Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:57

Heb een 8-jarige opnieuw zadelmak gemaakt, waarbij het dus ook niet goed was gegaan. Ik vond het eigenlijk wel heel fijn. Hij was echt volwassen en dat merkte je direct in kracht en balans. Alles was veel sneller bevestigd. Goudeerlijk en braaf paard, super verkeersmak. Wel wat sensibel met rijden en hij was ook nog wel eens wat onzeker (als een instructrice van een ander in de bak stond te schreeuwen, dan kromp hij 50 cm), maar dat was wellicht een uitkomst met het opnieuw zadelmak maken van een ouder paard. Denk dat het minder fijn is als je een heel sterk/stug/dominant paard hebt dat zadelmak moet op latere leeftijd.

Ik vind de Jazz vos leuk. :) Volgens mij gaat die niet voor een klein prijsje weg (even gebaseerd op de vp toen ik 'm in een eerder topic voorbij zag komen) en wij hebben de stallen al vol, anders had ik het ook wel willen proberen.

Mijn nieuwe paard is met een compleet verhaal naar mij toegekomen en dat is zo'n lieverd, dat ik het me niet voor kan stellen dat hij niet kipmak kan worden. Het is echt veel te snel gegaan voor hem op een te jonge leeftijd. Ik wil er niet op zitten voor ze (bijna) 4 jaar zijn. Voor hun 3e jaar is voor mij in elk geval te jong.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:01

Ik ben ook een stille meelezer O:)

Ikzelf zoek geen nieuw paard, maar mn vriendje zoekt er 1 bij, die blijkbaar nogal onvindbaar is ;)

_Lorette_

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:01

Wat zoekt je vriend dan? Is het echt iets aparts of is het lastig i.c.m. budget?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:06

Nee het is vooral lastig qua grootte.
Hij is zelf 1m93, dus paarden onder de 173 zijn not done ;) of ze moeten al heel veel body hebben.
't moet er eentje zijn met genoeg bloed, wij rijden allebei in de eventingsport.
Dus bloedgemaakt, heel fijn bewegen, goed en voorzichtig springen, en kunnen dienen voor de eventingsport ;)
Hogere prijsklasse mag, maar dan moet het paard natuurlijk aan alle eisen voldoen.
Hij heeft nu een 6jarige waar hij 1ster mee rijdt, de nieuwerd moet rond de 5 à 7jaar zijn.
Een hele leuke 4jarige kan eventueel ook. Een 8jarige met ervaring (dus ofwel in de eventingsport of in de betere springsport, mag ook)
Dat is het zo'n beetje O:)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:10

Tezelma schreef:
Ben zelf niet echt op zoek trouwens, een vriendin (die wel zoekt) wees me op deze met de vraag wat ik er van dacht. Vind t op zich n mooi paard maar net wat alane zegt: vraag me af of ze helemaal correct is. Mooie punten bij stamboekopname, prok, ibop maar toch geen elite. Qua techniek beweegt ze m.i. netjes maar houd rug en lichaam erg vast. Vind het lastig beoordelen of het aan de ruiter ligt of aan het paard, naar mijn inzicht is ruiter erg streng en vast met haar handen (hoop niet dat ik iemand beledig!) en dat helpt natuurlijk niet mee qua ruggebruik.

als deze merrie zich op de CK niet goed liet zien en dus niet voorlopig keur is verklaard dan wordt ze ook geen elite...

(of wellicht is ze nog niet naar de CK geweest wie zal het zeggen)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:31

Pops, de vleut x capan ?? op SH

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:37

Zijn we wezen kijken ;)
Ik ging daarnet er nog bij typen "we zijn al wat paarden gaan proberen, waarvan 1 er toch uit sprong (die dus)"
Maar hij was wat "koud" en "tam" in het plat werk.
Vriendje wil ze misschien ook iets beter zien draven ;) (en ik ook)
Niet dat hij slechte gangen had ofzo. Maar we hadden gehoopt op iets beter.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:43

Moeilijk hoor, zo groot en een beter paard. Er staat nog een loeigrote Quasimodo op MP maar die heeft niet genoeg go denk ik. Op MP staat ook nog een 8 jarige Sydney, kent misschien niet veel maar sydney-goodtimes, kan wellicht goed bewegen. En de argentinus x quite easy lijkt ook wel leuk.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:46

Ben blij dat je het ook geen simpele opdracht vindt! :D

Ik ga straks marktplaats eens uitpluizen! We zijn van Belgie dus ik kijk eigenlijk veel te weinig op marktplaats.

Liefst zou hij gewoon 1 tegenkomen op wedstrijd, of eentje via via. Maar dat is natuurlijk ook niet simpel.
We waren vorige week in Nederland op wedstrijd en toen waren er daar ook springproeven voor jonge paarden.
We hadden daar een leuke vijfjarige gezien. Die te koop was... Maar 80 000 was net iets te veel van het goede :+ O:)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:48

Mijn schoonfamilie heeft wel een loeigrote merrie staan hier maar behalve als je grote eventingpaarden wil fokken is die niet geschikt :D En dan staat er nog een die is supergeschikt voor eventing maar dan moet je vriend zijn benen thuis laten die is krap 1.60.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:51

Haha! Ja 't is echt niet simpel hé!
Vriendje heeft dan ook nog eens echt lange benen.
Ik rijd de kleintjes ;) hij krijgt de grote ;)
Al heb ik dan natuurlijk véél meer keuze.

Die grote Quasimodo had ik ook gezien op MP, maar idd, mss net iets te 'koud' ook.
Ik zal hem toch maar eens tonen aan vriendje. Je weet nooit hé..
Laatst bijgewerkt door Pops op 24-09-12 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:51

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:55

gave zwarte merrie!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 13:58

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:58

Ja en dan moeten ze ook nog eens gezond zijn met die stokmaat, dat is je volgende struikelblok.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:21

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:26

Johnnydepony schreef:
Moeilijk hoor, zo groot en een beter paard. Er staat nog een loeigrote Quasimodo op MP maar die heeft niet genoeg go denk ik. Op MP staat ook nog een 8 jarige Sydney, kent misschien niet veel maar sydney-goodtimes, kan wellicht goed bewegen. En de argentinus x quite easy lijkt ook wel leuk.

Die grote 8 jarige Sydney is altijd van ons geweest, als je die schimmel bedoelt. Is L met springen winst, en heeft nu een jaar niet zoveel gedaan door tijdgebrek huidige eigenaar. Onwijs jammer dat ie alweer zo snel te koop is gekomen. Is een superleuk paard, met inderdaad goede bewegingen. Maar te weinig bloed voor eventing, en ik denk ook wat te kijkerig in zo´n parcours.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:28

Pops schreef:
Nee het is vooral lastig qua grootte.
Hij is zelf 1m93, dus paarden onder de 173 zijn not done ;) of ze moeten al heel veel body hebben.
't moet er eentje zijn met genoeg bloed, wij rijden allebei in de eventingsport.
Dus bloedgemaakt, heel fijn bewegen, goed en voorzichtig springen, en kunnen dienen voor de eventingsport ;)
Hogere prijsklasse mag, maar dan moet het paard natuurlijk aan alle eisen voldoen.
Hij heeft nu een 6jarige waar hij 1ster mee rijdt, de nieuwerd moet rond de 5 à 7jaar zijn.
Een hele leuke 4jarige kan eventueel ook. Een 8jarige met ervaring (dus ofwel in de eventingsport of in de betere springsport, mag ook)
Dat is het zo'n beetje O:)

haha die van mij (zie onderschrift) past helemaal in het lijstje, alleen die is 6 cm te klein :)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:33

is er iemand die voor mij even naar een foto wil kijken?
of het de moeite is om daar te gaan kijken?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 14:35

ja hoor pb me gerust dodyg

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:54

Mij mag je ook wel pb sturen hoor :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:56

Hallo allemaal,

Ik lees eigenlijk al vanaf het eerste topic stil mee en heb ergens in topic 3 of 4 geheel onverwachts mijn paard gevonden terwijl we net besloten hadden niet meer te gaan zoeken.
Uiteindelijk stond ze dus gewoon bij ons op stal en is ze nu van mij . Naast de springpaarden die wij hebben zijn we in het trotse bezit van een 2 jarige dressuur merrie heel lief en leuk gefokt en bovendien super gezond ook. We hebben speciaal voor een 2 jarige gekozen omdat dat qua planning met onze andere paarden en mijn gezondheid beter uit komt en ik was en ben er gewoon verliefd op geworden :o .

Zodra ik eindelijk eens weet hoe ik een foto kan plaatsen dan komt die er :D

Vinden jullie het goed als ik af en toe eens mee klets , heb eindelijk de moed gevonden om eens een bericht te plaatsen .

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:16

Verrek, die sydney schimmel stond al eens eerder te koop. In Holten toch?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:17

Vip, tuurlijk praat mee, maar van de groene monsters mogen we er geen kletstopic van maken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:17