Ik houd me maar voor dat het komt omdat hij al een tijd op dieet stond, maar toen wel werd gereden, terwijl hij de laatste weken rust had vanwege mijn vakantie (en werd gevoerd door mijn moeder). Zijn dieet is na het wegen bijgesteld naar 6 kg hooi en daar heb ik echt wel moeite mee...

Het wegen zelf ging ook niet goed. De weegschaal kiepte een paar keer, omdat hij net verkeerd op een deel ging staan. De computer moest drie keer verplaatst worden, omdat hij er steeds bijna bovenop sprong. Frum verloor het vertrouwen door de kiepende delen en wilde er uiteindelijk helemaal niet meer bij in de buurt komen. Toen we een meting kregen, bleek deze 60 kg af te wijken en moest alles gereset worden. Hij vond het al niks en moest dus nogmaals goed staan voor een correcte weging. Die kwam dus weer op 630 kg. Een wonder dat het nog is gelukt, maar de uitslag was wel balen.
De weegschaal lag op onze oprit en ik krijg hem nu alleen nog met moeite die kant op. Hij was er echt niet blij mee.
Duurtraining op lage hartslag is het gunstigst voor vetverbranding, maar in de bak krijg ik dat bijna niet voor elkaar zonder dat het geestdodend wordt. Uit wanhoop doe ik weer een poging tot bostraining... In ruim 70 minuten ben ik bij de toegang tot het bos gekomen en weer terug. Ja ja. 1 meter voorbij onze normale route naar de clubbak begon de paniek en het steigeren. Vanwege de grote hoeveelheid fietsers en wandelaars ben ik afgestapt. Het lukt ons dus alleen nog met moeite aan de hand, maaarrrrrr hij leek het stiekem leuk te vinden en dat is voor het eerst! Hij had veel spanning, maar geen spasmes!

Hij weigert wel 10.000 keer voor zichtbare en onzichtbare elementen en springt alle kanten op, maar dat hoort bij hem. Hij zweette relatief normaal, niet dat het in straaltjes van zijn lijf liep en zijn ogen leken netjes in zijn oogkassen te blijven. Dat is dus al heel wat.
Ik weet dat ik zoiets eindeloos moet oefenen en dat het ook na 'bevestiging' ineens mis kan zijn als bijv. het vuilnis aan de weg staat. Toch hoop ik zo dat het lukt om een bepaalde bosroute in zijn systeem te krijgen.... Op dit moment gaat het alleen nog om de rit naar het bos toe. Babysteps.

@Jet, hij heeft toch wel wat teveel vet op zijn ribben en op zijn rug (alleen boven de middenhand). Vandaar dat hij zonder zadel zo lekker zit.