brokjes schreef:Thuis eerst bedenken wat je wilt. En dit mag best een kritische lijst zijn. Bedenk ook vooral wat je niet wilt, en houd hier ook aan vast. Maak geen uitzonderingen daarin!
Als je wilt kan je hier je lijstje wel delen zodat we mee kunnen denken?
Als je dan paarden vindt die aan jouw lijstje voldoen, kan je ze natuurlijk voorleggen aan je omgeving en dan kunnen zij meedenken. Maar op deze manier blijf je dicht bij jezelf.
Dankjewel!
Mijn ambities en wensenlijstje:
- onbezorgde buitenritten maken, met af en toe wat lol met je knol: orientatieritten, puzzeltochten, TREC starten, evt. leren mennen, af en toe een sprongetje en wat dressuur (maar absoluut geen ambities om het Z te halen).
- Ik hou van een robuust type paard. Dikke staarten, sokken, stevig lijfje en vooral geen ielig nekje. Tinkers vind ik dan weer niks, maar ik wil eigenlijk een dier niet meteen uitsluiten vanwege de looks. Uiteindelijk gaat het om de inhoud
- Leeftijd weet ik niet zo goed wat ik wil. Ik sta open voor een jong dier, waarmee ik samen kan groeien en kan gaan beleren. Maar een netjes opgevoede die wel ingereden is, is ook welkom. Het liefst niet ouder dan 14/15, omdat ik hoop er nog jaren plezier van te hebben. Maar ik heb nu al jaren heel veel plezier van een 20+er.
- Betrouwbaar, niet rillerig, ondernemend en avontuurlijk paard. Braaf maar niet doods. Geen gevaarlijke taferelen, bokken, stijgeren, ervandoor gaan. De rem moet werken.
- En natuurlijk een gezond dier. Geen eczeem, want bosrijk gebied.
- budget max. 3000/3500, minder mag altijd.
- Merrie, ruin, hengst hangt voor mij echt van het dier af. Ik heb voornamelijk ervaring met ruinen, maar een no nonsense merrie kan ook. Een jonge hengst ook, die kan altijd nog ruin worden 
Edit: Nog een eis toegevoegd
- Stokmaat: tussen 1,35m (breder gebouwd) en +/- 1,60m. Ik ben zelf niet groot en het is soms handig om te kunnen op en af stappen in het bos, zonder krukje.
- Paard moet ook braaf zijn aan de hand. Heb echt een hekel aan paarden die zich lostrekken of aan de hand niet luisteren. Plus manlief moet er ook gewoon mee kunnen wandelen.
Laatst bijgewerkt door Pikkepor op 10-05-20 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt