Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:56

Jam zag er zo uit als 3 jarige :')

Rare rug, onderhals, vreemde voeten :')
Afbeelding

Door zijn vreselijk blije hoofd, beschrijving en filmpje ohz, ben ik na wat pushen van vrienden toch gaan kijken.
Niet eens voor zijn bouw, maar vooral omdat ik er niet een wilde die net ohz was.

Klik was er meteen, heerlijk beest en zo vreselijk soepel en krachtig ondanks zijn bouw en de korte tijd ohz. We waren meteen en match en ook meteen laten keuren, had er geen 2e keer voor nodig.

En zo zag hij er even later uit... beste keuze ooit geweest toen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:17

Zo, die eerste foto zeg, die zou ik niet eens zijn gaan kijken := daarna wel een leuk ding geworden, blijft jammer dat het zo afgelopen is.

Wat klik en dergelijke betreft, ik weet dat ik nu gewoon niet fair ben voor Henkie door vergelijkingen met Fly te maken, ik heb hem 3 weken ofzo? En als ik aan Fly denk dan denk ik toch automatisch aan Fly na best een tijdje samen, na 3 weken kon ik er namelijk nog niets mee :+ Denk dat Henkie na een jaartje net zo vertrouwd aan voelt :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 06:52

Klopt, veel mensen niet, daarom heb ik hem toen voor best een leuk bedrag kunnen kopen. Ondanks ook de lijn waar hij uit kwam :D

Wat hij later kreeg was helaas niet te voorzien. Headshakingsyndroom komt natuurlijk pas later naar boven.
Maar zelfs met dat wetende had ik alles zo overnieuw gedaan.
Ondanks dat de tijd van ons samen kort was... ben ik dankbaar voor wat we hebben gehad. Niet iedereen krijgt de kans een paard te hebben die qua rijden zo goed is en voelt en qua karakter zo lief is.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:22

Veel paarden zijn 'op mijn pad' gekomen. Max was het eerste paard waar ik naar op zoek moest. Hij was het 4e paard wat ik bekeek.

Degene daarna heeft me 2 jaar zoeken gekost, met 1 miskoop tussendoor, 4 keuringen en iets van 40 bezichtigingen.

Mijn huidige paard heb ik nu een week of 6. Geen bezichtigingen voor nodig want gekocht van vrienden. Heb wel 1,5 jaar moeten wachten voor ze bereid waren haar te verkopen ;-)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:24

c_alsemgeest ik heb ff je topic gelezen, en ik heb er eigenlijk geen woorden voor dat zo iets triest kan voorkomen bij paarden.
Maar waar ik nieuwsgierig naar ben, hoe lang heb je dat paard echt gehad en was je verzekerd?

Zou niet weten hoe ik zou reageren als mijn paard zoiets zou krijgen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:43

Fly_high schreef:
Zo, die eerste foto zeg, die zou ik niet eens zijn gaan kijken := daarna wel een leuk ding geworden, blijft jammer dat het zo afgelopen is.

Wat klik en dergelijke betreft, ik weet dat ik nu gewoon niet fair ben voor Henkie door vergelijkingen met Fly te maken, ik heb hem 3 weken ofzo? En als ik aan Fly denk dan denk ik toch automatisch aan Fly na best een tijdje samen, na 3 weken kon ik er namelijk nog niets mee :+ Denk dat Henkie na een jaartje net zo vertrouwd aan voelt :o

Dat had ik ook hoor. Paard net paar weken ingeslapen, pony had ik nog maar zou ook ingeslapen worden en toen nieuwe gekocht. Gewoon toch niet echt open en niet fair idd. Pony was echt degene met die klik vanaf moment 1. Maar dat nieuwe paard werd het uiteindelijk ook precies hetzelfde. Maar in het begin gewoon te veel vergelijken.

c_alsemgeest degene waar ik zo'n klik mee had was in de advertentie ook echt niet aansprekend. Op de poetsplaats ook maar ielig maar qua karakter leuk en met rijden was het echt meteen raak. Die werd ook veel knapper na paar maanden, haha

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:47

Ik heb hem 3 jaar gehad.
Hij was verzekerd en we hebben ook veel gehad aan de verzekering in die periode.
Het kwam op zijn 6e opeens op, dus een jaar lang heb ik hem met die klachten gehad. Al hadden we daarin ook hele goede periodes toen de neuromodulatie werkte en er oo dat moment ook geen allergenen waren.

Maar in die korte periode zo veel gedaan, van beleren, naar gave bosritten, van clinics tot wedstrijden.
Helaas weinig kunnen starten op het laatst ivm de medicatie etc. Maar toch in die korte periode van net ohz naar Z klaar gereden. We zouden eigenlijk in mei het Z debuut hebben, maar vlak daarvoor sloeg het noodlot helaas toe.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:31

Fly_high schreef:

Ja daar moet je echt doorheen kijken. Die van mij was ook zo schraal. Niks op de rug. Maar die uit stekende billen laten wel zien dat ze als de bespiering erop komt zo'n paard een mooie billenpartij krijgt.

Met 3
Afbeelding
Met 4
Afbeelding
Afbeelding

Mexx is nu net 5; gaat nog wel wat groeien ook in bespiering. Toen ik m kocht was het nog een E-pony.Nu is hij vrijwel even groot al mijn dochter (1.63).

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:40

Ik heb uiteindelijk een dik jaar gezocht, 10tal paarden bezichtigd, maar wel talloze fokkers gebeld en gemaild om vaak bot te vangen. Uiteindelijk 2 keer naar Portugal geweest, maar blij dat het deze is die in mijn wei staat nu!

Afbeelding

Moeilijke start gehad (reis + jonge hengst wat onderschat) maar heb het gevoel dat hij nu pas zich thuis begint te voelen, 4 maanden later. Hij is ook veel aanhankelijker en nieuwsgieriger geworden, waar hij zich eerst erg afsloot. Maar ik ben zelf ook wel type 'kat uit de boom kijken' dus kan het hem niet kwalijk nemen :o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:56

Vinnie123 schreef:
Hoe lang hebben jullie over je zoektocht gedaan en hoeveel paarden hebben jullie bezichtigd?

Ik zit er al heel lang in. In "de vorige eeuw" duurde mijn zoektocht meestal wel een half jaar waarbij ik dan meerdere paarden meerdere keren ging bezichtigen. maar dat gaat nu niet meer op die manier. Mijn laatste, nu ruim 4 jaar geleden, zag ik s'morgens op Marktplaats. Meteen gaan bezichtigen en diezelfde dag stond hij in de avond al bij mij op stal.Dus alles bij elkaar binnen 1 dag. Niet gekeurd en nog niet betaald ,de verkoper wou hem zelf meteen komen brengen .Het geval was dat het Kerstavond was en ik had een lege stal dus dat vond ik een romantische samenloop.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:08

anjali schreef:
Mijn laatste, nu ruim 4 jaar geleden, zag ik s'morgens op Marktplaats. Meteen gaan bezichtigen en diezelfde dag stond hij in de avond al bij mij op stal.Dus alles bij elkaar binnen 1 dag. Niet gekeurd en nog niet betaald ,de verkoper wou hem zelf meteen komen brengen .Het geval was dat het Kerstavond was en ik had een lege stal dus dat vond ik een romantische samenloop.

Heerlijk verhaal!

Vinnie123 schreef:
Hoe lang hebben jullie over je zoektocht gedaan en hoeveel paarden hebben jullie bezichtigd?

Leuk om over die verschillende zoektochten te lezen. Ik ben nog maar toe aan mijn eerste paard. Totaal niet volgens de regels van de kunst. Ik werd verliefd op een jaarlinghengstje op de stal van mijn bijrijdpaard. Was helemaal niet van plan een paard te kopen en zeker geen onbeleerde. Werd mij een jaar later aangeboden en ik heb er na vijf minuten nadenken ja op gezegd. Ongekeurd gekocht, helemaal fout eigenlijk. Ben hem nu aan het beleren, het gaat supergoed met hem, en we hebben een enorme 'klik'. Al is hij een allemansvriend, hij vindt alle mensen leuk.

Beste beslissing van mijn leven. Hoop samen met hem oud te worden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:21

Heerlijk toch? Dingen lopen niet altijd zoals gepland.

Het Monster kwam ook op mijn pad, en eerst gezegd er gewoon mee bezig te gaan, want leuk paard en een klik. Klik was enorm, dus laten keuren en besloten dat het Monster blijft.

For the record: ik was op zoek naar een vos ruin met 4 hoge witte benen en een bles.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:41

Mijn eerste paard toen ik 16 was: een vierjarige Arabische hengst, zadelmak.

Ik zocht eigenlijk een beleerd, ervaren paard van een jaar of 10. :+

Ohja, en ik wilde geen schimmel.
Paard was spierwit. :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:44

Uni kwam ook op mijn pad.
Was van een vriendin van mij en tevens instructrice, kende hem al vanaf 2,5 jaar en met 6jr heb ik hem toen van haar gekocht.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:49

Dilan93 schreef:

Dat klinkt bijna als een penny aankoop :')

Ik kocht als 16-jarige een kasteel van 1.86 mtr. Hij was toen 5 jaar. Superbraaf dier, maar ik was niet bepaald kritisch en zolang het vier benen en een staart had was ik al tevreden. Ik baal er wel eens van dat ik toen niet kritischer was. Mja, zo gaan dingen :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:54

Vinnie123 schreef:

Ik ben meestal zo klaar .. de eerste is meestal meteen degene die ik wil hebben :D
Helaas was dat de laatste keer niet zo , diegene die ik wilde bleek bij de keuring een Peesblessure te hebben .. dus Mac was eigenlijk 2e keus :o maar oh wat ben ik blij met mijn 2e keuze <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:57

Dilan93 schreef:

Maar dat is dan ook wel een droompaard!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:19

moniek21 schreef:
Ik ben meestal zo klaar .. de eerste is meestal meteen degene die ik wil hebben :D

Hier idem.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:27

Daar ga ik deze koop ook voor :+

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:28

Mijn eerste merrie was liefde op het eerste gezicht en de tweede wist ik niet eens dat ze te koop was totdat ze mij aangeboden werd. Ik ging proef rijden en was verkocht.

De merrie die ik nu te koop heb staan, heb ik achteraf toch te veel getwijfeld met aankoop. Helaas geen klik mee, meer dan een jaar geprobeerd maar is niet gegroeid. Heel jammer want met haar karakter is niks mis mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:29

Ik koop altijd degene waar we over tegen elkaar zeggen: een keer kijken kan geen kwaad, we hebben toch niks te doen. :+
Ze waren allemaal niet onze 1e keuze qua advertentie haha. En degene die qua advertentie wel helemaal geweldig leken vielen altijd tegen. Vandaar dat ik niet afga op advertenties en uitstraling daarin.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:35

Hahaha ja zo ging het bij Jam ook.
"Nee joh net ohz"
"Ik ken de gene die er op zit, ga haar even appen"
"Beschrijving klopt helemaal, en helemaal jouw kleur en zoals ik hoor karakter, de wedstrijd gaat toch niet door... we kunnen toch gewoon even voor de gezelligheid gaan kijken. Je weet maar nooit"
"Oké..."

Ik daarna erop *grote blij*
"Hadden jullie nog andere kijkers?"
"Ja"
"Bel maar af, laat hem meteen keuren"
:+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:50

Earth schreef:
Dilan93 schreef:

Dat klinkt bijna als een penny aankoop :')

Ik kocht als 16-jarige een kasteel van 1.86 mtr. Hij was toen 5 jaar. Superbraaf dier, maar ik was niet bepaald kritisch en zolang het vier benen en een staart had was ik al tevreden. Ik baal er wel eens van dat ik toen niet kritischer was. Mja, zo gaan dingen :)

Ik was ook nog maar net penny-af :))

Maar voor een officiële penny-aankoop had ie zwart en onhandelbaar moeten zijn :+

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:36

Naar 2 fjorden gaan kijken vorig jaar, de derde stond dichtbij dus kon ik snel heen. Niet de leeftijd en kleur die ik zocht maar ondertussen heel blij met hem :j Afbeelding

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:47

Vinnie123 schreef:

2x gevonden zonder dat ik wist dat ik op zoek was :))

De eerste was mijn ‘leermeester’ waarbij ik het zonder roze bril niet op volgehouden had. Ik was direct voor zijn larger than life persoonlijkheid (lees= volgens anderen levensgevaarlijke rotbok) gevallen. Volgens de bokt-normen wapperden er vele rode vlaggen rond dat paard, maar nadat ik m’n lesje had geleerd is hij getransformeerd naar een once in a lifetime.

Mijn huidige paard vorig jaar als veulen gekocht. Niet op zoek naar een paard en nooit gedacht dat ik ooit een veulen zou kopen. Maar ik zie in hem heel veel in terug van wat mij destijd bij mijn oude paard zo aansprak. Dat was voor mij doorslaggevend om te bezichtigen en ongepland een paard aan te schaffen. De tijd zal moeten leren of ik het goed heb gezien.