rien10 schreef:Enkel hoog draad uit onvermogen is ok maar uit onwil is niet ok? Het schaap of de wolf interesseert dat geen reet.
Met jouw opmerking "als je het financieel niet kan dragen" zet je mensen die professioneel met hun vee bezig zijn, buiten spel. Ga maar een ander vak beoefenen. Maar zo werkt het niet, een schaapherder met zijn schapen op verschillende percelen gaat niet een ander vak kiezen omdat er wolven zijn. En wat dan met de schapen? Verkopen (=verplaatsen van het probleem). Slachten?
Er is geen ruimte voor wolven in NL. Ze kunnen en moeten hier niet zijn.
Dat zeg ik helemaal niet Rien, ik vind het nooit ok wanneer vee wordt aangevreten.
Verder noem ik een optie, ik zeg niet wat mensen moeten doen, maar als houder sta je voor een keus, je gaat door zoals nu en met dode schapen of je gaat er wat aan doen met minder dode schapen. Zo liggen de feiten nu eenmaal.
En hoe helpt jouw laatste zin nu helemaal? Ik ben het met je eens dat ze er niet horen te zijn, feit blijft echter dat ze er wel zijn en niet zo weinig ook. Met roepen dat ze hier niet horen of mogen zijn, verander je niets aan dat feit.