brok is geen dik maker.... kuil mais ect wel maar na net 4 kg wat niet eens goed is voor een dier... max kilo per keer mij altijd verteld.. lijkt me idd niet prettig
Seven
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-12 16:50
Deze wel maar was sowieso een pittig ding vol in de groei en vol hormonen.
IK reed hem voor eigenaren helaas niet heel lang geduurd. De stal eigenaren waren namelijk niet de handigste/slimste en zette de hengst in een bak met spiegels die hij natuurlijk aan heeft gevallen. Werd ik op een middag helemaal in paniek gebeld dat het dier zich had verwond. Dus direct heen geraced schrik nog als ik er aan terug denk zn hele borst vlees hing op de knieej en ze hadden geen DA of niets gebeld. Ben zo blij dat ik mn dieren thuis heb
@hpfan de fotos zeggen me niet zo veel maar ik ben ook geen springer
@ seven: ja, foto's zijn idd zeer slecht vind ik ook, maar vind het filmpje al zeer netjes ogen voor een 4-jarige, vandaar
lisch
Geplaatst: 07-09-12 16:54
phoe seven.. dat is schrikken! arm dier! ik ben ook echt zo blij dat ik mijn beesten thuis heb! ik ben erg gesteld op ze en kan ze altijd goed in de gaten houden!
Ik heb mn paard op stal staan bij mensen waar ik op mn 8ste heb leren paardrijden. Ken ze al heuuul lang. Ze passen op mijn paard als hun eigen
WinBinChes
Geplaatst: 07-09-12 17:23
Wat gaan jullie hard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn 4 jarige krijgt 1,5 kilo per dag en ik pas de training gewoon aan op het paard. Ze staat 24/7 in de wei en krijg 2 plakjes kuil erbij. Wat supplementen erbij om haar tekorten weer in balans te krijgen ( schraal paard en haar gebit is net gisteren gedaan. Daar lag het probleem, zoals ik verwachte )
Normaal ben ik niet van de suplementen en bijvoeren. Bij vorige ruin kreeg alleen bij arbeid een kilo brok erbij. 1 keer in week slobber, dat vond hij gewoon lekker en muesli na de arbeid. Verder wel hele goede kwaliteit kuil. Maar die zat ook gewoon goed in zijn vel.
ja was zeker schrikken, Nou sommige mensen willen niet verkopen pfff ben al 4 x moeizaam aan het emailen met iemand over de 2,5 jarige en weet eigenlijk nog steeds niets nieuws enkel de zelfde info steeds ander geformuleerd
zet het dan gelijk op horsetelex, zie je de familie ook wat breder
Saika
Geplaatst: 07-09-12 18:24
Jee Seven 12 kg !! Das toch ook niet gezond meer?! Wat voor paard ben je nu aan het bekijken?
Goos tuurlijk zijn er andere uitzonderingen daarom schrijf ik ook over gezonde volwassen paarden. Niet over jonkies, oudjes die opgepakt worden, paarden die van rust afkomen en opgebouwd moeten worden of wat dan ook. Uiteraard is het daar anders voor. Je zou eens moeten zien hoe onze jonge dravers (3 jaar) er aan toe zijn na hun eerste werkjes, zo uit het land na het beleren, heel simpel 4800 meter draven voor de kar in redelijk zwaar zand, die zijn kapot en slapen de rest van de dag En pas als ze 12000 meter normaal rustig kunnen draven met een normale hartslag 10 minuten na het werk mogen ze aan wat "echt" werk beginnen...
Voor een gewoon gezond gereden volwassen paard is B/L niveau echt geen werk.
Dan klopt de uitspraak van Goos toch gewoon... Er zijn ook paarden die Z lopen met 2 vingers in de neus.... en de ander heeft al extra voer nodig.
Seven
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-12 18:33
Ik ga het dier niet uitgebreid bespreken hier staat namelijk nergens te koop, maar het is een 2,5 jarige merrie aan de maat (1.68) uit een goed verervende moederlijn Maar ik zoek wel weer mensen die even willen kijken naar dr bouw op de foto. Filmpje heb ik toch nog even gevraagd
Z1 of hoger geklasseerd paard Mag wat ouder zijn Mag een lichte bemerking op foto hebben, als ie klinisch maar goed is Makkelijk te rijden zijn Rond de 170 groot En niet al te duur (lieftst onder de 8000)
Is voor een meisje die van de ponys komt, en een paard nodig heeft voor school Dus een paard voor tijdelijk zeg maar.
Ik vraag me juist af wie zijn paard nou aan zo'n klant wil verkopen... Ultimoooo, misschien kan dat meisje beter een paard leasen met dat gebruiksdoel. Dat soort paarden zijn er heus.
@Dees dat gaat een beetje moeilijk, ze woont in Finland namelijk
@alja het is de bedoeling dat later haar zusje er eventueel nog op kan, om de knopjes te leren zeg maar, met tijdelijk bedoel ik eigenlijk meer dat hij maar tijdelijk op dat niveau (Z1/Z2) hoeft te lopen voor de opleiding, daarna haar zusje er op
Seven
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-12 19:12
Iemand die een foto voor me wil beoordelen? Ben benieuwd naar meer meningen