Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:43

DuoPenotti schreef:
Pien, ik weet dat jij altijd zegt dat je niet pro wolf bent.
Maar zo vaak leest het totaal anders.
Dus ja ik lees je berichten wel goed, maar keer op keer neem ik ze toch anders op. Sorry, kan er niets aan doen.

En ik denk dat er maar heel weinig mensen wolven haten. Ze zijn alleen enorm bezorgt over hun eigen dieren en dat er geen regels zijn waarin ze deze kunnen beschermen.
En dan krijg je vanzelf berichten die op haat gaan lijken.

De wolf vind ik een PRACHTIG dier nogmaals, maar Nederland is te klein voor dit dier en de manier waarop het dier beschermd wordt maakt me erg ongerust. Want de wolf is HEEL intelligent en zal zich zelf doordat hij van de mens niets te vrezen heeft, bovenaan de voedselketen gaan beleven of wellicht doet hij dat al.
Ik ben pro natuur, ik heb geen hekel ad wolf en een dier haten vind ik te bizar voor woorden. Dat gebeurt door mensen die totaal niets begrijpen vd natuur.
De natuur is kei hard, eten of gegeten worden en gericht zijn op reproductie vd soort. Simpel zat. Dat is het wezen vh dier en de natuur.

Haten is een menselijke emotie. Dat hoort niet bij dieren thuis. Die eten en jagen om te overleven en dat is in onze ogen vaak heel wreed.

Je mag me verder weg zetten zoals je wilt, de anderen weten wel beter. Het is over de rug van een ander proberen je eigen gelijk te halen en dat is niet ok, vind ik!

Het enige waar je gelijk in hebt is dat ik de wolven niet haat en mijn uiterste best doe om mensen ook niet te haten . Haat is een nare emotie waar wij zelf alleen maar slechter van worden. Dus daar zal ik altijd in mezelf tegen strijden.

Ik ben iemand vh midden, en dat is heel moeilijk voor veel mensen in deze polariserende tijd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:47

Huh?
Ik zet je verder niet weg als, of probeer over je rug gelijk te halen of wat ook.
Hoe kom je daarbij? Geef alleen aan hoe je berichtjes vaak voor mij overkomen.
Nou zeg... word hier gewoon naar van.... war heb ik dit aan verdient?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:49

Het is makkelijk om van het midden te zijn, als je een noodoplossing achter de hand hebt.

Juist het ontbreken van enige mogelijkheid om je dieren actief te beschermen, zorgt juist voor de terechte angst en bezorgdheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:50

Dan heb ik je fout begrepen DP, waarvoor sorry en dan laten we het hier bij. Het is niet mijn bedoeling om je verdrietig te maken of nog erger ....naar laten voelen.

Ik wil alleen niet weg gezet worden als pro of anti wolf want beiden kloppen niet. Dat wilde ik goed duidelijk maken en daar ben ik dan blijkbaar te stevig in geweest.

DuoPenotti

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:53

Dank je wel.
Maar dat weet ik toch dat jij dat niet bent, dat schreef ik er toch bij?

Midden is denk ik een beter woord :j Wat sterregoud schrijft. en dat bedoel ook ik dan niet negatief. Midden is mooi.
Ik denk dat je hier in Nederland idd snel pro of anti krijgt omdat midden geen optie is. Want je eigen dieren beschermen kan niet. Ja binnen zetten met de deur dicht, dat is het enige wat we effectief kunnen doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:02

Ik heb niet al jullie reacties gelezen hoor, wist wel dat mijn bericht veel ophef zou veroorzaken en dat ik nu gezien wordt als iemand die niet om schapen geeft.
Maar dat is nou net de reden waarom dit soort discussies zo onzinnig zijn, omdat men vooraan staat om direct conclusies te trekken en van alles in te vullen.
Zolang men de wolf als het grote probleem blijft zien, en niet hoort dat in die uitzending zeker wel wordt aangegeven dat er actie moet worden ondernomen om ervoor te zorgen dat er geen vee in de problemen komt, dan heb ik inderdaad te maken met wolvenhaters waarbij een steekje los zit.
Niet iedereen hier is een wolvenhater, dus die hoeven zich ook niet aangesproken te voelen.

Pien het gaat om Op1 op NPO 1 van gisteravond.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:03

DuoPenotti schreef:
Dank je wel.
Maar dat weet ik toch dat jij dat niet bent, dat schreef ik er toch bij?

Midden is denk ik een beter woord :j Wat sterregoud schrijft. en dat bedoel ook ik dan niet negatief. Midden is mooi.
Ik denk dat je hier in Nederland idd snel pro of anti krijgt omdat midden geen optie is. Want je eigen dieren beschermen kan niet. Ja binnen zetten met de deur dicht, dat is het enige wat we effectief kunnen doen.

+:)+ hier herken ik me helemaal in. Nu voel ik me WEL gezien door je.
Ik ben vrijwel altijd vh midden en dat is erg lastig voor veel mensen soms.

Bedankt Nikass.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:14

Nikass schreef:
Ik heb niet al jullie reacties gelezen hoor, wist wel dat mijn bericht veel ophef zou veroorzaken en dat ik nu gezien wordt als iemand die niet om schapen geeft.
Maar dat is nou net de reden waarom dit soort discussies zo onzinnig zijn, omdat men vooraan staat om direct conclusies te trekken en van alles in te vullen.
Zolang men de wolf als het grote probleem blijft zien, en niet hoort dat in die uitzending zeker wel wordt aangegeven dat er actie moet worden ondernomen om ervoor te zorgen dat er geen vee in de problemen komt, dan heb ik inderdaad te maken met wolvenhaters waarbij een steekje los zit.
Niet iedereen hier is een wolvenhater, dus die hoeven zich ook niet aangesproken te voelen.

Pien het gaat om Op1 op NPO 1 van gisteravond.

Waar dan precies in die uitzending? Ik heb wel een stuk gevonden over meelwormen en insecten als voedsel maar niet over de wolf.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:16

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:31

Arjan postma:ooh dat is vee...het gaat wel eens mis...schouder ophalend.

De auto is gevaarlijker? Oh ja, vertel dat eens aan de weidedieren....

want een verschrikkelijke man.
Maar heeft er nog nooit 1 gezien..

Maar goed NPO, zegt wel genoeg over de eerlijke berichtgeving.
Want ja die beelden zijn prachtig. Is gewoon zo

Maar mis dan toch:
https://www.1limburg.nl/doodbijten-witt ... k-van-wolf
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1214261 ... n-kalveren
gewoon bij een particulier hier in mijn buurt.

maar goed alleen maar ode aan de wolf :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:51

DuoPenotti schreef:
Arjan postma:ooh dat is vee...het gaat wel eens mis...schouder ophalend.

De auto is gevaarlijker? Oh ja, vertel dat eens aan de weidedieren....

want een verschrikkelijke man.
Maar heeft er nog nooit 1 gezien..

Maar goed NPO, zegt wel genoeg over de eerlijke berichtgeving.
Want ja die beelden zijn prachtig. Is gewoon zo

Maar mis dan toch:
https://www.1limburg.nl/doodbijten-witt ... k-van-wolf
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1214261 ... n-kalveren
gewoon bij een particulier hier in mijn buurt.

maar goed alleen maar ode aan de wolf :j

En daar vooral niet over willen praten. Hij heeft niet door dat hij de wolf met deze houding meer kwaad doet dan goed. Hij zou alles op alles moeten zetten om vee echt veillig te stellen. Dat is op de lange termijn de enige manier om de groeiende weerstand tegen de wolf te stoppen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:02

Ik weet niet of hij er kwaad mee doet.
Ja bij de mensen in de dorpen die wat beestjes hebben wel.
Maar de mensen die in het centrum wonen, die zien nu lief spelende puppy's. En ja dat is mooi.
Maar deze eenzijdige berichtgeving mag gewoon niet op een publieke omroep vind ik.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:13

DuoPenotti schreef:
Ik weet niet of hij er kwaad mee doet.
Ja bij de mensen in de dorpen die wat beestjes hebben wel.
Maar de mensen die in het centrum wonen, die zien nu lief spelende puppy's. En ja dat is mooi.
Maar deze eenzijdige berichtgeving mag gewoon niet op een publieke omroep vind ik.

Ik verwacht dat die film weer net zoiets wordt als de nieuwe wildernis. Een propaganda film die niet op de werkelijkheid gebaseerd is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:49

Ik haat ook de wolf niet. Geen een dier haat ik.

Ik denk dat die ,haat, komt omdat mensen reacties geven die nergens op slaan als iemand laat zien dat zijn vee verslonden in de wei en ligt.
Het zou de ,natuur, zijn...dan moet je ze maar binnen zetten..dan moet je er maar hogere hekken neer zetten..

Allemaal dingen die totaal tegen de natuur in gaan!
En vaak gezegd door mensen met 0 ervaring met houden en verzorgen van vee gewoonweg omdat ze in een stad wonen.
Ik ken geeneen paarden houder, schapen of ander vee houder die zegt blij te zijn met de komst vd wolf.

Ik heb hier nu thuis 24/7 een prachtig kostbaar veulen in de wei van 1,5 hectare lopen samen met haar mama en een oudere ruin. Om de wei een houten hek en schrikdraad er op.
Stel ik tref dat smorgens uiteen gereten aan. Ik zou ook ziedend zijn!!
Waar kan ik mn schade verhalen?
En dan word er ook gezegd dat je ze maar op had moeten hokken, het eigenlijk je eigen stomme schuld is want daar komt het wel op neer!
Dus ja, ik snap de ,haat, enegzins wel

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:44

Citaat:
Ik ken geeneen paarden houder, schapen of ander vee houder die zegt blij te zijn met de komst vd wolf.
Ik ook niet, inclusief mezelf. Ik vind het een groot probleem. Het enige hier wat wij konden bedenken was om ze 's nachts op te hokken in een grote royale stal met zijn tweeën. Tja dat is ook nogal wat. Enfin ivm overlijden 2 paarden staat 1 paard nu bij vrienden in de kudde en daar zijn veel schapen dus dat is een gemakkelijkere prooi hopelijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:58

@Popstra, ik zou dat dan dus niet meer durven. Niet 24/7. Dan maar s nachts binnen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:05

Met veulens moet je helemaal oppassen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:29

pien_2010 schreef:
Citaat:
Ik ook niet, inclusief mezelf. Ik vind het een groot probleem. Het enige hier wat wij konden bedenken was om ze 's nachts op te hokken in een grote royale stal met zijn tweeën. Tja dat is ook nogal wat. Enfin ivm overlijden 2 paarden staat 1 paard nu bij vrienden in de kudde en daar zijn veel schapen dus dat is een gemakkelijkere prooi hopelijk.

Nou hier ben ik dan, uniek exemplaar blijkbaar :D
Zes paarden, waarvan twee zeer kostbare veulens <3
En natuurlijk zou ik intens verdrietig zijn als hen wat overkomt. En natuurlijk wil ik graag wijzer worden hoe hen het beste te gaan houden en beschermen met de toenemende aanwezigheid van de wolf (maar niet alleen dat)
Maar ik zie de wolf absoluut niet als bedreiging of als ongewenst. Heb meer moeite met JKK en de mogelijkheid dat je paard later bij een ondeskundige eigenaar of in de foute handel terecht komt (want we kunnen ze niet allemaal voor de eeuwigheid houden :o ) en met het feit dat de drachtige wolf werd doodgereden doordat mensen massaal de rust in de natuur kwamen verstoren.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:59

De uitspraak "daar zijn veel schapen dus een gemakkelijkere prooi hopelijk" vind ik echt een walgelijke :r
Een dier wat meer kost in aanschaf heeft meer pijn als het levend aangevreten word?"

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 20:04

Nikass schreef:
En natuurlijk zou ik intens verdrietig zijn als hen wat overkomt. En natuurlijk wil ik graag wijzer worden hoe hen het beste te gaan houden en beschermen met de toenemende aanwezigheid van de wolf (maar niet alleen dat)
Maar ik zie de wolf absoluut niet als bedreiging of als ongewenst. Heb meer moeite met JKK en de mogelijkheid dat je paard later bij een ondeskundige eigenaar of in de foute handel terecht komt (want we kunnen ze niet allemaal voor de eeuwigheid houden :o ) en met het feit dat de drachtige wolf werd doodgereden doordat mensen massaal de rust in de natuur kwamen verstoren.

JKK is ook een serieus probleem inmiddels. Dat is zeker een enorm probleem aan het worden.
Over die drachtige wolf vraag ik me toch nog altijd af hoe weten ze dat zo zeker dat het door mensen kwam? Ze gaan er voor het gemak vanuit. Of het echt de oorzaak is is nooit bewezen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:13

Misschien niet nee, maar wel voor de hand liggend. De wolf zat daar al heel lang, kende het gebied en vermeed altijd drukte.

Sanseveria ik vind die uitspraak ook niet echt charmant nee :n

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:32

Gister ben ik met mijn vriend en schoonzusje gaan rijden op vakantie. We zitten in noord Italië vlak bij de grens van oosterijk en hier zitten ook wolven. De eigenaresse van de stal heeft een grote kudde ganzen los tussen de paarden, pony’s en pluim/kleinvee lopen en vertelde dat dit het allerbeste verweer tegen de wolven was. Mijn Duits is niet het allerbeste maar ik kon er uit opmaken dat ze de laatste jaren geen vee/pluimvee meer verloren is aan wolven.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:07

Nikass schreef:

Dan herhaal ik nogmaals mijn vraag: Wonen jij en je paarden in een gebied waar zich ook wolven bevinden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:14

Ik had je vraag niet gezien, sorry. Mijn paarden staan in Duitsland.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 07:31

Sansevieria schreef:
De uitspraak "daar zijn veel schapen dus een gemakkelijkere prooi hopelijk" vind ik echt een walgelijke :r
Een dier wat meer kost in aanschaf heeft meer pijn als het levend aangevreten word?"

Daar gaat het totaal niet om en dat weet jij net zo goed als ik! Dus je kots smiley is totaal ongepast. Een feit is dat een wolf moet eten en dat kun je hem niet kwalijk nemen. Dan liever dat hij een schaap uit de kudde pakt.

Ik herhaal wat de boer zelf nog tegen mij zei pas een week geleden. Het zijn zijn schapen en zijn paarden ook nog eens. Daarna zei hij ook dat natuurlijk alle boeren hopen dat als de wolf komt, hij een schaap van een andere boer pakt, want er zijn heel heel erg veel schapen daar. Dat is toch menselijk om zo te denken.
Als hij bij jouw buren een veulen pakt, schaap etc dan vind je dat rot, maar striekem in je hart ben je blij dat het niet jouw veulen is. Heeft niets te maken met het hele pijn verhaal dat jij ervan maakt.