Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:16

Emmy weet wel wat ze fokt dus zal een dier met een goed karakter zijn en zeker goede bewegingen, verwacht zelf toch wel vanaf 9500, dus wie weet wat voor een zoeker hier er was toch nog iemand die boven de 9000 zocht.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:16

Laat maar. Jullie begrijpen mij verkeerd :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:18

branka16 schreef:
Volgens mij reageren ze niet op hun naam maar op degene die ze roept.
Die herkennen ze toch? :')
Ik zie ze namelijk nooit opkijken als het buurmeisje 1 van de namen roept.

En als ik "lekker kontje"(K weet ik spoor niet) richting de weide roep kijken ze allemaal ook om :')

Dan hebben ze dus allemaal een lekker kontje (vinden ze) :P
In de wei ligt het wel anders, dan kijken ze sowieso wel op (komen is soms een andere verhaal) als je aan komt lopen, maar dat is ook omdat ze aandacht van de baas wel leuk vinden.
Het onderscheiden van de namen is vooral als je ze op het erf of op stal hebt, dan weten ze heel goed wie je aanroept met een naam en wie niet.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:19

Seven schreef:
Emmy weet wel wat ze fokt dus zal een dier met een goed karakter zijn en zeker goede bewegingen, verwacht zelf toch wel vanaf 9500, dus wie weet wat voor een zoeker hier er was toch nog iemand die boven de 9000 zocht.

Ja daarom. En als hij nou bij toeval net daaronder zit (8 ofzo) zou ik dat een leuke optie vinden. Is een bloedmooi dier met mooie maat!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:20

Ik begrijp je heel goed jij bekijkt veel advertenties met Florencio er in en hebt daarin gezien wat de prijzen zijn maar ik denk dat als je naar een ander paard kijkt van dezelfde klasse dat die ook die prijs zullen hebben ookal zijn het geen Florencio afstammelingen.

Mijn merrie reageerd wel op dr naam ze kijkt direct op als ik dr naam roep roep ik naar de honden reageerd ze niet, dit is gewoon aangeleerd gedrag want als ik dr naam roep moet ze komen voor t eten :=

Helemaal waar hoi :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:24

Mijn merrie komt wel als ik de hond roep, maar dat komt omdat de hond Dotje heet en zij (Char)lotje. :Y)

Leuke Florencio :j

Chelsea, heeft het paard geen bemerking / schoonheidsfoutje waardoor de prijs wat lager uitvalt?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:24

Nee dat bedoel ik dus niet Seven. Maar afijn :D. Maakt ook niet uit.
Iig is het een mooi dier!

Denk dat paardennaam ook meer met de klanktoon of hoe je het uitspreekt, dat ze dat ook eerder herkennen :)

Dat is netzoals mijn hond, zijn naam kan ik met allemaal verschilende beginletter zeggen, als het maar op het zelfde eindigd, dan komt ie alsnog :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:27

Dan ben ik toch wel vreselijk beneiuwd wat je wel precies bedoeld :D

Kijk das makkelijk Lorretta hoef je maar 1 x te roepen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:36

LindseyM schreef:
@ Patty: inderdaad leuk dat ze je nog een kans geeft.
ik vind het wel bijzonder dat je verkoper zomaar zegt dat er rijtechnische bijgeschaafd moet worden. het is toch logisch dat je bij je 1e paar keer rijden aan het paard moet wennen en dat die combi vanzelf beter wordt. je klinkt alsof je goed weet waar je mee bezig bent en waar je fouten liggen ;)
ik zou als verkoper hooguit vragen: 'heb je goede begeleiding bij je rijden?' en misschien wat tips meegeven maar daar zou ik het bij houden... zeker als je verder een passend huisje biedt. heb je inmiddels je les al gehad? hoe ging het?

@ Welmoed, ik wilde bij je eerste foto al zeggen dat ik Dondero een leuke naam vond! :o
vaak is het even een kwestie van wennen. Donny vind ik ook leuk, en Ollie eerlijk gezegd ook (Bollie zou ik weglaten... := )
ik ben het met Patty eens: namen van huisdieren veranderen vind ik altijd een beetje, tja...
en bij mij op stal zijn ze er heilig van overtuigd dat als je de naam van je paard veranderd dit ongeluk zal brengen, ik had eens een heel sjiek zwart paard op proef die heette Anton :\
toen ik zei dat dat wel veranderd moest worden vlogen mijn stalgenootjes haast de lucht in van schrik :=
maar je mag het helemaal zelf weten! ik heb dan alleen geen suggesties...

mijn paard reageerde niet zozeer op mijn naam maar inderdaad wel op mijn stemgeluid.
hij wist van mijn toon dondersgoed wanneer ik het tegen hem had en of hij wel if niet moest komen ;)
ik ga zodadelijk naar de Arabische Volbloeden Show in Sint-Oedenrode, ff rondvragen of de fokkers nog paardjes naar mijn wens hebben staan. :D

Ik snap wel waarom ze het zegt en het is prima als ze me nog dingen mee wil geven met het paard. Altijd welkom!
Maar het is inderdaad ook logisch dat het niet direct van een leien dakje gaat. Heb ook duidelijk aangegeven dat ik bij dit paard veel begeleiding nodig zal hebben en zelfs ook op het begin evt. alleen maar met begeleiding zou gaan rijden als dit nodig blijkt te zijn. Ik heb er alle vertrouwen in.
Maar ik denk ook dat de eigenaresse het moeilijk vindt om afscheid van het paard te nemen en dat het nu wel erg dichtbij komt.
Heb voor aankomende woensdag om 14:00 afgesproken :).

Mijn eerdere paard en verzorgpony's reageerden ook op hun naam. Lag ook wel aan de toon van praten maar als ik een naam riep die er niet op leek dan was die ook niet voor hun bedoeld ;). Natuurlijk wennen ze ook wel weer aan een andere naam maar toch.
Paard wat ik wil kopen heet op papier Catja-Strona en als stalnaam hebben ze haar Chickie gegeven. Beide geen namen die ik een paard zou geven maar ik ga ze niet veranderen. (Al is dat zoals eerder gezegd ieder zijn/haar keus)

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld Romanoff. Veel mensen die bijv. een Flo hebben denken dat het paard door vaders automatisch dat geld waard is. Dat het paard dan wel of niet de kwaliteit van paps ook heeft is een ander verhaal ;)
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar over het algemeen denken genoeg mensen bij een paard met een goede vader dat ze al een stuk meer voor het paard kunnen vragen en gaan dan pas naar de kwaliteiten van het paard zelf kijken i.p.v. eerst en vooral naar de kwaliteiten van het paard.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:39

M'n paarden reageren ook op hun roepnaam. Enige verschil is dat als ik roep er een hinnik volgt en bij een ander niet :D Ik verander vaak de roepnamen(veel makkelijker) alleen op wedstrijd krijgen ze de officiele naam mee.

De Flo ziet er leuk uit maar daar zal inderdaad wel een prijskaartje aan zitten.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:48

Pattypaard schreef:
LindseyM schreef:
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld Romanoff. Veel mensen die bijv. een Flo hebben denken dat het paard door vaders automatisch dat geld waard is. Dat het paard dan wel of niet de kwaliteit van paps ook heeft is een ander verhaal ;)
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar over het algemeen denken genoeg mensen bij een paard met een goede vader dat ze al een stuk meer voor het paard kunnen vragen en gaan dan pas naar de kwaliteiten van het paard zelf kijken i.p.v. eerst en vooral naar de kwaliteiten van het paard.

Nou in die richting ind.
Kijk iemand die doel heeft met fokken, weet echt wel waarom die hengst bij de merrie past, en wat je wilt verbeteren kwa nakomeling en daarom hengst+merrie koppelt.
Maar er zijn ook genoeg "hobbyfokkers" die niet kijken naar merrielijn en maar een dure bekende hengst nemen, en dan er van uit gaan, ongeacht de kwaliteit van het veulen al binnen zijn kwa bedrag.

Zo bedoelde ik dat meer :).
Dus dat geld niet alleen voor Florencio, maar ook wel andere bekende hengsten.
Ik zie soms wel paardjes langs komen met een leuk papier, maar dat zegt nog niet dat het dier een topper in de dop is omdat er een leuke bloedlijn doorheen zit.
Tuurlijk telt dat wel mee kwa fok, maar verder is het toch aan dier om zich te bewijzen.

Nou zo wat :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:57

maar persoonlijk vind ik dat een gewaagde uitspraak of je moet alle dieren kennen :j
ja veel jazzen zijn duur maar het gros is dan ook extra kwa beweging

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:03

Dat klopt :)

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:06

Hoipiepeloii schreef:
Seven schreef:

Ja daarom. En als hij nou bij toeval net daaronder zit (8 ofzo) zou ik dat een leuke optie vinden. Is een bloedmooi dier met mooie maat!

Die florencio is €17.500 :+ niet echt binnen het budget :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:12

:= :wow:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:15

Kijk flinke prijs alsnog :j
Wel iets meer dan ik in mn hoofd had.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:29

laat maar.
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 17-06-12 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:33

Seven schreef:

Maar niet raar opkijken als je 'm over drie maanden voor de helft meeneemt......

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:34

Dat denk ik ook Ikke. En dat zou ook realistischer zijn momenteel!

Chelsea1691

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:36

@Lorette: Nee, geen bemerkingen. Ik heb natuurlijk ook niet gevraagd waarom de prijs zo laag lag, ik vind het niet erg:p Ze is wel alleen recreatief gereden, dus dat duurt nog lang en zal ik goede begeleiding bij moeten nemen voordat ze op wedstrijd gestart zou kunnen worden. Ze is vorige maand 6 geworden, dus aan de leeftijd ligt het ook niet. Verder afstammeling van Bojar, wel een kleintje 1.62. Eerlijk gezegd, qua uiterlijk en onder het zadel is het niks spectaculairs dus. Ze wil er wel een goed tehuis voor. Misschien had ze geen zin in onderhandelen en hanteert daarom een vaste lage prijs.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:44

Maar wat is een lage prijs, Chelsea ;)?

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:46

Hoipiepeloii schreef:
alano schreef:
Die florencio is €17.500 :+ niet echt binnen het budget :D

Binnen welk budget?? Nogmaals: Ik zoek niks!! Dus ik heb ook geen budget en als ik die wel zou hebben zou jij niet weten wat hij is.. Sjonge zeg.. Ik denk alleen mee met anderen.. :o En voordat iemand weer vooruit denkt; er zijn er hier in het topic die zo'n paard gewoon kunnen/willen betalen hoor.

Voel je niet zo aangevallen joh. Ik heb het over mijn eigen budget. Ik vond dit een goed bericht om te quoten zodat mensen konden zien waar ik het over had. sommige mensen... :D

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:48

Bedankt Alano :O :roll:

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:49

ikke schreef:
Seven schreef:

Maar niet raar opkijken als je 'm over drie maanden voor de helft meeneemt......

In dat geval zou het een mooie kans zijn, maar ik denk dat er wel mensen zijn die 17.500 voor dat paard willen betalen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:50

Romanoff schreef:
Hoipiepeloii schreef:
Geen idee wat ie moet kosten, maar is dit niet wat voor iemand hier?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/92107

De meeste Florencio's zitten rond de 6000-8000 euro, maar ik zag laatst 1tje van 5 jaar die was al >15.000 euro.
Aangezien hij FlorencioxRubinstein is, verwacht ik dat daar wel een mooi prijskaartje aanhangt ;)!

@ Nanno : Mijn paard reageert wel op zn naam ;)!

Aangezien De Jeu top dressuurpaarden levert waaronder Sister van Edward Gal denk ik ook dat ie aardig wat moet kosten :D :D
Ah ik zie het al. 17+
Je kunt beter direct bij De Jeu informeren. Zit nog iemand tussen nu.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 17-06-12 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt