Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 15:36

Hahaha die schriktrainingen geven altijd zulke grappige foto's hé!
Hier hebben ze er ook aan moeten geloven en Duke was als 2-jarige al stoerder dan Dexter :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:54

Calypsolover, ik kan je verzekeren dat die schimmel geen mak schaapje was/is :D
Daar ben ik ook wel eens keurig vanaf gelanceerd omdat iemand dacht dat het een goed idee was om even mijn teugel vast te houden met opstappen :=

Ook heeft ze een keer letterlijk 45 minuten onafgebroken loeihoog gebokt omdat we er een staartriem aan hadden gedaan (wilde evtl gaan mennen), was te gevaarlijk om bij in de buurt te komen dus we moesten wachten tot ze uitgevochten was :')

Juist daarom heb ik die regelmatig met zijl ingepakt en andere gekkigheid anders zou ze nog lastiger geweest zijn denk ik.
Uiteindelijk is ze braaf zat geworden en is nu recreatiepaard (maar wel lichamelijk intensieve recreatie in de bergen).

Onze bak is niets aan te doen helaas, er liggen een soort plastic rasters onder die overal omhoog komen.
Op die platen heb je zowel uitglij als struikel gevaar en er zijn al vaker paarden onderuit gegaan.
Ik heb echter nog geen stal gevonden waar zowel manegent als bak goed zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:42

Haha dat herken ik wel ja := Nu is het wel zo dat ik ook minder voorzichtig word met Marie, in het begin moest je oppassen voor alles, bukken, een kraan open zetten, iets pakken, mest scheppen, alles was eng. Nu word ik minder voorzichtig omdat ze het ook maar gewoon moet leren en dat pakt gelukkig tot nu toe wel goed uit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:54

Dat kost inderdaad wat tijd als je zo‘n riller hebt.

Mijn huidige dier is wel echt van nature bomproof hoor, het andere uiterste :+
Dat is meer het type: als ik mijn zin niet krijg dan doe ik het toch :P

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:02

Joya was met drie al stoerder dan de arabier die een internationale endurancecarriere achter de rug had :+ Die kon ik echt niet de eerste keer inpakken in plastic.
Die verschoot buiten ook van gekleurde bloemen, een boomstronk etc. Mijn eerste paard trouwens ook.

In de omgang ben ik bewust onhandig en negeer het als ze angstig reageren. Het went vanzelf als er een borstel valt of als je mens voor je op en neer springt en in haar handen klapt :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:13

Ik laat de kinderen ook altijd spelen op het terrein als ik bezig ben met de paarden, die gaan met him rammelende plastic tractortjes hier het erf rond. Alleen maar handig. Alleen als ik op het erf loop met de paarden wil ik wel dat ze aan de kant blijven, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik niet wil dat ze per ongeluk een schop krijgen omdat ze niet opletten en er tegenop botsen oid. Inmiddels zijn ze het allemaal gewend.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:20

Wauw wat gaan jullie allemaal goed zeg! Heerlijk om al die ervaringen te kunnen volgen. Ik ben soms wel een beetje jaloers hoor, als ik jullie allemaal zo lekker zie rijden haha! Ik wandel en wandel en wandel _O- Maar goed, Feyre is denk ik ook wel een van de jongsten hier?

Leuk ook al die verschillende schriktrainingen! Feyre is bijna nergens van onder de indruk, zalig!

Hier is het wat stiller. Afgelopen week wat minder gedaan, en sinds vandaag is het zomerseizoen officieel begonnen. Heeeeeerlijk :D
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:23

Heerlijk toch, dat wandelen?
Ik heb net ook even een uurtje gewandeld :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:38

Berdien schreef:
Wauw wat gaan jullie allemaal goed zeg! Heerlijk om al die ervaringen te kunnen volgen. Ik ben soms wel een beetje jaloers hoor, als ik jullie allemaal zo lekker zie rijden haha! Ik wandel en wandel en wandel _O- Maar goed, Feyre is denk ik ook wel een van de jongsten hier?

Leuk ook al die verschillende schriktrainingen! Feyre is bijna nergens van onder de indruk, zalig!

Hier is het wat stiller. Afgelopen week wat minder gedaan, en sinds vandaag is het zomerseizoen officieel begonnen. Heeeeeerlijk :D
[ [url=m/xLFXIF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi stuk gras hebben jullie zeg {:}

Tessie was weer heel braaf vandaag!
Ze begint het echt heel leuk te vinden, dus dat is fijn!
Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:51

Ik heb vandaag ook gewandeld hoor , 8 kilometer :) Doe ik twee of drie keer per week, rijden nu twee keer ongeveer 20 minuten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:03

Oh ik vind wandelen met een paard heerlijk hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar ben ook zo benieuwd hoe Feyre het straks onder het zadel gaat doen. Ze is toch wel mijn hoop voor weer alleen buiten kunnen rijden enzo.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:23

ik vandaag paard terug naar huis gehaald en hem even laten rollen en spelen in de roundpen... daarna onder de douche en toen mocht ie in mama haar oude box.

Voelt eigenlijk wel heel goed dat hij daar nu in staat...

En zeg nou zelf, hoe trots kan je als fokker zijn als je dit dan ziet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu mezelf n bokt/telefoon verbod opgelegd, heet bad opzoeken en naar bed want ben gesloopt! Rugpijn en hoofdpijn dus toch stiekem vandaag wat (flink mij kennende) stress en spanning gehad.... maar hij staat weer lekker thuis dus vanaf nu kan ik elke dag weer gaan genieten (en foto's maken :) )

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:37

Wat een leuk beeldmateriaal komt er voorbij, iedereen is lekker bezig zo te zien en te lezen. Door werk heb ik echt te weinig tijd om overal op te reageren, jullie gaan zo snel. Maar ik lees braaf mee :j

Schriktraining krijgen ze hier vanzelf. Ik ben niet altijd de meest handige persoon dus ze wennen snel zeg maar :+ En sowieso is over zeiltjes lopen ed. een onderdeel van de opvoeding, dat doen we net zo vaak tot het leuk is om mee te spelen. Ik houd niet zo van paarden die om het kleinste dingetje staan te piepen dat het eng is. :=

Vandaag heb ik de longe er voor het eerst aangeklikt. Het is niet perfect, de ruimte veel te groot maar ze doet het toch maar braaf. Komende dagen maar even een stukje gaan afzetten zodat ze het wat makkelijker heeft en opzoek maar een langere longeerlijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:51

Berdien schreef:
Oh ik vind wandelen met een paard heerlijk hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar ben ook zo benieuwd hoe Feyre het straks onder het zadel gaat doen. Ze is toch wel mijn hoop voor weer alleen buiten kunnen rijden enzo.

Dat heb ik ook met Marie. Kijk er zo naar uit om haar eindelijk vlotjes te kunnen rijden! Maar dat zal nog wel even duren :+

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:53

Afbeelding

Wederom super braaf, volgende week herhalen, van het weekend heeft ze vrij. Volgende week kijken voor een gewone singel of dat lukt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:14

CL lekker genieten van je knappe man! Komt allemaal goed!

Berdien ik heb weinig gewandeld juist wat ik ook wel jammer vind. Bij de overburen zit een grote hond wat altijd als een malle op de paarden komt afgerend en de meeste paarden helemaal door het lint gaan. En verder rijdt er veel landbouw verkeer dus ik vind het wandelen juist erg spannend. Wie weet komt dat straks nog.

Fenijro super leuk zeg! Ziet er echt heel relaxed uit!

Sizzle hè bah dat is wel echt eng ja! Wat balen zeg. Ja dat is ook tis heel lastig om alles goed te hebben. Heb al een aantal stallen gezien en overal was wel iets helaas.

Vandaageven een schrik momentje... onze stal houdt halve wege de bak op daarna krijg je de parkeer plaats dus veel paarden vinden de achterste gedeelte eng want daar gebeurt van alles. Ik zat er nog niet zo lang op toen ze de mest met de trekker gingen oprijden. Syd schoot er vandoor maar gelukkig had mijn vriendin haar nog aan de longe en bleef ik godzijdank zitten. Liefst wilde ik er meteen af maar door haar toch weer tanden op elkaar en super fijn afgesloten!

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:24

Zo, wat gaat het snel hier!
Heeft iedereen meer tijd door mister Corona? Het lekkere weer zal vast en zeker ook meespelen.
Echt leuk om te zien en lezen hoe iedereen vordert. Ook nog nieuwe mensen erbij, gezellig :Y)

Ahh, wat heerlijk dat je Gentle weer thuis hebt CL. Ik geloof inderdaad dat het voor jou een intense dag is geweest. Vanaf nu weer lekker genieten :(:)

Die plofkip-rij-foto _O-

Leuk die schriktraining, dat moet ik met Rudi ook nodig eens gaan uitbouwen. Een plastic zak (waar het vlas inzit) op zijn rug, hals en hoofd is geen probleem. Er bovenop staan en aan trekken om de boel te verscheuren ook niet }:) maar voor nu zijn we even met andere dingen bezig...

De eerste video is van eergisteren en dat was ons allereerste ritje samen. De tweede is van vandaag. We hebben zelfs nog even per ongeluk gegaloppeerd en ooooooh, hij zit zo lekker <3 Wat ik hoopte te fokken met deze combinatie lijkt in alle opzichten gelukt te zijn en ik ben zo ontzettend trots op hem *\o/* *\o/*

Ik ben vast een hoop vergeten sorry :o ik drijf nogal op een roze wolk momenteel :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 08:15

Oef spannend hoor candalisa! Maar knap dat je bent blijven zitten én niet afgestapt.

Yaaaay Noisy gaaaaf!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:44

Wauw! Noisy wat gaaf!!! *\%/*

Goed bezig candalisa! Dat moet dubbel schrikken geweest zijn maar echt super dat je herpakt hebt en doorgereden bent!

Hier vandaag Gentle maar eens onze binnenbak (en dan vooral de zeer gevaarlijke spiegel aan de lange zijde) laten zien... bak zelf kent hij en heeft hij nooit n probleem gevonden, spiegel is wel n dingetje want als hij zichzelf daar de 1e keer in zag ging hij omdraaien en de andere kant op dus vandaag staat dat op de lijst van to do dingen :)

Even longeren en dan er even op, manlief mee en camera mee in de hoop dat ik dan of vandaag of morgen wat trainingsfoto's heb en n topic kan maken van mijn knappie :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 08:48

Haha CL ik schrik ook soms als ik in de spiegel kijkt, dat went :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:56

Noisy *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:10

Granoek schreef:
Haha CL ik schrik ook soms als ik in de spiegel kijkt, dat went :+

_O-

Ik herken dat van mezelf ook wel n beetje, telkens vind ik weer nieuwe grijze haren :')

Hopelijk reageerd hij vandaag normaal op die ...spiegel want bij de trainer lag de kantine aan de bak dus daar zag hij zichzelf ook gewoon in ;)

Dat of hij vind zichzelf gewoon knap maar is bang dat de spiegel daarvan breekt *wishful thinking*

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:31

*\o/* Jullie gaan hard! *\o/*

@Berdien: Niet getreurd hoor, ik heb 1 van de "oudere" paarden die beleerd worden (hij is niet oud natuurlijk, maar in vergelijking met de rest) en wij wandelen (en grondwerken) ook nog hoofdzakelijk. Heb er dit jaar welgeteld 1x opgezeten. :')

@Sizzle: Die kalkoen is ook echt geniaal.. _/-\o_

@Fransje: Haha, worden jouw paarden ook kaalgeplukt door de kauwen? Mijn shetlander met zn wintervacht is geloof ik hoofdleverancier voor nestmateriaal hier in de omgeving. :') :')

Verder zie ik allemaal gave "eerste keren" langskomen! Wat tof om te zien hoe iedereen lekker bezig is en vooral de blijdschap en het enthousiasme dat van die berichten afstraalt. *\o/*

Wij hebben niet zoveel te melden, even een beetje rustig aan gedaan de laatste paar dagen omdat ik mijn energie nodig had om wat ingewikkelde zaken uit te vogelen. Gelukkig kreeg ik uit onverwachte hoek hulp aangeboden en die heeft de hele papierhandel voor mij doorgenomen. Helaas nog wel een fikse hoofdpijn eraan overgehouden (spanningshoofdpijn want stress) dus vandaag even een dagje in het teken van ontladen en ontspanning. :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:39

Noisy, wat gaat dat netjes zeg!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:52

Wat fijn candalisa dat je na het schrikmoment nog goed hebt kunnen afsluiten en bent blijven zitten. +:)+

Wat doet Rudi dat goed voor een eerste en tweede keer, netjes hoor. Als Malenka net zo reageert ben ik helemaal blij.

Serenity350 ik duim voor je dat de hoofdpijn en problemen snel opgelost zijn zodat je weer lekker aan de slag kunt.

Vraagje, als jullie met hoofdstel longeren, hoe heb je de lijn dan aan het bit zitten?