De andere (Z1-ers waren dat) hadden
56.6%, 50.7% en 51.3% Dat is dus bijna verlies.

Was in de hogere klasse dus ook enige met winst.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lanoca schreef:Ik kom ook een duit in het zakje doen over de proef van Mirjam en Zorro, naar mijn idee een nette proef waar een paard in een gepast ritme beweegt, in alle gangen zijn passen en sprongen netjes afmaakt en de voorhand en achterhand gaan netjes samen. In alle oefeningen blijft hij keurig in het zelfde tempo doorgaan. De basis gangen van Zorro lijken niet ruim en van de grond. Hij zal extra hard moeten werken om het er allemaal expansiever uit te laten zien. Ik ben benieuwd hoe Rien je hiermee verder helpt.
Gefeliciteerd met je winstpunt, dat heb je toch mooi voor elkaar. Ik weet niet wat sommige juryleden verwachten soms.
Lanoca schreef:Het internet is lastig, ik dacht dat mijn commentaar als positief opgevat zou worden.
Lanoca schreef:Het internet is lastig, ik dacht dat mijn commentaar als positief opgevat zou worden.
pol013 schreef:Om het even op mij zelf te betrekken ipv Mirjam nu onderwerp van discussie te maken: Mijn ervaring is dat een paard met wat gewonere gangen als snel loperig gevonden wordt. Of dat het commentaar juist is dat ze impuls missen.
De marge is gewoon wat kleiner en het pakt al snel niet 'goed genoeg' uit in de ogen van de jury.
Ik vermoed dat ze gewoon iets grotere passen willen zien. Maar dan rijd je mogelijk je hele proef in een soort middendraf. Het is blijkbaar oprecht heel moeilijk om de gangen te beoordelen tov wat een paard normaal doet.
Als iemand mijn paard zo ziet lopen vinden ze er weinig aan denk ik. Als je hem ziet lopen vanaf gewoon losrijden tot 'proefgericht' dan zie je een flink verschil in oprichting, verzameling en paslengte. Maar dat ziet een jury dus niet. En die kan daar dus ook niet naar oordelen.
In mijn ogen is dat wel precies waar dressuur rijden om gáát. Je paard verbeteren. Maar hoe je dat moet ondervangen in de jurering weet ik ook niet. ik snap ook wel dat je in slaap sukkelt als je naar mijn proef kijkt als je daar voor net een elastiekje door de baan hebt zien gaan.
pol013 schreef:Om het even op mij zelf te betrekken ipv Mirjam nu onderwerp van discussie te maken: Mijn ervaring is dat een paard met wat gewonere gangen als snel loperig gevonden wordt. Of dat het commentaar juist is dat ze impuls missen.
De marge is gewoon wat kleiner en het pakt al snel niet 'goed genoeg' uit in de ogen van de jury.
Ik vermoed dat ze gewoon iets grotere passen willen zien. Maar dan rijd je mogelijk je hele proef in een soort middendraf. Het is blijkbaar oprecht heel moeilijk om de gangen te beoordelen tov wat een paard normaal doet.
Als iemand mijn paard zo ziet lopen vinden ze er weinig aan denk ik. Als je hem ziet lopen vanaf gewoon losrijden tot 'proefgericht' dan zie je een flink verschil in oprichting, verzameling en paslengte. Maar dat ziet een jury dus niet. En die kan daar dus ook niet naar oordelen.
In mijn ogen is dat wel precies waar dressuur rijden om gáát. Je paard verbeteren. Maar hoe je dat moet ondervangen in de jurering weet ik ook niet. ik snap ook wel dat je in slaap sukkelt als je naar mijn proef kijkt als je daar voor net een elastiekje door de baan hebt zien gaan.
mirjamalvaro schreef:Nou vandaag met de les over het ZZ-Zwaar gehad. Hij vind dat ik over moet gaan zodra ik mijn punten heb.
Dat is eughg best wel gaaf om te horen..
Promisse schreef:Ben het helemaal met Sjolvir en voorgaande schrijfsters eens.
Sjolvir@ heerlijk zoals jij aan het genieten bent! Ik werd er helemaal vrolijk van. Niet dat ik dat niet was want heb zelf net ook heerlijk gereden, maar toch
mirjamalvaro schreef:Word ook altijd blij van hebsie verhaaltjes
Promisse dus heerlijk gereden! Super.
Ik zit of euhhh lig eigenlijk hier echt nog op een grote roze wolk.
Wissels series om dd 5 en 4 springen. Om de 3 geprobeerd maar was stapje te ver. Jeetje wat een paard.
En krijg nu overal complimentjes dat hij zo mooi van achteren naar voren gereden word. Dat is toch het compliment voor dit topic!