Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:00

Ik vind dat trouwens een goede prijs voor die muzikale ;).
Maar het is dat ik eerst mijn uitslagen van de arts wil weten ivm operatie e.d. anders stond ik er al ;). Een paard kopen en dan binnen een maand 6 weken er niet op mogen of er niet echt iets mee kunenn doen is gewoon vrij zinloos. Is voor het beestje ook niet leuk dan.

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:13

Evelijn schreef:
De €1000,- is niet echt het probleem als je een leuke draver of een fjord had gezocht... of een veulen... maar de eisen die je erbij stelt... tja dat is een naald in een hooiberg (en dan moet je het ook nog een leuk paard vinden)

Ik begrijp het niet helemaal, de persoon zegt dat het paard afgekeurd mag zijn voor de sport.

Met dat in je achterhoofd vind je er volgens mij zat voor 1000 euro.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:19

agh zo zijn er zoveel! wie weet hebben ze geluk! en anders halen ze pech in huis! (leergeld noem ik dat!)

ik had ook een reactie op halleandro! via bokt! van die meid die dat scandic paard te koop heeft.. ze kopen veulens op die mensen kwijt WILLEN..

halleandro komt uit een voorlopig keur prok merrie uit mooie moederlijn met keur vaders! en is van metall.. ik probeer een zo goed mogelijk veulen te fokken voor sport en wie weet hk!
en ik ga zeker geen veulen weggeven met verlies!!!!!!!!
ik wil er graag wat aan overhouden kijk nu eens wat het allemaal kost..
dekgeld ben je zo 1000 tot 1500 euro kwijt veearst kosten stamboek kosten chip komt daar nog bij ect.
een merrie met pred kost ook geld,,. daarbij een jaar GOED voeren.. hoefsmid ect.
ik wil er als het even kan graag wat aan overhouden en daarbij is het een veulen die veelbelovend is kwa afstammelingen beweging en exterieur en fijn karakter..

nu zochten ze veulens tussen gem 900-1200 euro :+ wie niet waagt wie niet wint..

maar die vlieger gaat bij mij niet op.. een goed veulen kost gem meer.. logies! en mensen die iets goed zoeken besteden gem ook meer...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:21

Ja.. afgekeurd maar niet dit en niet zus... dus peesprobleem al niet.. etc. waar moet dat dier dan op afgekeurd zijn?

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:26

lisch schreef:
agh zo zijn er zoveel! wie weet hebben ze geluk! en anders halen ze pech in huis! (leergeld noem ik dat!)

ik had ook een reactie op halleandro! via bokt! van die meid die dat scandic paard te koop heeft.. ze kopen veulens op die mensen kwijt WILLEN..

halleandro komt uit een voorlopig keur prok merrie uit mooie moederlijn met keur vaders! en is van metall.. ik probeer een zo goed mogelijk veulen te fokken voor sport en wie weet hk!
en ik ga zeker geen veulen weggeven met verlies!!!!!!!!
ik wil er graag wat aan overhouden kijk nu eens wat het allemaal kost..
dekgeld ben je zo 1000 tot 1500 euro kwijt veearst kosten stamboek kosten chip komt daar nog bij ect.
een merrie met pred kost ook geld,,. daarbij een jaar GOED voeren.. hoefsmid ect.
ik wil er als het even kan graag wat aan overhouden en daarbij is het een veulen die veelbelovend is kwa afstammelingen beweging en exterieur en fijn karakter..

nu zochten ze veulens tussen gem 900-1200 euro :+ wie niet waagt wie niet wint..

maar die vlieger gaat bij mij niet op.. een goed veulen kost gem meer.. logies! en mensen die iets goed zoeken besteden gem ook meer...

Voor dat geld zou ik die van jou inderdaad ook niet weg geven! Het is echt onwijs mooi veulen, was er zelf ook wel te spreken over, alleen was ie nog iets te jong toen ik em zag, en ben ik daarna verlieft geworden. Maar Halleandro vind vast een hele leuke eigenaar.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:32

Net dit topic gespot.
Ik weet niet of het de bedoeling is, maar ik probeer het gewoon, anders hoor ik het wel.

Mijn man en ik gaan beginnen aan IVF (voor meer info over ivf kan je een pb sturen).
Aangezien we dan zwanger worden (als het allemaal lukt ;-)), en ik al een vrij druk leven heb, hebben we besloten mijn paard te koop te zetten. Het is niet zo dat ze gelijk weg moet en ze staat ook nog niet te koop op sporthorses etc, maar aangezien hier een aantal mensen op zoek zijn, dacht ik, laat ik eens reageren.

Wat info:
-4 jarige merrie
-vos
-Rubiquil X Parcival
-1.65m
-ik heb haar nu een paar keer L1 gestart en dat doet ze super. We rijden steeds goede scores. Heb 1 wedstrijd geen winst gereden, doordat ik te lang had los gereden.
-ik heb spelenderwijs al een keer sbw, travers en appuyementen meegenomen en dit gaat haar vrij makkelijk af (dit doe ik dus echt spelenderwijs, hoogstens 1 keer per 2 weken en gewoon relaxed).
-Ze is een fijne werklustige merrie, die wel nuchter is in haar hoofd. Voor meer info kan je altijd een pb sturen. Mocht er interesse zijn, kan ik ook wat foto's neerzetten.

Iig allemaal veel succes met jullie speurtocht!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:34

het is idd echt een goed veulen! ik ben er enorm wijs mee :j en als het een merrie was had ik hem zeker wel aan willen houden voor mezelf!
hij was idd jong! donderdag komen ze als het goed is weer... dan even kijken of ik nog wat mooie foto's kan maken en gaat hij op int. dan is hij bijna 5 weken.
en dan zullen we zien of hij een leuke eigenaar krijgt! :D

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:37

Laat ook maar mensen...
Ik zoek hier al geen paard meer...
Jullie kunnen echt goed vitten om de kleinste onbenulligheden hoor :)
Mensen die niet eens kunnen lezen laat ik echt geen contract voor verkoop ondertekenen xD

Wel bedankt aan degenen die hulp hebben geboden of toch op zijn minst een deftige reactie gaven !

@Evelijn: met een peesprobleem op zich heb ik niet echt een probleem, maar zoals Dees het beschreef leek het mij verstandiger om deze merrie gewoon te laten waar ze nu is aangezien ze daar tevreden is als fokmerrie.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:38

Just my luck, paard weer verkocht. Zou dat dit jaar mijn abbo zijn ?

KarinvdM

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:40

Wat spannend Prakkie! :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:45

Hè die van Prakkie heeft ook een muzikale naam. :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:50

Voor de mensen die denken dat ik helemaal idioot ben met mijn "muzikale" naam ;)

Ik heb leren rijden op Mozart, vervolgens op Elton (u weet wel John) en mijn eerste eigen paard heet Chopin (Tsjoep voor de vrienden :P). Dus ik geloof echt wel dat daar wat in zit ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:53

Sjongejonge, ik vind wel dat dit topic een beetje aan het verloederen is zeg! Ik vind dat er momenteel vooral een boel commentaar en weinig leuke posts of nuttige adviezen wordt rondgestrooid. Volgens mij is dit een topic waarin mensen die op zoek zijn naar een leuk paard hun wensen kunnen plaatsen zodat we elkaar wellicht kunnen helpen bij het vinden van dat paard. Uiteraard prima dat er naar aanleiding van een post vragen worden gesteld, maar we hoeven toch niet 5 pagina's door te gaan over hetzelfde lijstje? Ik vind ook dat iemand zich niet tot in het oneindige moet te hoeven verdedigen. Als iemand al 5x heeft aangegeven echt wel te hebben nagedacht over bepaalde keuzes, laat diegene dan lekker en dram niet eindeloos je eigen mening door (algemene opnerking, niet tegen iemand in het bijzonder gericht). Ik heb me gemeld in dit topic omdat ik hoopte dat we hier gezellig met elkaar konden kletsen over het kopen van een paard, en om eventueel vragen te kunnen stellen, maar de lol is er wel een beetje af zo.

Nu weer ontopic: hoe gaat het met alle zoektochten naar het perfecte maatje?

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:24

Ja daar ben ik het mee eens SuperLiesje als ze zelf zegt er goed over na gedacht te hebben, dan is het toch niet jou zaak wat ze voor de rest met het paard gaat doen, en als het haar niet lukt om voor die prijs een geschikt paard te vinden, komt ze daar ook wel achter.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:10

ik word intussen een beetje moe van lies!
Ook een beetje jammer dat ze niet tegen een gevat antwoord van Dees kan...

wens der nogmaals veel succes in der zoektocht :)

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:53

Ja maar ik vind wel als zij denkt in deze prijsklasse iets te vinden en te kunnen onderhouden dan hoeft daar toch geen discussie over te ontstaan. We zijn allemaal naar iets anders op zoek, en dat moet iedereen voor zichzelf weten en het is leuk als we dmv dit topic elkaar kunnen helpen, en onze ervaringen kunnen delen en zo niet jammer

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:17

Jeetje wat gaan jullie hard zeg! Ik heb mijn droompaard gevonden en ze is goedgekeurd :) straks komen ze haar brengen!

Ik wens jullie allemaal heel veel succes :)

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:19

wat gaaf zeg! Veel plezier met je paard.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:23

Mijn eerste paard viel binnen het budget van Lies. Een geweldig dier, in mijn profiel zijn foto's te vinden. Er zat spoed achter en ze had een nogal eigenzinnig karakter, vandaar de prijs. Ze was eigenlijk al verkocht, maar de persoon die haar had overgenomen, wilde haar na een aantal weken al weer kwijt (na een val en problemen in de omgang). Toen namen de oorspronkelijke verkopers weer contact met mij op en heb ik besloten haar toch over te nemen :)

Achteraf bleek ze wel lichamelijke problemen te hebben, maar hier was de verkoper niet van op de hoogte, daar ben ik zeker van. Ik heb haar zelf niet op de foto laten zetten, als ik dit wel had gedaan, had ik haar laten staan. Maargoed, dan had ik ook heel leuke dingen gemist, het was echt een geweldig dier, waarvan ik heel veel heb geleerd. Helaas heb ik haar na een jaar moeten laten inslapen. Ze liep een dubbele peesblessure op en na verdere onderzoeken bleek ze helaas meer te mankeren.

Ik laat voortaan elk paard keuren, ook al sluit je dan geen problemen in de toekomst uit :) Mijn nieuwe aanwinst is dus wel uitgebreid gekeurd.

Bedenk wel dat kosten echt hoog op kunnen lopen. De dierenartsrekening van mijn vorige merrie was uiteindelijk drie keer zo duur als het paard zelf en behandeling was niet eens zinvol, als dit wel het geval was geweest, waren de kosten zeker hoger opgelopen.

Als ik een jaar lang alles had opgespaard wat ik aan dat paard heb uitgegeven, had ik mijn budget behoorlijk verhoogd. Begrijp me niet verkeerd, ik had juist een vrij laag budget (maximaal 2500 Euro), omdat ik nog genoeg achter de hand wilde houden. Achteraf maar goed ook. Maargoed, als ik had besloten het paard niet te kopen, had ik in een jaar tijd wel minstens zo'n 7500 Euro extra kunnen sparen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er zeker geen spijt van dat ik dit paard heb gekocht, want ik heb ook veel plezier van haar gehad en had haar achteraf gezien niet willen missen. Maar het is wel iets om over na te denken :) Misschien is langer doorsparen verstandiger, gezien jouw eisen, Lies :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:00

@Superliesje
Helemaal mee eens!

@xMercury
Gefeliciteerd, en veel plezier met je aanwinst!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:30

Xmercury, gefeliciteerd!!! Vertel een wat meer :) en uiteraard graag foto's!

Chelsea1691

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:44

Denk kijk hier weer even mee, wil geen discussie veroorzaken maar toch even reageren.

Zal mezelf als voorbeeld geven, ik heb namelijk ook pas geleden een paard in de lage prijsklasse gekocht.. Ik zocht tussen de 3000-5000 euro en liefst in Brabant. Denk laat die 2 dingen is los, en kijk wat MP mij te bieden heeft. En jawel hoor, daar stond ze 130 km verderop voor 2000 euro.

Wel is het een kleintje, 1.62. Ze is net 6 geworden, op haar 3e in Ermelo 1e premie. Geen bijzondere papieren, EPS-stamboek. Haar pappa is Bojar (ZZ-licht en Z-springen). Ze werd maar 1 x per week in het bos gereden, dus er zat/zit veel werk aan.

Ik ben het er wel mee eens dat je voor een dubbeltje niet op de eerste rang kan zitten! Maar ik heb geen haast met wedstrijden rijden ofzo. Neem lekker de tijd die er voor nodig is:). Ze is erg werkwillig, dus er zit nu al mooie vooruitgang in en daarmee mooi meegenomen dat aanleren makkelijker is dan afleren;) Maar het belangrijkste, voor zover ik weet (alleen klinisch laten keuren en heb haar pas ong. 4 weken) heeft ze geen bemerking.

Daarnaast heb ik alle (ook echt alles, ze heeft heel haar zadelkast bij mij in de bus gegooid haha. Van dekjes, longeerbenodigheden, al het harnachement, 4 dekens en wat je maar kan verzinnen kwam ze mee aan..)
Ik hoor ook wel eens, je hebt de spullen overgekocht en het paard erbij gekregen haha. :D

Was benieuwd wat er tot 1000 euro zou vallen. Kwam op bokt deze paarden tegen, wat volgens mij wel bij Liesje haar lijstje past:

http://www.bokt.nl/markt/ad/57836/aansp ... uurmerries
http://www.bokt.nl/markt/ad/42032/bloed ... 174m-8jaar

PS. (Niet om moeilijk te doen, maar ook ik wil nog even aanstippen dat er veel (onvoorziene) andere kosten bij komen! En hoe belangijk een buffer is voor de DA!)

Chelsea1691

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:45

Xmercury: Gefelicteerd!! Foto? :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:06

Gefeliciteerd xMercury!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:37

Alja schreef:
ik word intussen een beetje moe van lies!
Ook een beetje jammer dat ze niet tegen een gevat antwoord van Dees kan...

wens der nogmaals veel succes in der zoektocht :)

En zij denk ik van jullie.....
Ze hoeft zich toch niet blijven verantwoorden?
Ieder zn eigen dacht ik zo.