De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:02

Er is er een jarig vandaag
Afbeelding
Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:09

gefeliciteerd!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:01

Nog gefeliciteerd art!
Hahaha azmay, wat heb jij een mooi hulpje gevonden. Hopelijk helpt het je ook!

Ben weer terug in nl even hopen dat ik die hoge temperaturen mee terug heb genomen

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:44

Art_Ificious: gefeliciteerd met Harley!

Lindamuster: dat hoop ik ook, we hebben dit weekend een bruiloft op Ameland dus dat zou mooi zijn haha

Azmay: Aha! Ik heb ook wel eens een enorme teddybeer op de rug zien langs komen :')

Gisteren ben ik nog even met Whinny en het krukje bezig geweest, gaf er niks om. Stond los hooi te eten en heb over haar heen gehangen, geaaid en gezwaaid.. bleef dooreten.. (vreetzak) }:0

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:25

Thnx allemaal.

Vandaag een nieuw zadel gehaald. Volgende week zadelmaker erbij halen en dan weet ik of er een andere boom in moet en of kussens goed liggen.
Zadel is tweedehands maar nog geen 10x gebruikt. En een goed merk (tekna s line verwisselbare boom).
Boom is nu een Medium Wijd. Sowieso dus wijder dan de Kieffer maar misschien is die nu te wijd en moet ik dus een andere boommaat. Vandaar dat ik eerst een zadelmaker erbij laat komen.

Weegt in ieder geval véél minder dan de Kieffer die ik eerst had, ik kan de tekna makkelijk met 1 hand vasthouden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:27

Art_Ificious schreef:
Thnx allemaal.

Vandaag een nieuw zadel gehaald. Volgende week zadelmaker erbij halen en dan weet ik of er een andere boom in moet en of kussens goed liggen.
Zadel is tweedehands maar nog geen 10x gebruikt. En een goed merk (tekna s line verwisselbare boom).
Boom is nu een Medium Wijd. Sowieso dus wijder dan de Kieffer maar misschien is die nu te wijd en moet ik dus een andere boommaat. Vandaar dat ik eerst een zadelmaker erbij laat komen.

Weegt in ieder geval véél minder dan de Kieffer die ik eerst had, ik kan de tekna makkelijk met 1 hand vasthouden.

Je kan de boom niet vervangen van de Tekna, alleen het kopijzer :o
Ik hoop voor je dat het passend te krijgen is.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:36

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:55

Iedereen is weer goed bezig precies ! *\o/*

Vandaag voor de 2de keer les gehad met Siebert , lesgeefster was wat later dus zelf maar gewoon erop gekropen. Bleef keurig staan en hebben zo al stilstaand nog een dikke 5 minuten gewacht op mijn lesgeefster _O-
Toen ze er was gelijk los van de longe gereden, aan de longe vind hij niet zo fijn. Draf begint al goed te gaan en zelfs onverwachts een paar sprongen galop gedaan, die heeeeeeel goed zaten, fijn bergop!
Kwam er een merrie voorbij waar hij enkel even naar keek.
We gaan nu in totaal 2x 30 minuten per week rijden, als het weer het toelaat.
Eens de gas,rem en stuur er goed opstaan ben ik van plan van onze weide af te gaan en richting manege te wandelen (15 min) om daar verder te gaan met rijden.
(Siebert zijn typische boeit-me-niet-blik) en wat-doe-je-wat-is-dat-kan-ik-het-eten blik :P

Afbeelding
Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:00

Wat een heerlijk relaxed dier is Siebert toch!!

Hier even pech.. Iris zou naar de stamboekopname, maar heeft zich bij degene waar ze in training staat een paar dagen van te voren haar been opengehaald... en een stuk van de achterhoef af. Niet heel ernstig gelukkig, maar genoeg beschadigd om de opname in friesland niet te doen, nu moet ze volgende week, dus ik hoop dat ze dan weer helemaal goed is...

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:10

Oh zo jammer !
Hopelijk is ze snel terug genezen!
Wij gaan over een dik jaar voor Sterhengst :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:15

Goed bezig lindsey!
Hopen dat het volgende week goed is donja, zou anders erg balen zijn..

Hier vandaag weer flink pech, stap op stap weg en ineens keihard in draf. Meneer deed zn kop tussen zn benen en maakte zich bol.. Ik kon nog drie sprongen blijven zitten toen hield het op. Dus nu een blauwe linkerbil :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:56

Even een egopost vanavond fotoshoot gehad met Fin heb al een voorproefje gehad

<3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:12

Brave siebert :)

Dat is jammer Donja, hopelijk volgende week beter en een mooie opname in het stamboek. Succes alvast. +:)+

Lindamusters, begint hij kuren te krijgen :+

Finley is knap hoor Lisanne, Persoonlijk zou ik gekozen hebben voor losse manen of althans een voorpluk maar dat is omdat ik knotjes bij mijn eigen pony niet zo leuk vind staan ivm de brede bles en het kale hoofd dan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:47

Stamboekopname komt wel goed joh, misschien duurt het iets langer maar knappe paarden willen ze toch wel hebben :(:)

Stiekem op Siebert voor de instructeur er is, braaf hoor! Ik hoop dat Diva ook zo lief is voor me :j

Ik vind de foto's poepie sjiek hoor, vind het wel gek om hem alleen van deze kant te zien zonder zijn witte smoel :')

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:58

Ik kon het niet laten , hij stond zo rustig te genieten in het zonnetje dat ik er gewoon op kom... Zelfs zonder longeren zo braaf is hij :=

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:01

Fin heeft niet veel voorpluk dus maakt weinig verschil en wilde hem graag helemaal chique op de foto

Ja grappig is dat het hij heeft echt twee gezichten is zo'n verschil!

Super dat siebert zo braaf is!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:21

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:30

F_inley: prachtige foto's zeg! Moest ook even wennen aan de normale bles kant haha, herkende hem niet eens bij uitgelicht, maar nog steeds knap hoor ;)

Lindsey: wat braaf! Hij staat er ook heerlijk relaxt bij.

Lindamusters: auw, leuk he jonge paarden? :') gelukkig is het bij een blauwe bil gebleven.

Donja, jeetje wat balen zeg, waar ga je dan heen? Is voor KWPN dressuurpaard? Heb je nog een recente foto?

De zadelmaker kwam vandaag voor mijn bijrijdpaard dus heb ik ook even gevraagd of ze naar Whinny wilde kijken. Whinny was natuurlijk weer braaf, die geeft echt niks om dat soort dingen...Mijn Stubben is wat te ruim, maar met bontje prima geschikt om haar in te rijden. Wellicht komt ie ook helemaal goed te liggen als ze nog iets groeit/uitzwaard en wat meer spieren krijgt. Ze zou voor nu het zadel zeker niet weg doen, dus opzich ook positief.

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:19

Wat een mooie foto's f_inley!

Liindsey lekker om op je paardje te kruipen. Hoever zijn jullie nu?

Urosa fijn dat je zadel voor nu goed is. Kan je er lekker mee aan de slag.

Wij zijn begonnen met korte stapritjes en wauw wat genieten we hier van!

Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:38

Ik heb er net voor de 3de keer opgezeten , maar aangezien hij zo braaf is loopt hij van vorige keer al zonder longe . ik zit er zo een 20 minuten op :)
Nu zijn we gewoon aan het leren reageren op mijn beenhulpen en rijden we met een losse teugel in stap en overgang naar draf oefenen en andersom daar zijn we mee bezig , zal straks even een foto plaatsen :)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:14

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:39

Lindsey: Heb je ook rijfoto's? Ben wel benieuwd :) Leuk dat hij het zo braaf oppakt. Alleen zit zijn hoofdstel wel goed? Het lijkt wat krap te zitten (neusriem/sperriem) of dat vertekent op de foto.

Peppel: Leuke foto! Heerlijk dat je zo rustig kan buitenrijden :)

Urosa: Fijn dat het zadel goed ligt (ben wel van mening dat het eigenlijk zonder bontje echt goed hoort te liggen, maar hopelijk komt dat nog) :)

Mooie foto's van Finley!

Gefeliciteerd Art_Ificious, leuke verrassing zo in de voerbak!

Dat beleer hulpje op de vorige pagina is ook leuk, handig lijkt me :)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:16

Rijfotos heb ik nog niet mijn papa is niet zo een goede fotograaf :p de foto vertekend wat denk ik want ik krijg mijn vingers er met gemak onder :) maar de neusriem zelf is te klein aan het worden dus deze week komt er een nieuwe aan :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:42

Iris gaat nu naar Dronten aankomende donderdag, is idd voor kwpn (dressuur). Helaas kan ik er dan zelf niet bij zijn (laatste schooldag van mijn 4 jarig zoontje en dan mogen ze verkleed komen en de eerste drukke seizoensdag van ons pension). Maar we gaan ervan uit dat ze haar best doet ;)

Met Maggie gaat het ook goed, die is nu 2,5 week onder het zadel. Ze is heel braaf, alleen het doorlopen is nog even een puntje (draf/galop), maar ze wil wel leren, dus het komt vast goed. Zal binnenkort even fotootje plaatsen!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:01

Harley's nieuwe zadel is ook goedgekeurd en we zijn gisteren een ritje gaan maken.
Vriendin is mee geweest met haar paard en maakte deze foto tijdens de pauze.

(beetje een rare hoek hoe ze de foto getrokken heeft)
Afbeelding