Ik vind het wel een heel mooi proces om je paard zelf op te leiden, wellicht is dat iets voor in de toekomst maar voor nu heb ik liever een beleerd paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Als ik het allemaal een beetje volg is niemand echt op zoek naar een veulen/jong paard. Heeft puur het willen rijden dit als oorzaak? Waarom zouden jullie geen veulen willen?
Ik heb mijn merrie gekocht als 1.5 jarige. En juist het opvoeden en overal bij kunnen zijn vind ik fantastisch!
Kabayo schreef:Als ik het allemaal een beetje volg is niemand echt op zoek naar een veulen/jong paard. Heeft puur het willen rijden dit als oorzaak? Waarom zouden jullie geen veulen willen?
Ik heb mijn merrie gekocht als 1.5 jarige. En juist het opvoeden en overal bij kunnen zijn vind ik fantastisch!
Kabayo schreef:Ik ben juist op zoek naar een veulen, alleen wil ik er wel eentje van dit jaar, dus dat wordt nog een paar maanden wachten.Als ik het allemaal een beetje volg is niemand echt op zoek naar een veulen/jong paard. Heeft puur het willen rijden dit als oorzaak? Waarom zouden jullie geen veulen willen?
Muze schreef:Ik vind het sowieso best spannend om proef te rijden. Ben zelf iemand die echt connectie zoekt met een paard en vertrouwen moet groeien.
Maarja je wilt ergens bij een beleerd dier natuurlijk wel voelen hoe en wat...
Dilan93 schreef:Klik met rijden is idd wel een gok. Maar ik denk dat je met goede opvoeding, een band opbouwen en kleine stappen met beleren ook een heel eind komt.
Ik vind het bij een beleerd paard ook vrij moeilijk om bij een paar keer rijden al te zeggen of we echt een goed team zijn. Duurde bij al mijn paarden ook wel een poosje voordat het rijden echt lekker ging
Luusje_Kviek schreef:Vandaag wezen kijken bij een leuk paardje. Helaas heb ik er niet opgezeten want tijdens het opstijgen begon hij hard te rennen en lag ik in het zand..... Erg angstig beestje en dat is niet wat ik zoek.. Daarna wel nog 30min meegeholpen met hem weer te vangen, beestje was zo bang![]()
Hopelijk morgen een beter succesverhaal!!
Luusje_Kviek schreef:Vandaag wezen kijken bij een leuk paardje. Helaas heb ik er niet opgezeten want tijdens het opstijgen begon hij hard te rennen en lag ik in het zand..... Erg angstig beestje en dat is niet wat ik zoek.. Daarna wel nog 30min meegeholpen met hem weer te vangen, beestje was zo bang![]()
Hopelijk morgen een beter succesverhaal!!
StalNollie schreef:Ik als verkoper probeer er vaak op in te spelen(meelopen, longe, lesgeven etc) en kan je wel zeggen dat het gevoel er al moet zijn. Een soort van eerste klik/gevoel.
En bij twijfel zit het gevoel gewoon niet goed en zou ik op aanraden altijd verder zoeken.
Als je eenmaal de juiste hebt voel je het verschil wel.
ivy_power89 schreef:Ik zocht een beleerde fries en kwam met een 2.5 jarige fries thuis...
En dat is puur vanwege het bedrag wat deze onbeleerde moest kosten. Vond dat zo'n verschil met gereden paarden dat ik dat half jaartje wachten (of iets langer) maar voor lief neem.
En ik heb met diverse stallen contact gezocht en 15k was eerder regel dan uitzondering.
Muze schreef:Als je naast dravers ook volbloeden aandurft: Stal Sans Souci heeft momenteel een aantal volbloeden te koop staan. Zijn allemaal National Hunt paarden geweest en die zijn vaak wel koel in de kop.Ik zoek een beetje wat iedereen zoekt Maarja...
Liefste een ruin, braaf en dapper, tussen de 1.50-165 ongeveer...
Voor lekker recreatie. Geen dressuur paard ofzo.
Kijk oa naar dravers.
Koudbloeden ook niet zo m’n ding.
Merries alleen als ze niet mieperig zijn.