Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 23:27

Ik moet zeggen dat ze een heel stuk vooruit gegaan is de afgelopen weken. :j Wat niet betekent dat het geen taak voor mij gaat worden. :)) Als hij het nog aan heeft zal zij het wel doen morgen gok ik. Als ie het uit heeft is de kans reëel dat ik het hem vrijdag terug aan doe. :)) In haar verdediging: Ze werkt fulltime, heeft daarnaast een pensionstal (nog naast de veulens) en een zoontje van 2 en een hork die ze "echtgenoot" noemt. Ik snap wel dat ze om zes uur 's ochtens voor het werk geen zin heeft (en niet de rust heeft) om met dat halster te gaan klooien (er van uit gaande dat ze het meteen ziet liggen als hij het uit gedaan heeft.)

Maar de laatste keer dat we ze verzette reageerde ze erg goed op hem, Hij hupste een paar keer omdat er een daas rond hem zat en ze corrigeerde hem rustig maar wel duidelijk.

En ja, ik weet dat ik niet zo over haar man zou moeten praten maar echt... :x :x :x :x Hij zal vast zijn kwaliteiten wel hebben (niet dat ik ze al gezien heb maar goed.) gezien ze samen blijven en ze hem graag ziet maar hij maakt het haar nu niet bepaalt makkelijker om alles met de paarden te doen. Dat helpt natuurlijk niet.

Gebaseerd op ons laatste "contact" (haar man en ik) heb ik een sterk vermoeden dat hij ook zo over mij denkt trouwens. _O- Dus ik beperk mijn tijd "op stal" zoveel mogelijk. We spreken af aan de weide en klaar. Wil niet dat zij thuis komt bij een kerel die geërgerd is omdat die trut weer op stal was. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:01

Waarom heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat jij hem in het verleden eens op zijn plek hebt gezet en dat hij dat niet kan hebben en je daarom niet moet hebben om het zo te zeggen. :+

Hopelijk vallen die neusnetjes niet te lang uit voor Joy en Reve zodat ze kunnen grazen. Heb een paar weken geleden een vliegenmasker met neusnet gekocht voor mijn oudste merrie maar dat neusnetje was dus te lang voor haar. Ze kon er niet mee grazen en ik heb er een stuk moeten van af knippen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 08:41

petraaken schreef:
Waarom heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat jij hem in het verleden eens op zijn plek hebt gezet en dat hij dat niet kan hebben en je daarom niet moet hebben om het zo te zeggen. :+

Hopelijk vallen die neusnetjes niet te lang uit voor Joy en Reve zodat ze kunnen grazen. Heb een paar weken geleden een vliegenmasker met neusnet gekocht voor mijn oudste merrie maar dat neusnetje was dus te lang voor haar. Ze kon er niet mee grazen en ik heb er een stuk moeten van af knippen.

Létterlijk nooit meer tussen ons gezegd geweest dan ‘hoi’ (en zelfs dat heel beperkt, als hij er ietwat fatsoenlijk onderuit kan komen zegt hij niks) en ‘doei’ dus zou niet weten wanneer. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-06-22 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:50

Ayasha schreef:
petraaken schreef:

Létterlijk nooit meer tussen ons gezegd geweest dan ‘hoi’ (en zelfs dat heel beperkt) en ‘doei’ dus zou niet weten wanneer. :)

Heel raar dan dat hij zo op je reageert. Het enige wat ik nog kan bedenken is misschien dat je tattoo's hem afschrikken voor de rest zie je er als een gewone vrouw uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 09:00

petraaken schreef:
Heel raar dan dat hij zo op je reageert. Het enige wat ik nog kan bedenken is misschien dat je tattoo's hem afschrikken voor de rest zie je er als een gewone vrouw uit.

N zegt ‘dat hij gewoon zo is’ en dat deel geloof ik. Ik laat vaak ook mijn man het woord doen en doe niet meer dan groeten omdat ik gewoon niet zo spraakzaam ben. Dus dat kan. Ze zegt ook ‘dat hij zo bij iedereen is.’ Maar dat dat niet waar is heb ik al meermaals gezien. Dus wat het met mij precies is wat hem triggerd weet ik niet. :+

Ik mis er ook niks aan denk ik, maar vindt het vaak wat awkward voor N dus probeer te vermijden dat ze (letterlijk) tussen ons in staat. Ik moet uiteindelijk met hem niks regelen ofzo dus áls ik hem al zie zeg ik gewoon beleefd gedag en verder kom ik alleen op stal als N het me specifiek vraagt ook al ben ik in theorie altijd welkom. Maar soms zegt hij dingen tegen N op een manier waarbij ik echt op mijn tong moet bijten. :x dat ik denk ‘kerel. Ze werkt ook full time en ze heeft die pensionstal al langer dan jou dus wees niet zo’n zeur.’ :+
Wellicht is dat op mijn gezicht te lezen ook al zeg ik niks en mag hij me daarom niet. :+

Mijn fysio zegt altijd dat mijn gezicht boekdelen spreekt dusja... :=

petraaken

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:22

Soms heb ik ook moeite om mijn gezicht niet te laten boekdelen of iets mij niet aan staat. Mijn vader zei altijd dat ik boos kijk als ik aan het rijden was. Waarop ik dan weer verbaasd terug kijk omdat hij dat zegt en ik gewoon geconcentreerd aan het rijden ben.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:36

Resting bitch face. Heb ik ook. Mensen die mij wat beter kennen kijken er wel doorheen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 11:39

petraaken schreef:
Soms heb ik ook moeite om mijn gezicht niet te laten boekdelen of iets mij niet aan staat. Mijn vader zei altijd dat ik boos kijk als ik aan het rijden was. Waarop ik dan weer verbaasd terug kijk omdat hij dat zegt en ik gewoon geconcentreerd aan het rijden ben.

Mijn fysio, mijn ouders, mijn broer, mijn man... Iedereen zegt altijd dat het weinig uit maakt of ik zwijg of mijn gedacht zeg. Dat je het toch wel ziet aan mijn blikken. _O- _O-

Ik heb ook een vrij boze/strenge blik in rust. Komt nog bij dat ik kennelijk een hele rechte houding heb die icm mijn gezicht nogal de uitstraling geeft van "don't give me sh*t" en het plaatje is compleet. _O-
Ik heb gewoon een slechte rug waardoor recht lopen een must is. :\ _O-

Net een half uur zitten klooien met Sam zijn vliegenfranjes maar ze zitten om het halster. Als de nieuwe aan komen gaan deze naar Joy denk ik want volgens mij krijgt Vigo deze nooit van het halster in tegenstelling tot die met klittenband die ik ergens deze week moet gaan zoeken op een weide vol gras van een hectare.... :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 12:42

uhum, zie net pas dat ik de foute video geupload had van Rêve. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 16:23

de vliegenfranjes zijn aangekomen maar de netjes nog niet. Had gehoopt hem vandaag al eentje om te kunnen doen gezien de UV weer boven de 7 gaat vandaag...

Vanmorgen allebei de paarden gereden want morgen worden ze (normaal) gekapt. Rêve was het écht aan het uithangen vandaag. Ze stapte dusdanig traag dat het me verbaasde dat ze vooruit ging. >;)
Dus toen werd ik toch wat strenger (in mijn rijden ben ik echt te zacht soms eigenlijk voor een type als Rêve.) en zette ik voor mijn doen "wat druk op de ketel". En ineens kon die merrie galopperen... :wow: :wow: :wow:

Die stomme trut KAN verzamelen in galop! Ze galoppeert verdorie bijna ter plaatse!!! >;) >;) Het enige wat ik moest doen was even rijden met een "Rêve LOOP!" mentaliteit en haar korte "jamaar baasje ik vind het moeilijk!" negeren... Binnen de drie passen liet ze het voor wat het is en ging ze me showen. :oo
Ik ben gewoon voor de gek gehouden door mijn merrie omdat ik te lief wilde zijn. >;) >;) Omdat ik haar te zeer "als Sam reed" ipv "als Rêve".

En eens ze loopt dramt ze niet, ze wordt niet sterk niks... Ze is op twee pinken en op kuitdruk te rijden. Dus al die tijd dacht ik dat ze het gewoon moeilijk had maar daar kan ik na vandaag echt niks meer van geloven. :o :o Ze is gewoon een typetje "ik doe wat je vraagt maar ook álleen maar wat je vraagt..."

Maar wat was dat genieten in die galop... Ze heeft de sprong van een PRE maar de ruimte van een WPN'er als ze zo galoppeerd... :+: Als je haar verzameld wordt het echt even een spanjaard.... Dan voel je haar ook echt omhoog springen. En rijd je haar voorwaarts dan voel je die schouder naar voren grijpen. :+: Sam kan zo niet verruimen in galop verdorie! _O- Ik ben helemaal van mijn stuk nu. _O- (vergeef me eventuele fouten ik ben van vijf uur op en heb tot twee uur met mijn broer zitten praten en toen ik terug wilde gaan slapen gingen de buurt kinderen belletje trek doen (of deurtje klop in ons geval) waardoor de herders niet stil bleven dus toen ben ik maar op gestaan gezien mijn man moet gaan werken vannacht en zijn slaap belangrijker is dan de mijne, hij moet de baan op en nog werken straks, ik kan hier gewoon duf zijn. :+)

Ik weet niet goed of ik respect moet hebben voor die merrie of geërgerd moet zijn. _O- Trees. _O- Ik wist dus oprecht niet dat ze dit kon. :)) Chris gaat me zo hard uit lachen als ik haar mee neem naar de les en hij vraagt hoe die galop zo geworden is... _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:50

Jee zeg, zit er dan toch een waardige opvolger voor Sam in verscholen...? :=

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:00

Wahaha fantastische merrie heb jij daar. _/-\o_ :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 17:12

pmarena schreef:
Jee zeg, zit er dan toch een waardige opvolger voor Sam in verscholen...? :=

Als dit is wat ze geeft met ongetrainde verzameling (ik heb het immers nooit fatsoenlijk kunnen vragen dus het is nooit echt getraind geweest) dan twijfel ik daar geen seconde aan. Heb het nu vandaag niet gedaan maar ik denk dat ik haar gewoon naar stap had kunnen rijden.
Rêve is wel zo'n type: wat ze doet, doet ze goed. Dus ook met die verruiming, ze verruimt echt. Sam biedt altijd veel aan maar niet altijd "goed" zeg maar. Rêve biedt het niet aan of goed. :+
Middendraf lukte me vandaag nog niet maar ik heb haar door nu dus .. ~~}> }:)
wolf in schaapsvacht. >;)

Jokari: kopen? _O-

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:54

Ayasha schreef:
de vliegenfranjes zijn aangekomen maar de netjes nog niet. Had gehoopt hem vandaag al eentje om te kunnen doen gezien de UV weer boven de 7 gaat vandaag...

Vanmorgen allebei de paarden gereden want morgen worden ze (normaal) gekapt. Rêve was het écht aan het uithangen vandaag. Ze stapte dusdanig traag dat het me verbaasde dat ze vooruit ging. >;)
Dus toen werd ik toch wat strenger (in mijn rijden ben ik echt te zacht soms eigenlijk voor een type als Rêve.) en zette ik voor mijn doen "wat druk op de ketel". En ineens kon die merrie galopperen... :wow: :wow: :wow:

Die stomme trut KAN verzamelen in galop! Ze galoppeert verdorie bijna ter plaatse!!! >;) >;) Het enige wat ik moest doen was even rijden met een "Rêve LOOP!" mentaliteit en haar korte "jamaar baasje ik vind het moeilijk!" negeren... Binnen de drie passen liet ze het voor wat het is en ging ze me showen. :oo
Ik ben gewoon voor de gek gehouden door mijn merrie omdat ik te lief wilde zijn. >;) >;) Omdat ik haar te zeer "als Sam reed" ipv "als Rêve".

En eens ze loopt dramt ze niet, ze wordt niet sterk niks... Ze is op twee pinken en op kuitdruk te rijden. Dus al die tijd dacht ik dat ze het gewoon moeilijk had maar daar kan ik na vandaag echt niks meer van geloven. :o :o Ze is gewoon een typetje "ik doe wat je vraagt maar ook álleen maar wat je vraagt..."

Maar wat was dat genieten in die galop... Ze heeft de sprong van een PRE maar de ruimte van een WPN'er als ze zo galoppeerd... :+: Als je haar verzameld wordt het echt even een spanjaard.... Dan voel je haar ook echt omhoog springen. En rijd je haar voorwaarts dan voel je die schouder naar voren grijpen. :+: Sam kan zo niet verruimen in galop verdorie! _O- Ik ben helemaal van mijn stuk nu. _O- (vergeef me eventuele fouten ik ben van vijf uur op en heb tot twee uur met mijn broer zitten praten en toen ik terug wilde gaan slapen gingen de buurt kinderen belletje trek doen (of deurtje klop in ons geval) waardoor de herders niet stil bleven dus toen ben ik maar op gestaan gezien mijn man moet gaan werken vannacht en zijn slaap belangrijker is dan de mijne, hij moet de baan op en nog werken straks, ik kan hier gewoon duf zijn. :+)

Ik weet niet goed of ik respect moet hebben voor die merrie of geërgerd moet zijn. _O- Trees. _O- Ik wist dus oprecht niet dat ze dit kon. :)) Chris gaat me zo hard uit lachen als ik haar mee neem naar de les en hij vraagt hoe die galop zo geworden is... _O-

Hahahaha zalig

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:59

Hahaha nu ben ik echt benieuwd hoe ze gaat shinen als Chris zich met jullie 2 bezig gaat houden :D Heerlijk zulke dieren, geen cadeautjes niks

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:27

Ik lig plat. _O- _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:30

Geinig hè, paarden? Je leert vooral veel over jezelf ...

Ik ben benieuwd hoe dat gaat bij Chris.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 23:48

De volgende les is nog met Sam denk ik, dan eens kijken met mijn man wanneer we Rêve eens mee nemen.

Al mijn paarden hebben me tot op heden al meer over mezelf geleerd en sowieso mij meer geleerd dan ik hun ooit zal kunnen leren. Als ik één dezer dagen zandhap dan weet ik waarom trouwens. O:)
Afbeelding
Afbeelding
Rêve was niet enthousiast over het roze en Sam niet over het babyblauwe geloof ik. _O- Joy heeft een fancy netje met zwart en goud want Joy is een stoere hengst. :j _O- Ik hoop morgen dat ellendige neusnetje binnen te hebben dat ik Joy zomerproof kan gaan maken.

Heb voor mezelf ineens een cap-tas mee besteld. Nu zat mijn cap altijd in die stoffen zak die je standaard bij caps krijgt maar zeker in de zomer heb ik mijn cap meestal in de stal liggen. Zo'n captas beschermd toch wat meer tegen de muizen. Heb ook lavendel verfrisser. Da's goed voor de wedstrijdzenuwen. :j _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 00:03

Wedstrijdzenuwen van jou zelf of Sam? :D

Geweldig die sprekende gezichtjes met hun slierten := Alsof je ze iets vreselijks aan hebt gedaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 00:31

Ik heb natuurlijk ook wel lef... nadat Sam dit met zijn masker deed:
Afbeelding
Kom ik nu af met slierten... :roll: Hoe dúrf ik hun ogen beschermen en proberen te voorkomen dat Sam steeds staat te gooien met zijn hoofd. :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 17:34

Hier, een dagje uit het leven van:

Ik moest naar de apotheker en we hadden sterk water nodig. Dus ik vroeg daar of ik een beetje formaldehyde kon kopen. Ik weet dat het niet zomaar verkrijgbaar is maar bij de DA heb ik ooit een potje gekregen voor de tandjes die getrokken waren van mijn jack. Dus ik vond dat een onschuldige vraag. Ik werd meteen heel geshokkeerd aan gekeken en er werd mij ietwat stotterend gevraagd waarvoor ik dat nodig had. Toen ik enigszins verward antwoordde "om honden tandjes in te bewaren?" ging er een zucht van opluchting door de apotheek heen. Het was op dat moment dat mijn hersenen bij beende en ik me realiseerde welke toepassingen formaldehyde nog heeft... _O-

Van daaruit door naar de Lidl want mijn man heeft hoofdpijn en ik moest vlees gaan halen. Daar werd ik aan gesproken door een Italiaans koppel over mijn tattoo's en piercings. De man was, tot schaamte van zijn vrouw, erg nieuwsgierig en complimenteus maar op een charmante manier. Iets wat ik wel een beetje link aan de oudere generatie Italianen. Respectvol maar ze blijven charmeurs. :D Ik zit nog steeds te glimlachen eerlijk gezegd. Ik ben vrij zeker dat hij wilde weten of ik vrijgezel was voor zijn zoon (die blijkbaar tatoeëert in Italië). Hij vond mijn tintje heel mooi (en mij ook blijkbaar. :') ) en vroeg heel beleefd of hij eens mocht voelen aan mijn arm. Kijk, zó doet je dat dus als je nieuwsgierig bent naar hoe getatoeëerde huid voelt. Gewoon even vragen. :D Daarna vroeg hij of ik Italiaans was. Nee... Turks? Nee ook niet. Zijn vrouw voor hij nog iets kon zeggen "Ze is Belg!" _O- _O-
Hij vroeg ook hoeveel mijn arm nu eigenlijk gekost had. _O-

Zijn vrouw schaamde zich dood, ze bleef hem maar in het Italiaans berispen en hij negeerde haar. _O- Op een gegeven moment vroeg ze me of ik niet vond dat hij wel heel persoonlijke vragen stelde. Tsja, ja, in wezen wel, maar ik kon er echt geen aanstoot van nemen. Hij was zo respectvol en het was écht gewoon oprechte interesse en nieuwsgierigheid.

Wat ook een beetje grappig was, was dat de vrouw me ineens vroeg of ik Italiaans sprak. Dus ik vroeg "nee, hoezo?" waarop ze me zei: "mijn man zijn Nederlands is niet zo goed, hij spreekt eigenlijk meer Italiaans dan Nederlands maar ge begrijpt hem prima."

Nu heb ik een 18tal jaar langs Italianen gewoond waarvan de man ook slecht Nederlands sprak dus wellicht heb ik toch genoeg op gepikt om met enige context te begrijpen wat ze zeggen. :+ Over het algemeen ben ik vrij snel met het oppikken met talen. Niet qua spreken of schrijven maar ik begrijp wel heel snel wat er gezegd wordt. Spaans, Italiaans en Frans zijn talen die ik genoeg gehoord heb om met enige context voldoende te begrijpen om een simpel gesprek te voeren zolang ik in het Nederlands mag antwoorden. _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:19

Sterk water/formaldehyde voor hondentandjes ... Ja, doet moet je er wel even bij zeggen. Voor je 't weet staat de politie op je stoep.

Het is mij even ontgaan of er een oorzakelijk verband is tussen de hoofdpijn van je man en het halen van vlees bij de Lidl. Ik neem aan dat je bij de apotheek was voor een pijnstiller en de formaldehyde en vervolgens naar de Lidl ging voor het vlees.

Oudere charmante Italianen, herkenbaar.
Ik woon in de buurt van de bollenvelden en die trekken elk jaar, als ze in bloei staan, zo vanaf half maart tot half mei, veel toeristen. Die willen uiteraard foto's maken.
Die keer was ik alleen en op de fiets, met mijn spiegelreflex camera. Ik word aangesproken door een oudere Italiaanse meneer (ik ben zelf ook geen 20 meer) die mij in gebrekkig Engels vraagt om met zijn mobiel een foto van de bollenvelden te maken. Op zijn mobiel staat - uiteraard - alles in het Italiaans en het is een ander merk dan het mijne, dus dat was samen even zoeken en proberen. De Italiaanse meneer was samen met een ouder Italiaans stel, die de hele act wel vermakelijk vonden, van een afstandje. Om het makkelijk te maken wilde de meneer graag een panoramafoto en dat kregen we niet voor elkaar.
Met mijn mobiel ging het ook niet, echter, met mijn camera zou dat wel lukken. Dus ik maak een panoramafoto van de bollenvelden voor hem, maar hoe krijgen we die nou bij hem? Nou, niet zo moeilijk, je wisselt telefoonnummers uit...
Thuis gekomen ging er bij mij pas een lampje branden. (Had ik al gezegd dat ik geen 20 meer ben?)
Het was ook niet mogelijk om de foto naar zijn mobiel te sturen dus ik heb 'm op een fotografiesite gezet waar ik een account heb en de meneer een bericht gestuurd dat hij daar en daar zijn foto kon downloaden. Dat heeft ie gedaan en na zijn bedankje heb ik nooit meer iets van hem gehoord.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 21:21

Maflinger; heerlijk toch zulke "encounters" :+:

Normaal gaat mijn man naar de winkel maar dat kon vandaag niet omdat ie hoofdpijn had. En omdat ik toch naar de winkel moest ben ik ook maar ineens langs de apotheker gereden gezien we formaldehyde omdat mijn man niet zo handig geweest was en het bekertje dat we hadden niet meer bruikbaar was. Alleen heb ik nu dus meer dan ik had. _O- Ik had zo'n klein bekertje van de DA (zo'n stalenpotje dat 1/4e vol was) nu heb ik een flesje van zo'n 30cl denk ik. _O- Dus mijn man kan nog een paar keer dom zijn voor ik nog eens de apotheker de stuipen op het lijf moet gaan jagen. (of ik vraag het in het vervolg aan de DA. _O- )

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:44

Ja, die "encounter" was superleuk.

Wij hebben het ook redelijk vaak als we op zondag met arabierig typje een wandeling door het dorp maken. Dat zijn mooie momenten.

Fijn toch, een flinke hoeveelheid sterk water voor veel hondentandjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 21:48

Ik heb mijn veto gesteld dat de volgende pup (die dus tandjes wisselt) pas mag komen als de jongste 1.5 is. := een puber en een pup in huis heeft het opvoeden niet simpeler gemaakt. _O-

Het nederlandse woord is "ontmoetingen" zeker? Maar echt een ontmoeting is het ook weer niet want heb geen ide hoe de mensen noemen. :+

De paarden zijn vandaag gekapt, nouja, Sam is gekapt, Rêve is voor 30 euro geveild (en niet echt geveild, gewoon de brokkeltjes er af. :x :x :x)
Ze heeft hem wel bijna een mep verkocht. Toen ze dat deed zei mijn man zachtjes tegen mij "Schat stop met zo geërgerd te zijn op 'm ge weet dat die trut dan zo is."

Het is niet alsof er een uit knop op staat. :x Als het enigszins sociaal aanvaard was had ik 'm ook gemept. :x