Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:01

Ik ben ook op zoek naar mijn eerste eigen paardje!
Al 1,5 jaar helaas, wel een paar keer bij een paardje gekeken maar nooit iets gevonden wat echt geschikt was.
Of misschien ben ik gewoon te kieskeurig :D
De huidige paardenmarkt maakt het er ook niet makkelijk op, absurde prijzen en je moet er i.m.o echt ontzettend snel bij zijn, anders zijn ze al verkocht :wow:

Wat ik zoek:
Leeftijd <15 jaar (onbeleerd mag ook);
Recreatie, maar ik zou het ook leuk vinden om af en toe een wedstrijdje te rijden op lager niveau;
Voorkeur voor een draver of koudbloedkruising.
Budget tot €3500.

Silly1972

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:07

welke maat?

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:09

Maakt eigenlijk niet uit, maar wel minimaal een grote C-pony.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:15

Ik ga waarschijnlijk binnenkort kijken bij een 8jarige Quarter :o

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:52

MarvelousMax schreef:
Al 1,5 jaar helaas, wel een paar keer bij een paardje gekeken maar nooit iets gevonden wat echt geschikt was.
De huidige paardenmarkt maakt het er ook niet makkelijk op, absurde prijzen en je moet er i.m.o echt ontzettend snel bij zijn, anders zijn ze al verkocht :wow:

Wat ik zoek:
Recreatie, maar ik zou het ook leuk vinden om af en toe een wedstrijdje te rijden op lager niveau;
Budget tot €3500.

Heb je al eens geïnformeerd bij Stal West-Friese dijk? Zij bieden regelmatig leuke dravers aan. De draver van een vriendin van me komt daar ook vandaan.

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:01

Christel1 schreef:
MarvelousMax schreef:

Wat ik zoek:
Budget tot €3500.

Heb je al eens geïnformeerd bij Stal West-Friese dijk? Zij bieden regelmatig leuke dravers aan. De draver van een vriendin van me komt daar ook vandaan.

Even opgezocht, is helaas wat uit de richting, ik woon zelf helemaal in het noorden van Nederland haha.
Wel bedankt voor het meedenken!

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:09

MarvelousMax schreef:
Christel1 schreef:

Even opgezocht, is helaas wat uit de richting, ik woon zelf helemaal in het noorden van Nederland haha.

Oo dat is jammer! Noorden als in Friesland/Groningen? Ik woon zelf in Noord-Holland maar ik hou er wel rekening mee dat ik 1 tot 2 uur onderweg zou kunnen zijn voor een bezichtiging. Hoe doet de rest dat? Zoeken jullie alleen in een bepaalde omgeving of heel Nederland?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 18:12

Ik was bereid om de grens over te gaan :)

Zeker als ik al 1,5 jaar aan het zoeken was :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:14

Mijn zoekgebied is altijd geweest in heel Nederland of net over de grens van België/Duitsland

Voor een paar keer kijken heb ik wel een reisje over. Was altijd meteen een dagje weg, maar dat is nu wat lastiger met alle maatregelen

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:14

Christel1 schreef:
MarvelousMax schreef:

Oo dat is jammer! Noorden als in Friesland/Groningen? Ik woon zelf in Noord-Holland maar ik hou er wel rekening mee dat ik 1 tot 2 uur onderweg zou kunnen zijn voor een bezichtiging. Hoe doet de rest dat? Zoeken jullie alleen in een bepaalde omgeving of heel Nederland?

Ja bovenin Groningen. Ik bezichtig alleen in Groningen/Friesland/Drenthe, heb een keer veel verder gereden maar dat bleek echt een enorme teleurstelling en je bent wel je hele dag kwijt haha, vandaar dat ik niet meer zo ver wil reizen :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 18:16

Denk dat je dan heel wat misloopt. :)

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:20

Ach ja misschien wel, maar hier staat ook genoeg leuks te koop en het heeft geen haast :D
En als het perfecte paardje eens voorbij komt ben ik zeker wel bereid er een dagje voor uit te trekken hoor!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:24

Ik kijk ook in heel nederland.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:31

Ik kijk in principe ook in heel Nederland. Nu met de avondklok betekent het wel dat hoe verder weg het is, hoe vroeger op de avond ik kan ivm op tijd terug zijn. Wel minder flexibel zo :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:05

MarvelousMax schreef:

Wat ik zoek:
Budget tot €3500.

Staat op MP nu een draver in Drachten voor 3000 te koop ;)

silkewitsand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:14

je kan ook een route opstellen met paarden die je wilt bezoeken, maar houd er dan wel rekening mee dat je op de nieuwe markt veel paarden binnen een dag verkocht ziet worden..

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:24

Dilan93 schreef:
MarvelousMax schreef:

Wat ik zoek:
Budget tot €3500.

Staat op MP nu een draver in Drachten voor 3000 te koop ;)

Had hem gezien en heb er op dit moment contact mee :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:40

MarvelousMax, ohh ben heel benieuwd of je een match hebt :D

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:39

K_nolan schreef:
Jazeker, de merrie ben ik nu rustig aan het inrijden en dat gaat helemaal goed. De hengst heb ik vorig jaar aangeschaft en die is lekker aan het uitdijen:
merrie:
[ [url=m/TpZkWX.jpg]Afbeelding[/url] ]
hengst:
[ [url=m/HC1j4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wacht nog op de pssm1 test van de hengst (zijn lijnen zijn geheel schoon, maar voor de zekerheid heb ik hem laten testen). Als de hengst ook schoon is verwacht ik volgend jaar een veulentje uit deze twee <3

Ea
De ruin is met pensioen.

Helaas is de hengst dit jaar niet naar de HK gegaan omdat hij was gevallen op zijn heup. De HK staat voor volgend jaar op de planning. Mocht meneer niet worden goedgekeurd dan ga ik rustig op zoek naar een goedgekeurde hengst (Wolf blijft uiteraard gewoon). Het plan is als we zelf stallen hebben om rustig wat met haflingers te gaan doen. Vroeger heb ik zelf veel meegelopen en geholpen met de keuringen en dat zou ik graag weer willen doen :j
Stiekem lees ik dan ook continue mee en mocht er wat eerder op mijn pad komen dan zal ik nooit nee zeggen :')

Wauw wat een knapperds!! Haha heerlijk zo’n stal vol met haffies <3 Mooie plannen ook :)

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:52

MarvelousMax schreef:
Ach ja misschien wel, maar hier staat ook genoeg leuks te koop en het heeft geen haast :D
En als het perfecte paardje eens voorbij komt ben ik zeker wel bereid er een dagje voor uit te trekken hoor!

Op de fb pagina dravers als recreatie paard komen soms ook leuke langs! Misschien dat daar wat tussen zit?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:56

Staan veel merries te koop trouwens...
En ik zoek eigenlijk toch wel een ruin...
Hoewel ik wel bij 1 merrie ga kijken.

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:03

Afgelopen zaterdag bij een prachtige Fries geweest. Woensdag voor een tweede keer gaan kijken.
Koop was zo goed als rond, toen bleek dat er bemerkingen waren op het keuringsrapport (röntgen).
Durf het niet aan, dus ga het afblazen. |(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:04

Als ik het allemaal een beetje volg is niemand echt op zoek naar een veulen/jong paard. Heeft puur het willen rijden dit als oorzaak? Waarom zouden jullie geen veulen willen?

Ik heb mijn merrie gekocht als 1.5 jarige. En juist het opvoeden en overal bij kunnen zijn vind ik fantastisch!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:15

Omdat je dan nog 3 jaar moet wachten voor je er iets mee kan doen met alle risico's van dien.
Een veulen opvoeden is leuk, maar lang niet iedereen heeft daar plek voor, dan zet je hem/haar in de opfok en dan is het wachten en afwachten of het beestje wel bij jou gaat passen en heel opgroeid.
Ik heb 1x gefokt en gehouden, maar duurt echt lang.
Zal dat niet nog een keer doen.
Met 3 jaar kopen onbeleerd of net beleerd zou nog altijd mijn voorkeur hebben

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:17

Geen ruimte om een jong paard te houden, iets willen waarmee je aan de slag kan en dat hoeft niet meteen rijden te zijn, maar veulen en jong paard moeten vab mij gewoon jong zijn zonder dat ik er elke dag wat mee doe. En een stuk risico, niet kunnen keuren op de gebieden die ik belangrijk vind en nog enkele jaren waarin ze heel moeten blijven. Dus in ergste geval al aantal jaren een veulen gehad die bij keuring voor zadelmak maken al kapot blijkt

En de investering in zadelmak maken. Doorrijden kan ik zelf, voorwerk ook maar ik stap er niet als 1e op en ik wil wel dat een professional dat doet met bijbehorend prijskaartje. Maar goed, ik keek dus ook niet snel bij paarden die zadelmak gemaakt waren door iemand met weinig ervaring. Of jong paard waar al heel veel mee gedaan is ipv gewoon jong zijn. Ook al is dat alleen aan de hand Daar heb ik slechte ervaringen mee.

Als ik ze aan huis zou hebben en de ruimte zelf had of vlakbij een plek die mij aanstaat en ik dus meerdere dieren had zou ik het juist leuk vinden.