Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
branka16 schreef:Volgens mij reageren ze niet op hun naam maar op degene die ze roept.
Die herkennen ze toch?![]()
Ik zie ze namelijk nooit opkijken als het buurmeisje 1 van de namen roept.
En als ik "lekker kontje"(K weet ik spoor niet) richting de weide roep kijken ze allemaal ook om
Seven schreef:Emmy weet wel wat ze fokt dus zal een dier met een goed karakter zijn en zeker goede bewegingen, verwacht zelf toch wel vanaf 9500, dus wie weet wat voor een zoeker hier er was toch nog iemand die boven de 9000 zocht.
LindseyM schreef:@ Patty: inderdaad leuk dat ze je nog een kans geeft.
ik vind het wel bijzonder dat je verkoper zomaar zegt dat er rijtechnische bijgeschaafd moet worden. het is toch logisch dat je bij je 1e paar keer rijden aan het paard moet wennen en dat die combi vanzelf beter wordt. je klinkt alsof je goed weet waar je mee bezig bent en waar je fouten liggen
ik zou als verkoper hooguit vragen: 'heb je goede begeleiding bij je rijden?' en misschien wat tips meegeven maar daar zou ik het bij houden... zeker als je verder een passend huisje biedt. heb je inmiddels je les al gehad? hoe ging het?
@ Welmoed, ik wilde bij je eerste foto al zeggen dat ik Dondero een leuke naam vond!![]()
vaak is het even een kwestie van wennen. Donny vind ik ook leuk, en Ollie eerlijk gezegd ook (Bollie zou ik weglaten...)
ik ben het met Patty eens: namen van huisdieren veranderen vind ik altijd een beetje, tja...
en bij mij op stal zijn ze er heilig van overtuigd dat als je de naam van je paard veranderd dit ongeluk zal brengen, ik had eens een heel sjiek zwart paard op proef die heette Anton![]()
toen ik zei dat dat wel veranderd moest worden vlogen mijn stalgenootjes haast de lucht in van schrik
maar je mag het helemaal zelf weten! ik heb dan alleen geen suggesties...
mijn paard reageerde niet zozeer op mijn naam maar inderdaad wel op mijn stemgeluid.
hij wist van mijn toon dondersgoed wanneer ik het tegen hem had en of hij wel if niet moest komen
ik ga zodadelijk naar de Arabische Volbloeden Show in Sint-Oedenrode, ff rondvragen of de fokkers nog paardjes naar mijn wens hebben staan.
Pattypaard schreef:LindseyM schreef:Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld Romanoff. Veel mensen die bijv. een Flo hebben denken dat het paard door vaders automatisch dat geld waard is. Dat het paard dan wel of niet de kwaliteit van paps ook heeft is een ander verhaal
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar over het algemeen denken genoeg mensen bij een paard met een goede vader dat ze al een stuk meer voor het paard kunnen vragen en gaan dan pas naar de kwaliteiten van het paard zelf kijken i.p.v. eerst en vooral naar de kwaliteiten van het paard.
Hoipiepeloii schreef:Seven schreef:Emmy weet wel wat ze fokt dus zal een dier met een goed karakter zijn en zeker goede bewegingen, verwacht zelf toch wel vanaf 9500, dus wie weet wat voor een zoeker hier er was toch nog iemand die boven de 9000 zocht.
Ja daarom. En als hij nou bij toeval net daaronder zit (8 ofzo) zou ik dat een leuke optie vinden. Is een bloedmooi dier met mooie maat!
Hoipiepeloii schreef:alano schreef:Die florencio is €17.500niet echt binnen het budget
Binnen welk budget?? Nogmaals: Ik zoek niks!! Dus ik heb ook geen budget en als ik die wel zou hebben zou jij niet weten wat hij is.. Sjonge zeg.. Ik denk alleen mee met anderen..En voordat iemand weer vooruit denkt; er zijn er hier in het topic die zo'n paard gewoon kunnen/willen betalen hoor.
Romanoff schreef:Hoipiepeloii schreef:Geen idee wat ie moet kosten, maar is dit niet wat voor iemand hier?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/92107
De meeste Florencio's zitten rond de 6000-8000 euro, maar ik zag laatst 1tje van 5 jaar die was al >15.000 euro.
Aangezien hij FlorencioxRubinstein is, verwacht ik dat daar wel een mooi prijskaartje aanhangt!
@ Nanno : Mijn paard reageert wel op zn naam!