Aparte Laarzen #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Re: Aparte Laarzen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:49

Niro :):)

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:47

VisionMeadow schreef:
Wegens omstandigheden, moesten de ambulance broeders mijn leren dressuur laarzen stuk knippen. Dus word het weer tijd voor andere rijlaarzen. Dit gaan ze worden, heb al contact gehad met Lipca dat dit mijn laarzen worden en ook op maat worden gemaakt.

Ik ben hier zo trots op ;)

[ Afbeelding ]

Hee dat zijn mijn laarzen ;)

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:29

Ik heb gister mijn nieuwe wedstrijdlaarzen aan laten meten en besteld! :D

Lipica Hurlingham in het zwart, een lak broque neusje, sierklep over de rits in lak met een zilveren gesp,
de piping langs de rits in lak en 5 strasssteentjes in de extra hoge dressuurboog!
Ben er nu al helemaal weg van! Nu begint het lange wachten, pff.. :D

falko11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:33

Ik ben van plan nieuwe laarzen aan te laten meten. Nu weet ik nog niet zo goed wat ik wil zit erg te twijfelen. Ik heb een bruin springzadel en een zwart dressuur zadel. En de laarzen zijn voor allebei bedoeld. Ik wil wel graag laarzen cvan lipica want ik heb niet heel veel geld. Als julie leuke ideeen hebben beand maar los!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:49

Wil je ze voor wedstrijden? Dan zou ik dezelfde kleur als je jasje nemen.
Anneke, met 10 weken zit daar een vakantie bij zeker?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:52

Wat voor kleur bruin is je springzadel? Je kunt het ook combineren..

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:30

Ik vind cognac altijd wel mooi staan bij zowel zwart als bruin, misschien is dat een idee? Heb ook een keer iemand gezien die laarzen had die zo donkerbruin waren dat op een zwart zadel het net zwart leek, maar op een bruin zadel zag je wel dat het donkerbruin was... Ook wel mooi...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:32

Of donkerblauwe laarzen nemen, vind ik ook mooi en kan bij beide. Moet je alleen wel oppassen met wat je verder aantrekt :+

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:48

Ik heb cognac kleurige laarzen voor bij mijn zwarte en bruine zadel (1 paard rijdt ik in het zwart, en de ander in het donkerbruin) cognac staat bij beide. En dan heb ik nog wedstrijdlaarzen in dezelfde kleur als de zadels. Cognac gebruik ik alleen als trainingslaars.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:19

x_Milou schreef:
Wil je ze voor wedstrijden? Dan zou ik dezelfde kleur als je jasje nemen.
Anneke, met 10 weken zit daar een vakantie bij zeker?

Ja ;)

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:21

_Memphis_ schreef:
Ik heb gister mijn nieuwe wedstrijdlaarzen aan laten meten en besteld! :D

Lipica Hurlingham in het zwart, een lak broque neusje, sierklep over de rits in lak met een zilveren gesp,
de piping langs de rits in lak en 5 strasssteentjes in de extra hoge dressuurboog!
Ben er nu al helemaal weg van! Nu begint het lange wachten, pff.. :D

Mag ik vragen waar je dat gedaan hebt?

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:28

Hallo iedereen ! Wat een leuk topic ! Ik heb nu lipica rits achter en veters voor. Maar ik vind ze erg slap.. Kan ze zo ombuigen. Dus nu zoek ik een stevige laars mag zonder rits en veter dus een "gewone" laars. Welk merk of model raden jullie mij aan wat ook nog ren beetje betaalbaar blijft..

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:40

Ik had lipica en dat was net karton / beton... Ik had er geen gevoel mee... Dat was het model met rits schuin voor.. weet je welke ik bedoel :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:45

Ja.hurlingham toch? Oke ja die vind ik erg mooi wil gewoon een goede stevige laars niet een die je dubbel kan vouwen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:16

Schuinvoor is camebridge, hurlingham is met rits voorop. Ik vind de niet zo onwijs hard hoor.. Mn petries en derby's zijn stukken harder.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:23

Nou, ben jarig en krijg zomaar een paar laarzen van mijn lieve vriend! :) Dus binnenkort naar Raamsdonkveer om aan te laten meten! :+:

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:19

Liefste bokkers, ik heb een vraagje aan jullie. Ik ga volgend jaar de stap zetten naar het Z2 en wil dat graag 'in stijl' doen :D Dus, nieuwe laarzen aangezien de mijne al een tijdje meegaan!
De laarzen moeten in lak zijn en zwart, verder geen vereisten :D Ik twijfel alleen tussen een 'duurder' model bv. petrie/königs of een 'goedkoper' model.
Van petrie ed. weet je dat de kwaliteit normaal gesproken in orde is, van de 'goedkopere' merken dan weer niet.
Ik zou alleen graag een op maat gemaakte laars hebben en die vind ik dan weer duur als je die bij petrie ed. moet laten maken..
Dus het is vrij moeilijk om te beslissen wat ik wil.
Laarzen worden enkel op wedstrijd gebruikt, zo'n 3 à 4 keer per maand.

Wie-Oh-Wie kan mij hierbij helpen? :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:23

Lienbono; Als ze alleen voor op wedstrijd zijn, zou ik voor Lipica gaan denk ik.. Leuk betaalbaar, op maat gemaakt en verdere opties kan je ook zelf bepalen. Hoe de lak kwaliteit is weet ik alleen niet, maar genoeg bokkers hier die dat wel weten ;)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:30

Capriootje: Bedankt voor je antwoord! Ik heb nog maar 2 paar Lipica's live kunnen zien en het éne paar laarzen leek me super mooi, het andere paar vond ik dan weer niet zo mooi gemaakt. Daarmee dat ik wat twijfel om zo'n aankoop te doen.
De Hurlingham vind ik dan wel weer een super mooie laars! Maar ik zou inderdaad graag weten hoe de bokkers hier de lak kwaliteit vinden!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:58

Derby prijs vind ik ook nog wel redelijk voor wat je er voor krijgt. Daar weet ik dat de lakpolo laarzen dan wel interessant voor je zijn :j

(groot gelijk dat je in stijl over wilt gaan ;) mijn debuut was sneller dan gedacht, maar wilde hetzelfde doen :') )

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:06

Ik heb lak lipica's :j Heb ze sinds nov 2011 en al wel 2 keer aangehad :o Maar tot nu toe ben ik er heel tevreden mee :')

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:09

hé, bedankt! Aan Derby had ik nog niet gedacht! Moet ik alleen even kijken of hier in de buurt een dealer is. Ben nl. van België :D Maar voor een nieuw paar laarzen wil ik wel een eindje rijden als ze dan uiteindelijk goed zitten :D

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:13

Wat een leuk topic en wat een mooie laarzen komen er voor bij zeg!

Ik ben langzamerhand ook weer op zoek naar nieuwe laarzen, m'n oude laarzen zijn te groot geworden *\o/*

Ik had altijd een model met veter en rits, omdat ik eerder ook altijd sprong, maar nu rijd ik alleen nog maar dressuur en heb nu eigenlijk mijn oog laten vallen op het polo model. Maar als ik dan toch nieuwe laarzen neem vind ik het ook leuk om er wat details in te zetten, dus misschien iets van m'n naam er in, steentjes bij de gesp, eventueel wat lak.

Ben alleen nog aan het kijken van welk merk en waar ik de laarzen laat maken.

Vond die nieuwe petrie's op een paar pagina's terug ook heel gaaf alleen mij wat te sportief. Wel hele mooie details!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:38

Ik heb ook laklaarzen van Lipica, en ondanks dat ik ze nog maar weinig gedragen heb, durf ik wel te zeggen dat de kwaliteit goed is. Ik spuit ze wel sowieso 1x per maand met een speciale lakspray in, en ze staan altijd op kamertemperatuur. Ik heb ook gewoon laarzen met lak, en die mogen niet van warmte in de kou of andersom, omdat het lak dan sneller kan barsten. Ik zorg voor mijn rijlaarzen dus ook dat dat niet gebeurt.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:28

@ Zorro, bedankt om te reageren! Daar had ik wat bang voor, dat ze gaan barsten. Maar ik verzorg mijn laarzen, denk ik, toch ook goed, dus mits goed onderhoud zal ik daar dan al geen bang meer voor moeten hebben bij Lipica's.