de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:06

Hier twee foto's van Gable.
Hier ook wel wat lichte puberstreken hoor. :o

Afbeelding

Afbeelding

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:07

Suzanne F. schreef:
overzee2 schreef:
Hoi,

Mag ik me hier ook melden? Heb zopas besloten mijn zelfgefokt g tje te houden. Ze heet Gentle Palatina een donkerbruine merrie van Charmeur. Gaat als het goed is (contact al gehad) half februari naar Suelza. Is zadelmak maar wil haar trailermak, buitenritmak, verkeersmak, schriktrainingproof hebben zodat ik me thuis alleen kan redden.

Stamt ze af van Palatina (v. Cassis xx)?

Ja, haar moeder is Apalatina, een rhodium x Cassiss. Het is dus de over overgrootmoeder van mijn merrie.

JudithGigi

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:09

Wauw Jessica, mooi hoor <3

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 05:15

Doet er toevallig iemand mee aan de horsefood competitie?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 05:41

Maudenmarc: waarom ben jij wakker om 4 uur 's nachts?

Ik niet trouwens, heb ik weinig belang bij.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 06:16

Gormir ik werk als vaste nachtdienst vandaar haha

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 06:43

Hier nog een nachtbraker ;)
Zowaar tijd om mail te checken vannacht en dan zie je ineens een nieuwe reactie op bokt :+

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:03

Dank je wel JudArthos, op deze momenten ben ik heel blij met haar.
Ze kan me ook het gevoel geven dat ik een absolute beginner ben en dan gaan we als een onbestuurbaar projectiel door de bak. Ha ha

Maudenmarc ik doe niet mee met de Horsefeed competitie.
Is dit een concours speciaal voor jonge dieren?
En respect hoor om nachtdiensten te draaien.
Heb dit in de zorg ook kort gedaan, maar ben er niet opgemaakt.

Gomir, je moet wat als je niet slapen kunt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:29

gomir schreef:
Maudenmarc: waarom ben jij wakker om 4 uur 's nachts?

Ik niet trouwens, heb ik weinig belang bij.

Heb er wel naar gekeken maar mijn puppy is daar nog echt niet aan toe. Zijn nu twee keer op vreemde locatie geweest, en pas 3 keer op de trailer. Laat ik eerst maar zelfstandig kunnen rijden... Maar ik heb er wel over nagedacht! Had zoiets heel leuk gevonden!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:55

Voor horsefood moet je toch een startkaart hebben of niet? En was daar het niveau niet voor 4jarige op L niveau al? Dat redden die van mij niet die zijn pas net een goede maand onder het zadel.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik het niveau van die jonge paarden competities erg hoog vind. 4 vaak al L niveau en 5 jr dan vaak M niveau. Zullen genoeg paarden zijn die dat aan kunnen maar ook genoeg die daar echt nog niet aan toe zijn. En dat vind ik erg jammer want ik ben niet zo van met 5 moet ie al M niveau en met 6 in het Z maar zo vallen er een hoop leuke competities / ervaringen af.
Heb nu een jongepaarden competitie gevonden waar de G 'tjes op B niveau beoordeeld worden. Stap draf galop halthouden en hals strekken. Dus deze heb ik maar ingeschreven.
Mijn 2 Gtjes zijn lichamelijk en geestelijk nog niet toe aan L niveau.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:34

Ik heb nog nooit meegedaan aan competities. Nu heeft Gio leuke gangen, maar denk niet dat hij voor dat soort dingen al klaar is. In maart eerst maar is een B proefje starten.

Vandaag was de tandarts bij Gio geweest, hij had zulke haken dat de binnenkant van zijn wang helemaal kapot was. Arm ding liep er gewoon braaf mee door. Nu snap ik wel waarom hij altijd met zijn hoofd gooide als ik de neusriem vast maakte. (gelukkig snoer ik ze niet vast aan, maar altijd losjes anders was het helemaal zielig geweest)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:08

Helemaal eens Kady! Hier hetzelfde probleem. Welke competitie ga jij naar toe? Dan wil ik dat ook wel! :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:20

In Berlicum is er zo'n competitie, gok dat dat ook degene is waar Kady heen gaat?
Ik zit nog te twijfelen. Nog nooit op ander terrein geweest.
Ga eens kijken of ik volgende week een keer naar ander terrein kan, als dat bevalt durf ik misschien wel in te schrijven.
Dan wel echt alleen voor de ervaring (wel fijn met 3en in een bak, is hij niet gelijk alleen), want de beweging is voor zo'n competitie lang niet goed genoeg.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:55

Ik ga idd naar Berlicum, puur voor de ervaring van het paard als een leuk begin van zijn wds carrière (gewoon kijken waar we staan en als het goed gaat misschien een startkaart aanvragen)
Enige probleem op dit moment is dat we hem (nog) niet de trailer op krijgen.
Wij hebben hem van de fokker en hij was daar op het erf geboren en had dus nog nooit op de trailer gestaan. Toen we hem gingen ophalen was dat dus ook de aller eerste keer trailer. We moesten toen de trailer achteruit tegen de stal aan rijden en toen is ie vanuit het gangetje met een noodsprong de trailer opgesprongen en was het kljij gep dicht en rijden.
Hij gaat nu dus redelijk in freece modus. ondertussen heb ik hem met beleid zo ver dat hij tot boven op de klep wil lopen (achter een emmertje voer aan) en ook op de klep durft te bewegen zonder in bevriesstand te gaan (dus klep op klep af klep op klep af enz...) Ik heb hem nu eenmaal zo ver gekregen dat hij 1 voetje in de trailer zelf wilde zetten en dat was weer bibber bibber freece. Hij g :D aat zo hard trillen dat ie bijna faint, hij vind het dus echt heel spannend. Lijnen er achter heeft geen nut hij doet dan geen stap meer vooruit of achteruit, dus denk dat we er alleen gaan komen met veel oefenen en zijn vertrouwen in mij... Zo groot als hij is met zijn 1.77m zo'n klein hartje heeft ie. Hoewel hij met rijden buiten enz nergens bang van is, dat dan weer niet
Ik heb nog wat te oefenen de komende maand.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:47

Leuke foto's zie ik voorbij komen! Gaat goed ook met jouw paard, JudArthos, leuk!
Ik doe niet mee aan de Horsefoodcompetitie.

Lastig, met trailerladen, Kady maar uiteindelijk lukt het vast.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:54

Pffff,..ik heb er door de slechte bak al weer 3 weken niet opgezeten. ;(

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:59

Dan kunnen we elkaar de hand schudden NatasjavE.. :(

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:09

Ik heb er ook bijna twee weken niet opgezeten.
Ga volgende week eerst naar de osteopaat
Na de val in november van gable heb ik behoorlijke opstart problemen s morgens.
Veel pijn in mijn nek en stijf.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:16

_Anneruth schreef:
Dan kunnen we elkaar de hand schudden NatasjavE.. :(

:(:)

Kan je effe je onderschrift weghalen,...ik krijg daarvan een heftig hebbe, hebbe, hebbe reactie van :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:19

De horsefood competitie komt voor Haydn en mij te vroeg :+ maar heb wel het idee om mee te doen
met prinsenstad dressuur ( alleen voor 3 jarigen ) in oktober , Haydn is dan 5 mnd onder het zadel, maar ik ga alleen heen als het rijden goed gaat ( remmen en sturen en gas geven natuurlijk ;) ) en als hij leuk genoeg is dat je er ook iets te zoeken hebt zeg maar. Mocht dat niet het geval zijn trainen we lekker verder en gaan we volgend jaar april lekker L starten :D

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:27

Ik heb het gewoon gedaan!!! Ik heb mijn startpas aangevraagd en kan vanaf morgen starten, hihi!Moest nog wel even snel een stamboeknaam verzinnen met een Q, ivm het holsteiner stamboek. Het is Quickfire Gio geworden, maar zijn sportnaam is gewoon Gio. Ben niet zo van die lange namen....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:30

Hoezo met een Q? Is het een BWPer?

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:41

Ik al 1.5maand niet meer gereden. Bolletje aan de sibgel laten weghalen. Dus dat moest eerst goed genezen. Wel al even bezig met longeren. Vandaag voor de eerste keer weer met singel. Is mooi genezen.
Wou het komende weekend opnieuw beginnen met rijden. Maar de weersvoorspellingen zijn niet zo goed :(

Ik ging midden maart een jonge paarden competitie doen, ook met meerdere in de ring. Maar gaat helaas niet door. Onze shortski is een week verlegd... net dat weekend helaas :(
Dus onze eerste wedstrijd gaat hopelijk eind maart zijn. Met jurycommentaar op film. Oefenwedstrijd dus. Ga de 4jarigen proef rijden. En dan vanaf april echt starten (ook proef 4jarigen). Als alles goed gaat in elk geval :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:41

Zoiets als in Berlicum, is dat ook elders in het land? Ik ben nog niet vaak met George weggeweest en weinig tussen andere paarden maar ga aankomende week paar keer naar clubles om te kijken hoe hij het oppakt. Waarschijnlijk doen wij dan ook mee! :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:48

volgens mij is dat vanuit het KWPN georganiseerd en is Berlicum dus voor brabant dus misschien is er dichter bij jou in de buurt ook wel wat.