. En dan kan het uit voor de vleesprijs. Waarbij trouwens het meeste vlees wordt geexporteerd want in Nederland wordt het nauwelijks gegeten. Schapen kun je uiteraard ophokken en hooi of kuil voeren. Maar of het dan nog lonend is betwijfel ik sterk! Heeft Nederland schapen nodig? In deze aantallen? Er zijn wel meer beroepen die in de loop der tijd uitsterven. Even ter overdenking, wat niet maakt dat ik voorstander ben van een wolvenpopulatie in Nederland die zich tegoed doet aan schapen, runderen en paarden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:10

In Europese en EU-lidstaten wordt nu al beheerd. Probleemwolven worden geschoten.

In sommige landen worden een quotum ingesteld hoeveel wolven er geschoten mogen worden.

Alleen gebeurt Nederland en België nog niet omdat de NGO’s hier tegen zijn.
Natuurmonumenten, ARK, SBB, Welkom Wolf ea. en deze clubs lobbyen bij de politiek en hebben grote en dikke vingers in het medialandschap.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:14

tienus63 schreef:
In Europese en EU-lidstaten wordt nu al beheerd. Probleemwolven worden geschoten.

In sommige landen worden een quotum ingesteld hoeveel wolven er geschoten mogen worden.

Natuurmonumenten, ARK, SBB, Welkom Wolf ea. en deze clubs lobbyen bij de politiek en hebben grote en dikke vingers in het medialandschap.

Er wordt enorm pro gelobbied.

Wanneer verwachten jullie dat er werkelijk iets gaat gebeuren hier vanuit de overheid? Verwachten jullie dat binnenkort of met een paar jaar of gewoon niet.
Ik heb het idee dat men hier in de buurt steeds meer aanstuurt op meer natuur, minder veehouderij en ik denk dan automatisch meer ruimte voor de wolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:30

De overheid grijpt hier pas in, als de situatie nog ernstiger wordt dan ie al is.
Op een gegeven moment zijn de weidedieren en wild op.
De wolf zal zich dan nog meer in de buurt van de mens verschijnen.
En dan is het wachten op andere slachtoffers.
Huisdieren, maar ook ik vrees het oprecht kinderen.

Ik denk niet dat er een ouder in wolven gebied is die nu zijn kind/baby buiten laat slapen in de kinderwagen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:36

tienus63 schreef:

Ja Nederland geeft de minderheden met een grote waffel te veel podium en handelt daarnaar.
Zien we op veel vlakken. Kijk maar eens in de media wat die 4-6% aan vegetariërs aan podium krijgen in de media en hoeveel scholen, gemeentes enz vlees boycotten in kantines enz.
En denk dat die groep een grote overlap heeft met groep als pro wolf.
En die hebben het blijkbaar voor het zeggen hier... en het kabinet trapt daar in...

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:37

Hmm, weidedieren zullen nooit op raken, er blijft dus voedsel voor de wolven aanwezig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:41

Ik zet mijn geld er niet op in dat de boeren en hobby boeren weidedieren kunnen blijven houden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:51

tienus63 schreef:
De overheid grijpt hier pas in, als de situatie nog ernstiger wordt dan ie al is.
Op een gegeven moment zijn de weidedieren en wild op.
De wolf zal zich dan nog meer in de buurt van de mens verschijnen.
En dan is het wachten op andere slachtoffers.
Huisdieren, maar ook ik vrees het oprecht kinderen.

Ik denk niet dat er een ouder in wolven gebied is die nu zijn kind/baby buiten laat slapen in de kinderwagen.

Ik ben er ook bang voor.
Dat er heel wat moet gebeuren eerst. Als ik zie hoe ze de boel hier pro wolf willen gaan inrichten. Ok verwacht dat we er nog heel wat jaren aan vast zitten.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:52

tienus63 schreef:

Hoe komt het dat deze clubs veel invloed op de media hebben ?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:56

sterregoud schreef:
tienus63 schreef:

Hoe komt het dat deze clubs veel invloed op de media hebben ?

Geld + investering in goede marketing wegens noodzaak sponsoren werven, ze zijn immers afhankelijk van giften.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:12

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:19

DuoPenotti schreef:
tienus63 schreef:

Ja Nederland geeft de minderheden met een grote waffel te veel podium en handelt daarnaar.
Zien we op veel vlakken. Kijk maar eens in de media wat die 4-6% aan vegetariërs aan podium krijgen in de media en hoeveel scholen, gemeentes enz vlees boycotten in kantines enz.
En denk dat die groep een grote overlap heeft met groep als pro wolf.
En die hebben het blijkbaar voor het zeggen hier... en het kabinet trapt daar in...

Nou dat dus. Als je maar een grote mond hebt en je profileert kom je een heel eind. Ik verbaasde me een paar week geleden ook over het feit dat er maar 5% vd bevolking vegetariër is. Ze zijn overal zo aanwezig dat je echt het idee hebt dat er veel meer zijn. En dat is net zo met de voorstanders vd wolven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:25

Precies en die met de grote mond is natuurlijk nog een veel kleiner deel.
De grootste groep vegetariërs zijn uiteraard niet de opdringerige lui, dat zijn er maar weer een klein deel van.

Maar goed
Heb de link wel vaker geplaats
https://www.huisdieren.nu/over-pvh/wat- ... -der-plas/

en zo simpel zit het dus in de media verwoven.

Denk als je nu opzoek gaat hoe dat met de wolf zit dat je ook bij deze soort mensen en functies uitkomt.