Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:48

Ik hoop voor je dat de verkopers niet ook op bokt zitten. Als ik zou lezen dat jij je ‘zwaar opgelicht’ voelt zou ik wel even 2x nadenken over eventuele verkoop.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:49

Ja eens, je gaat paarden kijken ondat je graag een paard aan wilt schaffen. Had je echt het gevoel dat dit paard het is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:52

Hoe is het met jouw merrie Mistral? Is ze inmiddels al een beetje gewend op haar nieuwe plekje? :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:59

Anoniem schreef:
Hoe is het met jouw merrie Mistral? Is ze inmiddels al een beetje gewend op haar nieuwe plekje? :D

Ja <3 Ze heeft vandaag voor het eerst samen met mijn oude merrie in de bak gestaan. Was 2 keer gillen van mijn oudje en toen was het klaar. Zij stond te kijken van nou je doet maar :+ Je krijgt haar de pis niet lauw volgens mij. Maandag komt er een andere zadelmaker. De zadelmaker die ik al 18 jaar heb is uit de running. Maar goed ik wil eigenlijk niet wachten tot hij weer klaar is. Dat kan nog wel een tijd duren. Maar dit paardje zou weleens een lot uit de loterij kunnen zijn :j Dan zou mijn gevoel het wederom juist hebben.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:06

Chichika schreef:
-O- ik me zwaar opgelich

Ik zou aangeven dat je bod onder voorbehoud tot en met maandag blijft staan.
Daarna staat dit bod niet meer en zoeken ze het maar lekker uit met de andere kijkers.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:14

Sjoos schreef:
Chichika schreef:
-O- ik me zwaar opgelich

Daarna staat dit bod niet meer en zoeken ze het maar lekker uit met de andere kijkers.

dat is goede tip, ga ik doen :j

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:16

Anoniem schreef:
Ik hoop voor je dat de verkopers niet ook op bokt zitten. Als ik zou lezen dat jij je ‘zwaar opgelicht’ voelt zou ik wel even 2x nadenken over eventuele verkoop.

je snapt het niet maar goed ooit kom je in de zelfde situiatie dan praar je wel anders :z

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:24

Sjoos schreef:
Chichika schreef:

dat is goede tip, ga ik doen :j

Onder voorbehoud van keuring bedoel ik dan uiteraard.
Niet gaan zitten wachten op die andere mensen met de kans dat ze uit gaan spelen.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:33

Sjoos
ja gedaan maar ze willen afwachten wat andere gaan doen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:34

Chichika schreef:
Sjoos

Ja dat snap ik, maar melden dat je bod niet zo lang blijft staan. Als ze er nu niet op in gaan met het ultimatum dat het bod maar tm maandag blijft staan zoeken ze het maar uit imo

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:35

Anoniem schreef:

zal mooi zij als ze ook op bokt zitten *\o/*

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:36

Sjoos schreef:
Chichika schreef:
Sjoos

Ja dat snap ik, maar melden dat je bod niet zo lang blijft staan. Als ze er nu niet op in gaan met het ultimatum dat het bod maar tm maandag blijft staan zoeken ze het maar uit imo
G
Gedaan tot morgen en anders bekijk het maar , bedankt voor de tip *\o/*

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:09

Anoniem schreef:
Mag ik een beetje tegengas geven... Ik begrijp eigenlijk wel dat de verkopers nog de andere geïnteresseerden af willen wachten. Ze hoeven hun paard toch niet aan de eerste de beste te verkopen? Zou ik een paard verkopen, dan zou ik het wellicht ook fijn vinden om toch een keuze te kunnen maken tussen verschillende mensen, om zo voor een optimaal huisje te kunnen gaan. Heus niet leuk voor de kopers maar het blijft hun paard. Ik hoop voor je dat het wat gaat worden, dan is de 6 uur in de auto niet voor niets geweest!

Ik ben het met je eens, Pernilla. Als je aan de telefoon meerdere mensen hebt gesproken die je aanspreken, dan zou ik er ook een aantal willen laten komen rijden. Zodat je de beste keuze kunt maken voor je paard. Ik zou zelfs nog een stapje verder willen gaan en vragen of iemand meer dan 1x wil komen rijden. Ik vind dat je bij de aan- en verkoop van een paard niet over 1 nacht ijs moet gaan. Maar ik heb inmiddels wel gemerkt dat ik tot een kleine minderheid behoor.

Anoniem schreef:
Waarom die haast? Als de kopers echt een goed gevoel bij jou hebben dan staat het paard er volgende week ook echt nog wel. Geef ze ook de kans om alles te verwerken, het is niet niets om zomaar een nieuw huis voor je paard uit te zoeken. Zeker niet binnen een paar uur...
Eens. Ik belde voor een paard. Op dat moment werd het dier door potentiële kopers gereden. Zij waren de eerste kijkers. We zouden net een afspraak maken om te komen kijken/rijden toen de verkoopster werd geroepen. Ik hoorde een dame zeggen dat ze het paard wilde hebben en nu handgeld bood. De verkoopster barstte spontaan in tranen uit aan de telefoon dat het zo snel was gegaan. :(:) Dat was ook zo, paard was binnen 24 uur verkocht. Particuliere verkopers zijn ook totaal overdonderd door de storm aan reacties die ze krijgen als ze een paard te koop zetten. Gaat echt richting de 100.

Maar ik hoop voor jou zeker dat de koop door gaat, Chichika!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:20

Niet ieder lompe of onbeleefde actie is meteen oplichterij. Daarnaast is het zeker bij een dier niet heel gek als een verkoper wilt kijken wat voor soort vlees die allemaal in de kuip heeft. Wel irritant als je echt verliefd bent op het dier, maar probeer zelf ook wel netjes te blijven.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:22

ikke schreef:
Nou, heel simpel:
Marktplaats:
244 merries
176 ruinen

Sporthorses:
901 merries
647 ruinen

E-horses
4184 merries
3266 ruinen

Hoeveel bewijs wil je hebben?

Kijk alle eisenlijstjes maar na, het gros wil een ruin, een handvol maakt het niet uit en enkelen hebben een voorkeur voor merries en dat laatste is maar zelden omdat men veulentjes wil fokken......
Natuurlijk staan er meer merries dan ruinen te koop. Bij die merries zitten ook jonge dieren. En een ruin wordt als hengst geboren. Als je alle hengsten tot 3 jaar bij de ruinen rekent zal de verhouding vrouwelijke/mannelijke dieren al een stuk minder scheef zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:30

Chichika schreef:
Sjoos

Het lijkt erop dat ze willen afwachten of een ander boven de vraagprijs wil betalen,omdat er nu meer gegadigden zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:32

Marlies1 schreef:
ikke schreef:
Nou, heel simpel:
Marktplaats:
244 merries
176 ruinen

Sporthorses:
901 merries
647 ruinen

E-horses
4184 merries
3266 ruinen

Hoeveel bewijs wil je hebben?

Kijk alle eisenlijstjes maar na, het gros wil een ruin, een handvol maakt het niet uit en enkelen hebben een voorkeur voor merries en dat laatste is maar zelden omdat men veulentjes wil fokken......
Natuurlijk staan er meer merries dan ruinen te koop. Bij die merries zitten ook jonge dieren. En een ruin wordt als hengst geboren. Als je alle hengsten tot 3 jaar bij de ruinen rekent zal de verhouding vrouwelijke/mannelijke dieren al een stuk minder scheef zijn.

Er worden toch waarschijnlijk evenveel merries als hengsten geboren?Ik denk wel dat merries meestal ouder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:45

Ik kom me ook melden, als alles goed gaat kan ik vanaf september weer gaan kijken voor een paard. Ik heb me al georiënteerd vorig jaar dus zal een korte zoektocht worden verwacht ik :)
Leuk om hier mee te gaan lezen en posten!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:20

anjali schreef:
Chichika schreef:
Sjoos

Het lijkt erop dat ze willen afwachten of een ander boven de vraagprijs wil betalen,omdat er nu meer gegadigden zijn.

Dat denk ik ook, niet zozeer dat ze voor de beste plek of gevoel gaan maar voor het geld. Prima, dat kan, maar ik zou dan niet boven de vraagprijs gaan zitten, dit is mijn bod, take it or leave it.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:41

Ik denk dat ruinen langer aangehouden worden, minder wisselen van eigenaar. Merries worden vaker na enkele fokjaren aangeboden op een nog fijn te verkopen leeftijd.

*kruipt weer onder de meeleessteen*

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:36

Hoi, wil me hier ook graag melden. Rustig op zoek maar een paard, wensenlijstje is:
168 of meer
3-8 jaar
Gezond
Budget ong 15

Mocht iemand iets weten dat niet op sporthorses, MP of e-horses staat, ik houdt me aanbevolen *D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:51

F_Orumster schreef:
Ik denk dat ruinen langer aangehouden worden, minder wisselen van eigenaar. Merries worden vaker na enkele fokjaren aangeboden op een nog fijn te verkopen leeftijd.

*kruipt weer onder de meeleessteen*

Ik denk juist dat merries langer aangehouden worden,omdat er bij een blessure nog een veulentje uit gefokt kan worden. Terwijl een langdurig geblesseerde ruin (helaas) alleen nog als een dure grasmaaier wordt beschouwd. Als ik op zoek was naar een ouder paard (wegens eigen hoge leeftijd wil ik geen jong dier) werden er veel meer merries dan ruinen aangeboden.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:06

Selina schreef:
Zoek een braaf leerpaard (wie niet :+ )

Ik niet :+

Ik zoek een leuke pony circa 1.50 om lekker buiten mee te rijden.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:11

Sjoos schreef:
Dat denk ik ook, niet zozeer dat ze voor de beste plek of gevoel gaan maar voor het geld. Prima, dat kan, maar ik zou dan niet boven de vraagprijs gaan zitten, dit is mijn bod, take it or leave it.

Groot gelijk, je niet gek laten maken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:39

Citaat:
Ik niet :+

Ik zoek een leuke pony circa 1.50 om lekker buiten mee te rijden.

Same! Al mag die van mij eventueel ook wel groter, tot iets van 1.65.

Maar ik vind niet dat er heel veel te koop staan, ik had een beetje gehoopt dat de komende crisis wel zou 'helpen' maar tot nu toe niet..