Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:35

nee dat is stal doorstap.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:36

welmoed__ schreef:
nee dat is stal doorstap.

Wat exact dezelfde stal/eigenaar is als van bm stables! ;)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:48

O dom. :o

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:41

hey zoals je misschien al weet ben ik op zoek naar een pony (zie onderschrift)
nou heb ik een pony gezien, maar die is maar 3 maanden zadelmak.
ik heb nog nooit een paard verder ingereden. lijkt het jullie een goed idee om het te kopen?
zoon dappere rijder ben ik nou ook weer niet

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:44

galopje2000 schreef:
ik heb nog nooit een paard verder ingereden. lijkt het jullie een goed idee om het te kopen?

Hmm, is een lastige. Je moet wel weten dat elk paard nog wel zijn puberfase gaat krijgen. (ik ken er geen zonder) Heb je ervaring met paarden/pony's die net onder het zadel lopen? Overleg anders even met je instructeur.
Als je zelf twijfelt zou ik het persoonlijk niet doen.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:48

oke ik ben er nog niet wezen kijken hoor ben het wel van plan.
ik denk dat ik toch op zoek ga naar een ervaren paard.
iemand toevallig?

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:58

Pollux schreef:
Ik hoop voor het paard dat hij niet nog heel lang door deze jongen wordt gereden. Maar gezien de idiote vraagprijs, zal het beestje er nog wel een tijdje onder te lijden hebben...Spijtig om te zien

Beter had ik het niet kunnen zeggen pollux!!

Pizzazz weet je al wat je gaat doen met dat paard waar je verliefd op was? Die grote, 1,79 als ik het me goed herrinner

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:25

galopje2000 schreef:

als jij geen ervaring hebt en geen goede begeleiding, zou ik het niet doen.
Heb je wel goede begeleiding zou ik het met je instructeur overleggen. Een jonge pony opleiden is niet niks en je hebt grote kans dat je het verpest.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:30

galopje2000 schreef:

Dan zou ik het niet doen :o Misschien gaat het wel gewoon goed maar misschien ook niet... Je kent jezelf het beste :)

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:32

oke bedankt voor de tips!
ga gewoon op zoek naar een ervaardere pony!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:40

Mag ik me hier ook voorzichtig melden?
Ik lees al een tijd mee, gezellig clubje hierzo! Ik wilde eigenlijk het nog even stil houden maar jullie zijn zo'n leuk clubje dat ik graag gezellig mee kom kletsen ;)

Ik ben ook voorzichtig op zoek naar een leuk paard... een leuke fries moet het worden (en geeeeeeen merrie) heb er nu een aantal op het oog. 2 staan op de gedeelde eerste plaats van mijn favorieten lijstje ;) Eentje daarvan ken ik al en die ander ga ik van 't weekend bekijken. Volgende week ook nog twee.

Echt spannend allemaal, vooral aangezien al een jaar of 2 niet meer serieus gereden heb... maar ik heb er zin in, eindelijk weer lekker rijden straks!! Heb stal hier in de buurt ookal gebeld die waarschijnlijk plek hebben, helaas nog niemand te pakken gekregen, hopelijk hoor ik gauw wat!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:42

Leuk Ilsemarie, snap dat het spannend is :D

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:57

Leuk, nieuwe zoekers erbij!

Galopje: er is zoveel keus, ik zou zeker nog even verder kijken. Een jong paard verder doorrijden is hartstikke leuk, maar ook best pittig. Ook moet je beseffen dat je dan echt kleine stapjes moet maken. Heel rustig begeleiden en zorgen dat ze steeds lichter aan de hulpen worden. Een echte uitdaging!

Ilsemarie: Wat leuk, een Fries! Wat zoek je precies? Een jonkie, een ervaren paard, dressuur, mennen, recreatie?

Ik zit enórm in dubio. Gisteren kennisgemaakt met een merrie die op papier echt perfect bij mijn wensen past. Ook nog eens een hartstikke leuk paard, lief, wel wat karakter maar niet gemeen of overdreven nukkig, (op het eerste gezicht) in goede conditie, betrouwbare eigenaren... maar ja die ruin, daar ben ik dus verliefd op. Inderdaad [***], die joekel met die oude peesblessure. Dat is gewoon een risico en het beperkt de mogelijkheden enigszins. Gevoel tegen verstand %)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:25

Ik zoek een friese ruin (desnoods hengst maar in ieder geval géén merrie). Het liefste minstens goed doorgereden (dus de basis erin) maar mag ook ouder (tot max ongeveer 12/13 jaar). Stokmaat bij voorkeur groot. Max zo rond de 1.75. Zo 1.68/1.70 is perfect maar dat is natuurlijk lastig te krijgen. Ik ben zelf 1.75 en wil er goed op passen. Als het een grote is is dat wel een voordeel, ook voor mijn paps van 1.93 die ook graag rijdt ;) Ik wil ermee veel buiten rijden en dressuur rijden, dus aanleg voor dressuur is wel een must. Komende 2 jaar zal het meer recreatief zijn maar daarna ook zeker wedstrijden. Mennen/betuigd hoeft niet. Verder moet hij wel goed behang hebben, een fries kan nooit genoeg behang hebben en veel behang is top en belangrijk. Verder moet hij vooral lief zijn, lekker nuchter en gewoon echt een maatje. Ik merk aan mijn lichaam dat ik het rijden vreselijk mis dus ik zoek vooral voor nu een maatje zodat ik weer lekker in m'n vel kom te zitten en daarna wil ik dan ook weer wedstrijden rijden maar vooral ook lekker buiten rijden. Budget max 5000, liefste ietsje minder ivm keuren en eventueel nieuw zadel als mijne niet passend gemaakt kan worden.

Heb nu een hele leuke dries x feitse op het oog, jonkie nog. Daar ga ik zondag kijken, lijkt me echt een heel leuk ding maar hij is maar 1.60... dus dat zou een probleem kunnen worden. En die staat op mijn favorietenlijstje op een gedeelde 1e plaats met een hele lieve nuchtere makke jonge jorn x oltman. Die is 1.75, en echt een heerlijk ding die ken ik toevallig al. Die is echter alleen nog maar zadelmak (ook vanwege zijn hoogte) maar ik zou hem wel goed door kunnen laten rijden of doorgereden kopen (dat gaat even van de vraagprijs afhangen). Bij deze twijfel ik of hij misschien niet een beetje té mak is onder het zadel, maar daar is natuurlijk wel achter te komen.
Verder ga ik nog bij een andere jonge kijken en bij een oudere fries, 14 en M2 met winstpunten. Daarmee kan ik natuurlijk zo wegrijden (ben zelf Z1+1 met de pony) en die heeft natuurlijk ook buiten veel ervaring. Dus dat vind ik toch wel interessant ook!

Aaaaaaaah zo spannend allemaal! Als iemand nog wat leuks weet staan hoor ik het uiteraard graag! Gelukkig ook nog een aantal ervaren mensen die met me meekijken. Uiteindelijk geeft 1 ding de doorslag en dat is de klik! En die moet ik toch echt zelf ervaren... dus ik ben benieuwd!
Helaas kan ik voor het weekend niet nog even bij een vriendin rijden (en heb al een ruim jaar niet meer op het paard gezeten) dus ik ben benieuwd zondag... maar hij schijnt bij twijfel stil te gaan staan en niet gek te doen dus dat scheelt alweer. Heb er wel heel veel zin in maar ben ook wel erg nerveus! na mijn pony (die ik nu nog heb, 32 inmiddels) wordt dit toch het eerste echt eigen paard. Heb de laatste jaren vooral paarden van anderen gereden met alle ellende van dien. Dat wil ik sowieso niet meer (daarom heb ik de laatste 2 jaar ook niet meer structureel gereden).

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:44

Pizzazz: ik zelf zou het niet doen. Zou altijd bang blijven dat de blessure weer op zou kunnen spelen. Ikzelf ben ook zo'n miep dat ik er onbewust naar ga rijden. Dus te voorzichtig en bang om het paard te overvragen vanwege die oude blessure en dat vind ik geen goed uitgangspunt met een nieuw paard. Heb ik met mijn vorige paard gehad, en dat ging uiteindelijk niet goed.

Als jij een oude blessure in je eigen hoofd makkelijk 'aan de kant' kan schuiven en er niet naar zou gaan rijden, kun je het misschien wel doen.

Welkom Ilsemarie.

edit: kleine toevoeging
Laatst bijgewerkt door Pollux op 22-02-12 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:53

Bedankt Pollux!
Je verwoordt precies wat mijn verstand steeds blijft herhalen. Uiteraard is het niet alleen een verstandelijke beslissing, een paard kopen, maar ook geen beslissing die je puur emotioneel moet nemen. De merrie is eigenlijk zó perfect en ik vond haar echt heel leuk, maar was nog verblind door vlinders voor de ruin.
Een nachtje erover slapen helpt altijd goed, bij mij in ieder geval ;)

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:56

Pizzazz schreef:
Bedankt Pollux!
Je verwoordt precies wat mijn verstand steeds blijft herhalen. Uiteraard is het niet alleen een verstandelijke beslissing, een paard kopen, maar ook geen beslissing die je puur emotioneel moet nemen. De merrie is eigenlijk zó perfect en ik vond haar echt heel leuk, maar was nog verblind door vlinders voor de ruin.
Een nachtje erover slapen helpt altijd goed, bij mij in ieder geval ;)

Ik zou in ieder geval nog eens bij de merrie gaan kijken, wat bij mij altijd helpt is om even helemaal alleen met een paard te zijn. Dus even kennis maken zonder invloed van andere mensen om je heen. Ik vind het zelf dan makkelijker om 'contact' te maken met een paard. Helemaal bij deze eigenaresse die toch wel erg nadrukkelijk aanwezig is (vond ik iig) En vraag anders of je eens een buitenritje mag maken, gewoon even pad op en neer.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:17

@pizzazz ga er idd nog een keer kijken met het verzoek alles gewoon lekker zelf te doen, poetsen opzadelen rijden afzadelen, deken om en weer op stal zetten. Kijk hoe dat voelt. En doe dat desnoods ookbij die ruin.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:14

oeee moeilijke keuze Pizzazz, ik zou voor de merrie gaan, toch puur voor de zekerheid. Soms moet je toch je gevoel op zij zetten ookal is dat zo moeilijk.

Dit misschien iets voor iemand? http://link.marktplaats.nl/533528815

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:26

Ik ben een stille meelezer :o , maar ik wil alleen even zeggen dat je beter geen paard bij [naam verwijderd] kunt kopen ....
Voor meer uitleg moet je even de zoekfunctie gebruiken , dan snap je me wel :j

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:27

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:27

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:33

pff waarom gaat de tijd zo langzaam?
Ik ben echt zoooooooo ongeduldig met dit soort dingen! (tussen de paarden dan weer helemaal niet, maar met dingen regelen wel, dat moet allemaal direct en nog liever gister dan vandaag :P )
Herkenning iemand? :P

@pizzazz: al is het op papier nog zo perfect, je moet hoe dan ook wel een klik hebben met het paardje! Als die er niet is dan heeft het denk ik weinig zin... hoe perfect ze soms ook zijn!
ik ga in ieder geval eerst op de klik af, als die er niet is wordt het sowieso niks. Als je hem goed in de ogen hebt gekeken dan heb je vaak wel zo'n buikgevoel... dat volg ik wel. Als het dan goed voelt ga ik vaker kijken en neem iemand met meer ervaring mee.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:34

afwasborstel schreef:
haha ik dacht ook zoiets gelezen te hebben dus heb ff gezocht [TAO] oneerlijke verkoper van basis traingsstal te drogteropslagen

Ik vind dat een heel bijzonder verhaal!
Ik ken geen van de betrokkenen en heb maar twee pagina's gelezen van het topic, maar vind het een rot verhaal.
Lijkt me niet fair om dat hier nogmaals aan te halen, Claudia_lady :n

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:38

Bedankt voor al jullie adviezen!
De klik was er zeker wel, maar niet zo overweldigend als bij de ruin. Eigenlijk een luxeprobleem dus ;) Ik ga in ieder geval nog een keer bij de merrie kijken, bij de ruin alleen als ik nog een keer met de eigenaresse heb gesproken over wat details.

Ilsemarie: Hel herkenbaar! Het moet gewoon nu, vandaag! _O-