Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:35

kara schreef:
KarinvdM :
klopt ik zoek inderdaad een paard dat in ieder geval ZZL moet kunnen lopen, liever nog lichte tour.
Ik dacht zelf in de prijscategorie tot €10.000 maar is dat gek, tja ik weet het is wat de gek geeft/vraagt voor een
paard maar gezien de huidige econmie wat is reeel?

Voor een 2 jarige met wat extra kwaliteit en uitstraling moet dat lukken.
Tip ik zou er wel een uit een bewezen prestatielijntje kopen, zodat je weet dat ie in de kop ook werkwillig is voor het hogere werk :)

KarinvdM

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:47

Ik vind dat niet gek Kara, maar er zijn er genoeg die dat wel vinden. Niet iedereen heeft zo'n budget. :)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:44

Ik Had vandaag iemand die wou komen kijken.
Hadden ze gevraagd of ze hem dan in een piste mochten proberen.

Prima, ik met hem naar de piste gestapt ( 30 min stappen)
5 min voor aankomst gaat mijn telefoon.

' Ja voor 1500 kom ik hem nu ophalen'
Ik : ' nee sorry ik vraag 3500 voor hem '
Koper; ' dan geef jij totaal niet om je paard! want de thuis was toch veel belangrijker???? ' ' wij bieden een super goeie thuis '.

Resultaat: voor niks tot daar gereden.

Ik heb op 1 week tijd 19 mails en telefoontjes gehad, allemaal bellen ze vlak van te voren af, om een of andere belachelijke reden. Omdat hij die prijs niet ward zou zijn , of omdat hij te groot is bla bla bla.

Het staat allemaal super duidelijk in zijn advertentie :s. Bel dan niet??
DJEZUS, ik ben dat zo moe he, ik twijfel om hem niet gewoon te houden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:13

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:41

Dat paard is idd echt niet op zn voordeligst gefotografeerd ;-)..

Maarre..voor een paard waar je lichte tour mee wilt rijden...(of moet aankunnen)...betaal je waarss wel iets meer dan 10.000!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:14

Voor een 2 jarige vind ik dat nog een beste prijs hoor.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:30

Die is hier al eerdre voorbijgekomen Jury.
Ik zou hem niet hoeven te zien.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:40

Hallo allemaal,

ik ben gisteren bij dat paard wezen kijken. Op het eerste gezicht een heel leuk paard. Mooi en lief hoofdje en lekker wat body.
Toen ze ging rijden veranderde hij meteen. Kwam wat pit in en was vlug. Hij begon wat te vervelen en te bokken en van voren beetje te springen. Dit was in het begin best erg. Later werd het minder. Liep erg diep en nog wat uit balans. Maarja wat wil je als je krap 4 maanden onder het zadel bent.

Toen ik er op ging was hij best fijn. 1 keer begin hij bij mij ook te vervelen en toen gaf ik een tik met de zweep, toen werd het nog iets erger, maar liep daarna weer onverstoord door.
Eigenlijk was ik best tevreden. Hij is nog jong en hij is er echt wel doorheen te rijden. Maar aan de andere kant kun je dit niet met zekerheid zeggen.

Ook twijfel ik wat over de grootte. Ik vind hem misschien wat te klein.

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-S7UHQFCR.jpg
Laatst bijgewerkt door Chris_Fire op 25-05-12 08:51, in het totaal 2 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:41

Ik vind het een griezelig paard qua bouw.....ik zou er niet heengaan. Wij gaan een afspraak maken voor de vos die ik hier eerder liet zien, die al een tijd te koop staat. Hoop dan wat antwoorden te krijgen want voor een paard wat nu in de M2 rijdt, kom ik erg weinig (lees: niets) uitslagen tegen. Ook vreemd dat er bij de advertentie van vorig jaar Z stond.... maar we willen m toch wel graag zien! Hij lijkt aan bijna alles te voldoen dus ja, dat is de moeite wel waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:48

Geen uitslagen vinden is niet zo gek. Ik ben met 1 dier ook maar eenmaal terug te vinden ergens op pagina 10 terwijl ik er toen veel mee starte.

Chris, kan je foto niet zien

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:59

Die filmpjes zijn bij DWH toch? als 3 jarige.. is nu 4, dan vraag ik me wel af waarom hij dan al zo snel weg moet. Helemaal omdat het qua handelspaard dan totaal niet interessant was (bij DWH was hij al goed zadelmak, vragen ze dan een goede prijs, om hem nu te verkopen nog steeds alleen zadelmak dan is het puur verlies wat je hebt toch?) Maar misschien het missen van een klik..
Ik vind het een leuk dier om te zien, qua lopen niet superspectaculair maar gewoon erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:20

Ja precies, hij mag dit jaar niet hoger als L2 maar dat kan hij nu prima lopen. Denk dat ik hem volgende maand ga starten.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:25

kara schreef:
KarinvdM :
klopt ik zoek inderdaad een paard dat in ieder geval ZZL moet kunnen lopen, liever nog lichte tour.
Ik dacht zelf in de prijscategorie tot €10.000 maar is dat gek, tja ik weet het is wat de gek geeft/vraagt voor een
paard maar gezien de huidige econmie wat is reeel?

Voor een lichte tour paard mag je je budget minimaal verdubbelen, 25.000 euro is heel gebruikelijk. Echt goede paarden hebben namelijk niets te leiden onder de marktcrisis en gaan nog steeds als zoete broodjes over de toonbank. Het is het onderste segment en de basispaarden (tot M/Z niveau dus) die voor flut prijzen worden verkocht.
Indien je opzoek bent naar een écht goed leerpaard, kijk dan gewoon naar een dier dat bijv. al 2x iemand naar het Z heeft geholpen en inmiddels bijvoorbeeld 15-16 jaar oud zijn. Jong genoeg om nogmaals een ruiter op te leiden, en oud genoeg om de prijs wat naar beneden te trekken zodat hij binnen je budget valt.

Zelf wederom erg in dubio over mijn merrie. Het is zo'n heerlijk en fijn paard, maar eigenlijk zijn 3 paarden houden me echt teveel. Mijn gepensioeneerde wedstrijdruin blijft gewoon tot zijn laatste bries, de e-pony is geweldig om mee buiten te rijden en gemakkelijker te combineren met mijn gezinsleven en fulltime baan. Maar oorspronkelijk heb ik nog altijd de wens om ooit weer actief te worden in de wedstrijdsport; En ja, dan is de merrie interessant maargoed kan nog wel 3jr duren voordat ik weer eens tijd heb voor intensieve wedstrijdgerichtte training, zonde van de merrie. Heb enkele geinteresseerde uit Belgie en Duitsland, maarja...... :x

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:32

Pinda_Dipje ze zoekt een 2 jarige met extra beweging (potentie dus), scholing moet je er nog altijd zelf aan rijden.

Volgens mij kun je best een leuke 2 jarige vinden voor 10.000 euro, tuurlijk als je meer uitgeeft heb je waarschijnlijk nog een betere beweger, maar dat lijkt me logisch!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:49

Pinda_dipje ik geloof dat je reactie niet helemaal past op wat ik zoek
De prijs van €10.000 is voor een nietskunnende tweejarige maar die wel dusdanig kan lopen en karakter heeft dat hij potentie heeft voor lichte tour, mits hij gezond blijft

Ik zoek dus geen paard die dat al loopt, ik heb al een zz-zwaar paard, alleen wordt die al wat ouder vandaar dat ik weer met iets jongs erbij vanaf 0 wil beginnen

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:55

listiglistje & kara: Mijn fout, ik las het op de manier: Ik zoek een lichte tour paard voor 10.000 eu. :')

10.000 voor een 2 jarige zou in principe moeten lukken, maargoed denk dat het nog steeds een kwestie is van geluk hebben, veel geduld in je zoektocht en raad je zeker eens aan om bij een paar gerenomeerde fokkers te gaan kijken. Mijn ervaring is dat veel fokkers momenteel wat terughoudend/non-actief zijn, en maar wat blij zijn als ze uberhaupt een paard verkopen. De afgelopen jaren is veel blijven staan, of terug gekomen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:58

Mooi paard especial, vind het onder het zadel daar nog niet erg spectaculair zeker als ik de vraagprijs zie :o

Een 2 jarige met potentie en goede lijnen moet je toch kunnen vinden voor 10.000 :j heb laatst een prachtige hengst ergens gezien maar denk je dat ik die terug kan vinden voor je :(

Ik ga ook weer rustig op zoek :D
Mocht iemand wat weten ik zoek het volgende:

Merrie
minimaal 1.68 (voorkeur grote 1.73-1.75)
Body goed exterieur
Ruime gangen zeer goed achterbeen, takt en swung in de beweging.
3 tot 7 jaar
Minimaal goed zadelmak en gereden naar leeftijd een ouder dier dus ook hoger geklaseerd.
Goede moederlijn met predicaten
Als het dier zelf predicaten heeft is het helemaal top :D
Prijsklasse tot 10.000

Heeft totaal geen haast maar wie weet loop ik zo iets tegen het lijf

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:03

Weer op zoek?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:05

Ja rustig aan, eens zien wat ik tegen kom :j
Tis een verhaal apart :D Wil je info kan via pb

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:10

Doe maar ja. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:13

Nieuwsgierige mensen hier hahaha jullie hebben pb :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:13

Ik ben ook wel benieuwd...

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:15

Nu ben ik als meelezer ook wel erg nieuwsgierig...
Je had toch die leuke merrie?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:18

Ik heb een geweldige merrie ja, en ookal veranderd er maar een klein detail ik zal van dr blijven genieten :D
Heerlijk cryptisch :D

je hebt pb

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:21

En hier nog een stille meelezer die er niet zoveel van snapt...