Dees schreef:Als wat ik aan kijkers op mijn erf gezien heb, reepresentatief is voor het soort kijkers dat er tegenwoordig zijn, dan verschilt dat wel sterk van wat jij beschrijft over je eigen wensen, ikke...
De mensen die met name mailden en belden waren vooral op zoek naar én een goed papier, én goed (en groot) bewegen (mn draf), én een lage prijs. Voor de sport.
Niet dat ik de wereld aan kijkers heb begroet op mijn erf hoor, dat ook weer niet... maar er zat er niet eentje tussen die uitsluitend voor de recreatie ging. Het was allemaal voor de sport. Bosritten was voor 'erbij'.
Wat ze tegen jou als verkoper zeggen en wat ze vervolgens gaan doen, hoeft niet per se hetzelfde te zijn.
Als ik een paard zoek, zoek ik ook een sportpaard. Niet omdat ik zo nodig aan "sport" moet doen, maar omdat de ervaring mij intussen geleerd heeft dat "recreatiepaard" tegenwoordig synoniem is voor: "kapot gereden sportpaard wat nog net twee keer per week een half uurtje door het bos kan stappen"
Dees schreef:Waar ik meer op doelde: het zou volgens mij wel eens verstandig zijn als hele gewone B-L ruiters genoegen zouden nemen met een leuk beestje van een jaar of 8, in plaats van zo'n 3-4 jarig bloedbeestje waar ze bijv. Emmelie Scholtens enzo op zien rijden.
Die dame die een 4 jarig paard voor 25K kocht terwijl ze zelf geen deuk in een pakje boter kan rijden, moet het verder zelf weten hoor... maar ik denk wel dat zij uiteindelijk veel meer plezier zou hebben van een minder spectaculair beest dat meer bevestigd is geweest in het rijden. Was nog goedkoper ook

Ach, met een beetje goede wil is het een over een poosje een leuk project voor iemand die wel ziet wat het paard ECHT te bieden heeft.