de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:27

Ja klopt, ik zag zelf inderdaad ook dat het wat vertekend. Ik ben zelf ook niet van de hulpmiddelen dus heb hem ook gevraagd waarom hij de jonge paarden met slof rijdt. Nadat hij het had uitgelegd en ook had laten zien, snapte ik het en had ik er geen problemen mee. Hij laat haar goed op haar ogen benen lopen, dus daar ben ik heel blij mee!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 04:35

yeentll schreef:
@ Moniek21, Hinde is een Obelisk x Olivi x Jetset D. De man die op Hinde zit op het filmpje, heeft ook de vader van jouw Haydn ingereden.

Oh echt waar :) wat gaaf zeg , vind het wel heel jammer dat je zo weinig van hem hoor de laatste tijd :o

Het ziet er echt heel relaxt uit hoe hij erop zit :)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:41

@ Moniek21, wacht nog maar even. Dreamboy is momenteel ontzettend aan het verbeteren onder het zadel, ik denk dat je er straks veel meer over gaat horen. Ook omdat dit jaar pas zijn eerste veulens onder het zadel gaan.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:43

@Yeentll, ik vond het vorig jaar in Verden al zo ongelofelijk verbeterd in vergelijking met het jaar er voor...
Ik hoop echt dat hij z'n genen door heeft gegeven aan Haydn haha... Haydn is wel heel vlug in de benen hoop dat hij dat onder het zadel houdt ;)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:22

Ik heb gister voor het eerst met Gio gesprongen. Hij snapte er eerst niks van, ging zijn benen niet bepaald hoger optrekken en gooide alles aan de grond. En ineens viel het kwartje en bedacht hij dat hij ook kon springen, hihi. Hij was echt helemaal munt na die tijd, maar volgens mij vond Gio het wel leuk.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:37

Dat zijn leuke dingen Daantjuh zeker als ze het gaan snappen , ik weet nog toen ik met m'n vorige paard ging " springen " ( ben een echte dressuurmuts, vroeger wel veel gesprongen ) hahaha die deed het zelfde, tot hij ineens het licht zag en er zo ongeveer ruim 1,5 meter overheen ging ( voor m'n gevoel hahaha ) we gingen bijna recht omhoog.... Daarna snapte hij het ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:53

Ik wil morgen eens een klein sprongetje met Gup maken :j
Gister voor het eerst even bij de springles in uitgestapt, paarden die over 1.30 vliegen boeien hem iig niet. Wij hebben intussen over een balkje gestapt :+ Dat was ook allemaal geen probleem. Hoop dat Gupje het springen wel snapt, daar heb ik hem voor ;)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 17:53

Ik ben even uit de roulatie geweest. Guusje was van de een op de andere dag stokkreupel. Ze bleek een hoefzweer te hebben maar deze zat op een hele vervelende plaats. Ze is daarom naar de Lingehoeve gebracht waar ze een speciaal beslag heeft gekregen. Na 2 dagen liep ze alweer normaal.

Ze heeft nu ff een weekje rust gekregen om helemaal te herstellen. Komende maandag wil ik voor het eerst weer gaan rijden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:13

Fijn dat ze weer opgeknapt is Lizzy!

Gupje heeft vandaag zijn eerste sprongetjes gemaakt. Ging allemaal nog een beetje onbeholpen, maar hij was superbraaf. Zelfs al paar keer klein stijltje uit galop gesprongen!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:43

Gelukkig gaat het weer beter :D

Gigi is een beetje sloom de laatste dagen helaas, maar dat zal wel goed komen :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:56

Updatetje, vandaag weer eens los gestapt en gedraaft, wat een vooruitgang nu ze zich goed voelt <3

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:51

Mijn 3,5 jarige puppy-paardje staat nu bij Elise (Suelza op bokt) om verder doorgereden te worden.
Het is een G-tje, dus wordt straks ook alweer 4, al zou je het niet zeggen als je dr zo ziet :P
Half jaar geleden zadelmak laten maken en ervaring laten opdoen met alle dagelijkse dingen. (moest allemaal ver weg komen, voor ik haar kocht 2,5 jaar in het land gestaan en niks gewend.)

Maar goed, nu dus wat serieuzer oppakken qua rijden en trainen.
Even foto'tje van de training bij Elise:

Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:19

Aparte kleur zeg! En mooie draf :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:37

Dat is de Zambuka toch?
Nog wat arm bespierd in de bovenlijn, maar wel een heel fijn achterbeen erin!

Mijn 3,5-jarige begint nu ineens het spelletje te begrijpen. Morgenochtend vroeg maar weer even rijden voor de FNRS-proefjes. Maandag blijf ik op het werk slapen en de rest van de nachtdiensten schiet mijn jongste er toch vaak bij in. Dan ben ik allang blij als ik tegen bedtijd mijn twee wedstrijdpaarden getraind heb :o (2 uur reistijd helpt met nachtdiensten ook niet echt mee...)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:46

Ja klopt, dit is de Zambuka :j
Moet inderdaad nog best wat gebeuren qua bespiering, ze staat ook nog maar net bij Elise, dus er valt nog veel winst te behalen :D
Heb dr eerst na het zadelmak maken weer op rust gezet. Flink voer erin en nog maar even lekker laten groeien. Maar werd toch wel eens tijd om wat te gaan doen nu.

Ben me ondertussen wat aan het oriënteren op eventueel geschikte hengsten. Wil haar misschien laten dekken dit voorjaar, ben er nog niet helemaal over uit.
En wellicht naar de stamboekkeuring en sowieso prok laten keuren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:54

Uiteindelijk ontwikkelen ze toch ook het mooiste in het werk :j
Leuk al die toekomstplannen! Die van mij is een ruin en de volgende die klaarstaat in de opfok ook. Pas over twee jaar weer een jonge merrie voor de stamboekkeuring e.d.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:26

Ik had vandaag even wat tegenslag met Garola. Lukte niet met het rijden en bij de hulp van een vriendin van mij die even wilde laten zien hoe ik haar het beste de juiste lengte en druk op de teugels kon geven, stond ze ineens op haar achtetbenen. Ben zelf niet zo dapper helaas, maar heb nog wel eventjes doorgereden. Ik wil er zo snel mogelijk weer op want wil geen angst creëren. Blijkt wel weer dat het allemaal nog niet zo makkelijk is met de jonkies.. :D

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:31

Gisteren naar de training van onze vereniging geweest met Guapa. Had 10 dagen niet gereden na het bezoek van de tandarts, maar het is gewoon opstappen en wegrijden <3

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:43

Die van mij was zo fijn vanmorgen! Nu eigenlijk al vanaf het begin nagevelijk, het wordt steeds makkelijker!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:16

Ai, naar Ketly! Dat zijn minder fijne ontwikkelingen.

Ik heb zelf ook wat minder fijne ontwikkelingen ervaren met George. Niet zozeer onder het zadel maar vooral aan de hand. Hij is ontzettend dominant in het werken aan de hand, maar ook met in- en uit de wei. Hij heeft met grondwerk (dit doen we om met veel rust in de trailer te gaan) al een aantal keer gesteigerd en let nergens meer op. Eveneens met wandelen langs de weg loopt hij je letterlijk om ver. Door zijn dominante gedrag aan de hand ben ik ook bang dat dit onder het zadel meer de overhand neemt. Ik moet hem dus goed in de gaten houden met de juiste begeleiding.

George heeft bij mij al sinds twee weken vrij. Er ligt een pak sneeuw (nog steeds) en hij is vorige week verhuisd naar mijn huis. Hij lijkt er wat onrustig van en wil niet helemaal goed eten, eerst maar even laten wennen dus. Ik hoop aankomende week weer een keer te kunnen longeren en daarna een keer op te stappen; maar ik heb aanstaande vrijdag ook een tandartsbezoek voor hem gepland staan.

Gomir: fijn is dat hè? Heerlijk gevoel! Die van mij is ook steeds constanter nagevelijk en mooi licht aan de voorkant. Dan stap ik altijd met een big smile af! :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:24

Dat is helemaal naar Picasso! Garola in onder het zadel nog wat onzeker, aan de hand hartstikke braaf en luistert ze goed. Het lijkt me erg vervelend dat George in omgang zo is, daar moet je inderdaad goed mee oppassen. Het scheelt dat ze nog jong zijn, nu kan je er nog goed mee bezig en het ook meteen afleren.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:27

Fijn dat Garola het aan de hand zo goed doet! :) Ik vind het wel heel fijn dat George onder het zadel braaf is, dat wil ik ook graag zo houden. :D

Aan de hand is zeker lastig, maar probeer het wel op te lossen zonder hengstenkettingen, en dergelijke. Ik wil vooral met grondwerk (wat hij steeds beter toe laat) hem laten ondervinden dat ik echt de baas ben. Probleem is vaak dat hij bij mij ook braaf is, maar bij degene die hem bijvoorbeeld moet buitenzetten gaat hij steigeren, bijten, etc. Dus ik heb de buitenzetter maar even een zweepje meegegeven voor de volgende keer.

:+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:25

Ik heb vandaag voor het eerst gewerkt aan verkeersmak maken aan de hand. De rustige stukken gingen prima maar zodra er paarden langs de weg in de wei stonden kwam haar innerlijke arabische hengst naar boven :') Gelukkig niks mis gegaan en weer een ervaring rijker :D

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:35

Hoi,

Mag ik me hier ook melden? Heb zopas besloten mijn zelfgefokt g tje te houden. Ze heet Gentle Palatina een donkerbruine merrie van Charmeur. Gaat als het goed is (contact al gehad) half februari naar Suelza. Is zadelmak maar wil haar trailermak, buitenritmak, verkeersmak, schriktrainingproof hebben zodat ik me thuis alleen kan redden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:42

overzee2 schreef:
Hoi,

Mag ik me hier ook melden? Heb zopas besloten mijn zelfgefokt g tje te houden. Ze heet Gentle Palatina een donkerbruine merrie van Charmeur. Gaat als het goed is (contact al gehad) half februari naar Suelza. Is zadelmak maar wil haar trailermak, buitenritmak, verkeersmak, schriktrainingproof hebben zodat ik me thuis alleen kan redden.

Stamt ze af van Palatina (v. Cassis xx)?