Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:20

DuoPenotti schreef:
Dit is toch om van te janken.... alles voor die half tamme hond te redden....

Ik huil met je mee. Dit is toch niet uit te leggen? Waar is het in vredesnaam mis gegaan?
Word hier echt heel boos van

tamary

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:36

Dan maar al die moeflons vangen en oormerken? Dan is het vee (het is een schaap ten slotte) en moet er in elk geval betaald worden voor de dode dieren. Het is inderdaad ronduit van de zotte dat je op priveterrein je eigen dieren moet laten opvreten als : "is natuur, laat het zijn gang gaan".

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:07

Citaat:
et is inderdaad ronduit van de zotte dat je op priveterrein je eigen dieren moet laten opvreten

Dit.

Of het nu de Veluwe is of boer Jan met 100 schapen of Truusje met 3 shetlanders.
Op eigen terrein zou er gewoon wat tegen gedaan mogen worden.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:46

Ik heb helemaal geen Shetlanders!! Slechts één klein hondje en als zij opgevreten wordt dan sta ik niet voor mezelf in ;-)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:49

Haha ja maar jij bent truus1957.
Truusje heeft er 3 hoor :P

Maar idd ook te gek je eigen land niet mogen verdedigen maar als je wandelt misschien ook niet veilig bent en niets mag doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:21

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:56

En dat moet maar getolereerd worden!?
Die reacties ook....het is een prive terrein!! Laat die halflamme sukkels die het zo prachtig vinden ze lekker in hun eigen achtertuinen beestjes op vreten. Kijken of ze het dan nog zo leuk vinden

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:57

Dat maken van die gaten in de hekken vind ik echt zo schandalig en buiten alle proporties. Die mensen mogen van mij aansprakelijk gesteld worden voor alle schade die daarvan de gevolgen zijn, en ook een flinke douw krijgen tot aan in de bak zitten toe. Het is een geraffineerde vorm van stelen (nl mouflons die gedood worden door al die acties) en het geen respect hebben voor iemands privé terrein en de keuzes die daar gemaakt worden. Heel erg niet OK.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:58

pien_2010 schreef:
Dat maken van die gaten in de hekken vind ik echt zo schandalig en buiten alle proporties. Die mensen mogen van mij aansprakelijk gesteld worden voor alle schade die daarvan de gevolgen zijn, en ook een flinke douw krijgen tot aan in de bak zitten toe. Het is een geraffineerde vorm van stelen (nl mouflons die gedood worden door al die acties) en het geen respect hebben voor iemands privé terrein en de keuzes die daar gemaakt worden. Heel erg niet OK.

Het is een vorm van activisme wat aardige vormen van extremisme begint aan te nemen. En zelfs het woord terrorisme is niet eens ongepast.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:10

Terrorisme gaat verder en dan pak ik de definitie die de AIVD hanteert

Citaat:
Terroristen proberen door het plegen van aanslagen of het ermee dreigen angst te zaaien en daarmee de maatschappij te ontwrichten. Op die manier willen zij hun ideologische overtuigingen opdringen en de besluitvorming beïnvloeden.

Terrorisme in het kort
Wat Formeel: het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Wie
Personen en organisaties die vanuit bepaalde ideologische overtuigingen bereid zijn om ernstig geweld te plegen.

Ik vind activisme dat veels te ver gaat een beter woord. Ook weer niet alle termen op een hoop gooien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:14

Daar heb je gelijk in het gaat inderdaad nog een stap verder. Maar mensen die dit al doen zijn wel aardig ver heen om nog grootsere dingen te doen. Kijk ook naar alle zaken als inbraken bij boeren zelfs een keer met 100 man.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:19

vergeet Folkert niet
Zijn moord was omdat Fortyn had gezegd dat de nertsenhouderij mocht blijven.
Dit is zoveel mogelijk uit het nieuws gehouden en het maar als politieke daad, wat het natuurlijk ook is, naar buiten gebracht. Maar weinig de ware reden, daar hadden mensen denk ik erg weinig respect voor gehad.
Maar in zijn huis lagen allemaal plattegronden van nertsenbedrijven. Met waar de alarminstallaties zaten enz.
In die tijd werden er ook vaak nertsen los gelaten en hij meerdere malen gezien daarna bij de pottenkijkers. Maar dat mag, dat is niet verboden natuurlijk.

dus dat is wat activisme doet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:47

Volgens mij is dit nooit bewezen. Ik heb wel een interessant artikel gevonden van de Trouw over de dierenactivisten, maar in dit artikel wordt niet gezegd dat het ook moedwillig moord is geweest vanuit die hoek. https://www.trouw.nl/nieuws/impopulair- ... ~b0ca1c35/

En DP dit is "niet wat activisme doet". Dit is wat activisme KAN doen, net als allerlei "te" bewegingen van alle kleuren kanten etc en waar mensen zijn doorgeslagen. Heel veel activisten hebben nog nooit één vlieg kwaad gedaan en kwamen gewoon op voor zaken die zij wilden veranderen. Ze maakten gebruik van hun recht op demonstratie etc.
Er zijn altijd mensen die over de lijntjes gaan, maar dit is niet inherent aan activist zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:45

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 23:54

Ik raad iedereen in dit topic aan om even de uitzending van Op1 van vanavond te bekijken.
Dan kan de komst van de wolf weer even in het juiste perspectief worden geplaatst, in plaats van die hetze die jullie hier op touw zetten tegen een handjevol wolven in Nederland :roll:
En knoop dan oa even de opmerking van de VN secretaris in je oren ;)
Wolvenhaters hebben een paar steekjes los zitten als je t mij vraagt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 02:28

Een steekje los? Dus je moet het maar normaal vinden als je 20 dode schapen hebt in 1 nacht? Schaapjes die je zelf op de wereld hebt gezet, waar je op onmogelijke tijdstippen voor uit bed bent gegaan, waar je alles voor gedaan hebt om ze een fijn leven te geven? Schaapjes die er met hun hoefjes voor zorgen dat dijken in goede conditie blijven zodat het land achter de dijken veilig blijft, Schaapjes waar je elke dag toezicht op houdt en als er eentje in wat mindere conditie raakt thuis intensief mee aan de slag gaat om haar weer in goede conditie te krijgen...

Dat vergelijken met schade door mezen... dan heb je geen hart voor dieren.

Als het bij 1 schaap blijft per aanval is het ook naar maar dan kun je inderdaad daar wel vrede mee hebben als schapenhouder. Maar een weiland vol ellende met dode en zwaargewonde schapen waar overal een hap uit is niet.

Honden erbij is leuk bedacht maar dan kan er ook geen fietser meer veilig over de dijk en geen visser meer veilig bij de rivier gaan zitten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:02

Nikass schreef:
Ik raad iedereen in dit topic aan om even de uitzending van Op1 van vanavond te bekijken.
Dan kan de komst van de wolf weer even in het juiste perspectief worden geplaatst, in plaats van die hetze die jullie hier op touw zetten tegen een handjevol wolven in Nederland :roll:

Nikass welke uitzending was het. Dan ga ik kijken of ik het via de herhaling kan zien.

De toon in het artikel zie de link van popstra gaat mij nl ook veel en veels te ver. Dan denk ik ook....jeetje we praten hier wel over een dier ....wat een haat.

Een tijdje geleden liep ik met de schapenboer over het veld, hij vond een vochtig pootje van een pasgeboren lammetje . Geschokt keek ik hem aan waarop hij zei:" tja, over een week gaat alles naar binnen zodat de ooien kunnen lammeren. Dit is of een abortus geweest waarbij de ooi het lam heeft verworpen, of een geboorte waarbij de vos of een ander roofdier het lam gelijk heeft opgegeten. Voel maar het pootje is nog vochtig en warm. De rest zal echt al opgegeten zijn. Hij haalde zijn schouders op met de woorden :"tja dat hoort er ook bij en is ook de natuur". Daarom halen we wel alles een week voor het lammeren naar binnen".
Geen haat zoals in het artikel vd link, rustig was hij met een glimlach, gewoon reeel en zoals het hoort.

Zelfs de mensen die blij zijn met de wolf hebben hem niet naar Nl gehaald hé!! Darden doorknippen vind ik walchelijk en totaal verwerpelijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:36

Ik snap die berichten dar in belgie anders wel.
Makkelijk kletsen lekker rustig zoals het hoort.
Als ze heir toch in de wei gaan komen dan ga ik toch eens kijken of een stroper te vinden is. Zo simpel is het.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:43

DuoPenotti schreef:
Ik snap die berichten dar in belgie anders wel.
Makkelijk kletsen lekker rustig zoals het hoort.
Als ze heir toch in de wei gaan komen dan ga ik toch eens kijken of een stroper te vinden is. Zo simpel is het.

Zo doet men het in Frankrijk waar Pien woont dus ook. Je moet wel een goede stroper zijn wil je in het dichtbevolkte Nederland opereren zonder gepakt te worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:44

Die toon???
Het zal je overkomen om zo je beestjes waar je zorg voor draagt terug te vinden!!

Ik ben echt flabbergasted dat pro wolvers dit normaal vinden!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:45

Ja dat is het nadeel.
Klopt zo doen ze het overal in het buitenland.
En dat gaan ze echt niet tegen Pien of dergelijke persoon vertellen als ze merken dat die ook wel pro wolf is. Dan geven ze een lieve glimlach en denken ondertussen wat anders.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:45

DuoPenotti schreef:
Ja dat is het nadeel.
Klopt zo doen ze het overal in het buitenland.
En dat gaan ze echt niet tegen Pien of dergelijke persoon vertellen als ze merken dat die ook wel pro wolf is. Dan geven ze een lieve glimlach en denken ondertussen wat anders.

KIJK en hier staat nu precies waarom ik zo'n enorme hekel heb aan social media. BOKT valt gelukkig nog mee. MAAR dit is dus een post waaruit blijkt dat er van alles maar wordt aangenomen, dat er niet goed wordt gelezen en dat er gepolariseerd wordt.
Eventjes voor alle duidelijkheid, de wolf is hier niet eens zo heel erg ver weg gesignaleerd al enkele jaren geleden. Toen had ik mijn paarden nog en ik had de afspraken al gemaakt met de jagers en de telefoonnummers op zak van hen voor als ik de wolf zou signaleren in de wei van mijn paarden.
Ik HAD het over de haat toon uit het artikel van Popstra. Mensen die wel goed gelezen hebben weten dat ik erg bezorgd ben over de opkomst van de wolf in Nederland. Ik verbaas me zeer over de verregaande beschermende status (hoe vaak heb ik dit al niet herhaald in dit topic??). Alleen ik haat de mensen niet die wel blij zijn met de wolf. Waarom zou ik? Iedereen zijn of haar eigen mening, we leven tenslotte in een democratie waar dat mag gelukkig.
Ik vind het wel te crimineel vergaand om te knippen in gaas etc. Ik hou niet van dat soort activisme. Zoals ik ook niet houd van actievoerders die in de stallen van boeren zich begeven. Zelfde laken een pak voor mij. Je blijft van de spullen en eigendommen van mensen af.
Alleen de wolf haat ik totaal niet. Waarom zou ik? Hij is gewoon een dier en doet waarvoor hij op aarde is. Simpel zat. DIE haat, daar heb ik het over, die haat snap ik niet.
En de jagers en ik, kunnen heel erg goed door een deur en wij begrijpen elkaar. We hadden de afspraken allang liggen en we wisten ook hoe we het zouden gaan doen. Want ik bescherm wel mijn paarden als het moet. Simpel zat, ongeacht wat anderen daar van vinden.

Dus DP jouw post slaat kant nog wal Jij leest niet goed en jij bedenkt maar van alles en polariseert en dat vind ik heel onsympathiek en onnodig op BOKT.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:49

Pien, ik weet dat jij altijd zegt dat je niet pro wolf bent.
Maar zo vaak leest het totaal anders.
Dus ja ik lees je berichten wel goed, maar keer op keer neem ik ze toch anders op. Sorry, kan er niets aan doen.

En ik denk dat er maar heel weinig mensen wolven haten. Ze zijn alleen enorm bezorgt over hun eigen dieren en dat er geen regels zijn waarin ze deze kunnen beschermen.
En dan krijg je vanzelf berichten die op haat gaan lijken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:20

Nikass schreef:

Sorry maar dit is werkelijk een volledig idiote en misplaatste post. Ik zie hier vrij weinig posts die een hetze tegen de wolf proberen op te zetten. Ik zie hier vooral veel ongeruste mensen. En m.i. terecht. Een wolf is gewoon in staat om veel schade aan (huis)dieren aan te richten en de inwoners van een gebied waar de wolf zich heeft gevestigd hebben geen enkele mogelijkheid om daar iets aan te doen. Het lijkt er op dat het beleid er op gericht is om net zo lang de wolven te beschermen totdat het echt ergens fout gaat. Lijkt mij niet echt het meest verstandige beleid....

Nikass heb jij een wolf in jouw omgeving? En heb je dieren buiten lopen?
En voor de record: Niemand hier heeft jou gevraagd wat jij van wolvenhaters vindt. Het onderwerp is "Wolf, Nl, Be, Du"

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:34

Zeker geen wolvenhater, en die prowolvers zijn die energie niet waard.
Echter ik zie in de nieuwsberichten duidelijk een gevalletje overbevolking qua wolven en een al vooraf aanwezig (afwezig eigenlijk) zijn van groeiend aantal rode lijst dieren die prooi zouden moeten zijn. Beide voor mij verklaring van waarom er zoveel aanvallen op vee zijn en dan moet er ivm welzijn alle diersoorten die hier al leven en nieuw aankomen heel rap ingezet worden op populatiebeheersing qua roofdieren. Een ecosysteem dat al zo onder druk staat, gaat er nl niet beter van worden als er nog meer roofdieren bij komen.
Wegens gebrek aan geschikt voedsel is er hier dus geen plek voor wolven en daar dient dus helaas actief actie op ondernomen worden. En dat voornamelijk omdat dat in Duitsland niet lukt door fanatieke tegenwerking van pro-wolvers die geen benul hebben hoe ze hun zo geliefde wolf eigenlijk juist kwaad doen door het niet willen laten beheren van de populatie zodat alle diersoorten redelijk samen kunnen leven (ja, incl. mens en vee).