pol013 schreef:Lizje: wat ik er zo snel van zie oogt het op het eerste gezicht inderdaad wat traag. Maar op de 2e blik is hij over de benen helemaal zo gek nog niet. Misschien helpt het voor het beeld en zijn activiteit als jij probeert wat kleiner licht te rijden. Niet zo ver uit je zadel te komen. (herken het vandaar dat het mij opvalt)
Rij je ook wel eens echt voorwaarts om het achterbeen er meer onder geslingerd te krijgen?
Als ik iemand er bij heb dan krijg ik het beter voor elkaar. Stalgenoot loopt dan soms ook wel mee met Logeerzweep. Maar zelf zet ik eigenlijk net niet genoeg door en krijg ik het erg slecht voor elkaar.
Lichtrijden is inderdaad een goede, ga ik eens proberen.
mirjamalvaro schreef:Miss lizje, gaat de goede kant op toch?
Eerste filmpje ga je voor mijn gevoel steeds te snel weer de andere hand op. Zou zelf denk ik willen wachten tot hij fijn over de rug is op de ene volte en dan pas soepel overgaan naar de andere hand. En hierbij dan ook de echt grote volte nemen en niet zo half afgesneden. Goed aan het binnenbeen houden, weet niet of het wat vertekend maar heb het idee dat hij wat door binnenbeen heen valt.
Voor het actievere heb je hem denk ik nig niet voldoende over de rug. Dan zou je namelijk overgangen kunnen gaan rijden, schakelen.
Jij zit wel keurig rechtop! Ziet er vriendelijk uit.
Voltes waren aan de kleine kant omdat de bak achterin en langs de hoefslag erg nat was. Daarnaast rijden we nu minimaal 2 tot 3de hoefslag zodat hij geen steun aan het hek heeft.
Maar ik ga je tips zeker meenemen!
Bedankt voor het compliment, ik werk hard aan mijn houding omdat hij soms echt heel slecht is. Die dag toevallig een goede dag, maar als ik wat vermoeid ben of pijn heb aan mijn gewrichten ziet het er echt een stuk minder uit.