Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:50

Kalea schreef:
Naar 2 fjorden gaan kijken vorig jaar, de derde stond dichtbij dus kon ik snel heen. Niet de leeftijd en kleur die ik zocht maar ondertussen heel blij met hem :j [ [url=m/tCcw4D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Kun jij me vertellen hoe die kleur heet (bijna roomkleurig met donkere aftekeningen op hoofd en benen)?

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 13:39

anjali schreef:
Kalea schreef:
Naar 2 fjorden gaan kijken vorig jaar, de derde stond dichtbij dus kon ik snel heen. Niet de leeftijd en kleur die ik zocht maar ondertussen heel blij met hem :j [ [url=m/tCcw4D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Kun jij me vertellen hoe die kleur heet (bijna roomkleurig met donkere aftekeningen op hoofd en benen)?

Hij is gråblakk (grijs). Je hebt ze ook nog een stuk donkerder, hij is op zijn lijf idd meer roomkleurig dan grijs.

CalipsoLover

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:16

Hier staat paard intussen ook op sporthorses en zijn de eerste mensen komen kijken, geen match helaas, meisje had nog te weinig ervaring en Marie begreep er niet veel van _O- maar wel een fijne kennismaking en een suuuper braaf paard gehad om te testen. Dus dat is fijn. Mensen hebben me achteraf ook nog bedankt voor de fijne ontvangst en de tijd. Deze week nog een afspraak maar betwijfel weer wat de ervaring van de ruiter, ook duidelijk aangegeven dat Marie echt niet geschikt is voor een onervaren ruiter maar mensen willen écht komen kijken...

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:18

Ik krijg deze week van twee fokkers een belletje over twee shetten die aan onze eisen en wensen zouden voldoen. Ben echt heel erg benieuwd!

Anita158

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:01

CalipsoLover schreef:
Hier staat paard intussen ook op sporthorses en zijn de eerste mensen komen kijken, geen match helaas, meisje had nog te weinig ervaring en Marie begreep er niet veel van _O- maar wel een fijne kennismaking en een suuuper braaf paard gehad om te testen. Dus dat is fijn. Mensen hebben me achteraf ook nog bedankt voor de fijne ontvangst en de tijd. Deze week nog een afspraak maar betwijfel weer wat de ervaring van de ruiter, ook duidelijk aangegeven dat Marie echt niet geschikt is voor een onervaren ruiter maar mensen willen écht komen kijken...

Ohh wauw wat een mooi beestje :D heb even gespiekt

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:33

Ja, ik vind ze ook echt heeeeeuuuuuul leuk…

mijn zoektocht staat momenteel minstens 6 weken ‘on hold’… kan ik wel mijn ‘uitgespaard stalgeld’ weer aan de kant zetten en weer wat doorsparen…

Mijn budget van 7500€ moet toch wel wat omhoog als ik de paarden/ponymarkt zie…

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:38

Ik vind Marie ook echt een superleuk dier. Daar gaat vast iemand blij mee zijn :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:43

Die eerste foto uit je advertentie is echt prachtig CL! Niet een typische verkoop foto maar wel een eye catcher waar mensen op gaan klikken!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:48

Earth schreef:
Ik vind Marie ook echt een superleuk dier. Daar gaat vast iemand blij mee zijn :)

Helemaal eens! Succes!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:58

CalipsoLover schreef:

Jammer dat ze net iets te klein is gebleven met deze afstamming.
Maar door uiterlijk en karakter ben je haar denk zeker prijstechnisch zo kwijt.
Mooi aansprekend dier.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:32

Ik heb onverwachts een 4 jarige Freiberger getipt gekregen,ben nu bezig om een afspraak te maken voor een bezichtiging :-)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:01

Bedankt voor de leuke complimentjes! Ja, helaas spreidt Toto jr echt in maat. Gelukkig kan ze zich onder het zadel best groot tonen, ik ben zelf 1m67 en slank gebouwd en voor mij is ze echt goed. De ruiter op de foto's is wel wat groter. Ik hoop echt dat we een goede match voor haar vinden, ze verdient wel gewoon het beste. Mijn moeder heeft het ook ongelofelijk moeilijk met de verkoop. Maar ik heb echt niet genoeg tijd meer voor haar.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:01

Lizenlotte schreef:
Ik heb onverwachts een 4 jarige Freiberger getipt gekregen,ben nu bezig om een afspraak te maken voor een bezichtiging :-)

Succes!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:17

CalipsoLover schreef:
Bedankt voor de leuke complimentjes! Ja, helaas spreidt Toto jr echt in maat. Gelukkig kan ze zich onder het zadel best groot tonen, ik ben zelf 1m67 en slank gebouwd en voor mij is ze echt goed. De ruiter op de foto's is wel wat groter. Ik hoop echt dat we een goede match voor haar vinden, ze verdient wel gewoon het beste. Mijn moeder heeft het ook ongelofelijk moeilijk met de verkoop. Maar ik heb echt niet genoeg tijd meer voor haar.

Ja hoorde inderdaad dat hij wat strooit met maat.
Ik ken eigenlijk vrijwel kleine toto's. Behalve die ene gave 3 jarige (Ototo vd wimphof) die is wel 1m70. Maar de rest die ik ken redden de 1m65 niet.

Ik ben blij met de kleinere paarden op de markt, dat is meer mijn doelgroep, dus hoop dat het nog even zo blijft :')

Voor een vriendin van mij (waar ik het zoekertje voor plaatste hier) juist niet. Zij heeft er echt wel 1 nodig met maat voor haar eigen lengte.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:48

Kay_Kim schreef:
Ja, ik vind ze ook echt heeeeeuuuuuul leuk…

mijn zoektocht staat momenteel minstens 6 weken ‘on hold’… kan ik wel mijn ‘uitgespaard stalgeld’ weer aan de kant zetten en weer wat doorsparen…

Mijn budget van 7500€ moet toch wel wat omhoog als ik de paarden/ponymarkt zie…

Ja ik heb inmiddels een jaar stalgeld erbij... dus wordt steeds beter :')

Anita158

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:56

Lizenlotte schreef:

Spannend succes!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 18:32

Lizenlotte schreef:

Oeh leuk! Ik had er ook eentje op het oog, maar was helaas flink boven budget..

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 19:14

Ik ben bij 1 paard wezen kijken, ik wilde een brave allrounder liefste een vos ruin die al wat gezien had. Ik kwam thuis met een bruine merrie van 6 die nog nooit op vreemd terrein was geweest :Y)

Mijn merrie vlak na ik haar kocht:

Afbeelding

Mijn merrie bijna 7 jaar later _/-\o_

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 19:59

:wow:

Die is mooi opgedroogd!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:12

CalipsoLover schreef:

Oh wát een knappe wauwie <3

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:56

XSensibel: wat een knap paard ook !

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:32

Lizenlotte schreef:

Leuk!! Jij zou gezien de regio waar je zit ook contact kunnen leggen met equinize in weerselo. Die hebben met regelmaat jonge freibergers in de verkoop staan.

Is wel een ander budget dan die laatste die je via PB stuurde, maar staan hele knappe paardjes tussen.

Mijn budget was niet toereikend destijds, anders had ik het wel geweten ;-)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:41

Weet niet wat t budget is, maar er is al meer als 1x in dit topic vermeld dat er ook wat fijne adressen in België zijn , waar de prijzen vaak iets lager liggen nog ;)

Er komen ook regelmatig freibergers via België naar NL .

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:46

Bedankt voor al jullie antwoorden, ik heb besloten niet verder te gaan met dit paard.

Leuk om te lezen hoe lang jullie met de zoektocht bezig zijn geweest, ik vind het knap van degenen die in 1x het juiste paard vinden! Dat was mijn doel ook wel, maar helaas :') ik raak de zoektocht ook wel een beetje zat. 1 voordeel; ik kan nu extra werken dus mijn budget gaat ook wat omhoog.

Ik kreeg net een filmpje door van een leuk paard maar die loopt kreupel dus daar ga ik al niet eens kijken.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 22:07

Getup schreef:
Weet niet wat t budget is, maar er is al meer als 1x in dit topic vermeld dat er ook wat fijne adressen in België zijn , waar de prijzen vaak iets lager liggen nog ;)

Er komen ook regelmatig freibergers via België naar NL .

Ik heb even gezocht in het topic, maar kon het niet vinden. Iemand deze adressen nog helder?