Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Raineri schreef:Hoi iedereen. Ik lees een tijdje mee maar heb al enkele maanden niet meer gereageerd. Ik vind het leuk om alles te volgen hier want de vreugde die je krijgt met het opleiden van een jong paard deel ik zowat door het scherm heen
De laatste keer was ik wat aan het wikken en wegen of ik haar een pijnvrij leven kon geven. Na behandelingen, revalideren enz zijn we tot de conclusie gekomen dat niets werkt. Ze wordt over 1.5 week ingeslapen. Ik begin het al te accepteren. Gisteren liep ze wel los in de bak en potverdorie, ze is echt m’n droom paard. Prachtige koffievos, net 160 groot. Een mooie kop met volle voorpluk en staart en soepele bewegingen. Ik kijk de video’s steeds terug, en ik heb wat gekeken online. Maar geen enkel dier is zo prachtig zoals zij. Ze is totaal uniek voor mij, ook in karakter. Werken vind ze fantastisch, en ze is onverschrokken. Daardoor heeft ze natuurlijk ook een ongeluk gehad. Ze had soms een beetje een grote … waffel. Ik wil ff geen paard, ik ga ook weer studeren deeltijd en ik ga lange dagen maken. Maar ik lees mee en zal soms reageren. Ik hoop dat jullie heel veel mooie avonturen nog zullen blijven delen van jullie knappe dieren
QueenBeeBee schreef:Sherivey schreef:Hoe mijn zondagmiddag is verlopen:
[ [url=m/HdkjPB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Want meneer is op het asfalt op zn muil gegaan.
Het ging toch al zo lekker met ons, not...
Wat onhandig zeg, super vervelend. Veel schade?
QueenBeeBee schreef:Mijn merrie is dus half oktober naar mij gekomen. We hebben echt een super mooie en fijne plek gevonden (regio Amersfoort)
Ze staan lange dagen buiten en dus nu even op de wei zodat ze in de merrie kudde kon wennen. Het ging super goed.
En onze buitenbak is dus gewoon droog![]()
Kijk wat heerlijk de ruimte. Mijn merrie heeft een rode deken op.
[ [url=m/etwE5r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:Twee nare plekken. Een is met nietjes vast gezet zodat het mooier geneest. De plek op zn kogel is een stuk huid weg, dus verbonden om het zo schoon mogelijk te houden en het zo kan genezen.
Beiden waren niet diep, maar de DA was blij dat ik ervoor gebeld had, want onbehandeld had vooral die op de kogel vervelende dingen kunnen opleveren.
Hopelijk zijn we dat nu voor en geneest het goed.
Sherivey schreef:Twee nare plekken. Een is met nietjes vast gezet zodat het mooier geneest. De plek op zn kogel is een stuk huid weg, dus verbonden om het zo schoon mogelijk te houden en het zo kan genezen.
Beiden waren niet diep, maar de DA was blij dat ik ervoor gebeld had, want onbehandeld had vooral die op de kogel vervelende dingen kunnen opleveren.
Hopelijk zijn we dat nu voor en geneest het goed.
roosa schreef:Rainerie heel veel sterkte.
Wat is het oneerlijk![]()
Lees jullie berichtjes maar weinig puf om te reageren.
Schoonpaps 29 oktober overleden en schoonmams is ook opgegeven
Daar zijn we nu ook een beetje druk mee met mantelzorg.
Ze woont niet naast de deur dus we zijn ook veel tijd kwijt in de auto.
Kan net aan mijn grote merrie in conditie houden maar muisje schiet er vaak bij in.
Korte dagen,zooitje kloten weer.
Ach dan knuffelen we maar veel,vind ze ook best mijn lieve muisje.
Komt wel weer goed schatje.
Zo.n heerlijke zachte geurige paarden smoel ik hou ervan!
[ [url=m/3jogKe.jpg]Afbeelding[/url] ]
manic schreef:Paardenbeest deed het vandaag trouwens voorbeeldig. Netjes stap en draf onder het zadel zonder al te veel spanning. Wat een beetje normaal weer en omstandigheden al niet kan schelen. Goede stap gezet, wat heel fijn is want van de week zag ik het echt ff niet meer zitten.
Toen kwam de tandarts weer langs. Mevrouw is druk aan het wisselen en in krap 5.5 maand was er al een hoop aan haken en scherpe randen ontwikkeld. Jammer genoeg wou ze toch nog even controleren of er toch niet nog een puntje van het wolfskiesje achtergebleven was. Was niet zo maar daardoor wel weer tandvlees open en dus weer een poos geen bit in, zucht. Daarbij is het 12.5 brede bitje eigenlijk ook te breed dus ff kijken of ik voor 11.5 of zelfs 10.5 ga. Bizar smal vind ik. Alles wat ik hier heb liggen is 13.5 haha.