[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 22:19

Vandaag mijn pony’s gewassen om foto’s te maken voor onze online show. Duke ook nog gevlochten maar voor Dexter had ik het verkeerde garen meegenomen en ik durfde ze niet onbewaakt te laten om 2 verdiepingen omhoog te gaan voor het juiste garen :( dus die is niet gevlochten, misschien doe ik die van de week even opnieuw want het irriteert me nu best wel :+
Dan zie je toch dat de witte sokken écht het enige is wat ze gemeen hebben hé _O- totaal verschillende types.
Wel heeeuuullll knap <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snap niet waar die Duke zo vet van blijft, behalve mogelijks de bermen hier overal. Maar dat gaat toch alweer een tijdje goed nu *hout vasthouden*.

En dan dacht ik nog even een leuke foto van ze samen te maken maar beter dan dit zat er niet in vandaag. Helaas pindakaas

Afbeelding

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 04:26

Duke is echt volwassen geworden hoor!

Die laatste is zoals ik die al een maand probeer 2 kinderen mooi op foto te krijgen :')

Granoek

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 09:50

Ja absoluut, hij is ook absurd gegroeid weer de laatste tijd, stond er toch even van te kijken haha

Oh ik kan het me levendig voorstellen _O- en die 2 van mij kunnen dan ook nog beter weten, je kunt die van jou moeilijk zeggen ‘Alee nu doe eens normaal’ ocharm :+

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:14

Granoek schreef:
Ja absoluut, hij is ook absurd gegroeid weer de laatste tijd, stond er toch even van te kijken haha

Oh ik kan het me levendig voorstellen _O- en die 2 van mij kunnen dan ook nog beter weten, je kunt die van jou moeilijk zeggen ‘Alee nu doe eens normaal’ ocharm :+

Oh, mag dat niet? Oeps :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 12:05

Ja je mag alles maar of ze het begrijpt... :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 10:24

Nog eens een update!

Gisteren Dexter zijn foto's toch opnieuw gedaan, deze keer wel gevlochten haha.
Het stak me mijn ogen uit :')

En van de week Duke nog eens opgezadeld om met mama mee te wandelen, die ging met de hond langs de Maas dus konden we fijn mee.

Afbeelding

Ik heb haar ook gevraagd wat stukjes te filmen, met name het terugdraaien. Hij is nog steeds vervelend en ongeduldig als we terug lopen maar deze keer geen bok dus op zich is er wel al verbetering _O-
Ga hem proberen als hij zo doet terug de andere kant op te draaien, even kijken hoe dat uitpakt maar dan misschien even wachten tot er iemand bij kan zijn.

Je ziet ook dat hij op de heenweg wel gewoon super flink is :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:58

Wat goed Granoek! Jij bent ook flink hoor, ik durf dat met Joy echt nog niet :+

Heb inmiddels alles bijgelezen, maar hoe is het met de merrie die ze opgejaagd hebben? Misschien heb ik dat gemist :+

Knap stel hoor, blijf ze zo leuk vinden! <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:11

Wat goed! Gewoon lekker blijven doen en dan wordt het steeds beter!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 12:33

Gimme_Joy schreef:
Wat goed Granoek! Jij bent ook flink hoor, ik durf dat met Joy echt nog niet :+

Heb inmiddels alles bijgelezen, maar hoe is het met de merrie die ze opgejaagd hebben? Misschien heb ik dat gemist :+

Knap stel hoor, blijf ze zo leuk vinden! <3

Goed hoor! Die heeft eergisteren een gezond veulen uitgepiept :D was dat alweer vergeten, nu voel ik me opnieuw schuldig haha

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:39

Babyfotooo's! *-:)
Ik vind dat je het netjes doet hoor, heel veel paarden vinden heen en weetjes spannend.

Vaak gaat een rondje dan een stuk beter, maar daar moet je maar net gelegenheid voor hebben natuurlijk.
Je kunt ook proberen om op het verste punt een pauze in te lassen op het verste punt voor je weer teruggaat? Of weer iets werken als je weer thuis bent?

Ik probeer maar mee te denken hoor :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 16:06

Sintara schreef:
Babyfotooo's! *-:)
Ik vind dat je het netjes doet hoor, heel veel paarden vinden heen en weetjes spannend.

Vaak gaat een rondje dan een stuk beter, maar daar moet je maar net gelegenheid voor hebben natuurlijk.
Je kunt ook proberen om op het verste punt een pauze in te lassen op het verste punt voor je weer teruggaat? Of weer iets werken als je weer thuis bent?

Ik probeer maar mee te denken hoor :D

Hoe bedoel je dat laatste precies? Voor we terugdraaien even afstappen? Kan op zich wel maar weet niet of dat veel verschil maakt.
Het is ook een afstand van nog niet eens een kilometer die we doen, echt maar gewoon tot aan de eerste lantaarnpaal en terug dus het is niet dat hij ‘moe’ kan zijn.

Een rondje gaat denk ik inderdaad wel beter hoor! Maar dat durf ik nog niet alleen _O- dan moeten we een stukje over een weg waar wel auto’s mogen, met Dexter laatst ging dat super maar zo stoer ben ik toch ook weer niet haha.

Ik ben vandaag weer veulenfotos gaan maken dus zal ze straks even showen :D
Overigens ben ik dinsdag zelf voor het eerst tante(en meter) geworden dus dubbel babypret!

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:17

Mag ik als stille meelezer ook een tip geven? Ik voel me dan altijd zo banketstaaf dat ik niet reageer als het allemaal goed gaat, maar ik geniet altijd van je updates :o

Wat ik altijd heb gedaan met mijn jonge paard is als je terug komt net zn 10m voorbij de ingang nog doorlopen, zo heeft hij geleerd dat 'naar huis' niet direct naar huis hoeft te zijn. Het omdraaien zodra hij haast krijgt werkt ook, maar dan moet je echt mega consequent zijn en heb je een grote kans dat je een flink gefrustreerde Duke krijgt :Y)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 18:20

Haha nee hoor deel gerust :D
Ik doe ook maar wat dus tips zijn zeker welkom :P

Dat is misschien een beter idee ja. Op zich is het niet zo dat hij ‘niet te houden’ is dus kan wel een stukje doorlopen denk ik ja. En ik ga het sowieso nog een paar keer aan de hand doen (ga je net zien dat ie dan poeslief is)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:27

Gefeliciteerd!!

Ja met een pauze bedoel ik bijvoorbeeld ff laten grazen, rust, doen alsof je daarheen bent gegaan met dat als reden. Fotootjes maken
.. Iets simpels en relaxt. En daarna pas terug. Hoef je niet perse voor af te stappen hoor en hoeft ook niet lang te duren. Het geeft gewoon een andere lading aan je rit, omdat je niet ineens omdraait en snel terug naar huis gaat.

En met werken thuis bedoel ik bijvoorbeeld nog een oefening doen met grondwerk of iets. Hoeft ook geen half uur dressuur te zijn _O- maar gewoon iets waardoor hij nog niet meteen klaar is zodra hij thuis is. Al is het 1 rondje om de stal stappen bijvoorbeeld

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 19:07

Oooh oké ja dat kan ik wel eens proberen ja! Volgende week weer, ik probeer het even op een keer per week te houden anders ben ik bang dat ik te veel ga willen :=

Ik heb nog wat grappigs meegemaakt net _O-
Vanuit mij woonkamer zie ik dus de wei en ik zat lekker mijn boterhammen te eten voor het raam, paardentv. En ineens stoppen er 3 van die jongere kerels. Leeftijden 16-18 ofzo, echt jongeren zeg maar.
Van het type ‘ik ben eigenlijk te stoer voor paarden’

En ik zie ze Duke aaien, want Duke is gewoon een tikje aandachtsh**r dus die geniet daarvan. En dan selfies maken, foto’s maken. Ze hadden zelfs paardengeluidjes op gezet zodat Duke de goede kant op keek. Slim waren ze wel!

En plots trekt eentje zijn broek af met zijn blote billen richting Duke terwijl een andere daar natuurlijk een foto van neemt.
Ik gooi mijn boterhammen op tafel, race naar onder en doe heel nonchalant alsof ik de paarden van wei ging wisselen. Dus ik pak de paarden, zet ze om, geef nog een wortel. En ik loop terug en zeg tegen die jongens:
“Mijn paarden hebben al 4 maanden geen meisjespaarden meer gezien, als je nog eens je broek omlaag trekt denk ik dat je pijn krijgt aan je hol”

Vuurrood hoofd en binnen 10 seconden waren ze al bijna uit zicht, zo snel konden ze ineens weg wandelen _O- ik lig nog steeds in een deuk hahahaha

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:19

_O- Heerlijk droge reactie

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:24

Oh die reactie hilarisch. Maar mijn hemel, wat een stelletje zeg.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:42

Hahaah super grappig _O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:01

_O- hihihi

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:44

Granoek schreef:
Oooh oké ja dat kan ik wel eens proberen ja! Volgende week weer, ik probeer het even op een keer per week te houden anders ben ik bang dat ik te veel ga willen :=

Ik heb nog wat grappigs meegemaakt net _O-
Vanuit mij woonkamer zie ik dus de wei en ik zat lekker mijn boterhammen te eten voor het raam, paardentv. En ineens stoppen er 3 van die jongere kerels. Leeftijden 16-18 ofzo, echt jongeren zeg maar.
Van het type ‘ik ben eigenlijk te stoer voor paarden’

En ik zie ze Duke aaien, want Duke is gewoon een tikje aandachtsh**r dus die geniet daarvan. En dan selfies maken, foto’s maken. Ze hadden zelfs paardengeluidjes op gezet zodat Duke de goede kant op keek. Slim waren ze wel!

En plots trekt eentje zijn broek af met zijn blote billen richting Duke terwijl een andere daar natuurlijk een foto van neemt.
Ik gooi mijn boterhammen op tafel, race naar onder en doe heel nonchalant alsof ik de paarden van wei ging wisselen. Dus ik pak de paarden, zet ze om, geef nog een wortel. En ik loop terug en zeg tegen die jongens:
“Mijn paarden hebben al 4 maanden geen meisjespaarden meer gezien, als je nog eens je broek omlaag trekt denk ik dat je pijn krijgt aan je hol”

Vuurrood hoofd en binnen 10 seconden waren ze al bijna uit zicht, zo snel konden ze ineens weg wandelen _O- ik lig nog steeds in een deuk hahahaha

EPISCH!

+:)+ _/-\o_

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 15:23

Oh helemaal gemist, jij bent ook helemaal terug van weggeweest hé :D

Laatst, ikweetnietmeerwanneer, nog eens met de beide heren gaan rijden. Omdat ik maar 1 zadel heb gebruikte ik voor Duke mijn zusje haar wintec zadel. Dexter heeft een moeilijke rug, die past die wintec helemaal niet. Maar Duke heeft schoft en wat meer ‘vorm’ overall dus dat ligt wel prima. Harder dan stap gaan we toch nog niet (met opzet).

Maar ik heb de dag erna toch altijd zo’n pijn aan mijn billen grrrr, net alsof je op een houten plank zit :(
En toen. TOEN.
TOEN GEBEURDE HET ONWAARSCHIJNLIJKE.

Via via kreeg ik een screenshot van een advertentie gestuurd voor een tekna zadel. MIJN TEKNA ZADEL. Het zadel dat ik 4 jaar geleden verkocht heb, exact dat zadel. Van dezelfde persoon die dat van mij toen gekocht heeft.
Ik heb haar jarenlang bijna gestalkt om te kijken of ik ‘mijn zadel’ nog zag op haar fotos, of ze het nog gebruikte. En getwijfeld of ik een berichtje zou sturen of ze er toevallig vanaf wilde :') niet gedurfd uiteindelijk.

En zoals jullie weten eind december een ander maar exact hetzelfde zadel gekocht waar ik overgelukkig mee was/ben <3

OKÉ SAMENVATTING: IK HEB MIJN ZADEL TERUG GEKOCHT *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

2 dezelfde zadels nu, voor een spotprijs kunnen terugnemen en omg yaaaaay tijd om aan de slag te gaaaaaaaaan!!!!

Ritje van afgelopen week
Afbeelding

Voorzorgsmaatregelen

Afbeelding

Tuig nog eens gepast, kont past er niet meer in dus die gaat te koop
Afbeelding

Micklem teruggevonden en wat aangepast zodat ie terug goed zit, wij kunnen weer verder!

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:15

Wat fijn zeg! En ik vind je frontriem heel mooi :o

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 16:27

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:37

Wat grappig! Dit zie je niet zoveel en vind ik veel leuker dan die standaard glitters enzo :D

Maar ik moet eerst een paard kopen,dan pas mag ik meer spullen kopen van mezelf _O-

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 16:47

Oh dat is op zich wel een goed idee ja :')