Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:22

Laatst bijgewerkt door Laux op 02-07-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Romanoff

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:38

Allemachtig bijna 12.000 euro ! Wel een prachtig paard trouwens!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:55

Jeetje voor 12.000 euro mag die ook wel zo bewegen ja :p

Van Felix heb ik nog geen foto's gemaakt, maar zijn papa staat wel vaak op de site, hij lijkt erg op hem. Hij is alleen wat fijner, maar dat komt door de warmbloedkant:
http://www.moravita.com/index.php?optio ... Itemid=337
Het hoofd komt in ieder geval erg overeen, maar Felix heeft drie witte voetjes (jammer dat het er geen 4 zijn) en Felix heeft geen sokken volgens mij :). Moet ik nog even goed op letten :9

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:27

Ben ik ook weer!
Lioony: Deze laarzen zijn 525 euro :)
Ga ze woensdag of donderdag laten aanmeten, dan zijn ze waars. klaar als [***] naar huis komt! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:16

O dat valt best mee! Hmm.. Ik ga me er tegen die tijd nog wel even in verdiepen.

@jotoma
je klinkt heel enthousiast over felix! wat leuk zeg! vind zn vader ook een erg (allround) aanspreken dier :j

Courage heb ik net weer een half uurtje in de bak gelaten, als de andere paarden niet op het land staan is hij veel rustiger. :) Dat vond ik wel even heel fijn hoor, was namelijk echt beetje bezorgd over m.. Hij hing straks toen de merries bij hem kwamen kijken (zit 2 meter tussen bak en weiland) helemaal over de bakrand heen en ging met zn benen door en tegen het hek aan, en werd helemaal druk, dus had hem er toen weer uitgehaald en even laten grazen aan de hand en wat gewandeld. Morgenochtend ga ik al om 7 uur naar stal om hem even rustig alleen in de bak los te laten en dan om 11 uur ga ik weer rijden. :) (duik ik ondertussen mn nest nog even in! :') )

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 22:18

Je bent er wel veel mee bezig Lioony, kan alleen maar goed zijn voor jullie band!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:26

@lioony: het voelt ook erg goed, ben benieuwd naar hoe t verder gaat.
Voor Courage is het natuurlijk allemaal ook erg spannend! Nieuwe plek en nieuwe paarden, hij zal wel even moeten wennen! Wel goed dat je zoveel tijd aan hem besteedt! Bij ons zitten er ook strukken lint om het draad voor de veulens. Misschien leert hij zo om t draad te respecteren?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:32

Klopt, 3 keer per dag ben ik op stal te vinden..Wil hem het liefst 3 keer los in de bak hebben en 1 keer rijden. Morgen komt hij dan 2 keer buiten en 1 keer rijden, maar van het rijden is hij wel goed moe. Heb een bbq dus kan hem dan pas savonds weer eruit gooien.

Ja we gaan het donderdag weer in de paddock proberen of misschien op een stuk land. Dan heb ik eerst les en dan daarna even lintjes eraan doen en hopen dat hij stopt voor het draad..

Wat denken jullie trouwens? Bij ons wordt vanuit de stalling goed voer gegeven, maar dit is wel basisbrok. Het is natuurlijk een groot jong paard, hoeveel zouden jullie hem geven per dag? Hij krijgt nu sochtends 3/4, na het rijden een half met wat muesli (anders laat ie het liggen :+ ) en savonds een kilo met wat muesli en voor de rest 3 keer per dag een berg hooi/kuilgras. :)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:48

niet te veel krachtvoer geven hoor, is helemaal niet goed voor ze zie je... wel veel kuil...

wist ik ook niet, maar vertelde de DA in bodegraven...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:51

Bedankt voor jullie reactie's qua kosten. :) Ik heb wel uitgerekend wat ik kwijt ben en heb ook wel eerder een paard gehad, maar doordat ik nu net samenwoon is de situatie even iets anders geworden. Vandaar!

Balen van die Hannoveraan Lauste. Hopelijk vind je snel je droompaard! En als je die eenmaal hebt gevonden is het 't wachten waard geweest, daar ben ik van overtuigd!

Geweldig paard heb je gekocht Lioony! :+:

Als het bij mij allemaal doorgaat zal paard vooral veel hooi/kuil krijgen inderdaad en na het rijden bijvoorbeeld een handje brok, meer niet. Zo lang ik geen wedstrijden ga rijden heeft dat ook weinig zin denk ik.. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 09:18

essiedepessie schreef:
niet te veel krachtvoer geven hoor, is helemaal niet goed voor ze zie je... wel veel kuil...

wist ik ook niet, maar vertelde de DA in bodegraven...

Nee ik denk dat ik het even zo laat en het even aankijk hoe die erop reageert. Sowieso krijgt ie 3 keer per dag een grote berg hooi/kuil. Ik geef ook liever wat minder biks en dan wat extra's erbij (mix met haver oid), maar moet eerst deze mix die ik nu heb even opmaken, want dit had ik nog voor de merrie die ik altijd reed. Hier zit eigenlijk niet zoveel in, want die merrie reageert daar erg gevoelig op. Denk dat ik daarna een mix met haver ga kopen. Maar hij is nu erg mooi slank, maar wel erg ielig, ook nog erg dun bij z'n kont. Dus het is wel de bedoeling dat ie genoeg binnenkrijgt en niet alles verbruikt aan trainen. Maar er moeten ook gewoon nog wat meer spieren op.

Heb 'm net een uur in de bak gehad, hij stond er om half 8 in.. :z Hij was erg lekker rustig, kwam ook de hele tijd achter me aan lopen als ik wat aan ging harken alvast haha..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:07

Ik zou ook niet zoveel biks geven, dan meer kuil. Als hij straks buiten staat komt dat wel goed.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:34

@Jotoma, leuk vader dier (kende het ras helemaal niet maar ik vind het echt een leuk type, dus de kruising zal er vast ook prachtig uitzien) ja zo'n jong paard daar leer jezelf ook van, wel fijn dat hij ze braaf was. (mag ik weten wat de vraagprijs/prijs van dat beestje is..mag gewoon via pb)

@Lioony hoop dat hij ook snel op de weides kan. (die van mij vind het iig heerlijk zo in een groepje..ze is wel een smeerkees want ze rolt dus iedere dag heel fijn in de modder/los zand etc..)

@lauste, leuke paarden ben benieuwd!

@romanaff ben ook benieuwd, hoe lang mag je hem/haar uitproberen??(je hebt dan wel geluk gehad..ik zou namelijk nooit een paard op proef doen)

@Kaitlin/Lioony jullie met je laarzen..geld te veel ofzo haha :D ik rijd op rubberen laarzen van 33.50 ahha (3 weken geleden gekocht toen ik vd 1 op ander dag besloot weer te gaan rijden..) en ik vind ze prima rijden dus voorlopig rijd ik ermee verder.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:57

Oei rubberen laarzen := Dat is voor mij een jaar of 6 geleden := Ik rijd nu met leren chaps van Petrie, als ik nu met van die slappe chaps ga rijden of rubberen laarzen dan zwabberen m'n benen alle kanten op := Dan heb ik totaal geen steun meer. M'n chaps zijn nu echt helemaal op, jodhpurs heb ik nu ook het 3e paar van versleten in 2 jaar.. Zit nu weer een gat in, dus als ik ga afspuiten is dat heeeeel fijn :Y)
Maar die laarzen komen er voorlopig nog niet :')

Heb net de staleigenaar gesproken en hij had net wat gemaaid, dus hij kan nu op 2 stukken staan, hij ging nog even kijken hoe en wat, denk dat hij wel aankomende week erop kan. :)
Heb net ook weer gereden en hij was weer erg braaf, wel 2 keer geschrokken en weggesprongen, want hij vind het nog erg spannend als er iemand langs de trailers loopt die naast de bak staan of als iemand zomaar de bak in komt lopen :') Door dat longeren van te voren is hij wel al erg snel moe.. Dus denk dat ik daar snel mee ga stoppen.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:30

Lioony, dat zou fijn zijn als Courage volgende week al op de wei kan staan. Heeft hij dan wel contact met andere paarden? Als ik het zo lees, mag jij echt trots op hem zijn! Echt knap dat hij het al zo snel oppakt terwijl er zoveel is veranderd voor hem! :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:33

Nee hij heeft dan geen contact met andere paarden, hij kan ze wel zien, maar dat is het dan ook. Op stal staat hij wel naast een ruin en dat gaat goed. Die hebben we nu expres even naast elkaar gezet zodat ze alvast wat kunnen wennen aan elkaar.
Ja ben er ook erg blij mee! Hij is wel echt erg snel moe hoor, komt ook door de spanning. De eerste rondjes is hij wel nog erg gespannen.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:56

Hij moet gewoon nog even wennen. En hij is natuurlijk nog jong. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:04

Klopt, maar denk wel dat als ik stop met van te voren longeren, hij het een stuk langer uithoudt. :) Maar mag van m'n instructrice daar niet te snel mee stoppen, omdat het natuurlijk een jong ding blijft.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:27

Ik had het al gezegd; maar schitterend mooi paard Lioony!

Lauste; hoop dat jij ook snel een paard naar je zin vindt! Die in het filmpje vind ik niet echt wat; lijkt een beetje kramperig in het achterbeen. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitdrukken, maar ik zie er wat aan.. Wel mooi dat 'ie al 1.30 heeft gesprongen natuurlijk.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:29

Kan je dan niet gewoon wat korter longeren?

@ lauste: ik ben het wel eens met Lets. Ik zou voor een ander paard gaan. Je geeft aan dat je een angstige ruiter bent. Als het paard iedere keer in galop aanspringt omdat hij jouw hulp niet begrijpt, word jij daar - denk ik - niet heel blij van. Bovendien kun jij met jouw budget echt wel een dressuurtopper vinden die niet omgeschoold is/wordt.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:50

@LETS: Nee, die van het filmpje wordt hem ook niet. Maar vond het wel een heel leuk beest, hij is alleen wel te groot voor me.
@Lioony: Ah top dat het zo goed gaat! Echt leuk! :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:55

Lioony schreef:
Klopt, maar denk wel dat als ik stop met van te voren longeren, hij het een stuk langer uithoudt. :) Maar mag van m'n instructrice daar niet te snel mee stoppen, omdat het natuurlijk een jong ding blijft.

Maar wat heeft ie dan het laatste half jaar uitgespookt, dat ie "niks kan hebben"?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:17

@ Studiemiep : een weekje, en in die week word ie dan ook gekeurd :).
Deze man waar ik hem weg heb heeft ook goede contacten met staleigenaar, dus hij weet waar hij terecht komt :).

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:59

ikke schreef:
Lioony schreef:

Maar wat heeft ie dan het laatste half jaar uitgespookt, dat ie "niks kan hebben"?

4 keer in de week 20 tot 30 minuten werd hij bereden. Met proefrijden was hij wel fitter hoor, maar ik denk dat hij ook gewoon wat sneller moe is door alle indrukken die hij moet verwerken. Hij is hier nu pas 2 dagen hè. Je ziet echt dat hij na het longeren al aardig moe is, hij is niet gewend om in zo'n zware longeerbak te moeten lopen. Hij is nog jong en nog aan het groeien dus is helemaal niet raar.

@bit, als ik korter longeer kan ik het net zo goed niet doen haha.. Het dient alleen maar voor als hij eventueel zn ei kwijt moet. Dus paar rondjes draf+galop links en paar rechts.