[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:45

Nou inderdaad! Het begint mij ook een beetje te irriteren zo langzamerhand... Laat een ieder in zijn waarde.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:46

Dames is er al een Hulk geplaats, dus iedereen graag even verder lezen dan z'n neus lang is.
Tis nu klaar, weer ontopic graag!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:47

Cardy schreef:
Zijn er hier een aantal mensen die goed paarden kunnen beoordelen? En dan bedoel ik vooral op exterieur a.d.h. Van foto's? Zou ik degene dan even een pbtje mogen sturen?

anders zet je de foto in het topic kan iedereen er wat op zeggen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:47

Een hulk??

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:48

Mod opmerking dat het vanaf nu weer ontopic moet in het groen door Gem
Laatst bijgewerkt door roxiie op 01-11-12 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:49

Suelza schreef:
Een hulk??

Ja zo persoon die verandert in een groot groen monster wanneer ie boos is :+

:') kon niet laten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:50

roxiie schreef:
Mod opmerking dat het vanaf nu weer ontopic moet in het groen door Gem

:o

Haha! Duidelijk!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:51

boehoe laatste dingen gaan al niet meer gericht op fleurtje. algemeen over stalgeld prijzen.
je kan ook een probleem maken van iets wat er niet is natuurlijk.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:52

de palomino's zijn een beetje de zelfde type
ben benieuwd voor welke ze gaan.
ik zal persoonlijk voor de ruin gaan want ben geen merrie fan.
maar als nhet niet uitmaakt gewoon voor de pony kiezen waar je meeste klik mee heb
succes

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:53

Euh Goos er is toch echt weer iemand die Kaja quote en weeeeeer over fleurtje begint.
Vorige pagina laatste post ;)
Daar heeft de hele stalgeld discussie niks mee te maken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:53

Dit wordt een hulk genoemd :j . Nog één keer de herhaling dan:

Gem schreef:
Moderatoropmerking:
Tijd om bij te sturen; ik wil de discussie of Fleurtjeuh een paard moet kopen met haar budget nu beëindigen. Alles is gezegd en verder graag weer ontopic blijven!

Ik wil jullie er op wijzen dat er veel getemd wordt door gebruikers die zich zo langzamerhand ergeren aan de bedoelde discussie!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:54

even een vraagje nu we toch overal over hebben.
vinden jullie de paarden in deze tijd nou echt zo goedkoop waar iedereen het over heeft van het licht helemaal op zijn gat.
want ik vind het eigenlijk wel mee vallen hoor hoe goedkoop ze zijn dit is nou toch echt het zelfde als alle andere jaren dat je ook wel eens een paardje te koop heb die in een goedkope prijsklasse zit

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:54

Nicole schreef:
Suelza schreef:
Een hulk??

Ja zo persoon die verandert in een groot groen monster wanneer ie boos is :+

:') kon niet laten

Mag ik slaan?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:56

roxxie sorry die heb ik niet gezien. Verder gaat niemand er meer op in, doordat anderen er continu over beginnen tja dan word het weer aangewakkerd natuurlijk.

Ralphtdw, goede paarden kosten nog steeds genoeg geld. Het zijn de huis tuin en keuken paarden waar men niet vanaf komt en die kosten geen drol

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:56

Goos_Horses schreef:
roxxie sorry die heb ik niet gezien. Verder gaat niemand er meer op in, doordat anderen er continu over beginnen tja dan word het weer aangewakkerd natuurlijk.

Ralphtdw, goede paarden kosten nog steeds genoeg geld. Het zijn de huis tuin en keuken paarden waar men niet vanaf komt en die kosten geen drol

Ja klopt... Aparte of hele goede paarden raak je nog steeds voor goede prijzen kwijt.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:58

Suelza schreef:
Goos_Horses schreef:

Ja klopt... Aparte of hele goede paarden raak je nog steeds voor goede prijzen kwijt.

ja en dat vind ik dus ook.
maar ik vind voor een simpel paard. de huis tuin en keuken paarden haha zeg maar,.
dat ze er nog behoorlijk voor vragen.
zitten wel paarden tussen die echt een stukje goedkoper zijn maar dat was normaal ook zo

Suelza

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:59

Vragen staat vrij of ze het ervoor krijgen is een tweede ;) kijk eens hoe lang sommige paarden al te koop staan?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:00

Veel mensen denken dat ze een Potentiele Valegro, Totilas of Salinero op stal hebben. En vragen er bakken met geld voor, terwijl het paard niet eens normale gangen heeft of gebreken heeft
Mensen weten hun paarden niet voldoende op waarde te schatten

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:02

ralphtdw schreef:
de palomino's zijn een beetje de zelfde type
ben benieuwd voor welke ze gaan.
ik zal persoonlijk voor de ruin gaan want ben geen merrie fan.
maar als nhet niet uitmaakt gewoon voor de pony kiezen waar je meeste klik mee heb
succes

voor ons maakt het inderdaad niet uit..
we gaan gewoon kijken en proberen welke eventueel het best bij ons kan passen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:03

roxiie schreef:
Veel mensen denken dat ze een Potentiele Valegro, Totilas of Salinero op stal hebben. En vragen er bakken met geld voor, terwijl het paard niet eens normale gangen heeft of gebreken heeft
Mensen weten hun paarden niet voldoende op waarde te schatten

Ja en nee, mensen willen graag hun onkosten eruit proberen te krijgen en dat snap ik wel. Dat dit vaak niet lukt is 1, maar ik geef ze gelijk om het te proberen. Je hoeft maar 1 koper te h ebben die het ervoor over heeft...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:04

Suelza schreef:
Vragen staat vrij of ze het ervoor krijgen is een tweede ;) kijk eens hoe lang sommige paarden al te koop staan?

ja dat is wel zo maar ik heb het dan gewoon over dat iedereen roept de markt is heel erg slecht en als ik dan zo rond kijk denk ik volgends mij valt dit ook nog wel mee.
ik bedoel wij hadden een prijs in gedachten bij e zoek toch van ons huidige paard zeg maar rond de 3000 euro.
en dan onbeleerd en wij zochten nu gewoon een normaal leuk paard. de 1 vind 3000 euro te weinig voor een leuk paard als budget dat kan.
maar ik bedoel hier moet je toch wel wat leuks voor kunnen kopen en dan hoeft het nog niet eens dit keer de echte top paard te wezen .
maar de zoek tocht was wel moeilijk voor dit geld

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:05

tja een paard is waard wat de gek ervoor wil geven. Je hoeft maar 1 gek te vinden die jou bedrag wil geven voor die simpele knol om het even heel neerbuigend te noemen.

Meeste paarden staan lang te koop dat klopt, dat gebeurde eerder ook genoeg.
Wil niks zeggen over de kwaliteiten van het paard, kwestie van de juiste persoon vinden en de manier van adverteren.
Dat paarden lang te koop staan word in de hand gespeeld door de omstanders. Mensen vergeten dat goede paarden die gezond en gebreken vrij zijn en ook nog eens leuk kunnen lopen geld kosten, mensen denken op voorhand al aan fantasie prijzen want die knol van de buren met zijn ramskop en hanenloopje is toch €4000,- goedkoper waarom moet die andere dan zo "duur" zijn.
Buiten dat om is het nog steeds recessie, mensen bedenken zich wel 4 keer voor ze een paard kopen (in het algemeen) en dat is enkel maar goed. Er is jaren lang teveel gefokt, meer aanbod als vraag en dat ontpopt zich nu in de huidige paardenmarkt.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:07

Waar doel jij dan op met onkosten?
Als je een paard ( maar ook een zeker willekeurig ander dier) aanschaft weet je dat het je geld gaat kosten, dan moet je je afvragen in hoeverre het reeel is om dat er weer uitte krijgen bij de verkoop.
Hier in dit topic zijn al verschillende paarden voorbij gekomen die begonnen bij 9.500 en eindigden binnen een week 5000 lager.. Hoe serieus wil je dan genomen worden?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:08

ja dat is ook allemaal wel zo maar ik heb gewoon het gevoel dat de simpele paarden waar niks bij zit alleen maar duurder gaan worden ze kunnen het gaan proberen dat snap ik ook maar ze kunnen toch ook logisch na denken . hoe hun paard eruit ziet wat de kwaliteiten zijn enz.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:09

Roxxie voor de meesten klopt dat.

Wij denken puur zakelijk. particulieren zullen er vaak bij inschieten bij het verkopen