Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:02

Leuk vecendor. Lekker genieten van hem.

Die van mij gaat volgens mij ook stiekem richting de 170 terwijl ik 160 ook al prima had gevonden. Maar inderdaad, doet er niets aan.

Ik ben gister weer lekker een blokje om gegaan in het bos. Wat een braaf beest is het <3 hij loopt hele stukken voorop en loopt met een beetje geduld door de plassen. laatste 100 meter heb ik de buurvrouw naar huis gestuurd met haar paard en alleen verder gereden. De start voor de waterbak en de startbox zijn dus ook al gemaakt :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:05

Vencedor: rico zal ook zo rond de 1.70 zijn denk ik, maar ik vind dat wel oke, heb ze graag rond die hoogte :)
Pol: fijn dat hij zo braaf is seg! Hij weet wat zijn carriere gaat zijn binnenkort :D

Hier gisteren ook met rico gaan wandelen, in een groepje, hij was erg braaf. Keek naar alles, maar niet schijterig gelukkig :)
Ook weer een keer gesprongen, sprong al met meer lucht en techniek als de eerste keer. Hij is alleen erg kijkerig en ik moet er nog erg aanrijden, maar dat betert hopelijk nog :)

Heb ook eindelijk eens een foto van ons beiden :)
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:52

Zo langzamerhand kan ik ook weer meekletsen.
Elmo's koker geneest langzaamaan. Hij begint ook weer praatjes te krijgen. Dus heb ik het longeren weer een heel klein beetje opgepakt. Niet meer dan 10 minuten nog, maar hij vindt het wel weer leuk. Al weetie nog niet altijd wat hij met zijn benen aan moet, hij is wel heel erg braaf.

Zal morgen even bijlezen en op jullie reageren.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:01

Charisma, wat is Rico leuk :) ook al zon grote , wat dapper dat je bent wezen wandelen en dat hij braaf bleef .

Marije, wat goed om te lezen dat Elmo aan de beterende hand is en zelfs weer aan de longe loopt :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:34

Moniek: thx! :) was ook wel blij dat hij zo braaf was, had het eigenlijk niet verwacht, dus positief verrast!
Marije: fijn dat hij weer stilletjes aan het werk is :j

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:08

Gelukkig elmo weer beter!

Die van polo heel braaf.

Ik ben zelf maar 1.62. Dus 1.72 meeeer dan groot zat.

Gisteren ruiter thuis voor t eerst erop. Met opstappen vond hij het even spannend. En wat rem erop. Naar mate hij relaxter werk ging het gas ook open. Eerst even met longe meegelopen en draf aan longe daarna los draf en stap. Viel niet tegen :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:16

hier gaat het steeds beter, hij heeft tijd nodig gehad om alles in het koppie te verwerken en nu hij meer gaat ontspannen in zijn lijf gaat alles hem steeds makkelijker af. ben superblij met de dame die hem om de dag fijn thuis komt rijden en mijn zus heeft er ook alweer opgezeten

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:45

Wat een goed bericht fokfanaat, het ziet er fijn uit op de foto en wat is het een knap paard :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:19

Fokfanaat: top hoor! Knap dier is het ook :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:54

dank jullie wel, hij heeft niet zo'n mooi hoofd, maar type wordt steeds mooier.
komt uit mijn alltime lievelingsmerrie ben echt superblij dat hij steeds meer ontspanning krijgt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:14

Leuk dier! Veel body al!

Hier tweede ritje gehad wat een verschil al met zondag. Super geconcentreerd, gas gevonden, aanleuning gaat ie opzoeken, vrij veel balans al. Nu nog kilo s spier en wat vet erop hij is wel echt een slungeltje om te zien.
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:50

Fokfanaat , ik vind z'n hoofd zo op de foto niet heel lelijk best knap.
Vencedor , wat heerlijk dat hij het zo goed oppakt, en ach die spieren komen vanzelf.
Hudson had een week vakantie na ons NH cup avontuur .. Is ook wat ronder geworden bij de buik hahaha

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:55

Hij heeft wel een lieve uitstraling, maar wel echt een grote kop, met wat klein oog.
Ach het is ook een groot paard, mooie bling bling erop straks, zie je er niets meer van.

Mooie vos, heerlijk dat hij veel balans heeft, dat is toch wel heel belangrijk.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:57

Wat fijn voor hem, monique, lekker uitrusten en bijeten, en dan weerfijn aan de slag.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:56

Hier ook geen chique smoeltje hoor. Geen grof hoofd maar wel groot en idd oog had ook groter mogen zijn. Wel mooie kleine oortjes. Nou is hij. Wel heel goed in verhouding kwa gewicht iets ingeleverd met mak makenmaar dat komt wel weer.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:04

fokfanaat schreef:
dank jullie wel, hij heeft niet zo'n mooi hoofd, maar type wordt steeds mooier.
komt uit mijn alltime lievelingsmerrie ben echt superblij dat hij steeds meer ontspanning krijgt

Hij is prachtig! Op deze foto's vindt ik zijn hoofd ook niet lelijk hoor.... Die van mij heeft een heel lang hoofd met ook nog eens een smalle bles en dan een mini neusje. Dát is pas lelijk :')

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:35

Leuke paarden!
Zie dat jullie ook met de Rambo micklem rijden. Heb die ook net gekocht voor mijn jongste.
Morgen even passen :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:26

Net weer gereden op Hudson, ik merk dat hij wat traag wordt niet aan m'n been enzo... Toch misschien weer met zweepje gaan rijden ( rij alleen met een spoortje ) ben er niet zon fan van maar als het nodig is ... Hebben jullie dit ook of gehad ? En wat deden jullie eraan ? Ik probeer hem scherp te maken door overgangen en schijnovergangen te rijden.. Dit helpt wel maar echt naar voren ( dat ie versnelt zeg maar ) doet ie op het moment niet, nu is hij over het algemeen wel rustiger geworden ( gelukkig )

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:31

Ik lees net dat het ook kan komen door de drainage compositum die hij op het moment krijgt ( las dat het weleens zou kunnen helpen om de hormonen af te voeren , hij was natuurlijk zoveel hengst )

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:32

dat heb je met die jongen paarden, steeds loop je weer tegen wat anders aan.

het kan ook zijn dat hij weer een beetje in moet komen, zwepje erbij voor als hij echt niet reageert is misschien een paar x wel goed.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:35

Die van mij heeft ook niet het meest chique smoeltje en ook een kleiner oog dan ik mooi vind. Maar hij kijkt zo leuk de wereld in <3

Ik heb er juist liever een zweep bij en geen sporen, maar dat is dus duidelijk heel persoonlijk. Moniek, kun je naar buiten? Of in een grote rijbaan gaan werken. Daar wordt die van mij veel voorwaartser van.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:12

Dat doet die van mij nu gelukkig wel goed. Ze is fijn voorwaarts aan het been. Alleen het terugkomen op zit gaat moeilijker, maar goed. Er is altijd wel iets he.
Vandaag eens in stap afgewend en hulpen gegeven. En ze wijkt gewoon, flinke meid!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:27

Hier minispoortje. Zweep nog geen optie en kwam wat terug op been, keer aanschoppen was ook geen optie. Spoortje subtiel maar toch duidelijk . als hij daar helemaal doorheen is wordt het zonder.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:29

Pol013, ik rij in de buitenbak met veel zicht rondom ( veel weiland en buurman met koeien ;) ) hij kijkt alleen nergens naar hahaha, langs de weg durf ik nog niet goed omdat hier veel landbouw verkeer rijd op het moment ;) eerst maar eens aan de hand proberen .

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:55

Mijne is ook voldoende vooruit zonder hulpmiddeltjes, dus voorlopig zonder spoor en zonder zweep. Heb meer moeite met de rem ;)

Dali heeft ook geen chique hood. Behoorlijk grof, en dan nog met die brede bles.. Heeft ook kleine oogjes en oortjes. Maar wel een hele zachte uitstraling.