Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:40

Wat een leuk paard. Duimen dat ze goedgekeurd word en dat ze snel van jou is.

ambre

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:45

Hele ruige Johnson!
Als ik het geld had wist ik het wel!

Leuk paard Seasons!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:05

De is echt leuk, ze past bij je een ik hoop dat je haar snel op stal hebt staan.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:43

Ze is erg leuk ! Gaan duimen !

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:31

@Seasons: goede keuze! Deze past je beter dan die zwarte en een erg leuk paard! Ik duim voor je dat ze goed door de keuring komt en dat ze snel bij je op stal staat!

@Tjuppie en Listiglistje: ja, je ziet meteen dat dit paard mega kwaliteit heeft. Dat ie dan nog rommelig in de aanleuning is en nog wat zwabbert en zwiebert maakt mij geen donder uit. Overigens vind ik dat hij voor een zadelmak paard er al heel best bij loopt. Zelden een paard gezien wat zo tactmatig door de baan draaft. Was er helemaal op gevallen. Helaas helaas heb ik ook deze maand de staatsloterij niet gewonnen. Anders wist ik het wel!

Overigens heb ik via PB een paardje aangeboden gekregen. Ook een Johnson, maar dan kleiner. Heb foto's en filmpje gevraagd. Ben benieuwd!

@Weet niet meer wie: het was inderdaad Cas waar ze 10.000 voor vroegen. Was ook een minder kwaliteitsvol paard. Vond ook dat deze veel met zijn staart zwiepte en maakte geen tevreden indruk onder het zadel. Vond het wel een mooi paard om te zien. Volgens mij is deze verkocht.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:00

Ga vandaag weer bij een pony kijken !! Ben benieuwd !

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:07

seasons, wat een geweldig paard!!

hoop dat ze snel gekeurd wordt

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:37

Leuke paarden zie k voorbij komen!!

Seasons, gefeliciteerd! hopelijk is alles goed met de keuring!

Arabiertje hoe is het nu met de merrie die je op proef hebt staan? Je schreef dat ze koliek heeft, al weer wat beter?

Succes voor iedereen die vandaag gaat kijken bij een paard/pony.
Ik ga morgen naar 2 paarden. Heb er al 2 gehad, die zijn het niet geworden, op naar nr 3 en 4. Heb er zin in!!

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:00

Seasons, wat een super leuk paard om te zien lopen zeg! zo vriendelijk! Hoop dat ze goedgekeurd word voor je!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:05

Wat een leuk paard zeg! Ik ben ook erg benieuwd!! :)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:13

Dankjewel iedereen! Ze is in de omgang echt een sufferd, maar onder het zadel een heel ander beest, zo gevoelig op je zit en been! Echt héérlijk!

@ P_Tries
Succes morgen!

@ Tassie73
Ben benieuwd!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:01

Ik ga zo ook de deur uit om bij een heel interessant paard te gaan kijken, een 7 jarige bruine ruin.. ben erg benieuwd!

@ Tassie73: Veel succes en plezier!
@Seasons: gaaf paard, past inderdaad super bij jouw! :j

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:05

Seasons: Super zeg! Echt een leuk beestje, daar kan je nog heel wat van maken :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:11

XladyX: Succes met de bezichtiging!

Tassie73: Jij ook succes!!

@ Seasons: Zo wat een leuk dier!! Past je goed! 'Gefeliciteerd' met je nieuwe aanwinst! (gefeliciteerd tussen ' ' want ze moet eerst nog door de keuring komen. :D )

P_Tries: Succes morgen!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:12

Succes en have fun iedereen die vandaag lekker op pad gaat om paarden te kijken! :)

Ik ga het eerste weekend van februari bij een 5 jarige grote merrie kijken voor de bruikleen met optie tot koop. Ik ben erg benieuwd, wat ik tot nu toe heb gezien komt ze heel sympathiek op met over met een werkwillend karakter. Nog even geduld :D :Y)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:48

Seasons, Breitlingh is errug leuk en jullie passen echt goed bij elkaar!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:00

Seasons, super leuk ding, past goed bij je!!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:32

Nou, mijn bezichtiging was 3x niks.. paard was heel slecht opgevoed, probeerde me er op alle mogelijke manieren af te krijgen (niet gelukt, haha), was allergisch voor wortelen, had iets met zijn sesambotje(?), stond niet lekker op zijn hoeven, had een keer in de sloot gelegen en er was al helemaal geen 'klik' en nog veel meer.. dusja, een no-go voor mij. Ik hou wel van een uitdaging, maar dit paard was niet vooruit te branden tenzij hij een aanloopje nam om je eraf te bokken.. paard stond al opgezadeld en was al gereden en gelongeerd toen we aankwamen, vond ik ook wel erg verdacht..

Dus ik ben nog steeds/weer zoekende.. :o

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:43

dat is jammer seg, blijven hopen!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:49

XladyX schreef:
Nou, mijn bezichtiging was 3x niks.. paard was heel slecht opgevoed, probeerde me er op alle mogelijke manieren af te krijgen (niet gelukt, haha), was allergisch voor wortelen, had iets met zijn sesambotje(?), stond niet lekker op zijn hoeven, had een keer in de sloot gelegen en er was al helemaal geen 'klik' en nog veel meer.. dusja, een no-go voor mij. Ik hou wel van een uitdaging, maar dit paard was niet vooruit te branden tenzij hij een aanloopje nam om je eraf te bokken.. paard stond al opgezadeld en was al gereden en gelongeerd toen we aankwamen, vond ik ook wel erg verdacht..

Dus ik ben nog steeds/weer zoekende.. :o

Is inderdaad erg verdacht.... Wat zoek je eigenlijk precies?

Dankjewel iedereen! :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:54

Een fijn, allround paard tussen de 3 en de 8 jaar, bij voorkeur zadelmak. Mag 'pit' hebben of een flinke gezonde looplust, mits binnen de perken (paar keer flink bokken of even ertussenuit piepen mag, maar continu moeten 'vechten'.. nee bedankt). En hij moet uiteraard gezond zijn.. prijsklasse zo tussen de 2 000 en de 3 000.. Je zou denken dat daar wel wat voor te vinden is, maar dat valt best tegen.. vooral dat 'gezond' blijkt vaak niet zo te zijn.. Ohja, en het liefst zo groot mogelijk, minimaal 1,60m.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:56

Ah ok. Ja, valt flink tegen. Ik zag een tijdje geleden een leuke te koop staan, net zadelmak, 4 jaar, 3750,- (prijs was overlegbaar)... maar kan hem niet zo snel meer vinden. :')

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:04

XladyX schreef:
Een fijn, allround paard tussen de 3 en de 8 jaar, bij voorkeur zadelmak. Mag 'pit' hebben of een flinke gezonde looplust, mits binnen de perken (paar keer flink bokken of even ertussenuit piepen mag, maar continu moeten 'vechten'.. nee bedankt). En hij moet uiteraard gezond zijn.. prijsklasse zo tussen de 2 000 en de 3 000.. Je zou denken dat daar wel wat voor te vinden is, maar dat valt best tegen.. vooral dat 'gezond' blijkt vaak niet zo te zijn.. Ohja, en het liefst zo groot mogelijk, minimaal 1,60m.

Ik vind dit ook wel een lastig lijstje hoor! Ik heb een 4.5 jarige staan, heel leuk paard, is zadelmak, nog erg groen en jeugdig, is nu rond de 1.62m, toont groter door zijn goede gangen. Absoluut een eerlijk paard, met looplust en gezond, en daarvan is 4000 euro de bodemprijs en dat is al een 'koopje'. . .

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:14

Ik sta open voor paarden zonder afstamming of een ander ras enz. ik heb inmiddels al een aantal paarden bekeken die wel binnen mijn lijstje passen maar waarmee ik gewoon helemaal geen 'klik' heb.. ik denk wel dat het mogelijk is. Ik heb ook geen haast, dus ik kom vast wel weer iets tegen :)

Ik ben benieuwd wat jullie van dit paard vinden..;

http://link.marktplaats.nl/519259112

Filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=Rc4y4SFaPq8