de vliegenfranjes zijn aangekomen maar de netjes nog niet. Had gehoopt hem vandaag al eentje om te kunnen doen gezien de UV weer boven de 7 gaat vandaag...
Vanmorgen allebei de paarden gereden want morgen worden ze (normaal) gekapt. Rêve was het écht aan het uithangen vandaag. Ze stapte dusdanig traag dat het me verbaasde dat ze vooruit ging.

Dus toen werd ik toch wat strenger (in mijn rijden ben ik echt te zacht soms eigenlijk voor een type als Rêve.) en zette ik voor mijn doen "wat druk op de ketel". En ineens kon die merrie galopperen...
Die stomme trut KAN verzamelen in galop! Ze galoppeert verdorie bijna ter plaatse!!!

Het enige wat ik moest doen was even rijden met een "Rêve LOOP!" mentaliteit en haar korte "jamaar baasje ik vind het moeilijk!" negeren... Binnen de drie passen liet ze het voor wat het is en ging ze me showen.
Ik ben gewoon voor de gek gehouden door mijn merrie omdat ik te lief wilde zijn.

Omdat ik haar te zeer "als Sam reed" ipv "als Rêve".
En eens ze loopt dramt ze niet, ze wordt niet sterk niks... Ze is op twee pinken en op kuitdruk te rijden. Dus al die tijd dacht ik dat ze het gewoon moeilijk had maar daar kan ik na vandaag echt niks meer van geloven.

Ze is gewoon een typetje "ik doe wat je vraagt maar ook álleen maar wat je vraagt..."
Maar wat was dat genieten in die galop... Ze heeft de sprong van een PRE maar de ruimte van een WPN'er als ze zo galoppeerd...

Als je haar verzameld wordt het echt even een spanjaard.... Dan voel je haar ook echt omhoog springen. En rijd je haar voorwaarts dan voel je die schouder naar voren grijpen.

Sam kan zo niet verruimen in galop verdorie!

Ik ben helemaal van mijn stuk nu.

(vergeef me eventuele fouten ik ben van vijf uur op en heb tot twee uur met mijn broer zitten praten en toen ik terug wilde gaan slapen gingen de buurt kinderen belletje trek doen (of deurtje klop in ons geval) waardoor de herders niet stil bleven dus toen ben ik maar op gestaan gezien mijn man moet gaan werken vannacht en zijn slaap belangrijker is dan de mijne, hij moet de baan op en nog werken straks, ik kan hier gewoon duf zijn.

)
Ik weet niet goed of ik respect moet hebben voor die merrie of geërgerd moet zijn.

Trees.

Ik wist dus oprecht niet dat ze dit kon.

Chris gaat me zo hard uit lachen als ik haar mee neem naar de les en hij vraagt hoe die galop zo geworden is...