Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:50

Wij hebben weer een belmiddag achter de rug en zijn weer wat wijzer geworden. Ik wilde wel wat ervaringen met jullie delen.
http://link.marktplaats.nl/578632775 , helaas wil niet de keuring betalen bij afkeuring :(
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/785426 , deze kost maar 15.000 omdat ie 203 pnt in het L1 gelopen zou hebben :D
http://link.marktplaats.nl/577271166, filmpje volgt nog, heeft ze voor de handel gekocht van een man die zelf te lang was voor dit paard. Staat ook nog in Arnhem te koop voor 1200 euro meer. Reden om morgen na het filmpje toch eens een door te vragen. :?
http://link.marktplaats.nl/575243520, helaas nog maar 1 mnd onder het zadel en dat vinden we toch wat te kort.
Zo werd een lijst van ruim 10 paarden in rap tempo teruggebracht naar 3 stuks.

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:53

jury schreef:
Wij hebben weer een belmiddag achter de rug en zijn weer wat wijzer geworden. Ik wilde wel wat ervaringen met jullie delen.
http://link.marktplaats.nl/578632775 , helaas wil niet de keuring betalen bij afkeuring :(
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/785426 , deze kost maar 15.000 omdat ie 203 pnt in het L1 gelopen zou hebben :D
http://link.marktplaats.nl/577271166, filmpje volgt nog, heeft ze voor de handel gekocht van een man die zelf te lang was voor dit paard. Staat ook nog in Arnhem te koop voor 1200 euro meer. Reden om morgen na het filmpje toch eens een door te vragen. :?
http://link.marktplaats.nl/575243520, helaas nog maar 1 mnd onder het zadel en dat vinden we toch wat te kort.
Zo werd een lijst van ruim 10 paarden in rap tempo teruggebracht naar 3 stuks.

Dressuurpaarden heb ik slechte ervaringen mee.............

Iris__Bennie

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:59

Hoi Dames,

Ik ben vandaag voor de tweede keer gaan rijden op een 4 jarige ruin.
Deze ruin is een paar maanden geleden ingereden en daarna een tijdje stil gestaan.
Afgelopen maand heeft er 4x een meisje op gereden en dus kan paardje lief vrij weinig.
Sturen en remmen gaat super. Opzich het gas kent ie wel maar vind ie nog wel lastig.
Vandaag ging het al stukken beter dan de eerste keer, al veel beter voorwaarts.
Voor de gene die misschien een filmpje wil beoordelen, PB even.
Ik kan wel wat hulp gebruiken!

Bedankt!

Verder ga ik aankomende week nog naar een hele knappe vos ruin kijken!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:01

Voor degene die nog een recreatiepaard zoeken :) Dit is een van de weidemaatjes van mijn merrie :) http://link.marktplaats.nl/578303313 Ik vind hem in het echt veel leuker dan op de foto :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:09

jury schreef:

Toch zou dat de enige zjn waar ik naar zou kijken; de rest is niet mijn smaak. Het enige pluspunt is dat het merries zijn.

Ik heb het bod van keuring betalen bij afkeur niet nodig.........

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:11

vond dat ook de leukste ikke, maar we hebben er geen trek meer in kapitalen uit te geven aan een keuring en dan nog geen paard thuis hebben staan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:23

jury schreef:
vond dat ook de leukste ikke, maar we hebben er geen trek meer in kapitalen uit te geven aan een keuring en dan nog geen paard thuis hebben staan.

Maar die verkoper denkt er wellicht ook zo over?

Gezien de idiote eisen die er soms gesteld worden (niet persoonlijk bedoelt!) kan ik me voorstellen dat je als verkoper zegt: JIJ wil keuren, je gaat je goddelijke gang maar, maar niet over mijn centen.
Je zal maar drie of vier kopers treffen die eisen stellen waar het paard niet aan kan voldoen (en dus een negatief aankoopadvies meekrijgen); ben je mooi klaar mee als verkoper.

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:26

Zal wel een fokker zijn, die zie je dat soort eisen vaker stellen. In overleg kun je vaak als je het paard heel graag wil of de kosten delen. Of foto voor foto gaan schieten.

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:08

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 06:19

Hij wil wat verkopen Ikke en is volgens de wet ook nog verplicht een deugdelijke "produkt" te verkopen. Normaal zou ik er bv ook geen probleem mee hebben dat ieder de helft betaald bij afkeuring.
Maar de verkopende partij moet ook de "pijn" voelen. Ik heb nl. te veel meegemaakt dat de verkoper weet dat het paard niet de keuring door gaat komen en dan de koper gewoon de kosten laat maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:31

Ikke, dat is misschien wel waar maar zoals Jury zegt moet je weten wat je verkoopt.

Jury, de Tuschinski lijkt me onder het zadel een leuk gebruikersdier!
De Kansas spreekt me ook wel aan. Flink wat bespiering eraan en het is een heel ander dier.
De Jet Set is helemaal mijn type!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:34

@ Jury ik vind alleen de laatste wel aadig.. kwa bouw mijn type maar ik hou dus absoluut niet van geen tot weinig wit.

Die vos oogt lomp grof...en wordt verkeerd gereden.

Als je echt weg bent van de stermerrie dan zou ik haar laten keuren.
Vorige week stonden wel wat leuke paarden op SH sinds een lange tijd.

Overigens dat stekelharige ding paar pagina's terug stond al te koop toen ik bezig was dus vorig jaar aug. Ik vind dat een zeer aansprekende merrie, vraag me net als ikke serieus af wat het probleem is.
Heb zelf nog een stekelharige vos op stal staan (van achterwit en voren vos) ik heb met wedstrijden nooit hinder ondervonden sterker nog men wist wie wij waren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:40

Dat vind ik toch altijd knap dat mensen dat kunnen beoordelen van 3 foto's ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:44

De foto's moeten wel aanspreekbaar zijn..anders ga je niet kijken. Die vos loopt mega achter de LL en voor 15000 euro wil ik wel wat anders paard iig stukken chiquer.

Ik vind de laatste wel ontzettend chique met zeer sprekende hoofdfoto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:51

Tita, maar dat is persoonlijk? Ik zou naar aanleiding van deze foto's wel durven gaan kijken.
Ook dat niet paard chiquer moet zijn voor dat geld. Dat is puur omdat je dat zelf graag ziet, niet omdat het daardoor een beter gebruikersdier wordt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:56

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:57

Tita, deze mensen vinden juist vier hoge witte benen geweldig, voorkeur merrie en vos. Zo zie je maar weer dat op elk potje een deksel past. Zelf heb ik altijd zo iets van als het maar lief, braaf en goed kan lopen maakt het mij niet uit. Een appalosa is echter uit den boze maar die heb je gelukkig niet zo veel in de paarden. :)
Ik zie er die 15.000 euro ook niet vanaf, zeker omdat veel mensen juist geen merrie, vos, veel wit willen hebben, doet dit de prijs al geen goed. Daarnaast geven de foto's niet aan dat het een megabeweger is maar misshien is ie in real live wel heel spectaculair.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 18-07-12 08:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:04

Jury, als ik zo lees wat jij zoekt, zou ik idd ook geen 15 uit gaan geven hihi.

Tita, die hengst vind ik buiten een mooie kop weinig aan. Veel zelfhouding zegt de advertentie, dat mis ik toch een beetje op de foto's. Maar vind de vraagprijs niet gek voor wat ik op de foto zie.

Ik ben zelf wel van het vele wit, maar dan moeten ze wel extra kunnen lopen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:11

ik ben dol op veel wit dus die vos zou me juist moeten aanspreken maar de rijfoto is gewoon geen fijn beeld en als het dan 15000 euro kost... hoef ik al niet te gaan. Mensen willen best zakken maar vast geen 8000 euro :D

@Vonneke voor hengst is ie achter zelfs wat dun maar hij doet dan ook nog niks.... Goed ik wil ook geen hengst :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:14

Ik zou juist alleen naar de vosmerrie gaan kijken, de rest spreekt me totaal niet aan :D

Anoniem

Tita, als er maar weinig interesse is zakken ze vast een end hihi

Anoniem

listiglistje schreef:
Ik zou juist alleen naar de vosmerrie gaan kijken, de rest spreekt me totaal niet aan :D

Wij zijn natuurlijk bevooroordeeld hihi

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:18

tita schreef:
:D die vos van 15000 euro..... die zwarte zou ik wel gaan kijken de rest vind ik gewoonweg niet aanspreekbaar.

Deze weer wel
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/915820

Lijkt net een strakke pony :o zit weinig buiging in de gewrichten....mooi koppie en hals, maar daar win je de strijd niet mee :7

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:21

listiglistje schreef:

Voor 15000 met deze foto's _/-\o_

Toen ik een advertentie op bokt plaatste was mijn eerste bod ook 15000 ...nou ik kreeg geloof ik op de 2e dag totaal aan 80 reacties... ontzettend moedeloos en verdrietig was ik.

Elk doorsnee 3-jarige was ineens 10000 euro waard.

Ik plaatste een nieuwe advertentie met een max van 10000 voor een jong paard. Het grappig was dat aantal mensen niet goed opgelet was en stuurde dezelfde advertentie door.
Bij de 1e keer kostte het paard 11000 euro en bij de 2e oproep van mij kostte het zelfde paard ineens 9000 euor :')

Sindsdien wil ik gewoon niet meer dan 8500 voor een paard betalen alles erboven vind ik gewoon zonde. Ook al kan ik me wel duurder kopen maar ik ben geen topruiter en als ik dat toevallig wel ben, ik zal nooit boven in de top meedraaien dus een leuk mooi werkwillig paard is voldoende.

Beest moet tenslotte in de weide.... en niet op stal omdat ie zo duur is.

Ik kan het zien met mijn eigen merrie die ging maand geleden mega uit haar dak en maakte 2 glijers.... nu is de galbult weer weg aan het zakken maar had er toch een mooie souvenier bij omdat zo achterlijk doet... voor de verkoop kan dat weer juist afschrikkend zijn

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:26

jury schreef:
Hij wil wat verkopen Ikke en is volgens de wet ook nog verplicht een deugdelijke "produkt" te verkopen. Normaal zou ik er bv ook geen probleem mee hebben dat ieder de helft betaald bij afkeuring.
Maar de verkopende partij moet ook de "pijn" voelen. Ik heb nl. te veel meegemaakt dat de verkoper weet dat het paard niet de keuring door gaat komen en dan de koper gewoon de kosten laat maken.

Heb jij ooit een auto gekocht waarbij de Bovag-keuring door de verkopende partij werd betaald wanneer de kopende partij die keuring wil?

Het is heel simpel: paardenkopend Nederland is nauwelijks nog in staat om zelf een goede inschatting te maken of het paard kan doen wat men denkt ervan te gaan verwachten en leggen de rekening van die onkunde bij de verkoper door hem op te laten draaien voor een negatief aankoopadvies, want meer is een keuring niet!!

De reactie die je steeds vaker ziet is dat de verkoper het paard al laat keuren, die kosten in de prijs meeneemt en vervolgens vrij simpel kan zeggen: Dit is het keuringsrapport, als je dat niet vertrouwd is herkeur voor eigen kosten!