Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:16

Ik vind zijn naam ook leuk hoor Welmoed!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 21:17

Haha nee ik wil gewoon een andere naam. Koos naampje is ollie bollie.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:25

welmoed__ schreef:
Haha nee ik wil gewoon een andere naam. Koos naampje is ollie bollie.

Ollie Bollie is wel gek ja :P

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:29

Al voorzichtig gefeliciteerd Welmoed!
Ik vind de naam van een paard veranderen altijd zoiets.. begrijp me niet verkeerd, iedereen mag doen wat hij/zij wil. Maar onze naam wordt toch ook niet maar te pas en te onpas veranderd? Zou toch wat zijn als iemand mij ineens Hannie gaat noemen i.p.v. Patty omdat ze dat mooier vinden. Al vind ik de echte naam behouden maar een 'stal' naam geven wel weer anders. Zeker als het paard bij de vorige eigenaar beide al heeft.
Maar das mijn persoonlijke mening ;).

jolanda20: Fijn dat je een geïnteresseerde gevonden hebt :)
Cath_16: Ik hoop het ook, we zullen zien. Vind het wel fair dat ze me dan een keer les wilt geven i.p.v. direct te zeggen van dat wordt het niet.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:37

Er zijn genoeg geinteresseerde mensen in bon... maar de meeste vinden haar te groen

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 21:38

Hij komt van een manege dus daar niet erg. Het is helemaal mijn eigen keus natuurlijk.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:39

Jolanda, Te groen in combinatie met de prijs? Of in het algemeen?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:41

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een hele ruige 3/4 jarige (2009/2008) .
Mag rechtstreeks van een fokker afkomen, dus als iemand nog wat fijne fokkers weet bij hem/haar in de buurt?

Graag een ruin/hengst.
Goed type
Goede correcte hoeven
Vanaf de 164
Voorbeen met knie .

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:56

De meeste Met rijden.
Terwijl ik toch kenbaar heb gemaakt dat ze pas een half jaar getraint word.
Ze willen een meer bevestigd paard.

Er zijn ook mensen die reeel zijn hoor!! Maar dan treffen ze een ander paard waar ze helemaal verliefd op worden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:57

Wat leuk Welmoed! Succes alvast met de keuring!
Ik vind zelf dondero ook heel erg leuk en denk dat dat bij mij tot iets van don of donny zou verbasterend in de roepnaam.
Arjen noem ik ook gewoon arjen en liefkozend wordt het gauw iets van Arri hoewel ik hem meestal mannetje/grote vent/vriend noem in de omgang haha Maar in de wei roep ik gewoon Aaaaaaaaaarjen en dan komt hij ook direct <3

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:25

Rockey, wij hebben een gave 4 jr ruin staan, afstamming ben ik even kwijt. Tevens een 3jr United merrie, een 3 jr carosso merrie, een 3 jr krack hengst en een 3 jr. Marlon hengst

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:02

Iemand misschien nog op zoek naar een;

- E pony
- Ruin
- lief karakter
- voorheen Z dressuur
- wordt nu gereden door een 8 en 14 jarige
- 17 jaar, erg fit

voor meer info graag een pb

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:52

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:53

Pattypaard schreef:
Al voorzichtig gefeliciteerd Welmoed!
Ik vind de naam van een paard veranderen altijd zoiets.. begrijp me niet verkeerd, iedereen mag doen wat hij/zij wil. Maar onze naam wordt toch ook niet maar te pas en te onpas veranderd? Zou toch wat zijn als iemand mij ineens Hannie gaat noemen i.p.v. Patty omdat ze dat mooier vinden. Al vind ik de echte naam behouden maar een 'stal' naam geven wel weer anders. Zeker als het paard bij de vorige eigenaar beide al heeft.
Maar das mijn persoonlijke mening ;).

jolanda20: Fijn dat je een geïnteresseerde gevonden hebt :)
Cath_16: Ik hoop het ook, we zullen zien. Vind het wel fair dat ze me dan een keer les wilt geven i.p.v. direct te zeggen van dat wordt het niet.

maar paarden reageren toch niet op hun naam, zou trouwens wel een stuk makkelijker zijn als je gewoon roept en ze komen gelijk naar je toe uit het land :j

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:56

Hoipiepeloii schreef:
Geen idee wat ie moet kosten, maar is dit niet wat voor iemand hier?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/92107

De meeste Florencio's zitten rond de 6000-8000 euro, maar ik zag laatst 1tje van 5 jaar die was al >15.000 euro.
Aangezien hij FlorencioxRubinstein is, verwacht ik dat daar wel een mooi prijskaartje aanhangt ;)!

@ Nanno : Mijn paard reageert wel op zn naam ;)!
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 17-06-12 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:56

Nanno_123 schreef:
maar paarden reageren toch niet op hun naam, zou trouwens wel een stuk makkelijker zijn als je gewoon roept en ze komen gelijk naar je toe uit het land :j

Hoezo reageren paarden niet op hun naam????? Onze paarden weten precies wie er met welke naam wordt bedoelt en mijn jongste paard heeft ook een andere roepnaamgekregen omdat haar officiele naam te dicht bij de naam van een van de anderen lag. Dat zou absoluut verwarring gaan geven.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:01

Romanoff schreef:
Hoipiepeloii schreef:
Geen idee wat ie moet kosten, maar is dit niet wat voor iemand hier?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/92107

De meeste Florencio's zitten rond de 6000-8000 euro, maar ik zag laatst 1tje van 5 jaar die was al >15.000 euro.
Aangezien hij FlorencioxRubinstein is, verwacht ik dat daar wel een mooi prijskaartje aanhangt ;)!

Haha sorry hoor, maar hier moet ik toch wel om lachen := :')

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:05

Waratje schreef:
Nanno_123 schreef:

Hoezo reageren paarden niet op hun naam????? Onze paarden weten precies wie er met welke naam wordt bedoelt en mijn jongste paard heeft ook een andere roepnaamgekregen omdat haar officiele naam te dicht bij de naam van een van de anderen lag. Dat zou absoluut verwarring gaan geven.

Volgens mij reageren ze niet op hun naam maar op degene die ze roept.
Die herkennen ze toch? :')
Ik zie ze namelijk nooit opkijken als het buurmeisje 1 van de namen roept.

En als ik "lekker kontje"(K weet ik spoor niet) richting de weide roep kijken ze allemaal ook om :')

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:07

@ Patty: inderdaad leuk dat ze je nog een kans geeft.
ik vind het wel bijzonder dat je verkoper zomaar zegt dat er rijtechnische bijgeschaafd moet worden. het is toch logisch dat je bij je 1e paar keer rijden aan het paard moet wennen en dat die combi vanzelf beter wordt. je klinkt alsof je goed weet waar je mee bezig bent en waar je fouten liggen ;)
ik zou als verkoper hooguit vragen: 'heb je goede begeleiding bij je rijden?' en misschien wat tips meegeven maar daar zou ik het bij houden... zeker als je verder een passend huisje biedt. heb je inmiddels je les al gehad? hoe ging het?

@ Welmoed, ik wilde bij je eerste foto al zeggen dat ik Dondero een leuke naam vond! :o
vaak is het even een kwestie van wennen. Donny vind ik ook leuk, en Ollie eerlijk gezegd ook (Bollie zou ik weglaten... := )
ik ben het met Patty eens: namen van huisdieren veranderen vind ik altijd een beetje, tja...
en bij mij op stal zijn ze er heilig van overtuigd dat als je de naam van je paard veranderd dit ongeluk zal brengen, ik had eens een heel sjiek zwart paard op proef die heette Anton :\
toen ik zei dat dat wel veranderd moest worden vlogen mijn stalgenootjes haast de lucht in van schrik :=
maar je mag het helemaal zelf weten! ik heb dan alleen geen suggesties...

mijn paard reageerde niet zozeer op mijn naam maar inderdaad wel op mijn stemgeluid.
hij wist van mijn toon dondersgoed wanneer ik het tegen hem had en of hij wel if niet moest komen ;)
ik ga zodadelijk naar de Arabische Volbloeden Show in Sint-Oedenrode, ff rondvragen of de fokkers nog paardjes naar mijn wens hebben staan. :D
Laatst bijgewerkt door LindseyM op 17-06-12 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:08

Hoipiepeloii schreef:
Haha sorry hoor, maar hier moet ik toch wel om lachen := :')

Why? Ik kan ern iks aan doen dat mensen met een Florencio denken dat ze een goudmijn hebben :D.
Ik heb mijn Flo overgins wel voor een normale prijs gekocht.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:09

Ik eigenlijk ook hahaha,

Dat het nou een Florencio is betekend niet dat die in een bepaalde prijs klasse valt. Heb wel eens een ezel van een florencio gezien die is echt niet door zn vader 6000-8000 waard :=

Bij deze verwacht ik wel een flinke prijs dier is mooie leeftijd goed uitgebracht, gefokt door Emmy etc.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:10

Nee maar dat denken heel veel mensen wel Seven ;)!
Netzoals er Jazz oid achterzit :).

IK zeg niet dat die nakomelingen van Florencio >8000 euro waard zijn.
Maar staan genoeg veulens van hem op die nu al >5000 euro kosten, alleeen om dat het een Flo is.

Excuse me :Y)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:12

Over de naam ik verander ze eigenlijk wel vaak, als de echte naam bijv op shoarma lijkt ja dan word het wat anders :D

Nou ik denk dat mensen wel door hebben dat niet de afstameling de prijs bepaald maar het paard zelf, beweging, karakter en niveau. Ik vind dit van jou wel erg kort door de bocht.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:13

Wie zegt dat dat zo is omdat het een florencio is ken jij al die verkopers? Wie weet is dat wel een topper van een veulen door heel andere kenmerken.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:14

Ik ook Seven :+ Ja ik denk ook dat hier wel een prijskaartje aan hangt, maar wie weet is het toch wat voor iemand!