Heb haar laten doen

Ik heb Spirit uit de stal gehaald en hem rustig naar de poetsplaats begeleid. Nou dat vond hij tóch erg spannend. Hij hing vast en toen ik borstel wou pakken hoorde ik iets achter me... hij was onderuit gegaan (uitgegleden in zijn mest) plat tegen de grond.
Ik had hem met 2 touwen vastgezet en is netjes losgekomen met dat hij viel. Gelukkig rende hij bij het opstaan niet meteen weg en kon ik hem weer rustig krijgen door tegen hem te praten en aaien.
Waarschijnlijk is doe iets te zenuwachtig geweest en wou hij proberen weg te gaan van de poetsplaats maar geschrokken ofzo omdat hij vast hing.
Daarna gewoon weer borstel over de vacht en voorste voetjes uitgekrabd.
Dan even losgelaten in piste waar hij ineens uit zichzelf naar me toe kwam.
Heb zijn stal gedaan en daarna hem terug uit de piste gehaald en in de stal gezet.
Ik ben er zeker van dat Spirit de poetsplaats nog wel op durft, hij is dapper en slim. En uiteindelijk was het niet door toedoen van een ander persoon of dier. Hij heeft er verder ook niks aan overgehouden.
Voor morgen geef ik rust en zaterdag of zondag oefen ik nog even met stal naar poetsplaats 5 min vastzetten en terug naar de stal.
Beetje kleine stappen nemen zodat die de poetsplaats leuk gaat vinden. Misschien wat lekkers geven op poetsplaats (brokjes of hooi)? Want borstelen vind hij niet leuk.