Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:37

@Sanne: misschien dat je eentje van 17 jaar kunt kopen voor dat geld?Die zijn soms ook echt nog wel fit en kunnen je nog veel bij brengen.
14 jaar is nog een te dure leeftijd.

@nicole: geef jehelemaal gelijk, zoek gewoon lekker rustig door tot dat je je droompaardje heb gevonden.
En idd zijn genoeg die op de hk komen voor rond de 10 weg gaan.
Ben benieuwd hoe je zoektocht afloopt.
Wacht je toch eerst de hk af en mocht er niks tussen zitten kun je altijd nog nagaan denken over de vos?

Ik heb een paard gevonden om te rijden!! Klikt tot zover goed, is Z2 dus kan mij ook weer wat leren.
Goed opgeleid, weer een echt leermeester! Heerlijk..

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:48

misschien kan je zoiets in bruikleen of lease vinden...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:50

Sanne, ben je een cijfer vergeten of wil je één been?
Ik denk ook niet dat je dat überhaupt moet willen. Dan weet je zeker dat ie serieus kapot is.

Hutch, ook al is hij geen deken gewend, ik zou er toch serieus over nadenken. Met deze verandering van omgeving, de seizoens- en weers-verandering met de grote verschillen tussen dag en nacht verbruiken ze sowieso meer energie. Als hij dan ook nog aan moet komen.. Dan mag hij m.i. wel een handje geholpen worden.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:00

Ik wil net zeggen; Mijn leermeester (nu een gepensioeneerde heer van 19 jaar) had je 4/5 jaar geleden nog niet eens gekregen voor 3.000 euro. :') Terwijl hij destijds nog goedgekeurd was als sportpaard en liep als een zonnetje, maar reeds met een groot blessure verleden (pezen, ocd, gebroken schoft).

Voor iets wat aan jouw eisen voldoet én gezond moet je echt richting de 8.000 - 10.000 euro gaan denken. En dan is de kans op een bemerking nog vrij aanzienlijk...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:02

Mijn merrie net verkocht is en oh wat gaat me dat zwaar af |( Twee dieren in één week pffffftt en mijn andere pony gaat het ook niet bijzonder goed.

Marus

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:05

@Wilawander: zwaar lijkt me dat

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:08

kamsel je heb ook gelijk en een deken komt er ook op maar dan moeten we eerst weten dat hij niet over de zeik gaat en dat weten we nu nog niet zo bij zo staat hij de nachten op stal ( uit de tocht )

dus dat word meer richting het weekend want nu kunne we dat nog neit voldoende in de gaten houde

sterkte met de verkoop van je paardje 2 in 1 week is zeker zwaar

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:03

Ik had een vraagje, wat is een mooie leeftijd voor een pony om te kopen ik zat zelf aan 6 tot 8 te denken maar ik wil wel wat van het paard leren, maar tegelijkertijd samen met het paard leren. Dus dat er nog wat werk aan zit... Wat denken jullie?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:22

Nicole schreef:
tita schreef:
@ Nicoel leuk hoofd, meer kan je er niet over zeggen.
Laten we eerlijk zijn beetje hengst wat leuk kan springen maar toch niet doorgaat naar de 2e bezichting...kost gewoon een flink bedrag.

Je gaat echt geen topper scoren voor 8000-12000 euro :n en tuurlijk zijn er genoeg andere paarden die voor minder weggaan.
Ik snap niet dat je niks kunt vinden op SH... gewoon een leuk basispaard en opleiden tot Z-springen verkopen en met dat geld kun je weer verder.
Ik zie genoeg op SH

daar zeg je het goed JIJ ziet genoeg op SH.. En ik niet iedereen toch zo zijn type waar hij of zij op valt?

En wie zegt dat ik zo verschrikkelijke topper moet scoren? Er gaan genoeg mooi uitziende paarden die goed kunnen bewegen (maar niet goed genoeg als hengst of het is niet wat ze zoeken) voor dat geld weg want er moet plaats gemaakt worden.. Ik heb ook gezegd ik zou liever voor dressuur paard willen gaan nu, ik ben al Z springen geweest..

Zie luca.. Kwam niet door de eerste bezichtiging omdat hij zich 1 niet liet zien en niet was wat ze zochten.. zoiets moet je met geduld afwachten en tref je vast nog wel iets.. Ik ben daarom ook niet GEHAAST op zoek naar een nieuwe ik heb de tijd..

Voordeel voor mij is natuurlijk weer, zie ik een leuke pony hengst dat ik denk Ja die vind ik ook gaaf kan net zo een pony hengst worden als een paard hoor incl dat ik niet eentje hoef die 1.70 word maar is 1.60 groot zat voor mij..

Die van mij kwam van een handelstal waar ze elk jaar een aantal 2 jarige naar stal halen, kijken welke er naar de HK kunnen, er voorzichtig mee aan slag gaan en dan selectie welke gaan en welke niet. Die van mij ging niet, omdat hij te klein was, dus geruind, zadelmak gemaakt en verkocht. Ik zou dus voor de HK eens rond gaan bellen, de kleintjes gaan vaak niet eens. ;)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:25

Leeftijd maakt daarin geen wezenlijk verschil. Je kunt het beste kijken naar een pony welke bijvoorbeeld goed doorgereden is, en wat puntjes in het L2 heeft bijvoorbeeld. Dan zit de basis van de zijgangen e.d. er al goed in (maakt het makkelijker voor jou om uit te bouwen) en toch heb je nog voldoende gezamenlijke doorgroei mogelijkheden naar bijvoorbeeld M of Z. 7 jaar jaar is over het algemeen een mooie leeftijd, net buiten de puberteit, correct opgeleid, geen gezeur gewoon rijden.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:40

nou Didam is op miraculeuze wijze genezen.....
hij liep prima op de harde volte. Enige dat is geconstateerd zijn wat gevoelige zolen als hij met de visiteertang knijpt, that's it............mooi aan de ene kant maar aan de andere kant ben ik ook niet gek dus wat is het nou geweest.Advies dus een ijzertje voor en dan maar gewoon gaan rijden, en terugkomen indien nodig/

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:49

Adin: Geweldig! Niet toevallig een klein zweertje ofzo?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:51

Gelukkig, dat valt dan wel weer mee.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:54

hij denkt eerder gevoelige zolen.
Vind het toch gek, ben al 4 weken aan het sukkelen met vage klachten, of tenmisnte Didam.
Bedacht me later dat ik korte filmpjes op mijn telefoon heb, daar had hij dat nog, maar ja, niet laten zien.
Nu liep hij mooi rad. Ben er nog niet helemaal gerust op,
Wel heeft hij extra het been met de kleine bemerkinge bekeken/bevoeld en dat was niet warm of dik oid.

Zal ik wachten met rijden opbouwen tot de ijzers er onder zitten (dinsdag pas) of gewoon voorzichtig weer beginnen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:56

Ik zou persoonlijk gewoon even wachten, heeft hij mooi nog een paar daagjes rust en dan vanaf dinsdag/woensdag rustig opbouwen.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:56

Ik heb met goede hoop een advertentie geplaatst, al veel reacties gehad, maar ik heb geen haast en wil echt een maatje voor het leven, dus de juiste keuze maken! Ben erg benieuwd wat er op mijn pad komt!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:05

dacht ik ook al aan :) ga ik dinsdagavond even lekker stappen met een rondje draf.Ga nu ook niet meer kijken tussendoor denk ik, je zult zien...hihi

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:18

Zou even wachten tot er een ijzertje onder zit. Fijn dat het niet ernstig was iig.

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:35

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:35

Adin schreef:
nou Didam is op miraculeuze wijze genezen.....
hij liep prima op de harde volte. Enige dat is geconstateerd zijn wat gevoelige zolen als hij met de visiteertang knijpt, that's it............mooi aan de ene kant maar aan de andere kant ben ik ook niet gek dus wat is het nou geweest.Advies dus een ijzertje voor en dan maar gewoon gaan rijden, en terugkomen indien nodig/

Geen foto's laten maken? Had ik wel gedaan voor de zekerheid :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 16:58

Adin schreef:
hij denkt eerder gevoelige zolen.
Vind het toch gek, ben al 4 weken aan het sukkelen met vage klachten, of tenmisnte Didam.
Bedacht me later dat ik korte filmpjes op mijn telefoon heb, daar had hij dat nog, maar ja, niet laten zien.
Nu liep hij mooi rad. Ben er nog niet helemaal gerust op,
Wel heeft hij extra het been met de kleine bemerkinge bekeken/bevoeld en dat was niet warm of dik oid.

Zal ik wachten met rijden opbouwen tot de ijzers er onder zitten (dinsdag pas) of gewoon voorzichtig weer beginnen.

Heb je laten controleren op magnesium? Lyme? Eiwit?

Dat zijn zomaar wat dingetjes die van die vage, niet wijsbare klachten kunnen geven. Bloedmonstertje had je een hoop gebracht.......

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:32

Nou Pops, de gebeden van je vriend zijn gehoord. Er staat net een 6 jarige ruin van ACapulco op SH. 1.79!
L spr, M dres en M SGW

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:45

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:46

Johnnydepony schreef:
Nou Pops, de gebeden van je vriend zijn gehoord. Er staat net een 6 jarige ruin van ACapulco op SH. 1.79!
L spr, M dres en M SGW

Ze weten binnen kort meer over een andere.. Maar die is ook wel een leuk hoofdje.. misschien om achter de hand te houden als de andere niks is

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:47

Gefeliciteerd en ergens ook sterkte wilawander, is ze naar een bokker gegaan?

Edit apart Adin dat hij beter leek te zijn, hopelijk is hij inderdaad gewoon gevoelig op de hoeven en word het nu enkel maar beter. Vandaag heb ik mijn osteo weer gehad voor de paardjes Atti zit weer heerlijk in dr vel. En uppie (Full Colour dus) vond het ook allemaal reuze interessant <3