Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:39

Ik ken daar ook niemand van maar als je op haar naam zoekt vind je een hele hoop in ieder geval :o

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:44

afwasborstel schreef:
Ik ken daar ook niemand van maar als je op haar naam zoekt vind je een hele hoop in ieder geval :o

:=

Tja sommige zijn onverbeterlijk natuurlijk.... :+

claudia_lady

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:46

Oke , ik wou alleen maar waarschuwen maar ik snap het kaja...
Ik ga nu weer undercover , veel succes met het zoeken naar een paard allemaal!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:48

Pollux schreef:

de eigenaresse, of ruiter in ieder geval, heb ik vaker zien rijden. volgens mij eerlijke en leuke mensen.
zij kan in ieder geval goed rijden, daar zal het niet aanliggen.

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/53 ... rruin.html

ook een leuk paard voor een leuke prijs maar inderdaad zijn de verhalen daar nogal wisselend over.
persoonlijk zou ik er ook niet gauw heen gaan, vaak zijn het ex probleempaarden, zowel psychisch als fysiek.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:53

claudia_lady schreef:
Oke , ik wou alleen maar waarschuwen maar ik snap het kaja...
Ik ga nu weer undercover , veel succes met het zoeken naar een paard allemaal!

Begrijpelijk hoor :j
Ik ben uitgegaan van dat ene verhaal, maar kennelijk heeft deze mevrouw nog meer op haar kerfstok.

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:13

Nog even over die ria, Weten julie nog dat ik het over die panterbonte pony had? Nu zie ik toch een identieke merrie op haar site staan! Kan bijna niet missen dat ze het is.. Het verhaal klopt ook wel aardig (alleen van de dochter zou ik niet durven zeggen) Dat zou ik wel heel toevallig vinden. Ben ook benieuwd wat ze er voor gaat vragen dan ...

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:38

@pollux: leuk paard he, gaan wij vanavond bij kijken, ben erg benieuwd
En idd wat een geld voor dat paard, vindt het wel erg overdreven!

@maai_ke: dat is in ieder geval fijn te horen dat het een goed adresje is

@pizzazz: vervelend he hart tegenover verstand....goed over nadenken inieder geval, vooral over wat je wilt met het paard en of het paard daar wel geschikt voor is

@welmoed: wat zoek jij eigenlijk voor paard?

@galopje: idd beter op zoek gaan naar een ervaren pony!

@ilsemarie: succes met het zoeken naar een fries (daar zit ik helemaaln iet in!)

Ik weet niet wie het was, maar iemand ging ook bij het paard van pullaar kijken. Het is echt een leuk paard, alleen voor ons echt jammer genoeg te klein. En nog wel heel erg groen vonden wij.

Vanavond dus even kijken bij de Dayano, we zullen wel weer zien.
Verder nog niets op de kalender staan, maar goed het is nog geen weekend en misschien is het hem wel vanavond!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:00

aaaargh, ik word helemaal crazy dat ik nog zo lang moet wachten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:23

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:24

@pizzazz even nieuwsgierig, wat voor merrie is het het?

Wij zijn uit de prijs gekomen voor de tuschinski merrie. Volgende week donderdag word ze gekeurd. Dat duurt voor mijngevoel nog zo lang maarja het kan helaas niet eerder. Wel spannend nog een weekje duimen draaien..........

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:25

Spannend!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:26

@Linda_Hans: veel plezier. Het ziet er uit als een fijn paard. Jammer voor mij: merrie en te groot.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:47

@needje: nee het is die waar pollux de link van liet zien!

@pollux: voor ons precies groot genoeg en merrie maakt ons niet zo veel uit. Ga jij nog ergens kijken?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:11

@needje die is ook leuk. Maar is die nu nog niet verkocht? Ik ben wel benieuwd, wie is daar geweest? Ook een dayano.. Ik lijk wel verblind door oscars en dayano's

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:44

http://link.marktplaats.nl/520178813

Moet je eens kijken bij bieden vanaf... die zijn niet echt op de hoogte van de huidige markt ben ik bang van. Ik ben namelijk een liefhebber en zou het er nog niet voor geven....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:50

Gerjanne_s schreef:
http://link.marktplaats.nl/520178813

Moet je eens kijken bij bieden vanaf... die zijn niet echt op de hoogte van de huidige markt ben ik bang van. Ik ben namelijk een liefhebber en zou het er nog niet voor geven....

vind opzicht wel een redelijk prijs hoor. Tis een ander tact van de sport, een hele goede marathon paard is echt behoorlijk prijzig

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:58

Is en blijft een tuigpaard. Die staan op het moment voor plusminus 1000 2000 te koop hier in de omgeving, en geloof mij daar zitten echt toppers tussen. Vind het echt schandalig (heb mijn eigen 5 jarige tuigpaard ook voor dit bedrag verkocht) maar voor de helft zijn ze net zo goed te vinden, misschien nog wel beter. (mijn paard liep super onder het zadel, enkelspan, tweespan, vierspan, tandem, randem, enzv. en was nog mooi ook met een goed karakter tegen mens en dier)

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:08

Pollux: Erg leuk paard! Willen wij eigenlijk ook wel gaan kijken!
@Linda_hans: Laat je even weten hoe die was haha?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:27

Waar een hoop zich in vergissen is dat niet alle paarden qua gangen, exterieur en meewerkendheid hetzelfde zijn. Je hoeft niet altijd de hoofdprijs te betalen, maar tussen een paard van 4000 en 10.000 zit vaak een groot kwaliteitsverschil en de meesten nemen niet eens de moeite om erachter te komen wat het verschil is. Een paard in een hogere prijsklasse meteen bestempelen met 'veel te veel geld en voor 6000 minder heb ik hetzelfde' is wel een beetje kort door de bocht. Ik snap dat niet iedereen een flinke zak met geld heeft om uit te besteden, maar het is wel zo prettig om duurdere en vaak toch ook betere paarden ook op waarde schatten.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:51

Nu word ik een beetje vervelend. Waar en wie zegt over welk paard dat deze 6000 euro te duur is ?
Ik zie het dus amper in dit topic en ik heb het idee dat de meesten best redelijk weten wat een sportpaard moet kosten.

Sorry dat ik het zeg, maar je bent niet de eerste die dit topic komt binnen banjeren met dit soort uitspraken. Dus geef ergens gericht ergens commentaar op. Hier kan niemand wat mee.

En btw die van 17.500 euro 1/2 pagina's terug vond ik ook een beetje overpriced, maar ik Zie ook meteen dat dat geen knol is van 5000 euro.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:17

Sorry, maar ik heb mij al gemeld in het vorige topic, dus van binnenvallen is geen sprake.

Edit: laatmaar, ik zal je niet meer vervelen en ga weer in de meeleesmodus. Aju
Laatst bijgewerkt door Mosh op 22-02-12 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:26

Nou ik vind het nogal belerend. Maar je gooit nu maar lukraak iets in de lucht terwijl ik zo gauw niemand in dit topic weet die een topsportpaard zoekt voor een huis-tuin-en-keuken prijs. Daarom vraag ik je om je opmerkingen toe te lichten want hier heeft niemand wat aan. Als je een discussie wilt voeren over de waarde van een paard moet je wel met iets komen. Zo is het een nogal loze opmerking als hij op niemand in dit topic betrekking heeft.

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:32

Zulle we het ff gezellig houden dames? We zijn hier tenslotten allemaal om een leuk paardje te vindne, en niet om ruzie te maken! :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:39

Ik zie iemand die een mening/ gevoel geeft, en zie er totaal niet de problemen van...
M.a.w. Johnnydepony, ik denk dat jij je vele malen meer aangevallen/ aangesproken voelt dan nodig is.
Ik lees het puur als een opmerking/ waarneming, waar niemand verder specifiek op aangesproken wordt.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:58

thuesday schreef:
Zulle we het ff gezellig houden dames? We zijn hier tenslotten allemaal om een leuk paardje te vindne, en niet om ruzie te maken! :D

Amen :)

Vandaag weer een bezichtigingetje gedaan.. helaas niks voor mij. Op het eerste gezicht vond ik hem helemaal geweldig, heel erg vriendelijk maar wel een beetje apart, precies wat ik qua karakter zocht. Maar met rijden.. hij werd voor het eerst in onbekende periode (waarschijnlijk lang geleden) weer gereden. Hij reageerde heel slecht op het bit, hoofd gooien/trekken en bij druk de lucht in willen.. toen daarna gingen ze hem een rondje bitloos proberen, precies hetzelfde verhaal.. weer slaan, trekken en protest. Als dat het enige was, dan viel er nog aan te werken. Maar helaas liep hij ook niet helemaal rad op een been waar ook al een groot litteken op zat.. dus ik zoek weer verder. Heb nog steeds een schimmeltje op het oog maar daar kan ik pas over een paar weken bij kijken dus nog even afwachten voor mij..