[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:11

ralphtdw schreef:
Cardy schreef:
Zijn er hier een aantal mensen die goed paarden kunnen beoordelen? En dan bedoel ik vooral op exterieur a.d.h. Van foto's? Zou ik degene dan even een pbtje mogen sturen?

anders zet je de foto in het topic kan iedereen er wat op zeggen

Paard staat nog niet ergens op internet, vind het niet zo netjes om dan foto's die niet van mij zijn zo op internet te zetten :o . Anders had ik het zeker gedaan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:11

roxiie schreef:
Waar doel jij dan op met onkosten?
Als je een paard ( maar ook een zeker willekeurig ander dier) aanschaft weet je dat het je geld gaat kosten, dan moet je je afvragen in hoeverre het reeel is om dat er weer uitte krijgen bij de verkoop.
Hier in dit topic zijn al verschillende paarden voorbij gekomen die begonnen bij 9.500 en eindigden binnen een week 5000 lager.. Hoe serieus wil je dan genomen worden?

Precies zoals ik het zeg, de onkosten die mensen maken aan hun paard. Dat kan van alles zijn.

En ja... dat een paard geld kost, dat weet iedereen. Maar kun je het iemand kwalijk nemen dat ze dat er ook weer (deels) uit willen krijgne? Ik denk het niet.

En dat mensen zakken in prijs, in tijden van recessie, is ook niet gek. En ja, dan kun je gerust iemand nog serieus nemen, want zijn of haar stalhuur loopt ook maandelijks door (en reken maar uit wat zo'n paard dan kost, met de eerder genoemde bedragen in de maand). Dan kun je het iemand niet kwalijk nemen dat hij of zij ineens flink zakt in de prijs en dat verkiest boven nog een half jaar stalgeld.

Of je iemand dan wel of niet serieus neemt, is eerder een gebrek bij de koper, dan van de verkoper. Dat zijn aannames die je doet en is niet netjes als je niet de moeite neemt naar de achterliggende gedachte te vragen.

Dus ja... als iemand ineens uitverkoop houdt, kun je juist voor weinig misschien jouw droompaard kopen met de juiste kwaliteiten. Recessie is voor sommige mensen het juiste moment om goed inkopen te kunnen doen ;)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:13

kijk wij hebben ook wel eens paardje gehad voor de verkoop.
vooor de 1 kun je meer vragen dan de ander.
en diegene waar je veel van verwachte viel zeg maar achteraf wat tegen.
en ik vind gewoon dat je goed moet gaan kijken wat het paard kan en wat hij waard is.
en ja als je er geld bij in schiet dan is dat maar zo en ik vind dat een bedrag van een paard leuk moet wezen.
waarom 7000euro voor een onbeleerde vragen terwijl ze niet weten hoe het paard het doet kan wel heel erg tegen vallen.
kijk je kan wel de kwaliteiten van een paard zien tuurlijk.
maar sommige mensen nemen het er ook wel van

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:14

ralphtdw schreef:
kijk wij hebben ook wel eens paardje gehad voor de verkoop.
vooor de 1 kun je meer vragen dan de ander.
en diegene waar je veel van verwachte viel zeg maar achteraf wat tegen.
en ik vind gewoon dat je goed moet gaan kijken wat het paard kan en wat hij waard is.
en ja als je er geld bij in schiet dan is dat maar zo en ik vind dat een bedrag van een paard leuk moet wezen.
waarom 7000euro voor een onbeleerde vragen terwijl ze niet weten hoe het paard het doet kan wel heel erg tegen vallen.
kijk je kan wel de kwaliteiten van een paard zien tuurlijk.
maar sommige mensen nemen het er ook wel van

Tja.... om dezelfde reden dat er ruim een ton betaald is voor een Totilas veulen van een paar maanden oud...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:14

Cardy schreef:
Zijn er hier een aantal mensen die goed paarden kunnen beoordelen? En dan bedoel ik vooral op exterieur a.d.h. Van foto's? Zou ik degene dan even een pbtje mogen sturen?

anders zet je de foto in het topic kan iedereen er wat op zeggen[/quote]

Paard staat nog niet ergens op internet, vind het niet zo netjes om dan foto's die niet van mij zijn zo op internet te zetten :o . Anders had ik het zeker gedaan.[/quote]

oke ja ik zal dat niet erg vinden persoonlijk als hij wel op internet stond heb je het er ook over zeg maar.
en je kan altijd je mening delen over een paard wat jou aanspreekt eom te vragen wat anderen er van vinden.
maar dat is natuurlijk iedereens eigen keuze :)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:15

Tuurlijk zijn er mensen die er een slaatje uit willen slaan.

Onlangs hebben wij een 3 jarige ruin te koop gehad, prijs €6000,- onbeleerd en rechtstreeks uit de opfok kende basis dingetjes. Paard is weggegaan voor €11.000,- onbeleerd.
Een paard bezit de kwaliteiten of niet, het is de kunst van een ruiter om die eruit te halen als dat niet gebeurd is de ruiter in gebreke gebleven om wat voor reden dan ook.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:16

Goos_Horses schreef:
Tuurlijk zijn er mensen die er een slaatje uit willen slaan.

Onlangs hebben wij een 3 jarige ruin te koop gehad, prijs €6000,- onbeleerd en rechtstreeks uit de opfok kende basis dingetjes. Paard is weggegaan voor €11.000,- onbeleerd.
Een paard bezit de kwaliteiten of niet, het is de kunst van een ruiter om die eruit te halen als dat niet gebeurd is de ruiter in gebreke gebleven om wat voor reden dan ook.

Precies.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:17

Cardy erg netjes dat jij zo handeld!

Zijn weinig mensen die het iemand in dank af zouden nemen als het paard open en bloot besproken word zonder dat het al officieel te koop staat.
Foto's van het proefrijden vind ik overigens ook niet openbaar kunnen, dat het besproken word ala maar vind het niet netjes om zoiets open en bloot op internet te zetten.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:17

ja ik snap de gedachten ook allemaal hoor.
maar ik vind gewoon dat sommige belachelijk prijzen vragen.
en sommige zeggen dan raak mijn paard niet kwijt denk ik ja dan moet je veel goedkoper worden.
want anders zit je nog aan een aantal maanden stal geld.

Suelza

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:19

Ja dat moeten die mensen zelf weten, dat is hun keuze. Het is jouw keuze om te gaan kijken bij een paard die goedkoper is.

Laat mensen in hun waarde, voor hetzelfde geld hebben zij dat paard als veulen gekocht voor 5000 euro, dan snap ik wel dat ze hem niet als 3 jarige voor 3000 te koop zetten...

En of ze het ervoor zullen krijgen, dat zal de tijd hún wel gaan leren. Dat is niet aan een ander.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:21

Suelza schreef:
Ja dat moeten die mensen zelf weten, dat is hun keuze. Het is jouw keuze om te gaan kijken bij een paard die goedkoper is.

Laat mensen in hun waarde, voor hetzelfde geld hebben zij dat paard als veulen gekocht voor 5000 euro, dan snap ik wel dat ze hem niet als 3 jarige voor 3000 te koop zetten...

En of ze het ervoor zullen krijgen, dat zal de tijd hún wel gaan leren. Dat is niet aan een ander.

ja dat is logisch.
maar als iemand maanden roept van ik raak mijn paard maar niet kwijt.
dan is er toch maar 1 oplossing om het paard er goedkoper op te zetten.
en het is dan heel sneu dat je 5000 euro als veulen heb betaald maar als hij 3 is en dan op dat moment weinig waard is om welke reden dan ook dan is dat toch ook zo niet altijd heebben mensen geluk. dat ze het geld eruit halen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:22

Tja wanneer raak je een paard niet kwijt? Paarden staan in deze tijd nou eenmaal langer te koop.
Wij hebben er nu ook een staan die vanwege de bloedlijn wat moeilijker te verkopen is, erg goed paard wat met de juiste ruiter erg goed mee zal draaien in de ring. Paard staat niet in de weg en zal op den duur enkel duurder worden naarmate ze verder komt in de africhting.

Reden van zakken in prijs kan uiteen lopen natuurlijk.
b.v. manlief heeft over 3 mnd geen werk meer heeft laten we paardlief nu vast te koop zetten na 1,5 mnd staat dier er nog maar krijgt baasje het benauwder en benauwder dus hups prijs omlaag hoe hoger de nood komt hoe sneller mensen zakken. In zo'n geval kan je beter snel zakken dan wachten tot je het stalgeld niet meer kan opbrengen en paardlief in beslag word genomen door stalbaas.

Zo zijn er zo ontzettend veel uiteenlopende redenen waarom mensen snel zakken in prijs. Hoeft niks te maken te hebben met het paard zelf.

Mensen denken in deze tijd gewoon nog voor ene dubbeltje op eerste rang te zitten.
Paard van 6 jaar nog B niveau en niet uitgebracht, moet het dier wat mankeren. Dat het dier nog ruim 10 tot 15 jaar voor zich heeft om te schitteren in de ring vergeten we voor het gemak even want we willen tegenwoordig toch allemaal een paard van 4 die al L loopt of Z afgericht is. Meer voor minder

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:23

Van sommige prijzen moet ik echt lachen:

Staat al maanden een fjord op Marktplaats voor 2.300 euro, de advertentie komt elke week terug of bijna 5.000 euro voor een D-pony, wel op M-niveau, maar zonder papieren. Maar ja, het is maar wat de gek er voor geeft :+ .

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 10:24

Romanoff schreef:
@ seven; ik betaal 150 maar op mijn paard wordt niks bezuinigd..
Die krijgt elke dag een schoon vol hok met stro, goed voer & onze binbenbak is 9 vd 10 leeg als ik kom.

Ik praat ook enkel over mijn omgeving daar heb ik elke pension stal wel van binnen gezien.

Fotos van paard wat niet officieel te koop staat hoor je ook niet te laten zien tenzei je de papieren in handen hebt :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:24

iemand op zoek naar een leuke blonde vos voor de sport in de toekomst voor leuk geld :)
Wordt een knapperd en mooi aan de maat, is al een flinke heer voor een jaarling!

1,5 jarige hengst (v. Oscar) nu 1.63 m en wordt denk ik boven de 1.70 m, komt uit de de halfzus van mijn stoere vos,
dus een super goede moederlijn met heel veel prestatie (Nationaal/internationaal)
te koop rechtstreeks van de fokker, voor meer info of prijs kun je mij PB'en.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:25

mensen schijnen soms even te vergeten dat je op een papier niet kan rijden.

Zolang het geen merrie is heeft een papier weinig toegevoegde waarde.

Overigens weet ik over welke stal Fleurtje het had voor €100,- dat is inderdaad inclusief weiland, stro en bakgebruik brok komt eroverheen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:26

Het kan aan mij liggen, maar als hij van 15-03-2012 is, dan is hij geen anderhalf jaar oud, maar slechts een veulen...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:26

en tuurlijk moet iedereen zelf weten wat ze vragen voor het paard.
maar heel veel bij ons in de buurt komen dan na een aantal maanden van ik raak mijn paard niet kwijt dan ligt er toch aan of het paard is te duur of heeft geen kwaliteit voor het geld wat jij vraagt.

voorbeeld bij ons zit iemand aan de club die voor hun paardje 6000 euro wil hebben dit paardje is 1.58 cm groot 10 jaar geen parcours gelopen.
kan nog niet aan de teugel . geen papier.is alleen beetje langs de weg mee gereden en helemaal niet de makkelijkste .
en het beest ziet er echt niet uit beetje doorgezakte rug en loopt soms ook niet rad en dan denk ik kom op je bent niet blind
en deze komen dan na maanden van goh ik raak mijn paard maar niet kwijt krijg geen reactie of telefoontje

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:27

Nee Goos maar wel het prestatiebloed....bijna alles is Prestatie/sport en loopt nationaal/internationaal, dus in dit geval zijn die genen zijn wel degelijk erfelijk, ook voor een hengst/ruin ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:28

Je begint nu wel een beetje in herhaling te vallen ralfpje...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:29

Suelza schreef:
Je begint nu wel een beetje in herhaling te vallen ralfpje...

:j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:32

Suelza schreef:
Het kan aan mij liggen, maar als hij van 15-03-2012 is, dan is hij geen anderhalf jaar oud, maar slechts een veulen...

Foutje van de fokker, is een jaarling :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:33

maar ik hoop dat binnen kort mijn nieuwe huis rond is en heb ik een heel groot weiland achter mijn huis maar ik weet nog niet wat ik erin ga zetten. zelf zit ik te denken aan een leuke jaarling

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:34

listiglistje schreef:
Nee Goos maar wel het prestatiebloed....bijna alles is Prestatie/sport en loopt nationaal/internationaal, dus in dit geval zijn die genen zijn wel degelijk erfelijk, ook voor een hengst/ruin ;)

klopt, maar komt niet bij elk paard ter uiting. Niet elke afstamming van Indoctro kan geweldig springen, Niet elke Totilas is een bewegingswonder. nouja zo kan ik elke bewezen hengst wel langs gaan maar dan zit ik hier nog wel even.
Een goed papier geeft geen garantie voor een goed paard.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:35

Goos_Horses schreef:
Cardy erg netjes dat jij zo handeld!

Zijn weinig mensen die het iemand in dank af zouden nemen als het paard open en bloot besproken word zonder dat het al officieel te koop staat.
Foto's van het proefrijden vind ik overigens ook niet openbaar kunnen, dat het besproken word ala maar vind het niet netjes om zoiets open en bloot op internet te zetten.

O dankjewel! Zou het zelf ook niet prettig vinden als ik zomaar foto's van Bhaskar voorbij zie komen, zonder dat ik er zelf vanaf weet of een advertentie heb staan.

Heb tot nu toe 1 iemand een pbtje gestuurd met de foto's, nog meer mensen die er even een kijkje willen nemen?
Snap dat het makkelijker is om gewoon in dit topic te zetten (meer reacties omdat iedereen het kan zien), maar hoop dat mensen het ook via pb zouden willen doen.