Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:50

Jullie zijn zo grappig maar echt een topkoppel! Jullie passen ook echt bij elkaar <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 21:49

Hij bromde net iets van "gij ramt die naald daar ook gewoon in."
ik (ietwat afgeleid door de jongste herder): "was dat niet de bedoeling dan?"
hij: "jawel! Maar ik dacht dat ge toch op zijn minst effe zou twijfelen."
ik: "oh.. Nee. Niet echt."
hij: "nee dat zag ik!"

_O- Ik kan er niets aan doen dat ik geen issues heb met naalden. :)) _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 00:43

Tja, als hij het volgende keer liever liefdevol, langzaam, en pijnlijk wil moet hij het maar zeggen... :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 05:56

mogguh jonges... Op met het daglicht, letterlijk. :+ het wordt warm vandaag en morgen, ik hoop dat ik ze vandaag allebei kan rijden voor de warmte, dan neem ik morgen een dag vrijaf. :+

pmarena: Ja, traag doet toch meer pijn? Als ze infuus prikken begint het pas irritant te zijn wanneer ze gaan zitten klooien met die naald. :=
Ik had braaf het middel traag in gesproken (dat had hij ook niet gevoeld, het middel prikt als je het in spuit tenzij je het traag genoeg doet zoals voor de meeste van de middelen geld die in een spier moeten.)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 06:19

Jullie zijn echt een hilarisch stel. _O-

Lekker op tijd voor de paarden, ik mag me gaan klaarmaken voor een dag met 24 pubers in 1 lokaal... maar dan is het weekend!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 06:22

Succes muga! Mijn pubers (de herders) hebben zich rond me verzameld in hun respectievelijke kussens en liggen me aan te kijken alsof ik een slag van de molen gehad heb. :+ Mijn koffie is bijna op dus ik ga er zo aan beginnen. :+

Ik denk dat jij meer succes nodig hebt dan ik. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 09:23

Zo, ik ben klaar voor vandaag, paarden gereden, stallen gedaan, voer staat klaar voor vanavond. Alleen straks de weide nog (paddock is wel al gedaan) maar die kan ik pas doen als ik ze van het gras haal. :+
Denk niet dat ik terug in bed ga kruipen maar misschien wel even een uurtje de zetel op als ik gegeten heb. :=

Kreeg een foto met een paar vragen waaronder de vraag of N Joy een vliegenmasker op mocht doen. Dit is de foto:

Afbeelding
_O-
Better to ask forgiveness than permission I geus. :)) :))
Maar ik had een tijd terug al wel gezegd dat ik geen echt masker zou opzetten (ivm 24/7 buiten staan en eventuele regen) maar eventueel wel sliertjes. Ik had alleen nog geen sliertjes gebracht. Nu heeft hij eentje te leen kennelijk. _O- <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 20:39

Afbeelding

:+:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:59

Ah leuk, kijk ze haar best doen :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 22:09

Ze deed echt enorm haar best, ze is zó flegmatiek, als ik dat er nog uit krijg is het echt gewoon een perfect paard. :+:
[RIJ-ITP] Rêve D'or mijn bloedmooie meisje... Voor de liefhebbers wil ik ook wel het album posten waar alle foto's in staan. Waaronder een foto met mijn moeder waaruit blijkt dat Rêve haar stokmaat dichter bij de 1.60 ligt dan de 1.50. _O- Voor mij blijft ze "mijn kleine meisje". _O-

N smeert Joy zijn neus elke ochtend in met zonnecrème <3

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:54

Nu vroeg ik me af, aan de hand van het foto topic, mag je in België starten met een kneveltrens in de dressuur? Nederland mag dat namelijk volgens mij niet, wel bij springen dacht ik >;)

T ziet er goed uit hoor, en ze lijkt inderdaad echt mega onder jou, maar dit vroeg ik me even af, hoe voelde t voor jou eigenlijk zo zonder martingaal?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 23:03

Maddy_Paola schreef:
Nu vroeg ik me af, aan de hand van het foto topic, mag je in België starten met een kneveltrens in de dressuur? Nederland mag dat namelijk volgens mij niet, wel bij springen dacht ik >;)

T ziet er goed uit hoor, en ze lijkt inderdaad echt mega onder jou, maar dit vroeg ik me even af, hoe voelde t voor jou eigenlijk zo zonder martingaal?

Volgens mij wel. Waarom mag dat in NL niet?
Heb het nagevraagd. Desnoods hang ik er een bustrens of D trens in, de kneveltrens was vooral voor het zadelmak maken omdat het stabieler ligt.

Éigenlijk voelde ze fijner zonder martingaal dan met. Rustiger in de aanleuning, fijner contact.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:45

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 00:42

Ayasha schreef:
Volgens mij wel. Waarom mag dat in NL niet?
Heb het nagevraagd. Desnoods hang ik er een bustrens of D trens in, de kneveltrens was vooral voor het zadelmak maken omdat het stabieler ligt.

Éigenlijk voelde ze fijner zonder martingaal dan met. Rustiger in de aanleuning, fijner contact.

Meen mij te herinneren dat t niet mocht, nu blijkbaar wel, heb t opgezocht. Bij de micklem is tegenwoordig schijnbaar ook het ringetje op de neusriem voor de kaptoom functie toegestaan omdat ie geen extra werking heeft, dat is ook wel eens anders geweest, bitclips zijn wel nog steeds niet toegestaan wat ik snap want dat heeft direct invloed op de ligging natuurlijk.

Fijn dat ze zonder zo goed aanvoelde, kan je weer mooi aan het volgende werken, zo blijf je lekker bezig :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 01:06

Ik herinner me vaag een reglement waar plaatjes van de toegestane bitten in stonden. Ik kende toen de kneveltrens nog helemaal niet dus heb het bit nav dat reglement op gezocht maar heb het voor de zekerheid ook na gevraagd.

De micklem heb ik toen ook nagevraagd en mocht in België al toen het in NL nog er af moest. De bit clips vinden beide paarden hier helemaal niks dus die heb ik nooit gebruikt. Rêve was al geen fan van de korte bakstukken. Oorspronkelijk was de micklem van Rêve en de Busse voor Sam maar omdat de Busse groot viel ze gewisseld en beide paarden waren een stuk gelukkiger. :+ Rêve haar kaak paste niet in de micklem. _O- denk dat die een full nodig zou hebben in de micklem door haar kaak en ik dan gaten bij moet maken voor haar neusriem niet los te hebben hangen. Beide zijn maat cob, maar Sam zwom dan weer in de busse.

De korte bakstukken werd Sam meteen veel rustiger van maar de clips was te veel van het goede. Rêve werd spontaan soepeler bij de gewone bakstukken van de Busse.

Moet eerlijk zeggen dat ik de Busse mooier en fijner leder vind hebben, ondanks goed onderhoud (ik poets na elk gebruik alles zelfs mijn schoenen, ben echt een neuroot daarin) had de micklem snel een plek in het leder. Ik vet trouwens in, dus kan niet van lederzeep zijn. Hij wordt ook níet soepel. Past nog steeds amper door die lusjes.

Wat Joy gaat krijgen is afwachten. Eerst zien hoe groot zijn hoofd wordt. Dan kan ik kijken welk hoofdstel hij kan testen en op basis daar van kijken wat ik voor hem koop. Dat moet niet perse één van de twee zijn die ik nu heb, ik wil alleen kijken of hij liever korte of lange bakstukken heeft.

Ik ben, als er niks mis gaat, de komende 15 jaar nog wel aan het opleiden. _O- eens ik Rêve wakker krijg gaat het snel gaan, ze is slim zat. Ik moet gewoon vinden waar haar schakelbak zit. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 08:06

Of de juist benzine vinden voor haar dat die motor en schakelbak beter samen werken. :D

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:06

Rêve is plots paard ipv pony als ze vlechtjes in haar manen heeft!
Het ziet er best een tank uit, zeker als je zo zicht heb op haar volledige nek. Mooi hoor! <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 15:05

Het is een tank maar toch oogt ze wel lichtvoetig! Maar geen dame die cadeautjes geeft denk ik zo :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 15:06

nee, je krijgt echt niks zomaar. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 22:44

Afbeelding
roze neusjes verbranden helaas als de UV over de 8 gaat op sommige dagen en domme veulens niet de stal in gaan. Of ze nu in gesmeerd worden of niet. :x Dus vanavond nog maar eens extra gesmeerd op het verbrande deel en N smeert morgen zijn hele neus in. :(:)

Edit; ik bedenk me net dat ik hem een uv werend neusnetje kan kopen. :+ Niet voor de vliegen maar puur voor de UV.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-06-22 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:52

Vergeef hem. Hij is wel blond hè :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 22:58

:j Blondjes krijgen neusnetjes. :+ Ze zijn net besteld. _O- Dan moet N ook niet meer elke ochtend zitten smeren. :=

En die vosse rat.... Als hij dekseltjes kan jatten (van mijn zonnebrand creme) dán is hij ineen niet meer bang he. >;) >;) Zit ik achter die klojo aan te rennen omdat het gras hoog genoeg staat dat ik moest zien waar ie het liet vallen of ik vond het nooit meer terug. :x :x

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:04

Ai ai t lijkt Rudolph the red nosed reindeer wel :oo
Arme schat, UV netje brengt hopelijk verlichting

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 23:07

Vorige zomer heeft hij daar nul last van gehad. Dus deze zomer hebben we het hetzelfde aangepakt, gewoon smeren met UV spul voor paarden maar blijkbaar is het extreem geweest de afgelopen week want het heeft niet voldoende geholpen. :(:) Onanks dat het al verbrand is doet het spul hem alsnog wel goed denk ik want waar hij in het begin letterlijk zijn neus op trok voor dat potje komt hij er nu echt voor staan. :+ Ik vermoed dat het de boel een beetje soepel maakt. :(:) Arme hummel... Als hij het neusnetje beter aan houdt dan zijn vliegenfranjes dan zal het helpen...

Heb Rêve (die ook een roze neus heeft) ook maar ineens eentje mee besteld nu ik toch bezig ben. :+

Ik zie wel dat ik Vigo zijn halster beter terug vast gemaakt had want volgens mij gaat ie dat morgen niet meer aan hebben zoals het nu hangt. := (hij heeft zo'n door steekgesp zeg maar, geen gaatjes maar het uiteinde gaat door 1 deel van de gesp en dan door het onderste deel en dan "verankerd" het enigszins door de buiging die de gesp creëert maar met spelen willen die halsters wel eens losser komen en ik zie op de foto dat die neusriem wel erg laag hangt... :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:13

En gaat Vigo zijn eigenaresse dat inmiddels zelf aan kunnen doen of is die taak dan weer voor jou? :D